abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 24 juli 2012 @ 18:33:09 #51
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_114611152
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 18:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Inderdaad maar denk dan niet dat jouw portomonnee niet geraakt wordt, en ga dan ook niet van die overtuiging uit stemmen op de SP.
Ooh daar ben ik mij degelijk van bewust, maakt mij niks uit. Zolang ze de zwakkere maar zoveel mogelijk ontzien.
pi_114611312
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 17:06 schreef betyar het volgende:

[..]

"Ja dat kan allemaal wel, maar ze pakken mijn geld af" :') :') :') :')
En wat is er mis met dat argument?

Laat ze met hun poten van mijn geld afblijven hoe minder overheid hoe beter. Ik heb jarenlang harder gewerkt en meer gestudeerd dan de gemiddelde Nederlander. Daarnaast ook langer en meer gespaard dan de meesten van 25.

Waar halen ze het lef vandaan zomaar recht op mijn geld te hebben?
pi_114611484
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 18:37 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Laat ze met hun poten van mijn geld afblijven hoe minder overheid hoe beter. Ik heb jarenlang harder gewerkt en meer gestudeerd dan de gemiddelde Nederlander. Daarnaast ook langer en meer gespaard dan de meesten van 25.

Okee, en wat als je ooit arbeidsongeschikt of werkloos mocht raken?

Je hebt overigens dat geld kunnen verdienen dankzij diezelfde overheid en de mensen vóór jou die belasting betaalden voor de voorzieningen waardoor je zover hebt kunnen komen. Onderwijs, mogelijk gemaakt met belastinggeld, gezondheidszorg mogelijk gemaakt met belastinggeld, infrastructuur mogelijk gemaakt met belastinggeld, veiligheid mogelijk gemaakt met belastinggeld.

Het biedt wel allemaal de voorwaarden waardoor jij nu (veel) geld kunt verdienen.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 24 juli 2012 @ 18:43:26 #54
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_114611543
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 18:37 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Alles is er mis met dat argument als je geld van de zwakkere af wilt pakken, ongeacht je persoonlijke
situatie.
pi_114611651
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 18:43 schreef betyar het volgende:

[..]

Alles is er mis met dat argument als je geld van de zwakkere af wilt pakken, ongeacht je persoonlijke
situatie.
Hoezo pakken we geld van ze af? Zij zitten al grotendeels aan de ontvangende kant.

Hoezo zijn bezuinigingsmaatregelen daarop dan het afpakken van "hun" geld? Als je de inkomstenbelasting voor de eerste twee schijven zou verhogen, oké. Dan kun je er van spreken dat hun geld wordt afgepakt. Maar als er bijvoorbeeld bezuinigd wordt op de bijstand is dat geld niet oorspronkelijk van hen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 24-07-2012 18:51:21 ]
  dinsdag 24 juli 2012 @ 18:56:39 #56
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_114611976
65+------------------3000000
Ambtenaren------1000000
Zorg-----------------1500000
Werkenden-------6500000
Bijstand--------------350000
WAO/Wajong------750000
WW-------------------400000
Kinderen-----------3000000
Totaal--------------16500000
Hoe moet de werkende minderheid dat opbrengen?
a man convinced against his will is of the same opinion still
pi_114612817
Ik zal het duidelijker maken aan de hand van een klein voorbeeldje.

Kandijfijn in zijn studententijd
Stufie 430 euro
Subsidies 200 euro (zorg, huur)
Baan 700-900 euro per maand (exclusief vakantie's, extra verdiende geld ging naar spaarpot)

Kosten 250 euro per maand aan studiekosten (incl. collegeld).
Mogelijke kosten (430 euro per maand mogelijk terugbetalen).

Buurman van kandijfijn
Bijstand: 907 euro
Subsidie's: 200 euro (huur, zorg)

Extra voordelen niet werkende buurman
Hoge tegemoetkoming op culturele en sportieve activiteiten
Langdurigheidstoeslag
Kwijtschelding gemeentelijke belastingen
kwijtschelding waterschapsbelasting

Kortom om op het welvaartsniveau van niet werkende mede-burger te komen moest ik uur 16,5* per week gaan werken. Bovenstaande extra voordelen en risico van niet kunnen afmaken of vertraging studie is hierin niet meegenomen.

Ik moest dus na een studie 16,75 uur gaan werken om op hetzelfde welvaartsniveau te komen als de niet werkende buurman. Het is dat ik te lui ben alle extra voordeeltjes niet mee te bereken anders kon ik er zo nog een 2 uur bij aanplakken.

