Je kan toch echt niet ontkennen dat een deel van de ambtenaren zeer nuttig en maatschappelijk onmisbaar werk doet. Politie, brandweer, docenten, medewerkers van de Belastingsdienst, ...?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:50 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ambtenaren worden betaald uit de belastinggelden opgebracht door de particuliere sector. Ze voegen geen waarde toe. Ze zijn een overheidsuitgave. Zorg is het aantal mensen werkzaam in de zorg. WW is inderdaad een uitkering waarvoor een premie is betaald maar omdat die pot all lang leeg is moet die ook worden opgebracht uit de kasstroom van de werkenden.
Het is me niet te doen om meer vrijheid maar het is me te doen om werkelijke vrijheid. Ik wil leven in een wereld zonder dwang.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:54 schreef Tomatenboer het volgende:
@ Papieren Tijger:
Waarom hang je eigenlijk deze libertarische ideologie aan?
Is het je echt te doen om meer "vrijheid", wat dat dan ook moge zijn?
Of gaat het je gewoon om minder lasten, en dus meer voor jezelf overhouden?
Libertarisch is toch een soort van über'liberalisme'?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:53 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het is niet rechts, het is niet links maar het is Libertarisch. Denk er maar eens een paar dagen over na.
Je kunt het ook aan (gebrek aan) intelligentie wijten.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:55 schreef Kandijfijn het volgende:
Maar ik zag zoveel 20/30ers daar terwijl ze in Erica (ons tuinbouwgebied) en bij een vleesfabriek en een sla-tjes fabriek meer dan genoeg mensen zochten. En vooral die jongere 20-ers konden zo weer aan een opleiding beginnen. Daarnaast hebben we nog een call-centre die elke idioot een kans geeft. Ik vroeg me oprecht af waarom ze niet aan het werk kwamen.
Nou dat heb ik gemerkt toen ik en eigenaar van hotel op de banenbeurs stonden. We hadden 2 BBL plekken (1 gastheer 1 kok niveau 2). Wat we mee maakten aan sollicitatie's aldus daar.
-Salariseisen ze wilden toch echt wel 10+ euro per uur verdienen
-3-4 opleidingen die ze al verneukt hadden
-Slecht gekleed en teveel ongewenste piercings (hoog in oren, neus, tunnels etc.)
Die mensen hebben het toch echt grotendeels aan zichzelf te danken dat ze geen werk hebben.
Eerder aan realiteitszin,..quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:57 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Je kunt het ook aan (gebrek aan) intelligentie wijten.
Ja klopt, libertaristen willen een soort staat op basis van een soort vrijwiligheid, zonder staatsvoorzieningen, de staat zou als het waren totaal afgeschaft worden als begrip. Ik denk dat je het zo wel kunt samenvatten.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:56 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Libertarisch is toch een soort van über'liberalisme'?
Nou ik denk dat als je een beetje verstand hebt je wel enig verantwoordelijkheidsgevoel cq arbeidsethos met je meedraagt.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:58 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Eerder aan realiteitszin,..
Wij hebben een afwasser die amper van voor weet dat die van achteren leeft. Maar die werkt echt als een malle. Alleen laat hem niet zelfstandig de keuken schoonmaken.
Arbeidsethos en intellect staat volgens mij redelijk los van elkaar.
Politie---Ja maar de invulling van de taak moet anders. Brandweer----Ja maar dat hoeft geen overheidsdienst te zijn. Zorg wordt je verplicht aan te betalen en die kosten dankzij de overheid alleen maar geld. Dat moet dus echt anders. Docenten horen niet bij de overheid te werken maar op een particuliere school. Medewerkers van de belastingdienst zijn het schuim der aarde. De Nederlandse equivalent van de Stazi. Die doen niets nuttigs. Je vergeet het leger en de rechtspraak. Die houden we in stand. Ik twijfel over de waterschappen. Er zijn Libertariers die dat geprivatiseerd willen zien maar ik zou dat wel graag bij de overheid laten.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Je kan toch echt niet ontkennen dat een deel van de ambtenaren zeer nuttig en maatschappelijk onmisbaar werk doet. Politie, brandweer, docenten, medewerkers van de Belastingsdienst, ...?
Allemaal uitvreters?
Ik begrijp niet waarom jij de mensen die in de zorg werken hierbij zet. Ze verrichten verdomd nuttig werk! Wel worden de artsen en tandartsen schromelijk overbetaald, met dank aan de quota. Hier moeten we eens iets aan doen! je mag best een goed inkomen hebben maar laten we het niet overdrijven, zeker niet als het uit gemeenschappelijke gelden wordt betaald, min of meer (via de verzekeringsbedrijven waar veel te veel aan de strijkstok blijft kleven).
Als er meer uit de WW-pot wordt gehaald dan dat er in gaat dan is de oplossing evident: premie verhogen.
Het zal vast een wisselwerking op elkaar hebben, maar een gezonde arbeidsethos is niet afhankelijk van je intellect.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:01 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Nou ik denk dat als je een beetje verstand hebt je wel enig verantwoordelijkheidsgevoel cq arbeidsethos met je meedraagt.
Graag zou ik willen weten hoeveel luie uitvreters Nederland telt, niet in regio. Gewoon cijfers die aantonen dat er zoveel uitvreters zijn die niet willen werken.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:55 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Nog altijd veel te veel, hier in Emmen worden ze tegenwoordig naar de Emco gestuurd (een sociale werkplaats).
Wij hebben daar wel eens werk uitbesteed zoals het vullen van welkomstpakketjes e.d. Op die manier in contact gekomen met mensen al daar en ooit daar eens moeten staan op een ''banendag''
Ik ben daar toch echt erg geschrokken een deel van de mensen kon er echt niks aan doen. Zoals laagopgeleidde 50+ers die hun baan waren verloren en hun WW hadden opgebrand.
Maar ik zag zoveel 20/30ers daar terwijl ze in Erica (ons tuinbouwgebied) en bij een vleesfabriek en een sla-tjes fabriek meer dan genoeg mensen zochten. En vooral die jongere 20-ers konden zo weer aan een opleiding beginnen. Daarnaast hebben we nog een call-centre die elke idioot een kans geeft. Ik vroeg me oprecht af waarom ze niet aan het werk kwamen.
Nou dat heb ik gemerkt toen ik en eigenaar van hotel op de banenbeurs stonden. We hadden 2 BBL plekken (1 gastheer 1 kok niveau 2). Wat we mee maakten aan sollicitatie's aldus daar.
-Slecht gekleed en teveel ongewenste piercings (hoog in oren, neus, tunnels etc.)
Die mensen hebben het toch echt grotendeels aan zichzelf te danken dat ze geen werk hebben.
Als dit er 2 zijn is natuurlijk al teveel,..quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:07 schreef betyar het volgende:
[..]
Graag zou ik willen weten hoeveel luie uitvreters Nederland telt, niet in regio. Gewoon cijfers die aantonen dat er zoveel uitvreters zijn die niet willen werken.
Je bedoelt dat project waarvan de tuinders al aangaven geen interesse te hebben? Het project wat er voor heeft gezorgd dat zo' 250 man hun uitkering kwijt zijn? De tuinders wilden Polen en scholieren.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:10 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Als dit er 2 zijn is natuurlijk al teveel,..
En als je dit graag zou willen weten zal je toch een diepgravend onderzoek moeten (laten) doen. Maar mijn eigen ervaring plus nieuwsberichten over mislukte projecten om werklozen in de tuinbouw aan het werk te zetten. 800 moesten er heen? 200 namen de moeite te reageren, 50 kwamen opdagen nu nog maar enkelen aan het werk.
Dat doet mij denken dat het veel te veel zijn.
Dat soort projecten die al meerdere malen zijn gedaan. En zelfs als ze alleen maar scholieren en polen zouden willen is het al erg genoeg dat er een klein percentage uberhaupt de moeite neemt om te reageren.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:23 schreef betyar het volgende:
[..]
Je bedoelt dat project waarvan de tuinders al aangaven geen interesse te hebben? Het project wat er voor heeft gezorgd dat zo' 250 man hun uitkering kwijt zijn? De tuinders wilden Polen en scholieren.
Wat doet Erica om die mensen te werven, hoe communiceert Erica naar hen toe dat ze daar kunnen gaan werken zolang ze bereid zijn om hun handen uit hun mouwen te steken?quote:Maar ik zag zoveel 20/30ers daar terwijl ze in Erica (ons tuinbouwgebied) en bij een vleesfabriek en een sla-tjes fabriek meer dan genoeg mensen zochten. En vooral die jongere 20-ers konden zo weer aan een opleiding beginnen. Daarnaast hebben we nog een call-centre die elke idioot een kans geeft. Ik vroeg me oprecht af waarom ze niet aan het werk kwamen.
