Hehe, dat lijkt me iets te drastisch. Ik zag een tijdje terug ergens iemand die het deed met een soort afdekfiltertjes ofzo, dan raak je wel wat kwijt, maar heel weinig. Ik heb de boel al eens eerder leeg laten lopen, dus ik denk dat dat toch wel de makkelijkste oplossing danquote:Op woensdag 25 juli 2012 11:00 schreef Niveath het volgende:
Als je genoeg leidingen bloot hebt liggen, dus niet in de muur, kun je een bevriesingsapparaat huren/lenen. Daarmee kun je plaatselijk het water in de leiding bevriezen vlak voor de radiator. Op die manier hoef je alleen de radiator zelf leeg te laten lopen.
Als je echter een fatsoenlijke cv-installatie hebt (goed te ontluchten, betrouwbare ketel) dan is leeg laten lopen meestal het snelst/goedkoopst.
quote:Op woensdag 25 juli 2012 10:55 schreef Fatty het volgende:
Tenzij je voor de radiator een kraan op de toevoer en de afvoer heb, lijkt het me niet mogelijk de radiator te verwijderen zonder het hele systeem te laten leeglopen.
Tja, ik heb in ieder geval geen kranen op toevoer en afvoer, de radiator is van dit type: http://nl.hudsonreed.com/(...)Watt_Wit/45/563.htmlquote:Op woensdag 25 juli 2012 10:58 schreef FredvZ het volgende:
Dat ligt er maar net aan wat voor radiator jij hebt en hoe jouw cv installatie in elkaar steekt.
Ook geen ventielen? Je CV staat dus vol rond te pompen over die radiator ? ALs ie eraf is , is dat een mooi moment om een voetventiel + thermostaatkraan te installeren.quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:12 schreef Brentmeister het volgende:
Tja, ik heb in ieder geval geen kranen op toevoer en afvoer, de radiator is van dit type: http://nl.hudsonreed.com/(...)Watt_Wit/45/563.html
Nee de radiator heeft wel een kraan, maar wat is een voetventiel?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 21:28 schreef blomke het volgende:
[..]
Ook geen ventielen? Je CV staat dus vol rond te pompen over die radiator ? ALs ie eraf is , is dat een mooi moment om een voetventiel + thermostaatkraan te installeren.
Ok, goeie tip.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 20:35 schreef JurriaanK het volgende:
Gewoon leeg laten lopen. Met dit weer heb je hem toch niet nodig.
Mijn speciale tip: als er geen water meer uit de radiator komt en je pakt hem er af, zorg dan dat er iemand met een teiltje en veel oude doeken paraat is, want hij is nog niet leeg en er komt altijd nog wat zwart vies water uit.
quote:Op zondag 29 juli 2012 08:34 schreef Brentmeister het volgende:
Nee de radiator heeft wel een kraan, maar wat is een voetventiel?
Aha, bedankt nee dat zit er niet op. Maar als ik het goed begrijp... Als ik zo'n voetventiel op de retourleiding monteer en de radiatorkraan dicht draai zou het dus wel mogelijk zijn om de radiator te verwijderen?quote:
Dan wel ja. Vergeet alleen niet dat je radiator nog vol zit.quote:Op zondag 29 juli 2012 10:00 schreef Brentmeister het volgende:
[..]
Aha, bedankt nee dat zit er niet op. Maar als ik het goed begrijp... Als ik zo'n voetventiel op de retourleiding monteer en de radiatorkraan dicht draai zou het dus wel mogelijk zijn om de radiator te verwijderen?
quote:Op zondag 29 juli 2012 10:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dan wel ja. Vergeet alleen niet dat je radiator nog vol zit.
Uitstekende tips weer hierquote:Op zondag 29 juli 2012 11:04 schreef blomke het volgende:
Het beste voorzie je elke radiator van een voetventiel, thermostaatkraan en aftap (onderaan). Dan heb je maximale flexibiliteit. Met de voetventiel, regel je ook het debiet door de radiator in. Wel zo makkelijk en beter voor het ketelrendement.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |