abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114600754
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:47:06 #2
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_114600842
Katje in OP O+

Katje op V1z toetsenbord :D
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_114600852
Haha, leuk is dat he? Ik ken het probleem, Vaiz ^^ Mooi beestje, die makreel van je O+

Volgens mij heb ik er ook nog een foto van ergens...

Edit: Uiteraard weer van Dude :')
pi_114600908
Jagen die van jou ook op je cursor dan? :')
Ik was even wat drinken pakken, 2 minuten ge-CTRL-Z' om alles weer op regel te krijgen...
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_114600927
Keuken net uitgeboend en ramen gewassen. Nu even pauze en zo weer verder met stofzuigen & dweilen beneden. Daarna gang & trap. Dan door naar boven, alles afnemen met een doekje, stofzuigen & dweilen, beddegoed verschonen en badkamer uitboenen. Volgens mij is dat zo'n lekker gevoel straks, als alles gedaan is O+
pi_114600972
Cursor jagen deden ze vooral als kittens erg veel. Nu bij vlagen :+
pi_114600987
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:49 schreef V1z0R het volgende:
Jagen die van jou ook op je cursor dan? :')
Ik was even wat drinken pakken, 2 minuten ge-CTRL-Z' om alles weer op regel te krijgen...
Haha, die Chloe is me er eentje :P

Heerlijk he coco, opruimen. Ik ga van het weekend een mini grote schoonmaak doen. Na lange tijd weer eens dweilen....met al die kittens was de vloer zo weer vuil :')
pi_114601069
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:52 schreef An24 het volgende:

[..]

Haha, die Chloe is me er eentje :P

Heerlijk he coco, opruimen. Ik ga van het weekend een mini grote schoonmaak doen. Na lange tijd weer eens dweilen....met al die kittens was de vloer zo weer vuil :')
Oh, toen de verbouwing echt nog in volle gang was, heb ik ook gewoon niet gedweild. Was zooo zinloos. Nu blijft het effect een tijdje O+

En ja, opruimen is geweldig :D Ik heb nog nooit zo graag en zo veel gepoetst als tegenwoordig :+
pi_114601108
:D nestdrang! :P
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:47 schreef Cocotrimonium het volgende:
Haha, leuk is dat he? Ik ken het probleem, Vaiz ^^ Mooi beestje, die makreel van je O+

Volgens mij heb ik er ook nog een foto van ergens...

Edit: Uiteraard weer van Dude :')
[ afbeelding ]
Ze is ook mooi! :Y En lief O+ (meestal) elke ochtend word ik wakker dat ze op m'n hoofd ligt en m'n haar aan het verzorgen is :')
pi_114601254
Aww poezels O+ Wat is Chloe al groot! :o En Dude heeft ook echt zo'n dude-hoofd :')

We hebben de media-pc op de tv in de woonkamer, dus Rusty flipt em helemaal als hij de cursor heen en weer ziet gaan, wel leuk om tegen een tv van 120 aan te springen :') Natuurfilms met vogels zijn ook heel boeiend, als ze van het scherm af vliegen gaat hij achter de tv kijken :D
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_114601323
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:56 schreef V1z0R het volgende:
:D nestdrang! :P

[..]

Ze is ook mooi! :Y En lief O+ (meestal) elke ochtend word ik wakker dat ze op m'n hoofd ligt en m'n haar aan het verzorgen is :')
O+
pi_114601343
Moet je in het grote centrale kattenfoto-topic kijken, Novem, d'r broertje Hero is een reus! :o
pi_114601426
Ik was zaterdag even bij mn zus en die was op 2 katjes aan het passen. Haar buren zijn op vakantie. Mooie beestjes zijn dat! En een stuk actiever dan onze eigen...
Eentje liep de hele tijd op de schutting te klauteren, maar de bovenkant was ongelijk, dus iedere keer viel hij er bijna tussendoor.. Maar zo schattig! O+
pi_114601682
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 13:02 schreef V1z0R het volgende:
Moet je in het grote centrale kattenfoto-topic kijken, Novem, d'r broertje Hero is een reus! :o
Oeh das die rooie he?

Rusty is ook best groot (voor een HTK-kat dan), hij is nu 4.5 maand en bijna 3 kilo :7

Wel lekker die grote fluffy haarballen O+
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_114601981
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:47 schreef MariaEtcetera het volgende:
Katje in OP O+

Katje op V1z toetsenbord :D
Als mijn meneer Diablo 3 speelt, gaat Hobbes helpen om monsters te verslaan. Door met z'n poot op het beeldscherm de bewegende mannetjes te pletten _O- :')
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_114602443
Ik heb zo'n muisvang app speciaal voor katten op mijn iPad. Zelfs mijn aartsluie oude kat komt erdoor in beweging (moet ik wel de iPad naast haar kussen leggen). Als ze met hun poot een muis pletten gaat die piepen en krijgen ze een punt, erg vermakelijk :D
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_114602519
quote:
99s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 13:35 schreef beefcake het volgende:
Ik heb zo'n muisvang app speciaal voor katten op mijn iPad. Zelfs mijn aartsluie oude kat komt erdoor in beweging (moet ik wel de iPad naast haar kussen leggen). Als ze met hun poot een muis pletten gaat die piepen en krijgen ze een punt, erg vermakelijk :D
Krijg je dan niet heel veel krassen door de nageltjes van katten?
pi_114602535
Onze (meestal luie) kat is meer van het echte werk. De 23 uur per dag doet ie niks en in dat ene actieve uurtje vangt hij van alles. Van muizen, vogels en zelfs mollen.. Hij is echt een te goede jager eigenlijk. Vooral vogels vind ik niet zo mooi dat hij die vangt. Meestal als ik zie dat hij een vogel besluipt dan klap ik in mn handen zodat die vogel wegvliegt. Vind ie niet zo mooi haha.
pi_114602654
Yup, die rode, Novem.

:D awesome, Mc _O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 13:38 schreef Sharana_LV het volgende:

[..]

Bij mij houden ze gelukkig de nagels binnenboord wanneer ze op schermen bezig zijn :)
pi_114602707
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 13:38 schreef Sharana_LV het volgende:

[..]

Hier ook ipad spellen. Geen probleem met de nagels, het glas is behoorlijk krasvast.
pi_114602726
okay tof, ik durf het nooit zo voor de krassen maar zal het eens installeren :D thanks
pi_114602729
Pfff moet typen, maar geen zin. De deadline is ook morgenmiddag pas :')
pi_114602906
Lijstjesdrop

Gisteren en eergisteren echt zooooooo slecht. Maar goed, zal het posten.
Eergisteren:
O: panini ham/kaas (van een volkoren bolletje)
L: idem
L/T/S/D/T: bier, dansen.

Gisteren:
Br: 1 bruin bolletje met gebakken ei
D: wat rijst met groenten
T: 3 rozemarijncrackers. 2 droog, 1 met boter en jam

Vandaag:
O: 2 rozemarijncrackers met boter en jam
T: bruin bolletje met gebakken ei
L: 3 roggecrackers met zelfgemaakte tonijnsalade en paprikarauwkost
T: volle kwark met citroensap/aardbeien
D: gegrilde courgette en ui, rauwkostsalade, geglaceerde wortels. En een tartaartje.
pi_114603099
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 13:46 schreef Sharana_LV het volgende:
okay tof, ik durf het nooit zo voor de krassen maar zal het eens installeren :D thanks
En je zou voor alle zekerheid ook eerst een beschermfolie op je scherm kunnen plakken. Die heb ik op mijn telefoon gehad en werkte echt goed.
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_114603224
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 13:51 schreef conleche het volgende:
Lijstjesdrop

Gisteren en eergisteren echt zooooooo slecht. Maar goed, zal het posten.
Eergisteren:
O: panini ham/kaas (van een volkoren bolletje)
L: idem
L/T/S/D/T: bier, dansen.

Gisteren:
Br: 1 bruin bolletje met gebakken ei
D: wat rijst met groenten
T: 3 rozemarijncrackers. 2 droog, 1 met boter en jam

Vandaag:
O: 2 rozemarijncrackers met boter en jam
T: bruin bolletje met gebakken ei
L: 3 roggecrackers met zelfgemaakte tonijnsalade en paprikarauwkost
T: volle kwark met citroensap/aardbeien
D: gegrilde courgette en ui, rauwkostsalade, geglaceerde wortels. En een tartaartje.

Je moet inderdaad wel gewoon blijven eten natuurlijk! :+

Had je na die twee dagen niet ongelofelijke honger?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')