Waarom vinden we dat in Nederland een eerlijke manier van welvaart verdelen?

*
Basisinkomensten Kandij 430-250=180 euro
Basisinkomsten buurman 907 euro
Verschil=907-180=727 euro

Dit delen door 10 maakt 72,7 uur per maand=72,7*12/52=16,75 uur per week
pi_114612865
Owjah, voor de liefhebber er zijn nog veel meer voorbeelden te vinden.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 19:23:35 #59
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_114612893
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 18:46 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Hoezo pakken we geld van ze af? Zij zitten al grotendeels aan de ontvangende kant.

Hoezo zijn bezuinigingsmaatregelen daarop dan het afpakken van "hun" geld?
En? Dus je wilt ze nog verder korten op hun toch al vaak uitzichtloze leven?
  dinsdag 24 juli 2012 @ 19:24:47 #60
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_114612926
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:21 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik zal het duidelijker maken aan de hand van een klein voorbeeldje.

Kandijfijn in zijn studententijd
Stufie 430 euro
Subsidies 200 euro (zorg, huur)
Baan 700-900 euro per maand (exclusief vakantie's, extra verdiende geld ging naar spaarpot)

Kosten 250 euro per maand aan studiekosten (incl. collegeld).
Mogelijke kosten (430 euro per maand mogelijk terugbetalen).

Buurman van kandijfijn
Bijstand: 907 euro
Subsidie's: 200 euro (huur, zorg)

Extra voordelen niet werkende buurman
Hoge tegemoetkoming op culturele en sportieve activiteiten
Langdurigheidstoeslag
Kwijtschelding gemeentelijke belastingen
kwijtschelding waterschapsbelasting

Kortom om op het welvaartsniveau van niet werkende mede-burger te komen moest ik uur 16,5* per week gaan werken. Bovenstaande extra voordelen en risico van niet kunnen afmaken of vertraging studie is hierin niet meegenomen.

Ik moest dus na een studie 16,75 uur gaan werken om op hetzelfde welvaartsniveau te komen als de niet werkende buurman. Het is dat ik te lui ben alle extra voordeeltjes niet mee te bereken anders kon ik er zo nog een 2 uur bij aanplakken.

Waarom vinden we dat in Nederland een eerlijke manier van welvaart verdelen?

*
Basisinkomensten Kandij 430-250=180 euro
Basisinkomsten buurman 907 euro
Verschil=907-180=727 euro

Dit delen door 10 maakt 72,7 uur per maand=72,7*12/52=16,75 uur per week

Niks mis mee om in een welvarend sociaal land voor je medemens te zorgen.
pi_114612996
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:24 schreef betyar het volgende:

[..]

Je hebt het niet eens gelezen of wel?

Ik toon hier juist aan dat een student die in mijn optiek veel meer steun verdiend dan werkweigerende bijstandstrekker. Compleet zijn eigen dopjes moet doppen.
pi_114613008
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:24 schreef betyar het volgende:

[..]

Dat ligt aan de medemens....
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_114613011
@ Kandijflijn:

Je vergelijkt nu serieus een studentenleven met een uitkeringssituatie? :')

Jij hebt overigens als voordeel dat je met je studie investeert in je toekomst en vrijwel zeker bent dat je het later beter hebt dan die buurman.

Dat alleen al zou je een beter gevoel moeten geven.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  dinsdag 24 juli 2012 @ 19:28:54 #64
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_114613061
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:26 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik toon hier juist aan dat een student die in mijn optiek veel meer steun verdiend dan werkweigerende bijstandstrekker. Compleet zijn eigen dopjes moet doppen.
Gelezen ja, wat is er mis mee? Hoeveel werkweigerende bijstandtrekkers telt Nederland eigenlijk? Ik deel denk ik je mening dat eentje al teveel is.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 19:30:18 #65
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_114613096
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:27 schreef truthortruth het volgende:

[..]

Dat ligt aan de medemens....
Klopt, veelal buiten zijn schuld om. En laten wij nou mooi voor die ongelukkige personen netjes zorgen zodat ze punt 1 een fatsoenlijk leven kunnen hebben en punt 2 dat ze met hun poten van onze spullen afblijven.
pi_114613125
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:27 schreef Tomatenboer het volgende:
@ Kandijflijn:

Je vergelijkt nu serieus een studentenleven met een uitkeringssituatie? :')

Jij hebt overigens als voordeel dat je met je studie investeert in je toekomst en vrijwel zeker bent dat je het later beter hebt dan die buurman.

Dat alleen al zou je een beter gevoel moeten geven.
In vergelijk 2 mensen die door omstandigheden niet volledig aan de arbeidsmarkt kunnen deelnemen. Persoon 1 investeert in zichzelf door te studeren en financieel risico aan te gaan. Persoon 2 blijft passief thuis zitten omdat hij zichzelf te oud vind voor werk.

Ik vind het heel vreemd dat persoon 1 niet eens genoeg steun krijgt om in levensonderhoud te voorzien. Wanneer dit wel zo zou zijn zou de studielast en dus de studie ook van veel grotere waarde kunnen zijn.
pi_114613159
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:30 schreef betyar het volgende:
[..]
Klopt, veelal buiten zijn schuld om. En laten wij nou mooi voor die ongelukkige personen netjes zorgen zodat ze punt 1 een fatsoenlijk leven kunnen hebben en punt 2 dat ze met hun poten van onze spullen afblijven.
Ik vind dat nog al een aanname over deze medemens....Wie weet wat deze medemens allemaal uitgehaald heeft, of wat voor normen en waarden deze medemens heeft.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_114613197
Tja dat de studiebeurzen een lachertje zijn de afgelopen 20 jaar heb je toch echt aan de VVD, het CDA, de PvdA en D'66 te danken die in het verleden hier verantwoordelijkheid voor hebben gedragen.

De oplossing ligt naar mijn mening niet in het verlagen van de uitkering van die nietsnut (die moet wel aan het werk, maar hij moet toch ook overleven lijkt mij), maar vooral in het opschroeven van de studiebeurzen tot een fatsoenlijk niveau.
pi_114613634
quote:
65+------------------3000000
Ambtenaren------1000000
Zorg-----------------1500000
Werkenden-------6500000
Bijstand--------------350000
WAO/Wajong------750000
WW-------------------400000
Kinderen-----------3000000
Totaal--------------16500000
Pensioengerechtigde leeftijd verhogen naar minstens 68 jaar en wat mij betreft langer of, misschien een beter alternatief, mensen meer belonen als ze langer blijven werken.
Ambtenaren doen noodzakelijk werk (nu ja, voor een deel) en ze betalen mee premies enz. voor alle niet-werkenden.
De kinderbijslag moet misschien maar worden afgeschaft voor mensen die nog geen kinderen hebben en worden bezuinigd voor de mensen die wel al kinderen hebben. Ik zou er geen moeite mee hebben als je voor maximaal 2 kinderen kinderbijslag zou krijgen, Wie voor meer kinderen kiest moet zelf maar meer bijleggen.
De WW hoort niet in deze lijst te staan, het wordt immers betaald met de premie die de werkende zelf heeft betaald tijdens het werken, de werkende verzekert zichzelf met die WW.
Ik weet niet wat jij met de zorg bedoelt. Toch niet de mensen die in de zorg werken, neem ik aan?
Één werkende op 1 inactieve gaat nog net, meer moet het inderdaad niet worden. Kwestie van prioriteiten stellen en gewend raken aan het feit dat we niet meer met 65 met pensioen gaan. Dat gaat gewoon niet meer als de mens zo'n 85 jaar oud wordt.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 24 juli 2012 @ 19:46:04 #70
379943 Paper_Tiger
pi_114613639
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:26 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Van mij kregen jullie beiden niets.

De steuntrekker moet met z'n luie reet aan het werk.

De student moet werken wat hij kan en de rest lenen.

Niemand betaalt inkomstenbelasting. Die student betaalt dus met gemak zijn studieschuld af van het hogere inkomen wat hij dankzij die studie kan verwerven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Paper_Tiger op 24-07-2012 19:51:59 ]
  dinsdag 24 juli 2012 @ 19:50:24 #71
379943 Paper_Tiger
pi_114613849
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:45 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Pensioengerechtigde leeftijd verhogen naar minstens 68 jaar en wat mij betreft langer of, misschien een beter alternatief, mensen meer belonen als ze langer blijven werken.
Ambtenaren doen noodzakelijk werk (nu ja, voor een deel) en ze betalen mee premies enz. voor alle niet-werkenden.
De kinderbijslag moet misschien maar worden afgeschaft voor mensen die nog geen kinderen hebben en worden bezuinigd voor de mensen die wel al kinderen hebben. Ik zou er geen moeite mee hebben als je voor maximaal 2 kinderen kinderbijslag zou krijgen, Wie voor meer kinderen kiest moet zelf maar meer bijleggen.
De WW hoort niet in deze lijst te staan, het wordt immers betaald met de premie die de werkende zelf heeft betaald tijdens het werken, de werkende verzekert zichzelf met die WW.
Ik weet niet wat jij met de zorg bedoelt. Toch niet de mensen die in de zorg werken, neem ik aan?
Één werkende op 1 inactieve gaat nog net, meer moet het inderdaad niet worden. Kwestie van prioriteiten stellen en gewend raken aan het feit dat we niet meer met 65 met pensioen gaan. Dat gaat gewoon niet meer als de mens zo'n 85 jaar oud wordt.
Ambtenaren worden betaald uit de belastinggelden opgebracht door de particuliere sector. Ze voegen geen waarde toe. Ze zijn een overheidsuitgave. Zorg is het aantal mensen werkzaam in de zorg. WW is inderdaad een uitkering waarvoor een premie is betaald maar omdat die pot all lang leeg is moet die ook worden opgebracht uit de kasstroom van de werkenden.
pi_114613884
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:46 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Van mij kregen jullie beiden niets.

De steuntrekker moet met z'n luie reet aan het werk.

De student moet werken wat hij kan en de rest lenen.

Niemand betaald inkomstenbelasting. Die student betaalt dus met gemak zijn studieschuld af van het hogere inkomen wat hij dankzij die studie kan verwerven.
Wat ben ik toch blij dat jij niets te zeggen hebt in de politiek. Laat me raden: rechtervleugel VVD?
No offence maar dit is wel zo rechts dat zelfs veel VVD'ers het nog te rechts vinden. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  dinsdag 24 juli 2012 @ 19:53:39 #73
379943 Paper_Tiger
pi_114613992
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:51 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat ben ik toch blij dat jij niets te zeggen hebt in de politiek. Laat me raden: rechtervleugel VVD?
No offence maar dit is wel zo rechts dat zelfs veel VVD'ers het nog te rechts vinden. ;)
Het is niet rechts, het is niet links maar het is Libertarisch. Denk er maar eens een paar dagen over na.
pi_114614007
@ Papieren Tijger:

Waarom hang je eigenlijk deze libertarische ideologie aan?

Is het je echt te doen om meer "vrijheid", wat dat dan ook moge zijn?

Of gaat het je gewoon om minder lasten, en dus meer voor jezelf overhouden?
pi_114614043
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 19:28 schreef betyar het volgende:

[..]

Gelezen ja, wat is er mis mee? Hoeveel werkweigerende bijstandtrekkers telt Nederland eigenlijk? Ik deel denk ik je mening dat eentje al teveel is.
Nog altijd veel te veel, hier in Emmen worden ze tegenwoordig naar de Emco gestuurd (een sociale werkplaats).

Wij hebben daar wel eens werk uitbesteed zoals het vullen van welkomstpakketjes e.d. Op die manier in contact gekomen met mensen al daar en ooit daar eens moeten staan op een ''banendag''

Ik ben daar toch echt erg geschrokken een deel van de mensen kon er echt niks aan doen. Zoals laagopgeleidde 50+ers die hun baan waren verloren en hun WW hadden opgebrand.

Maar ik zag zoveel 20/30ers daar terwijl ze in Erica (ons tuinbouwgebied) en bij een vleesfabriek en een sla-tjes fabriek meer dan genoeg mensen zochten. En vooral die jongere 20-ers konden zo weer aan een opleiding beginnen. Daarnaast hebben we nog een call-centre die elke idioot een kans geeft. Ik vroeg me oprecht af waarom ze niet aan het werk kwamen.

Nou dat heb ik gemerkt toen ik en eigenaar van hotel op de banenbeurs stonden. We hadden 2 BBL plekken (1 gastheer 1 kok niveau 2). Wat we mee maakten aan sollicitatie's aldus daar.

-Salariseisen ze wilden toch echt wel 10+ euro per uur verdienen
-3-4 opleidingen die ze al verneukt hadden
-Slecht gekleed en teveel ongewenste piercings (hoog in oren, neus, tunnels etc.)

Die mensen hebben het toch echt grotendeels aan zichzelf te danken dat ze geen werk hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')