Ik begrijp deze klacht van jou. Als je geen opleiding hebt afgerond dan heb je weinig te eisen. Een onrepresentatief uiterlijk helpt niet echt je onderhandelingspositie. Terzijde: wat is jouw definitie hier van slecht gekleed? Een spijkerbroek en een T-shirt of erger dan dat? Ik neem aan dat je voor dat soort functies niet verwacht dat ze in pak solliciteren, dan staat de vraag nog open of dat je een pantalon en een hemd verwacht of dat een spijkerbroek (zonder gaten) en een polo of casual hemd volstaat.quote:Nou dat heb ik gemerkt toen ik en eigenaar van hotel op de banenbeurs stonden. We hadden 2 BBL plekken (1 gastheer 1 kok niveau 2). Wat we mee maakten aan sollicitatie's aldus daar.
quote:Op dinsdag 24 juli 2012 19:56 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het is me niet te doen om meer vrijheid maar het is me te doen om werkelijke vrijheid. Ik wil leven in een wereld zonder dwang.
quote:Op maandag 23 juli 2012 22:52 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Niks regelen. Mensen moeten zelf regelen.
quote:Op maandag 23 juli 2012 22:51 schreef Paper_Tiger het volgende:
Bijstand is om te overleven punt uit. als je het beter wilt hebben dan ga je aan de slag. als het moet iedere dag een ander baantje. Stront scheppen als het moet. als je vind dat je daar te goed voor bent en dat Polen dat maar moeten doen dan moet je niet zeiken en je schikken in je lot.
niemand hoeft je naar werk te begeleiden tenzij je een debiel bent maar dan had je waarschijnlijk een WAJONG uitkering. ALLE mensen in de bijstand kunnen werken. Dat ze dat niet doen is een keuze.
Mensen die niet willen werken laat ik i.d.d. graag barsten.
Gek, je hebt het de hele tijd over vrijheid maar...quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:36 schreef Paper_Tiger het volgende:
Onvrije arbeid, waarvan het resultaat geheel of gedeeltelijk moet worden afgestaan en waarbij de werker lijfelijk eigendom is van de meester.
Waarvan de helft van de uitkeringstrekkers in hun bed bleven liggen en de andere helft na 1 dag het voor gezien hield ? Dat project toch?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:23 schreef betyar het volgende:
[..]
Je bedoelt dat project waarvan de tuinders al aangaven geen interesse te hebben? Het project wat er voor heeft gezorgd dat zo' 250 man hun uitkering kwijt zijn? De tuinders wilden Polen en scholieren.
Eens.quote:Arbeidsethos en intellect staat volgens mij redelijk los van elkaar.
Schandelijk, wat heeft de VVD er de afgelopen 35 jaar aan gedaan? Wat heeft het CDA er de afgelopen 35 jaar aan gedaan? Wat heeft de PvdA er de afgelopen 35 jaar aan gedaan?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarvan de helft van de uitkeringstrekkers in hun bed bleven liggen en de andere helft na 1 dag het voor gezien hield ? Dat project toch?
De SP wil die mensen helemaal niet aan het werk krijgenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:28 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Schandelijk, wat heeft de VVD er de afgelopen 35 jaar aan gedaan? Wat heeft het CDA er de afgelopen 35 jaar aan gedaan? Wat heeft de PvdA er de afgelopen 35 jaar aan gedaan?
Precies... Geen flikker... Kan je in een SP topic wel lopen klagen, de SP wil deze mensen tenminste aan het werk krijgen (zie programma) en ik zie niet in hoe ze dit nog slechter kan doen dan de zittende politiek.
Rechts populistisch verjaardagsfeestjes gelul.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:30 schreef Scorpie het volgende:
[..]
De SP wil die mensen helemaal niet aan het werk krijgendat is hun achterban die vakantie viert op kosten van de staat, die gaan ze echt niet dwingen aan het werk te komen
ze gooien de belastingen omhoog voor rijkeren en geven het geld linea recta aan de steuntrekkers
wat nou mensen aan het werk helpen
quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:24 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Dat soort projecten die al meerdere malen zijn gedaan. En zelfs als ze alleen maar scholieren en polen zouden willen is het al erg genoeg dat er een klein percentage uberhaupt de moeite neemt om te reageren.
Het gaat er niet in bij jou he? Dat er gewoon een groep mensen in Nederland bestaat die het gewoon vertikt om te werken.
Over iets uit elkaar trekken...........quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:25 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarvan de helft van de uitkeringstrekkers in hun bed bleven liggen en de andere helft na 1 dag het voor gezien hield ? Dat project toch?
Wees eens wat duidelijker man,.. die reactie's van jouw bestaan maar constant uit 1 zin.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:32 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Over iets uit elkaar trekken...........
Met meer inhoud dan jouw lulverhalen....quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:34 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Wees eens wat duidelijker man,.. die reactie's van jouw bestaan maar constant uit 1 zin.
En ad-hominem is gevallen, zeg dan direct dat je niet in discussie wilt treden met andersdenkenden.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Met meer inhoud dan jouw lulverhalen....
Lees eerst eens het programma van de SP voordat je je gal komt spuwen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 20:36 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
En ad-hominem is gevallen, zeg dan direct dat je niet in discussie wilt treden met andersdenkenden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |