Schreeuwen is een uiting van onmacht, slaan is dat ook. Komt vaak voor dat dat een gevolg is van geen opvoeding inderdaad.quote:Op maandag 23 juli 2012 23:40 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Gezien het percentage ouders/kinderen zonder opvoeding is de kans nog groter dat er niets aan de hand is
Geen respect voor mensen die dan op eigen houtje maar bepalen dat ze een melding bij instanties gaan doen waarbij de man in kwestie een hoop gezeik mee krijgt als ze niet eens de ballen hebben de man op zijn opvoedkundige kwaliteiten aan te spreken
Des te belangrijker denk ik dan om melding te maken.quote:Op maandag 23 juli 2012 23:45 schreef Life2.0 het volgende:
als ts kan zien dat meneer niet kan opvoeden lijkt mij dat er met de observatieve vaardigheden van ts niets mis is
evengoed zijn er ook plenty gevolgen wanneer er een melding gedaan wordt terwijl er niks aan de hand is. zo'n onderzoek heeft behoorlijk wat impact op een mens zn zekerheid als ouder.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:45 schreef Robijn48 het volgende:
Ik vraag me af of TS melding gaat maken. Ik denk zelf van niet.
TS, bedenk je wat de gevolgen van kindermishandeling zijn. Die zijn niet mis.
nja, daar verschillen de meningen nogal over. de een vindt het al kindermishandeling als moeders (of vaders) wat al te vaak IS HET NOU AFGELOPEN MET HET GESODEMIETER roept en een ander vind het heel normaal om een kind een corrigerende tik (ala gibbs) te geven en zegt daar dus niks van als ze zoiets zien.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 13:19 schreef Kevin24 het volgende:
Maar wat is een lel ?? een paar tetsen tegen z'n ass ??? Zolang het niet met gebalde vuist is lijkt het mij overdreven om de cops erbij te halen.
Had vroeger een vriendje die werd opgehangen aan zijn voeten en kreeg daarna wat klappen met een ijzeren staaf.. dan praat je pas over mishandeling.
Zoals je het zelf al zegt; je hebt een vermoeden. Je hebt niets gezien, je hebt geen bewijzen. Vind je het zelf ook niet een beetje overdreven om op basis van een vermoeden zo'n verregaande stap als een melding te doen?quote:Op maandag 23 juli 2012 20:18 schreef RevRun het volgende:
Ik heb zwaar het vermoeden dat een buurman van mij zijn kinderen mishandelt.
Mijn vriendin heeft als eens gezien dat een van de kinderen van de vader klappen kreeg in de auto omdat deze aan het toeteren was.
En zojuist schreeuwde de vader dat hij een van de kinderen een klap voor zijn kop zou verkopen als deze niet snel naar binnen kwam. Net buiten mijn zichtveld gingen ze naar binnen waarna een akelige gil volgde van een van de kinderen.
De kinderen spelen voor de rest amper buiten. Vader is altijd verbaal agressief tegen zijn kinderen (als er niemand bij is). Ziet hij je wel staan dan speelt meneer de ideale vader
Als je eenmaal in de ambtelijke mallemolen zit kom je er maar moeilijk uit, ook als blijkt dat er weinig tot niets aan de hand is. Die mensen blijven de rest van hun leven in allerlei systemen hangen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 12:43 schreef Tanin het volgende:
Vermoedelijke kindermishandeling is heel wat anders dan vast stellen of het echt zo is. Alleen maar goed dat TS dat overlaat aan een instantie.
laten we die discussie hier niet houden.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:34 schreef Ga.aguyim het volgende:
Wat is er mis met een corrigerende tik?
Jawel, als een kind de hele buurt wakker toeterd of gewoon zwaar irriteert dan is het begrijpelijk dat die vader dan maatregelen neemt.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:43 schreef simmu het volgende:
[..]
laten we die discussie hier niet houden.
prima. dan haak ik af. die discussie is hier op fok nou al zo vreselijk vaak gevoerd, been there, read it. doeiquote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:47 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Jawel, als een kind de hele buurt wakker toeterd of gewoon zwaar irriteert dan is het begrijpelijk dat die vader dan maatregelen neemt.
En een tik af en toe is gewoon goed voor de opvoeding, mits het met een goede reden en binnen de perken gebeurd.
Zeker nooit klappen gehad vroeger dat je je nu zo verheven voelt.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:54 schreef simmu het volgende:
[..]
prima. dan haak ik af. die discussie is hier op fok nou al zo vreselijk vaak gevoerd, been there, read it. doei
Nee, het is gewoon een nutteloze (en al veel te vaak gevoerde) dicussie, eindigt (zoals altijd) in een paar pagina's welles/nietes.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:55 schreef Ga.aguyim het volgende:
Zeker nooit klappen gehad vroeger dat je je nu zo verheven voelt.
Hoe weet jij nou hoe deze discussie gaat eindigen?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:17 schreef Northside het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon een nutteloze (en al veel te vaak gevoerde) dicussie, eindigt (zoals altijd) in een paar pagina's welles/nietes.
Omdat hij al 1200 keer gevoerd is op Fok.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:18 schreef Ga.aguyim het volgende:
Hoe weet jij nou hoe deze discussie gaat eindigen?
die eindigt hier...quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:18 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
Hoe weet jij nou hoe deze discussie gaat eindigen?
Dat zegt niks over de huidige discussie.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:19 schreef Northside het volgende:
[..]
Omdat hij al 1200 keer gevoerd is op Fok.
god nee, ook daar komt het zo eens in de zoveel tijd voorbij. met elke keer dezelfde luitjes erin, ook nog eensquote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:18 schreef Re het volgende:
open een topic in OUD zou ik zeggen, hier gewoon even over wat te doen in geval je verdenkt dat er mishandeling plaatsvindt
en laten we ook niet al te veel op de man spelen, daar schiet je hier ook weinig mee op natuurlijk
Precies. Mensne zijn tegenwoordig zo bang dat ze tegen zichzelf beschermd moeten worden, en is niets mis om gewoon een keer een pets te krijgen als je je blijft misdragen, had ik vast ook wel gekregen als ik lekker op de toeter stond te rammen, dat zijn geen zaken waarvan je als ouder moet denken oh maar ze spelen alleen maarquote:Op dinsdag 24 juli 2012 14:34 schreef Ga.aguyim het volgende:
Wat is er mis met een corrigerende tik?
Iedereen verdacht, tot tegendeel bewezen!quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:26 schreef Bastard het volgende:
Er is toch ook zo'n spotje van? Dat als je het vermoeden hebt kun je anoniem klikken voor het welzijn van het kind.
Of het wel of niet terecht is bezien ze daarna wel, beoordelen kunnen ze goed hoor bij bureau jeugdzorg
http://www.kinderbescherm(...)aspx?cp=103&cs=34660
Vind ik ook hoor.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Precies. Mensne zijn tegenwoordig zo bang dat ze tegen zichzelf beschermd moeten worden, en is niets mis om gewoon een keer een pets te krijgen als je je blijft misdragen, had ik vast ook wel gekregen als ik lekker op de toeter stond te rammen, dat zijn geen zaken waarvan je als ouder moet denken oh maar ze spelen alleen maar
>> gaat bastard aangeven bij de kinderbescherming <<quote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:33 schreef Bastard het volgende:
Vind ik ook hoor.
En ik waarschuw ze ook nog wel eens met " als het nu niet afgelopen is krijg je rode billen van me! "
Inderdaad, tegenwoordig word alles afgestempeld als mishandeling. En mensen die gelijk zulke instanties bellen zonder ook maar iets van de "schuldige" af te weten en dan te bang zijn om even rond te vragenquote:Op dinsdag 24 juli 2012 15:30 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Precies. Mensne zijn tegenwoordig zo bang dat ze tegen zichzelf beschermd moeten worden, en is niets mis om gewoon een keer een pets te krijgen als je je blijft misdragen, had ik vast ook wel gekregen als ik lekker op de toeter stond te rammen, dat zijn geen zaken waarvan je als ouder moet denken oh maar ze spelen alleen maar
Maar het is natuurlijk lekker makkelijk om even een hulplijntje te bellen dan je buren aan te spreken
Ik heb het vermoeden dat jij, lin93, kinderen slaat. Waarom? Ik weet niet, dat denk ik gewoon. De professionele instanties moeten maar uitzoeken of het waar is of niet he. Ik ga maar even een belletje plegen.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 22:27 schreef Lin93 het volgende:
Melden is het juiste besluit. Zelfs al zou het niet anoniem zijn, dan kun je die kinderen niet aan hun lot overlaten...trust me.
tis volgens mij volkomen willekeurig. ik ken gezinnen die met jeugdzorg in aanraking kwamen waarbij ik dacht "dringend nodig" die er met een "foei, en hier is wat hulp die we na 3 maanden intrekken" vanaf kwamen en ik ken er dus die een valse melding deden, waar dan een heel onderzoek kwam. da's de ellende; uiteindelijk is het mensenwerk. soms gaat het goed en soms niet. ik vind wel nog altijd dat als je een melding doet, daar dan wel echt valide reden voor moet zijn. en dan is "ik vind dat..." geen valide reden.quote:Op woensdag 25 juli 2012 08:03 schreef MeNicole2 het volgende:
Melden kan altijd. Beter keer te veel dan te weinig. En ik kan zelf helaas uit ervaring zeggen dat ze met 1 melding niet veel doen.
Maar een kind, lees gezin, loopt ook schade op als het om een paar onschuldige corrigerende tikjes uit huis wordt getrokken.quote:Op woensdag 25 juli 2012 11:18 schreef MeNicole2 het volgende:
In ons geval is er dan een ernstige fout gemaakt. We kregen te horen dat ze niks konden doen met 1 melding omdat er veel meldingen komen van opa's en oma's die hun kleinkinderen niet meer mochten zien, of van buren die ruzie hadden. Dus ze hebben er niks mee gedaan. Pas toen het kind bijna dood ging heeft het ziekenhuis een melding gemaakt en heeft het AMK weer contact met ons opgenomen. Voor ons gevoel veel te laat. Kind heeft nu al zoveel lichamelijke en geestelijke schade opgelopen dat ik er nog steeds behoorlijk boos om kan worden!!
nou dat vind ik dan dus niet. weet je wel wat het met een gezin doet?quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:05 schreef MeNicole2 het volgende:
En had liever gehad dat ze voor niks.dat kind weg hadden gehaald dan dat je te laat bent.
Je zult toch zeker zelf wel begrijpen dat ik in hyperbool sprak om mijn punt te benadrukken.quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:03 schreef MeNicole2 het volgende:
Maar dan worden er eerst gesprekken gevoerd want ze kmen echt niet na 1 klacht je kinderen zo weghalen.
Ja maar daarom doen ze met 1 melding ook meestal niks. Bij een melding van school vaak wel maar ja die melden ook niet zomaar. Dus dan is het niet erg om eens gesprekken te gaan voeren vind ik. En vaak vinden die gesprekken al plaats zonder dat de ouders het weten.quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:27 schreef Chewbalhaar het volgende:
[..]
Je zult toch zeker zelf wel begrijpen dat ik in hyperbool sprak om mijn punt te benadrukken.
Ik zeg alleen dat zorgvuldigheid essentieel is, want een onterechte melding kan veel kapot maken.
Je kunt je afvragen in hoeverre dit verstandig is. Uiteraard is het bij serieuze verdenkingen positief als de gymjuf let op blauwe plekken. Echter zijn er ook veel mensen die de ouders dan al scheef aankijken zonder dat deze de kans krijgen zich te verdedigen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:29 schreef MeNicole2 het volgende:
[..]
En vaak vinden die gesprekken al plaats zonder dat de ouders het weten.
1) als er niks aan de hand blijkt, dan weet de buurt dat niet meteen.quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:22 schreef MeNicole2 het volgende:
En zo'n gezin en een klein dorp word dan toch al aangekeken want iedereen weet dat er een klacht ligt bij het AMK. Of het nu terecht is of niet. Maar ja sorry jammer dan. Ik heb liever dat ze elke melding onderzoeken dan dat ze af en toe er eentje tussen weg pakken. Als mijn buren bv denken dat hier de kinderen mishandelt worden heb ik liever wel dan geen melding. Zo weet ik wel dat ze er tenminste opletten en niet de ogen maar dicht doen en mooi laten gaan want we bemoeien ons er maar mooi niet mee. Als uit onderzoek blijkt dat er niks aan de hand is weten ze dat bij de buren ook meteen.
Want zoals jij het nu brengt mag je een gezin in een klein dorp niet onderzoeken want stel dat er niks aan de hand is is hun leven verwoest. Wat nou als er wel iets aan de hand is en ze doen maar geen onderzoek want stel dat er niks aan de hand is?
En als ze hier bv onderzoek zouden doen zou mij ook geen zak schelen. Dus daarom geef ik niet om mijn kinderen? Ik weet zelf dat er niks aan de hand is en dat zou zo'n onderzoek dan ook uitwijzen. Dus lekker laten praten met school, psz, cb, huisarts en weet ik wat allemaal. Liever zo dan dat stomme geroddel dat anders blijft!
Het gaat de meeste mensen hier volgens mij niet om valse meldingen maar om onterechte meldingen. Wie ben jij, of is zelfs zo'n instelling, dat je denkt te mogen beslissen wanneer een kind mishandeld wordt? Het blijft mensenwerk en subjectieve beoordeling.quote:Op woensdag 25 juli 2012 14:49 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik heb nog geen ervaring met een valse melding.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |