abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114598441
Dag hallo hoi,

met mijn afstuderen in het verschiet (binnen enkele maanden) begin ik in september met mijn eerste baan. *O*

Dit betekent voor mij (onder andere) dat ik moet verhuizen naar de andere kant van het land. Ik ben nu aan het kijken of ik nog kan huren met huursubsidie. Op de site van de belastingdienst staat dat ik per jaar minder dan 21.000 moet verdienen en een woning moet hebben van minder dan 665E huur per maand.

Nu moet dat voor dit jaar prima lukken (ik heb tot en met nu alleen een stagevergoeding en in de maanden van september t/m december verdien ik rond de 11.000). Volgend jaar zit ik echter op ongeveer 33.000 bruto aan inkomen, waardoor ik geen recht meer zou hebben op huurtoeslag (en zorgtoeslag).

Nu heb ik wel eens gehoord dat het mogelijk is om je jaarsalaris voor de belasting te laten middelen over de afgelopen paar jaar, waardoor het lager uitvalt en ik alsnog deze toeslagen zou kunnen ontvangen. Weet iemand of dat in dit geval ook kan, en voor hoeveel jaar ik dit zou kunnen gebruiken?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_114598725
Middelen kan alleen met inkomstenbelasting, niet met toeslagen.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 11:37:25 #3
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114598839
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 11:33 schreef jroz het volgende:
^^ Plus dat middeling uitsluitend achteraf kan plaatsvinden.
censuur :O
pi_114599020
Dus je hebt gestudeerd en een baan en wilt nu huursubsidie? Je zou je moeten schamen. }:|

Door jou wordt er nu gesproken over de wetgeving omtrent scheefhuren waar ook mensen het slachtoffer van worden die niet anders kunnen dan scheefhuren.

Verder moet je als je huurt in de sociale sector een salarisstrook oid overleggen.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_114599071
quote:
13s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 11:43 schreef Deetch het volgende:
Dus je hebt gestudeerd en een baan en wilt nu huursubsidie? Je zou je moeten schamen. }:|

Door jou wordt er nu gesproken over de wetgeving omtrent scheefhuren waar ook mensen het slachtoffer van worden die niet anders kunnen dan scheefhuren.

Verder moet je als je huurt in de sociale sector een salarisstrook oid overleggen.
Waarom zou ik me moeten schamen? Als je hebt gestudeerd en je hebt een baan ben je niet ineens 'binnen' ofzo hoor. Ik heb meer studieschuld dan een gemiddeld bijstandsgezin, dus hou even op met je snelle oordeel. :{

Ik hoef niet perse in de sociale huursector te huren. Particulier vind ik ook prima. De woningen waar ik wil gaan wonen zijn echter dusdanig aan de prijs dat ik heel weinig overhou om te leven. En ik geef mn geld liever uit aan andere dingen dan alleen mn huur en het terugbetalen van mn studieschuld.
pi_114599266
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 11:44 schreef Skv het volgende:

[..]

Waarom zou ik me moeten schamen? Als je hebt gestudeerd en je hebt een baan ben je niet ineens 'binnen' ofzo hoor. Ik heb meer studieschuld dan een gemiddeld bijstandsgezin, dus hou even op met je snelle oordeel. :{

Ik hoef niet perse in de sociale huursector te huren. Particulier vind ik ook prima. De woningen waar ik wil gaan wonen zijn echter dusdanig aan de prijs dat ik heel weinig overhou om te leven. En ik geef mn geld liever uit aan andere dingen dan alleen mn huur en het terugbetalen van mn studieschuld.
Studieschuld heb je zelf gemaakt en jouw inkomen is aanzienlijk hoger dan een bijstandsgezin dus heb je niks te zoeken in de sociale huur.
Supra Groningam Nihil
pi_114599289
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 11:50 schreef Deetch het volgende:

[..]

Studieschuld heb je zelf gemaakt en jouw inkomen is aanzienlijk hoger dan een bijstandsgezin dus heb je niks te zoeken in de sociale huur.
Ja, natuurlijk heb ik die zelf gemaakt, maar zonder die studieschuld had ik niet kunnen studeren. :{
En ik heb het nergens over sociale huur gehad, daar kom je zelf mee.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 11:52:43 #8
26597 peasant
Vanneuh...Oh ja
pi_114599342
quote:

potdorie zeg, hoe zuur kan je zijn.
Als je recht hebt op huursubsidie moet je het gewoon aanvragen. De grens is er niet voor niets en als je eronder zit dan heb je er recht op.
Alles is toxisch, het hangt af van de dosis.
pi_114599563
je geeft zelf al aan dat je inkomen te hoog is voor huursubsidie en nu wil je met een trucje toch huursubsidie krijgen?
Supra Groningam Nihil
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:01:42 #10
67670 Skv
Cynist.
pi_114599616
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 11:59 schreef Deetch het volgende:
je geeft zelf al aan dat je inkomen te hoog is voor huursubsidie en nu wil je met een trucje toch huursubsidie krijgen?
Als ik het kan middelen (en als dat is toegestaan): natuurlijk. Jij bent zeker zo'n iemand die braaf alle geld wat 'ie uit kan geven aan de staat ook daadwerkelijk uitgeeft? Vandaar dat je zo verzuurd bent. Ik zoek de zaken liever even goed uit voordat ik alles over de balk gooi. Als ik er op de één of andere manier recht op heb, waarom zou ik er dan geen gebruik van maken?

Kom op zeg. Als je hier alleen maar komt om mij de les te lezen, ga dan gewoon weer weg alsjeblieft.
pi_114599752
quote:
15s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:01 schreef Skv het volgende:

[..]

Als ik het kan middelen (en als dat is toegestaan): natuurlijk. Jij bent zeker zo'n iemand die braaf alle geld wat 'ie uit kan geven aan de staat ook daadwerkelijk uitgeeft? Vandaar dat je zo verzuurd bent. Ik zoek de zaken liever even goed uit voordat ik alles over de balk gooi. Als ik er op de één of andere manier recht op heb, waarom zou ik er dan geen gebruik van maken?

Kom op zeg. Als je hier alleen maar komt om mij de les te lezen, ga dan gewoon weer weg alsjeblieft.
Gelukkig is de nederlandse staat ook "verzuurd". Laatste zinnetje in onderstaande link is voor jou van belang: http://www.belastingkijker.nl/inkomstenbelasting_middeling.shtml

:W :{w
Supra Groningam Nihil
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:08:41 #12
67670 Skv
Cynist.
pi_114599820
Komt er dus op neer dat ik dat het best pas over twee jaar kan doen. :)
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:09:21 #13
26597 peasant
Vanneuh...Oh ja
pi_114599840
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:06 schreef Deetch het volgende:

[..]

Gelukkig is de nederlandse staat ook "verzuurd". Laatste zinnetje in onderstaande link is voor jou van belang: http://www.belastingkijker.nl/inkomstenbelasting_middeling.shtml

:W :{w
En dat was dan ook gewoon het antwoord op zijn vraag. Of het mogelijk is om te middelen om in aanmerking te komen voor huursubsidie. Dat dit alleen geldt voor inkomstenbelasting wist TS dus niet. Dat had je natuurlijk ook kunnen zeggen aan het begin. Dat de staat "verzuurd" is slaat natuurlijk nergens op. Zij maken de regels en de grenzen om in aanmerking te komen.
Alles is toxisch, het hangt af van de dosis.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:10:23 #14
67670 Skv
Cynist.
pi_114599870
Bedankt in ieder geval voor het meedenken. :)
Van september tot en met december zou ik denk ik nog wel voor subsidie in aanmerking komen. Vanaf januari dan helaas niet meer. ;(

Volgens de berekening (heb toetsingsinkomen aangehouden van 15.000) kan ik 283 euro per maand krijgen (op een kale huur van 575). Scheelt dit jaar toch weer ruim 1000 Euro!

[ Bericht 9% gewijzigd door Skv op 24-07-2012 12:15:56 ]
pi_114603050
quote:

Als dat via legale wegen mogelijk is (die probeert TS dus ook te zoeken), dan zou je dom zijn om dat niet te doen. Waarom minder geld binnenhalen dan mogelijk is?

Daarnaast heeft TS het toch ook niet over de sociale huur? Hij heeft het over huurtoeslag. Aangezien TS net afgestudeert is verwacht ik niet dat die nu al in aanmerking komt voor sociale huur. Door TS wordt er nu dus helemaal niet gesproken over scheefhuren. Man, wat ben jij een verzuurd persoon zeg.
pi_114605149
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 11:33 schreef jroz het volgende:
^^ Dit dus

Verder gewoon zo snel mogelijk een huurwoning nemen op basis van je lage inkomen. Wanneer je 33.000 verdient kom je namelijk niet meer een sociale huurwoning binnen.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 15:12:35 #17
67670 Skv
Cynist.
pi_114605503
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:00 schreef dyna18 het volgende:

[..]

^^ Dit dus

Verder gewoon zo snel mogelijk een huurwoning nemen op basis van je lage inkomen. Wanneer je 33.000 verdient kom je namelijk niet meer een sociale huurwoning binnen.
Sociale woningbouw kom ik niet in ivm wachtlijsten. ;) Ben dus aan het kijken om gewoon particulier wat te huren.
pi_114638900
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:12 schreef Skv het volgende:

[..]

Sociale woningbouw kom ik niet in ivm wachtlijsten. ;) Ben dus aan het kijken om gewoon particulier wat te huren.
Als dat lukt, mijn ervaring is dat je al wo of hbo starter te weinig verdiend om aan die belachelijke huureisen te voldoen.
Daarom ook mijn advies, probeer zo snel mogelijk met je lage loon een sociale huurwoning te krijgne.

Verder meot je niks aantrekken van die jaloerse mensen die denken dat je als hbo of wo-er gelijk veel verdiend. Je kan met een starter inkomen totaal geen enkel gezin onderhouden.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_114638938
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:24 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Als dat lukt, mijn ervaring is dat je al wo of hbo starter te weinig verdiend om aan die belachelijke huureisen te voldoen.
Daarom ook mijn advies, probeer zo snel mogelijk met je lage loon een sociale huurwoning te krijgne.
Welke belachelijke huureisen bedoel je? Ik ben wo-starter idd.
Sociale woningbouw regelen binnen 6 weken in Haarlem gaat niet lukken. :+
pi_114638955
quote:
5s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:25 schreef Skv het volgende:

[..]

Welke belachelijke huureisen bedoel je? Ik ben wo-starter idd.
Sociale woningbouw regelen binnen 6 weken in Haarlem gaat niet lukken. :+
je maandloon / 4.5 is de maximale huur van een woning dat je mag huren.
die 4.5 verschilt per geval, en soms wordt er ook maar 1 inkomen meegeteld, geen 2.

Verdien 2400 bruto, normaal als wo-er, dan mag je maar een woning huren van ierts van 500 per maand. Dat is dus een kleine studio. En die meoten er ook zijn, want daar zijn vaak ook wachtlijsten voor.
Daarnaast krijg je als particuleire huurder geen hulp van de overheid in je woonlasten, terwijl iedereen anders dat wel krijgt. Die hulp is onafhankelijk van inkomen.
Eigen woning -> HRA
sociale huurwoning -> idiote lage huren in de randstad, maar idioot hoge huren in het oosten en evt huurtoeslag.
particuliere huurwoning -> helemaal niks!!
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_114638984
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

die 4.5 verschilt per geval, en soms wordt er ook maar 1 inkomen meegeteld, geen 2.
Kale huur heb je het over dan denk ik? Dan kom ik precíes uit op mijn voorgenomen budget (575 ex, 675 inc). ;)
En heb ik voor de eerste maanden volgens mij ook nog recht op toeslag.
pi_114639008
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:27 schreef Skv het volgende:

[..]

Kale huur heb je het over dan denk ik? Dan kom ik precíes uit op mijn voorgenomen budget (575 ex, 675 inc). ;)
Die moeten er dus wel zijn.
pi_114639038
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:28 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Die moeten er dus wel zijn.
Ja in theorie, als die panden te vinden zijn inderdaad. Het aanbod houdt niet echt over ofzo. :+
pi_114639073
quote:
7s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:29 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja in theorie, als die panden te vinden zijn inderdaad. Het aanbod houdt niet echt over ofzo. :+
Daarom. Succes met het vinden
Ik heb het opgegeven en ben naar het oosten verhuisd. Daar liggen de sociale huurwoningen voor het oprapen.
pi_114639077
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:26 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Verdien 2400 bruto, normaal als wo-er, dan mag je maar een woning huren van ierts van 500 per maand. Dat is dus een kleine studio. En die meoten er ook zijn, want daar zijn vaak ook wachtlijsten voor.
Daarnaast krijg je als particuleire huurder geen hulp van de overheid in je woonlasten, terwijl iedereen anders dat wel krijgt. Die hulp is onafhankelijk van inkomen.
Eigen woning -> HRA
sociale huurwoning -> idiote lage huren in de randstad, maar idioot hoge huren in het oosten en evt huurtoeslag.
particuliere huurwoning -> helemaal niks!!
Wat raad jij me aan om te doen dan? Zelf iets kopen zie ik absoluut niet zitten.
Ik ga niet naar het oosten verhuizen (woon nu in Enschede) :+
Heb namelijk een baan in Haarlem vanaf 1 september.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')