Slotermeerquote:
Dat witte bord is nietszeggend; volgens mij kunnen dergelijke plaatselijke 'regels' niet worden opgelegd en zal je er dus nooit een bekeuring voor krijgen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 00:03 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Slotermeer
Die blauwe strepen zijn ook vreemd, er staat verder bij de inrit niks over parkeerduur ofzo. Ik zie wel auto's staan met zo'n parkeerschijf, maar je kan me toch niet wijsmaken dat je maar een paar uur voor je eigen woning mag parkerennog een raadsel
quote:Blauwe zones
In stadsdeel Nieuw-West zijn verschillende blauwe zones van kracht. In een blauwe zone - bedoeld om langdurig parkeren tegen te gaan – mag maximaal 2 uur gratis worden geparkeerd.
Blauwe zones Nieuw-West
Borden en blauwe stoepranden
In de blauwe zone mogen automobilisten alleen parkeren in de parkeervakken met een blauwe markering. De blauwe zonegebieden worden aangegeven met speciale verkeersborden die gelden voor de hele zone. Deze borden worden dus niet bij elke straat herhaald. Ontbreekt de blauwe markering dan mag er niet worden geparkeerd. Het parkeerverbod geldt ook voor de uren buiten de vastgestelde tijden van de blauwe zone.
Hmmm oke, dus als ik het goed begrijp betekent het gewoon dat je er mag parkeren ofzo? Sowieso is de hele buurt gratis parkeren, dus ik snap het eigenlijk niet.quote:
Oke.. tja, lijkt me niet dat de bewoners daar zelf om gevraagd hebben maar goedquote:Op dinsdag 24 juli 2012 00:46 schreef Tja..1986 het volgende:
Uitlaatgassen die richting deur en/of openstaande ramen gaan. Beetje gezeur dus.
Blauwe zone =/= betaald parkeren. Betekent alleen een maximumparkeerduur, bijvoorbeeld om langparkerende forensen te weren van plekken die bedoeld zijn voor winkelpubliek.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:01 schreef YoshiBignose het volgende:
Hmmm oke, dus als ik het goed begrijp betekent het gewoon dat je er mag parkeren ofzo? Sowieso is de hele buurt gratis parkeren, dus ik snap het eigenlijk niet.
Mensen die vooruit inparkerenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 00:00 schreef YoshiBignose het volgende:
Wegrijden is gemakkelijker bij achteruit inparkeren, maar daar gaat het hier nu niet om
Inderdaad, net zoals dat witte bord; totaal niet rechtsgeldig.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:17 schreef JDude het volgende:
[..]
Blauwe zone =/= betaald parkeren. Betekent alleen een maximumparkeerduur, bijvoorbeeld om langparkerende forensen te weren van plekken die bedoeld zijn voor winkelpubliek.
De blauwe lijn zegt overigens niets zonder bijbehorende bebording. Let wel, die hoef je niet noodzakelijkerwijs aan het begin van de straat aan te treffen, dat kan bijv. ook al bij de toegangsweg tot de wijk geweest zijn.
Doe ik wel.quote:
Serieusquote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:29 schreef Mikkie het volgende:
Serieus? Ik doe dat echt nagenoeg nooit. Achteruit inparkeren is handiger en duurt misschien drie seconden langer.
Oke apart, heb geen bord gezien alleen een 30-km zone bord. Misschien in het begin van de wijk dan inderdaad, zag wel iedereen met een parkeerschijf alleen bij sommige zag ik dat ze er al 22 uur stonden. Maximale parkeerduur misschien 1 dag ofzo haha...quote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:17 schreef JDude het volgende:
[..]
Blauwe zone =/= betaald parkeren. Betekent alleen een maximumparkeerduur, bijvoorbeeld om langparkerende forensen te weren van plekken die bedoeld zijn voor winkelpubliek.
De blauwe lijn zegt overigens niets zonder bijbehorende bebording. Let wel, die hoef je niet noodzakelijkerwijs aan het begin van de straat aan te treffen, dat kan bijv. ook al bij de toegangsweg tot de wijk geweest zijn.
Slotermeerquote:Op dinsdag 24 juli 2012 09:19 schreef Hyperdude het volgende:
Omdat er ander teveel roet op die schotels neerslaat?
Is toch de Kolenkit?![]()
Heb dat bord nog nooit gezien.
Iemand anders wel?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |