abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 23 juli 2012 @ 23:44:24 #51
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_114586999
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:40 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Gezien het percentage ouders/kinderen zonder opvoeding is de kans nog groter dat er niets aan de hand is

Geen respect voor mensen die dan op eigen houtje maar bepalen dat ze een melding bij instanties gaan doen waarbij de man in kwestie een hoop gezeik mee krijgt als ze niet eens de ballen hebben de man op zijn opvoedkundige kwaliteiten aan te spreken
Schreeuwen is een uiting van onmacht, slaan is dat ook. Komt vaak voor dat dat een gevolg is van geen opvoeding inderdaad.

TS heeft wellicht heel niet de capaciteiten om in te schatten of hier echt iets aan de hand is, of dat er alleen geschreeuwd wordt. Prima dus dat er een instantie bijgeroepen wordt.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  maandag 23 juli 2012 @ 23:45:29 #52
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114587042
als ts kan zien dat meneer niet kan opvoeden lijkt mij dat er met de observatieve vaardigheden van ts niets mis is
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:41:59 #53
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_114600698
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:45 schreef Life2.0 het volgende:
als ts kan zien dat meneer niet kan opvoeden lijkt mij dat er met de observatieve vaardigheden van ts niets mis is
Des te belangrijker denk ik dan om melding te maken.
Leef en Laten Leven
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:43:42 #54
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_114600738
Vermoedelijke kindermishandeling is heel wat anders dan vast stellen of het echt zo is. Alleen maar goed dat TS dat overlaat aan een instantie.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  dinsdag 24 juli 2012 @ 12:45:00 #55
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_114600779
Ik vraag me af of TS melding gaat maken. Ik denk zelf van niet.
TS, bedenk je wat de gevolgen van kindermishandeling zijn. Die zijn niet mis.
Leef en Laten Leven
pi_114601642
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:45 schreef Robijn48 het volgende:
Ik vraag me af of TS melding gaat maken. Ik denk zelf van niet.
TS, bedenk je wat de gevolgen van kindermishandeling zijn. Die zijn niet mis.
evengoed zijn er ook plenty gevolgen wanneer er een melding gedaan wordt terwijl er niks aan de hand is. zo'n onderzoek heeft behoorlijk wat impact op een mens zn zekerheid als ouder.

even vanuit mijn eigen ervaring; zolang ik niks persoonlijk gezien heb doe ik geen melding. gewoon omdat ik dan niks te melden heb. echter; als ik zoals ts, er op heb staan te kijken dat een kind een lel krijgt, tsja. dan zou ik melding doen. en dat hoeft dan niet anoniem hoor. boeit me niks. hell, als ik er had staan kijken had ik er op dat moment zelf wel direct iets van gezegd.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_114601880
Maar wat is een lel ?? een paar tetsen tegen z'n ass ??? Zolang het niet met gebalde vuist is lijkt het mij overdreven om de cops erbij te halen.

Had vroeger een vriendje die werd opgehangen aan zijn voeten en kreeg daarna wat klappen met een ijzeren staaf.. dan praat je pas over mishandeling.
pi_114602105
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 13:19 schreef Kevin24 het volgende:
Maar wat is een lel ?? een paar tetsen tegen z'n ass ??? Zolang het niet met gebalde vuist is lijkt het mij overdreven om de cops erbij te halen.

Had vroeger een vriendje die werd opgehangen aan zijn voeten en kreeg daarna wat klappen met een ijzeren staaf.. dan praat je pas over mishandeling.
nja, daar verschillen de meningen nogal over. de een vindt het al kindermishandeling als moeders (of vaders) wat al te vaak IS HET NOU AFGELOPEN MET HET GESODEMIETER roept en een ander vind het heel normaal om een kind een corrigerende tik (ala gibbs) te geven en zegt daar dus niks van als ze zoiets zien.

mede daarom vind ik het dus belangrijk dat je daadwerkelijk kan zeggen "toen en toen zag ik dat." gewoon helder "dit gebeurde er toen, dit zag ik"
pi_114602705
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 20:18 schreef RevRun het volgende:
Ik heb zwaar het vermoeden dat een buurman van mij zijn kinderen mishandelt.

Mijn vriendin heeft als eens gezien dat een van de kinderen van de vader klappen kreeg in de auto omdat deze aan het toeteren was.

En zojuist schreeuwde de vader dat hij een van de kinderen een klap voor zijn kop zou verkopen als deze niet snel naar binnen kwam. Net buiten mijn zichtveld gingen ze naar binnen waarna een akelige gil volgde van een van de kinderen.

De kinderen spelen voor de rest amper buiten. Vader is altijd verbaal agressief tegen zijn kinderen (als er niemand bij is). Ziet hij je wel staan dan speelt meneer de ideale vader :')
Zoals je het zelf al zegt; je hebt een vermoeden. Je hebt niets gezien, je hebt geen bewijzen. Vind je het zelf ook niet een beetje overdreven om op basis van een vermoeden zo'n verregaande stap als een melding te doen?
Ja, ik generaliseer.
pi_114602745
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 12:43 schreef Tanin het volgende:
Vermoedelijke kindermishandeling is heel wat anders dan vast stellen of het echt zo is. Alleen maar goed dat TS dat overlaat aan een instantie.
Als je eenmaal in de ambtelijke mallemolen zit kom je er maar moeilijk uit, ook als blijkt dat er weinig tot niets aan de hand is. Die mensen blijven de rest van hun leven in allerlei systemen hangen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_114604310
Wat is er mis met een corrigerende tik?
pi_114604599
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 14:34 schreef Ga.aguyim het volgende:
laten we die discussie hier niet houden.
pi_114604732
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 14:43 schreef simmu het volgende:

[..]

laten we die discussie hier niet houden.
Jawel, als een kind de hele buurt wakker toeterd of gewoon zwaar irriteert dan is het begrijpelijk dat die vader dan maatregelen neemt.

En een tik af en toe is gewoon goed voor de opvoeding, mits het met een goede reden en binnen de perken gebeurd.
pi_114604955
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 14:47 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

Jawel, als een kind de hele buurt wakker toeterd of gewoon zwaar irriteert dan is het begrijpelijk dat die vader dan maatregelen neemt.

En een tik af en toe is gewoon goed voor de opvoeding, mits het met een goede reden en binnen de perken gebeurd.
prima. dan haak ik af. die discussie is hier op fok nou al zo vreselijk vaak gevoerd, been there, read it. doei
pi_114604997
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 14:54 schreef simmu het volgende:

[..]

prima. dan haak ik af. die discussie is hier op fok nou al zo vreselijk vaak gevoerd, been there, read it. doei
Zeker nooit klappen gehad vroeger dat je je nu zo verheven voelt.
pi_114605624
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 14:55 schreef Ga.aguyim het volgende:
Zeker nooit klappen gehad vroeger dat je je nu zo verheven voelt.
Nee, het is gewoon een nutteloze (en al veel te vaak gevoerde) dicussie, eindigt (zoals altijd) in een paar pagina's welles/nietes.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 15:18:28 #67
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114605637
open een topic in OUD zou ik zeggen, hier gewoon even over wat te doen in geval je verdenkt dat er mishandeling plaatsvindt

en laten we ook niet al te veel op de man spelen, daar schiet je hier ook weinig mee op natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_114605655
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:17 schreef Northside het volgende:

[..]

Nee, het is gewoon een nutteloze (en al veel te vaak gevoerde) dicussie, eindigt (zoals altijd) in een paar pagina's welles/nietes.
Hoe weet jij nou hoe deze discussie gaat eindigen?
pi_114605670
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:18 schreef Ga.aguyim het volgende:
Omdat hij al 1200 keer gevoerd is op Fok. :)
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 15:19:32 #70
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114605676
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:18 schreef Ga.aguyim het volgende:

[..]

die eindigt hier...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_114605703
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:19 schreef Northside het volgende:

[..]

Omdat hij al 1200 keer gevoerd is op Fok. :)
Dat zegt niks over de huidige discussie.

Maar oke, ik stop al.
pi_114605850
quote:
3s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:18 schreef Re het volgende:
open een topic in OUD zou ik zeggen, hier gewoon even over wat te doen in geval je verdenkt dat er mishandeling plaatsvindt

en laten we ook niet al te veel op de man spelen, daar schiet je hier ook weinig mee op natuurlijk
god nee, ook daar komt het zo eens in de zoveel tijd voorbij. met elke keer dezelfde luitjes erin, ook nog eens :')
  dinsdag 24 juli 2012 @ 15:26:56 #73
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114605880
Er is toch ook zo'n spotje van? Dat als je het vermoeden hebt kun je anoniem klikken voor het welzijn van het kind.

Of het wel of niet terecht is bezien ze daarna wel, beoordelen kunnen ze goed hoor bij bureau jeugdzorg :Y

http://www.kinderbescherm(...)aspx?cp=103&cs=34660
The truth was in here.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 15:30:54 #74
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114606008
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 14:34 schreef Ga.aguyim het volgende:
Precies. Mensne zijn tegenwoordig zo bang dat ze tegen zichzelf beschermd moeten worden, en is niets mis om gewoon een keer een pets te krijgen als je je blijft misdragen, had ik vast ook wel gekregen als ik lekker op de toeter stond te rammen, dat zijn geen zaken waarvan je als ouder moet denken oh maar ze spelen alleen maar :O

Maar het is natuurlijk lekker makkelijk om even een hulplijntje te bellen dan je buren aan te spreken :')
  dinsdag 24 juli 2012 @ 15:31:29 #75
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_114606024
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:26 schreef Bastard het volgende:
Er is toch ook zo'n spotje van? Dat als je het vermoeden hebt kun je anoniem klikken voor het welzijn van het kind.

Of het wel of niet terecht is bezien ze daarna wel, beoordelen kunnen ze goed hoor bij bureau jeugdzorg :Y

http://www.kinderbescherm(...)aspx?cp=103&cs=34660
Iedereen verdacht, tot tegendeel bewezen!
  dinsdag 24 juli 2012 @ 15:33:27 #76
8372 Bastard
Persona non grata
pi_114606083
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:30 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Precies. Mensne zijn tegenwoordig zo bang dat ze tegen zichzelf beschermd moeten worden, en is niets mis om gewoon een keer een pets te krijgen als je je blijft misdragen, had ik vast ook wel gekregen als ik lekker op de toeter stond te rammen, dat zijn geen zaken waarvan je als ouder moet denken oh maar ze spelen alleen maar :O
Vind ik ook hoor. ;)
En ik waarschuw ze ook nog wel eens met " als het nu niet afgelopen is krijg je rode billen van me! "
The truth was in here.
pi_114606280
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:33 schreef Bastard het volgende:
Vind ik ook hoor. ;)
En ik waarschuw ze ook nog wel eens met " als het nu niet afgelopen is krijg je rode billen van me! "
>> gaat bastard aangeven bij de kinderbescherming << :P ;)
Ja, ik generaliseer.
pi_114606287
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 15:30 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Maar het is natuurlijk lekker makkelijk om even een hulplijntje te bellen dan je buren aan te spreken :')
Inderdaad, tegenwoordig word alles afgestempeld als mishandeling. En mensen die gelijk zulke instanties bellen zonder ook maar iets van de "schuldige" af te weten en dan te bang zijn om even rond te vragen :N
pi_114606924
och, er zijn ook mensen die het meldpunt bellen en een jankverhaal ophangen omdat de moeder in kwestie niet met de melder in kwestie overweg kan hoor. enige snipper bewijs is tegenwoordig niet nodig om een onderzoek (waarbij dan school, huisarts en buren betrokken worden) in te stellen.
pi_114614061
Zien de kinderen er altijd ongelukkig uit? Gaan ze angstig naar huis toe, TS? Zo ja: dan is het misschien wel een idee om een belletje te plegen.

Als dat niet zo is gewoon niet zo bemoeizuchtig zijn.
pi_114620653
Melden is het juiste besluit. Zelfs al zou het niet anoniem zijn, dan kun je die kinderen niet aan hun lot overlaten...trust me.
pi_114624052
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 22:27 schreef Lin93 het volgende:
Melden is het juiste besluit. Zelfs al zou het niet anoniem zijn, dan kun je die kinderen niet aan hun lot overlaten...trust me.
Ik heb het vermoeden dat jij, lin93, kinderen slaat. Waarom? Ik weet niet, dat denk ik gewoon. De professionele instanties moeten maar uitzoeken of het waar is of niet he. Ik ga maar even een belletje plegen.
Ja, ik generaliseer.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 23:48:15 #83
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_114625814
Niets mis met een corrigerende tik. Misschien heeft hij wel gigantische jankkinderen en valt eigenlijk het reuze mee.Uiteraard bij serieuze tikken wel actie ondernemen, maar wie ben jij om te bedenken dat hij te ver gaat? Een valse beschuldiging is net zo kwalijk als geen aangifte doen als er wel sprake is van serieuze mishandeling. Denk er dus eerst maar eens goed over na hoe of wat

Verder het topic niet erg gelezen.
Ja, met zo'n instelling blijf je natuurlijk zwakbegaafd
pi_114632793
Melden kan altijd. Beter keer te veel dan te weinig. En ik kan zelf helaas uit ervaring zeggen dat ze met 1 melding niet veel doen.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
pi_114634860
http://www.no-kidding.nu/

hier kan je ook annoniem kindermishandeling bij melden
  woensdag 25 juli 2012 @ 10:18:31 #86
374666 Logician78
Live @Enschede
pi_114635191
Bij ons in de wijk werd een meisje thuis (door haar moeder) geslagen, we zijn toen met een aantal mensen naar haar school gegaan en hebben her besproken met haar lerares en de directie van de school. Die hebben toen jeugdzorg ingeschakeld na zelf gesprekken met het meisje te hebben gehad. Op deze manier zijn wij anoniem gebleven maar is er wel actie ondernomen.
Echte mannen eten geen honing, die kauwen bijen.
pi_114636579
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 08:03 schreef MeNicole2 het volgende:
Melden kan altijd. Beter keer te veel dan te weinig. En ik kan zelf helaas uit ervaring zeggen dat ze met 1 melding niet veel doen.
tis volgens mij volkomen willekeurig. ik ken gezinnen die met jeugdzorg in aanraking kwamen waarbij ik dacht "dringend nodig" die er met een "foei, en hier is wat hulp die we na 3 maanden intrekken" vanaf kwamen en ik ken er dus die een valse melding deden, waar dan een heel onderzoek kwam. da's de ellende; uiteindelijk is het mensenwerk. soms gaat het goed en soms niet. ik vind wel nog altijd dat als je een melding doet, daar dan wel echt valide reden voor moet zijn. en dan is "ik vind dat..." geen valide reden.
pi_114636754
In ons geval is er dan een ernstige fout gemaakt. We kregen te horen dat ze niks konden doen met 1 melding omdat er veel meldingen komen van opa's en oma's die hun kleinkinderen niet meer mochten zien, of van buren die ruzie hadden. Dus ze hebben er niks mee gedaan. Pas toen het kind bijna dood ging heeft het ziekenhuis een melding gemaakt en heeft het AMK weer contact met ons opgenomen. Voor ons gevoel veel te laat. Kind heeft nu al zoveel lichamelijke en geestelijke schade opgelopen dat ik er nog steeds behoorlijk boos om kan worden!!
  woensdag 25 juli 2012 @ 13:54:14 #89
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_114641632
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:18 schreef MeNicole2 het volgende:
In ons geval is er dan een ernstige fout gemaakt. We kregen te horen dat ze niks konden doen met 1 melding omdat er veel meldingen komen van opa's en oma's die hun kleinkinderen niet meer mochten zien, of van buren die ruzie hadden. Dus ze hebben er niks mee gedaan. Pas toen het kind bijna dood ging heeft het ziekenhuis een melding gemaakt en heeft het AMK weer contact met ons opgenomen. Voor ons gevoel veel te laat. Kind heeft nu al zoveel lichamelijke en geestelijke schade opgelopen dat ik er nog steeds behoorlijk boos om kan worden!!
Maar een kind, lees gezin, loopt ook schade op als het om een paar onschuldige corrigerende tikjes uit huis wordt getrokken.
pi_114641989
Maar dan worden er eerst gesprekken gevoerd want ze kmen echt niet na 1 klacht je kinderen zo weghalen.
pi_114642097
En had liever gehad dat ze voor niks.dat kind weg hadden gehaald dan dat je te laat bent.
pi_114642470
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:05 schreef MeNicole2 het volgende:
En had liever gehad dat ze voor niks.dat kind weg hadden gehaald dan dat je te laat bent.
nou dat vind ik dan dus niet. weet je wel wat het met een gezin doet?

overigens halen ze idd niet zomaar een kind weg, maar ik kan je vertellen dat zo'n onderzoek heel wat teweeg kan brengen. weet je; de mensen die wel voor hun kinderen zorgen zijn nu juist degenen die, tsja, beschadigd worden door zo'n onderzoek als dat onterecht is. degenen die geen zak om hun kinderen geven zullen er niet om malen.

sorrie, maar die stelling dat een onderzoek nooit kwaad kan is domweg niet terecht. weet je wat zoiets doet met een gezin in een klein dorp? dat kost je dan gewoon direct alles. je omgeving spuugt je direct uit en als je de pech hebt om in dat dorp te werken ben je met een beetje pech ook je baan kwijt hoor. want "waar rook is, is vuur" en de aanstichter wakkert dat maar al te graag aan. nou. doei gezin dan. nou ja. gelukkig was er niks aan de hand :')

disclaimer: ik zeg niet dat je niet moet bellen als er echt wel iets aan de hand is he! alleen maar dat je beter goed zorgvuldig kan zijn, omdat zo'n onderzoek nu eenmaal echt wel iets met mensen kan doen. daarbij ga ik er vanuit dat elke melding dus iig bekeken wordt!
pi_114642698
En zo'n gezin en een klein dorp word dan toch al aangekeken want iedereen weet dat er een klacht ligt bij het AMK. Of het nu terecht is of niet. Maar ja sorry jammer dan. Ik heb liever dat ze elke melding onderzoeken dan dat ze af en toe er eentje tussen weg pakken. Als mijn buren bv denken dat hier de kinderen mishandelt worden heb ik liever wel dan geen melding. Zo weet ik wel dat ze er tenminste opletten en niet de ogen maar dicht doen en mooi laten gaan want we bemoeien ons er maar mooi niet mee. Als uit onderzoek blijkt dat er niks aan de hand is weten ze dat bij de buren ook meteen.

Want zoals jij het nu brengt mag je een gezin in een klein dorp niet onderzoeken want stel dat er niks aan de hand is is hun leven verwoest. Wat nou als er wel iets aan de hand is en ze doen maar geen onderzoek want stel dat er niks aan de hand is?

En als ze hier bv onderzoek zouden doen zou mij ook geen zak schelen. Dus daarom geef ik niet om mijn kinderen? Ik weet zelf dat er niks aan de hand is en dat zou zo'n onderzoek dan ook uitwijzen. Dus lekker laten praten met school, psz, cb, huisarts en weet ik wat allemaal. Liever zo dan dat stomme geroddel dat anders blijft!
  woensdag 25 juli 2012 @ 14:27:16 #94
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_114642863
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:03 schreef MeNicole2 het volgende:
Maar dan worden er eerst gesprekken gevoerd want ze kmen echt niet na 1 klacht je kinderen zo weghalen.
Je zult toch zeker zelf wel begrijpen dat ik in hyperbool sprak om mijn punt te benadrukken.
Ik zeg alleen dat zorgvuldigheid essentieel is, want een onterechte melding kan veel kapot maken.
pi_114642956
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:27 schreef Chewbalhaar het volgende:

[..]

Je zult toch zeker zelf wel begrijpen dat ik in hyperbool sprak om mijn punt te benadrukken.
Ik zeg alleen dat zorgvuldigheid essentieel is, want een onterechte melding kan veel kapot maken.
Ja maar daarom doen ze met 1 melding ook meestal niks. Bij een melding van school vaak wel maar ja die melden ook niet zomaar. Dus dan is het niet erg om eens gesprekken te gaan voeren vind ik. En vaak vinden die gesprekken al plaats zonder dat de ouders het weten.
  woensdag 25 juli 2012 @ 14:41:18 #96
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_114643373
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:29 schreef MeNicole2 het volgende:

[..]

En vaak vinden die gesprekken al plaats zonder dat de ouders het weten.
Je kunt je afvragen in hoeverre dit verstandig is. Uiteraard is het bij serieuze verdenkingen positief als de gymjuf let op blauwe plekken. Echter zijn er ook veel mensen die de ouders dan al scheef aankijken zonder dat deze de kans krijgen zich te verdedigen.
pi_114643387
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:22 schreef MeNicole2 het volgende:
En zo'n gezin en een klein dorp word dan toch al aangekeken want iedereen weet dat er een klacht ligt bij het AMK. Of het nu terecht is of niet. Maar ja sorry jammer dan. Ik heb liever dat ze elke melding onderzoeken dan dat ze af en toe er eentje tussen weg pakken. Als mijn buren bv denken dat hier de kinderen mishandelt worden heb ik liever wel dan geen melding. Zo weet ik wel dat ze er tenminste opletten en niet de ogen maar dicht doen en mooi laten gaan want we bemoeien ons er maar mooi niet mee. Als uit onderzoek blijkt dat er niks aan de hand is weten ze dat bij de buren ook meteen.

Want zoals jij het nu brengt mag je een gezin in een klein dorp niet onderzoeken want stel dat er niks aan de hand is is hun leven verwoest. Wat nou als er wel iets aan de hand is en ze doen maar geen onderzoek want stel dat er niks aan de hand is?

En als ze hier bv onderzoek zouden doen zou mij ook geen zak schelen. Dus daarom geef ik niet om mijn kinderen? Ik weet zelf dat er niks aan de hand is en dat zou zo'n onderzoek dan ook uitwijzen. Dus lekker laten praten met school, psz, cb, huisarts en weet ik wat allemaal. Liever zo dan dat stomme geroddel dat anders blijft!
1) als er niks aan de hand blijkt, dan weet de buurt dat niet meteen.
2) niet dingen omdraaien. ik zeg dat iemand die geen zak geeft om zn kinders, niet om zo'n melding maalt. niet andersom.
3) zoals jij nu praat dacht ik ook. tot ik er een keertje op mocht kijken wat er dan gebeurt. dus nu denk ik er anders over ja. ik mishandel mijn kinders niet, dat die engerds van het amk wegblijven. want je kan je amper verdedigen en ieders mening staat klaar en je hebt het nog te pikken ook en erna staat iedereen nog steeds klaar met zn mening. vriendinnen blijven weg, kinders niet langer welkom bij speelkameraadjes en meer van dergelijke ongein. nee dank je.

enige oplossing is dan verhuizen. maar heej; je bent onschuldig *O*
pi_114643619
Ik heb nog geen ervaring met een valse melding. Ik heb 2 keer een melding gemaakt. Niet anoniem trouwens want ik vond best dat de ouders mochten weten van wie de klacht kwam. Met 1 zaak zijn ze nog bezig, daar zijn de ouders nog niet van op de hoogte maar er worden wel gesprekken gevoerd met de psz die ook een klacht hebben ingediend. De andere kregen ze alleen mijn klacht en daar deden ze niks mee. Hoevaak we ook belde. Pas toen het kind dus heel ziek in het ziekenhuis kwam en daar weer helemaal beter werd en na een week thuis bijna in coma weer in het ziekenhuis kwam heeft het ziekenhuis ook een klacht ingediend en toen is de zaak aan het rollen gegaan. School heeft achteraf getwijfeld omdat ouders net gescheiden waren en ze niet goed wisten waar het gedrag weg kwam. Kind is nu nadat het een paar keer hele zware operaties heeft gehad waarbij ie echt bijna dood ging uit huis geplaats. Zit nu in een pleeggezin en gaat als het goed is als ie hersteld is bij zijn vader wonen. Kind moest eerst bijna dood gaan voordat het KMA wilde luisteren. Ik had dus liever gehad dat ze bij 1 melding (ben tenslotte geen oma, vriendin, ex of weet ik wat van haar) geluisterd hadden. Was dat kind heel wat ellende gespaard gebleven...
  woensdag 25 juli 2012 @ 15:03:03 #99
230223 Chewbalhaar
uhhhwhhooeehhww
pi_114644125
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 14:49 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik heb nog geen ervaring met een valse melding.
Het gaat de meeste mensen hier volgens mij niet om valse meldingen maar om onterechte meldingen. Wie ben jij, of is zelfs zo'n instelling, dat je denkt te mogen beslissen wanneer een kind mishandeld wordt? Het blijft mensenwerk en subjectieve beoordeling.

Begrijp me niet verkeerd, iemand die z'n kind bij het minste of geringste bont en blauw slaat moet uiteraard hard worden aangepakt. Maar het bepalen van de grens, wat minder schadelijk is, een tik of het inschakelen van wie dan ook blijft dus moeilijk, en het enige wat iedereen dus aangeeft is dat zorgvuldigheid essentieel is.
pi_114644462
Ja dat is ook moeilijk. Wat de een heel gewoon vind vind een ander a mishandeling of verwaarlozing. Maar in twijfel vind ik gewoon echt altijd bellen al is het om info in te winnen om te kijken wat je kunt doen!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')