FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / eBay - postieve feedback nodig om geld terug te storten?
xoxoSoophmaandag 23 juli 2012 @ 13:27
Hai,
Nou daar ben ik weer, de verkoop ging niet door, de verzendkosten waren te hoog. Oké, prima, nu zegt die persoon dat ik hem eerst positieve feedback moet geven voordat hij het geld kan 'refunden'.
Waarom is dit zo? Ik vind dit namelijk niet erg positief eerlijk gezegd...
GeeftJeEnergiemaandag 23 juli 2012 @ 13:28
Gewoon doen, wat zou het
Laptophoesmaandag 23 juli 2012 @ 13:30
als je positieve feetback geeft kan je volgens mij geen geschil meer aanmaken via paypal.
maar dat weet ik niet zeker.
jrozmaandag 23 juli 2012 @ 13:30
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:27 schreef xoxoSooph het volgende:
Hai,
Nou daar ben ik weer, de verkoop ging niet door, de verzendkosten waren te hoog. Oké, prima, nu zegt die persoon dat ik hem eerst positieve feedback moet geven voordat hij het geld kan 'refunden'.
Waarom is dit zo? Ik vind dit namelijk niet erg positief eerlijk gezegd...
Is grote onzin. Je hebt betaald met PayPal? Dan kan de koper via PayPal gewoon geld naar jou storten.
xoxoSoophmaandag 23 juli 2012 @ 13:30
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:30 schreef jroz het volgende:

[..]

Is grote onzin. Je hebt betaald met PayPal? Dan kan de koper via PayPal gewoon geld naar jou storten.
Klopt, het is betaald via PayPal
GeeftJeEnergiemaandag 23 juli 2012 @ 13:31
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:30 schreef xoxoSooph het volgende:

[..]

Klopt, het is betaald via PayPal
Geschil starten/aanmaken
jrozmaandag 23 juli 2012 @ 13:31
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:30 schreef xoxoSooph het volgende:

[..]

Klopt, het is betaald via PayPal
Ik kan ook gewoon geld over maken naar jan en alleman met en PayPal account, daar komt geen eBay tussen.
RemcoDelftmaandag 23 juli 2012 @ 13:32
Geld terug is een gunst van de verkoper, hij wil daar dus graag iets voor terug.
xoxoSoophmaandag 23 juli 2012 @ 13:32
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:31 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Geschil starten/aanmaken
Maar we zijn er over eens dat hij het niet verzend en dat ik het geld terugkrijg. Maar als ik dus positieve fb kan ik dus eigenlijk naar m'n geld fluiten omdat er dan geen geschil meer kan worden aangemaakt?
xoxoSoophmaandag 23 juli 2012 @ 13:32
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Geld terug is een gunst van de verkoper, hij wil daar dus graag iets voor terug.
Snap ik, maar het is voor mij:
Of meer betalen, of het geld terug...
GeeftJeEnergiemaandag 23 juli 2012 @ 13:34
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:32 schreef xoxoSooph het volgende:

[..]

Maar we zijn er over eens dat hij het niet verzend en dat ik het geld terugkrijg. Maar als ik dus positieve fb kan ik dus eigenlijk naar m'n geld fluiten omdat er dan geen geschil meer kan worden aangemaakt?
Ben ik niet zeker van. Maar heeft hij dat in een email gezegd dat je positive feedback moet geven? Stel voor om eerst geld te ontvangen en dan de feedback te plaatsen
bijdehandmaandag 23 juli 2012 @ 13:35
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Geld terug is een gunst van de verkoper, hij wil daar dus graag iets voor terug.
Via eBay/PalPal niet.
xoxoSoophmaandag 23 juli 2012 @ 13:35
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:34 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Ben ik niet zeker van. Maar heeft hij dat in een email gezegd dat je positive feedback moet geven? Stel voor om eerst geld te ontvangen en dan de feedback te plaatsen
Klopt wilde ik ook al zeggen.
Hij stuurde dit:

Hi sophie can you give me some positive feedback as paypal wont release funds until ive had good feedback from you, its the same with my other buyers I dont get paid until they leave good feedback, then once released I can refund your amount thabks again and im sorry
jrozmaandag 23 juli 2012 @ 13:35
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:32 schreef xoxoSooph het volgende:

[..]

Maar we zijn er over eens dat hij het niet verzend en dat ik het geld terugkrijg. Maar als ik dus positieve fb kan ik dus eigenlijk naar m'n geld fluiten omdat er dan geen geschil meer kan worden aangemaakt?
Nee, is onzin. Je kan nog steeds een geschil aanmaken. Verkopers kunnen het echter als argument richting PayPal gebruiken: kijk eens PayPal, klant is tevreden, dus geschil klopt niet.
bijdehandmaandag 23 juli 2012 @ 13:36
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:35 schreef xoxoSooph het volgende:

[..]

Klopt wilde ik ook al zeggen.
Hij stuurde dit:

Hi sophie can you give me some positive feedback as paypal wont release funds until ive had good feedback from you, its the same with my other buyers I dont get paid until they leave good feedback, then once released I can refund your amount thabks again and im sorry
Die vent liegt dus. Ik zou een geschil aanmaken. Die positieve feedback is alleen nadelig voor jou als hij niet terugbetaalt.
GeeftJeEnergiemaandag 23 juli 2012 @ 13:37
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:35 schreef xoxoSooph het volgende:

[..]

Klopt wilde ik ook al zeggen.
Hij stuurde dit:

Hi sophie can you give me some positive feedback as paypal wont release funds until ive had good feedback from you, its the same with my other buyers I dont get paid until they leave good feedback, then once released I can refund your amount thabks again and im sorry
Wat hij zegt is wel waar, is terug te vinden op google
xoxoSoophmaandag 23 juli 2012 @ 13:38
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:37 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Wat hij zegt is wel waar, is terug te vinden op google
Ik kon het niet vinden?
ueberduitsermaandag 23 juli 2012 @ 13:38
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:35 schreef xoxoSooph het volgende:

[..]

Klopt wilde ik ook al zeggen.
Hij stuurde dit:

Hi sophie can you give me some positive feedback as paypal wont release funds until ive had good feedback from you, its the same with my other buyers I dont get paid until they leave good feedback, then once released I can refund your amount thabks again and im sorry
Dat verhaal is gewoon dikke kul.
Als men mij via Paypal betaald heb ik binnen enkele minuten beschikking over het geld, of ik nu een negatieve of positieve fb heb, of helemaal nog geen fb.
jrozmaandag 23 juli 2012 @ 13:39
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:38 schreef ueberduitser het volgende:

[..]

Dat verhaal is gewoon dikke kul.
Als men mij via Paypal betaald heb ik binnen enkele minuten beschikking over het geld, of ik nu een negatieve of positieve fb heb, of helemaal nog geen fb.
Dit. Je hoeft echt geen feedback te geven als je iets via eBay hebt gekocht.
GeeftJeEnergiemaandag 23 juli 2012 @ 13:40
http://forums.ebay.com/db(...)Funds-Hold/520025271

Google eens op 'Ebay positive feedback paypal'
xoxoSoophmaandag 23 juli 2012 @ 13:40
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:39 schreef jroz het volgende:

[..]

Dit. Je hoeft echt geen feedback te geven als je iets via eBay hebt gekocht.
Oké, bedankt. Ik heb teruggestuurd dat ik eerst de refund wil en daarna fb geef...
Ahmad1nejadmaandag 23 juli 2012 @ 13:40
Dikke bullshit. Ik zou hem eerst het geld terugvragen en vervolgens beloven goede feedback te geven. Als jij je geld hebt is het aan jou om te bepalen of je hem wil belonen voor zijn goede daad of hem te naaien omdat hij zit te janken om goede fb.
jrozmaandag 23 juli 2012 @ 13:43
Gewoon dreigen: aangeven dat je je geld binnen een week terug wilt, en anders een geschil aanmaakt binnen PayPal en negatieve feedback achterlaat op eBay. Het account van de verkoper kan geblokkeerd worden als er x keer per maand negatieve feedback is binnen gekomen. Dit willen ze dus ten alle tijde voorkomen.

Ter stimulans, geef ook aan dat je positieve feedback achterlaat als je je geld hebt ontvangen.
Kandijfijnmaandag 23 juli 2012 @ 13:44
Je weet van te voren toch al wat de verzendkosten zijn? Staan vaak keurig aangegeven op Ebay.

Je hebt dus eerst een deal gemaakt, verzendkosten blijken hoger dan ingeschat? En nu blaast de verkopende partij de deal af? En hij wil alsnog een positieve recensie?

Laat hem naar de maan lopen :')_
yavannamaandag 23 juli 2012 @ 13:44
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:37 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Wat hij zegt is wel waar, is terug te vinden op google
Wel nee, dikke onzin. Verkopers zeggen dit nogal eens om te zorgen dat ze niet als nog een negatieve feedback krijgen na de refund. Heel wat mensen geven toch eerst positieve feedback bij een minder goed produkt waardoor de feedback eigenlijk een onbetrouwbaar iets is.

Ik geef nooit positieve feedback voor ik de refund heb. Op één keer na storten de verkopers het geld gewoon terug binnen hooguit enkele dagen wanneer ze door hebben dat ze echt geen positieve feedback krijgen voor ze het geld hebben terug betaald. Slechte één keer is moest ik een Ebay case openen voor de verkopers overgingen tot een refund. Deze verkoper bleef ook maar vol houden dat het niet kon, tot de Ebay case overging naar escalatie en Ebay mij in het gelijk stelde , toen had ik het dezelfde dag terug. :')
xoxoSoophmaandag 23 juli 2012 @ 13:45
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:44 schreef yavanna het volgende:

[..]

Wel nee, dikke onzin. Verkopers zeggen dit nogal eens om te zorgen dat ze niet als nog een negatieve feedback krijgen na de refund. Heel wat mensen geven toch eerst positieve feedback bij een minder goed produkt waardoor de feedback eigenlijk een onbetrouwbaar iets is.

Ik geef nooit positieve feedback voor ik de refund heb. Op één keer na storten de verkopers het geld gewoon terug binnen hooguit enkele dagen wanneer ze door hebben dat ze echt geen positieve feedback krijgen voor ze het geld hebben terug betaald. Slechte één keer is moest ik een Ebay case openen voor de verkopers overgingen tot een refund. Deze verkoper bleef ook maar vol houden dat het niet kon, tot de Ebay case overging naar escalatie en Ebay mij in het gelijk stelde , toen had ik het dezelfde dag terug. :')
Oké, top, haha eerst de refund dus, lol
jrozmaandag 23 juli 2012 @ 13:46
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:44 schreef yavanna het volgende:

[..]
Slechte één keer is moest ik een Ebay case openen voor de verkopers overgingen tot een refund. Deze verkoper bleef ook maar vol houden dat het niet kon, tot de Ebay case overging naar escalatie en Ebay mij in het gelijk stelde , toen had ik het dezelfde dag terug. :')
Ter info: tegenwoordig kan je, als je met PayPal hebt betaald, alleen nog met PayPal een geschil aanmaken, niet bij eBay.
yavannamaandag 23 juli 2012 @ 13:49
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:46 schreef jroz het volgende:

[..]

Ter info: tegenwoordig kan je, als je met PayPal hebt betaald, alleen nog met PayPal een geschil aanmaken, niet bij eBay.
Sinds wanneer?
FrankV34maandag 23 juli 2012 @ 13:49
Heb je met die verkoper eerst een prijs afgesproken en vervolgens kwam die erachter dat de verzendkosten te hoog waren?

Ik snap nl het hele verzendkosten te hoog niet helemaal. Ik koop gemiddeld 2 a 3x per maand iets bij ebay en mn in het buitenland. Als de verzendkosten voor NL er niet bij staan vraag ik dat eerst na voor ik bestel.
jrozmaandag 23 juli 2012 @ 13:51
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:49 schreef yavanna het volgende:

[..]

Sinds wanneer?
Geen idee, ik kon een jaar geleden in ieder geval binnen eBay geen geschil openen, omdat ik met PayPal had betaald.
xoxoSoophmaandag 23 juli 2012 @ 13:51
quote:
6s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:49 schreef FrankV34 het volgende:
Heb je met die verkoper eerst een prijs afgesproken en vervolgens kwam die erachter dat de verzendkosten te hoog waren?

Ik snap nl het hele verzendkosten te hoog niet helemaal. Ik koop gemiddeld 2 a 3x per maand iets bij ebay en mn in het buitenland. Als de verzendkosten voor NL er niet bij staan vraag ik dat eerst na voor ik bestel.
Het zijn 7 boeken vanuit Engeland. Ik wilde eerst cancellen en toen werd ie boos blabla. Oké, ik betaald, hij net naar het postkantoor geweest. Had 10 pond opzijlegd voor verzending, echter, verzendkosten zijn 29.50 pond.
Of ik betaal 19.50 meer of ik krijg het geld terug.
Hij wil eerst positieve fb voordat hij het geld overmaakt.
mrPaneraimaandag 23 juli 2012 @ 13:52
Je bent echt wel een aanwinst voor Ebay.

Eerst de verkoper niet vertrouwen omdat je het te goedkoop vind. En nu de koop weer annuleren omdat je de verzendkosten te hoog vind.


Lees eerst eens de gebruikershandleiding van Ebay, dan de advertenties helemaal. Je kreeg van mij een negatieve feedback en kon fluiten naar je geld.
yavannamaandag 23 juli 2012 @ 13:52
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:51 schreef jroz het volgende:

[..]

Geen idee, ik kan een jaar geleden in ieder geval binnen eBay geen geschil openen, omdat ik met PayPal had betaald.
Dan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand. Ik heb in juni nog probleemloos een case geopend via Ebay.
xoxoSoophmaandag 23 juli 2012 @ 13:52
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:52 schreef mrPanerai het volgende:
Je bent echt wel een aanwinst voor Ebay.

Eerst de verkoper niet vertrouwen omdat je het te goedkoop vind. En nu de koop weer annuleren omdat je de verzendkosten te hoog vind.

Lees eerst eens de gebruikershandleiding van Ebay, dan de advertenties helemaal. Je kreeg van mij een negatieve feedback en kon fluiten naar je geld.
Hij zegt tegen mij dat hij er 10 pond verzendkosten aanzitten, daar ging ik toch mee akkoord?
Moet ik opeens 20 pond aanbetalen omdat hij een slechte inschatting heeft gemaakt???
mrPaneraimaandag 23 juli 2012 @ 13:54
Wat stond er in de advertentie...Staat altijd wel een prijsje bij.

Een linkje zou tof zijn!
FrankV34maandag 23 juli 2012 @ 13:54
In dat geval zou ik een case openen bij ebay.

Je hebt een prijs afgesproken en daar heeft die voor te leveren.

Waarom wou je cancellen in de eerste plaats?
xoxoSoophmaandag 23 juli 2012 @ 13:55
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:54 schreef mrPanerai het volgende:
Wat stond er in de advertentie...Staat altijd wel een prijsje bij.

Een linkje zou tof zijn!
http://www.ebay.com/itm/1(...)id=p3984.m1497.l2649
yavannamaandag 23 juli 2012 @ 13:56
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:52 schreef xoxoSooph het volgende:

[..]

Hij zegt tegen mij dat hij er 10 pond verzendkosten aanzitten, daar ging ik toch mee akkoord?
Moet ik opeens 20 pond aanbetalen omdat hij een slechte inschatting heeft gemaakt???
Het pakket zal dan waarschijnlijk boven de twee kilo zijn gekomen.

Stond er een vaste verzendprijs bij de advertentie? Indien de verkoper blijft volhouden dat je eerst positieve feedback moet geven kun je evt ook een case openen via Ebay. Soms heeft het echt geen zin in discussie te gaan.

Toevoeging : Van 4 pond naar 25 pond verzendkosten bij zijn nieuwe listing. :D

Lijkt mij dat hij gewoon een flinke inschattingsfout heeft gemaakt, niet jouw schuld. :)
xoxoSoophmaandag 23 juli 2012 @ 13:57
Hij is fijn

Look as a new seller ebay hold your money up to 21 days unless you recieve good feedback from the buyers. Its ok just leave bad feedback and you will have to wait the 21 days ok im not going through all your insecurity again, leave the feedback = get your money today ,dont leave feedback or leave bad feedback =get your money in 21 days
FrankV34maandag 23 juli 2012 @ 13:58
quote:
Volgens zijn eigen advertentie

Shipping and handling

To Netherlands

Delivery* GBP 4.00

Royal Mail Airsure

Estimated Delivery within 4-8 business days
Seller ships within 2 days after receiving cleared payment.

Dus volgens mij sta je wel sterk
GeeftJeEnergiemaandag 23 juli 2012 @ 13:58
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:57 schreef xoxoSooph het volgende:
Hij is fijn

Look as a new seller ebay hold your money up to 21 days unless you recieve good feedback from the buyers. Its ok just leave bad feedback and you will have to wait the 21 days ok im not going through all your insecurity again, leave the feedback = get your money today ,dont leave feedback or leave bad feedback =get your money in 21 days
Zei ik al, is allemaal te vinden op de interwebz
mime_negertmaandag 23 juli 2012 @ 13:59
quote:
6s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:54 schreef FrankV34 het volgende:
In dat geval zou ik een case openen bij ebay.

Je hebt een prijs afgesproken en daar heeft die voor te leveren.

Waarom wou je cancellen in de eerste plaats?
Inderdaad, hij moet gewoon leveren voor het afgesproken bedrag.
yavannamaandag 23 juli 2012 @ 13:59
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:57 schreef xoxoSooph het volgende:
Hij is fijn

Look as a new seller ebay hold your money up to 21 days unless you recieve good feedback from the buyers. Its ok just leave bad feedback and you will have to wait the 21 days ok im not going through all your insecurity again, leave the feedback = get your money today ,dont leave feedback or leave bad feedback =get your money in 21 days
Open gewoon een case, dan moet hij binnen een een relatief korte periode reageren, doet hij dat niet dan kun je naar escalatie gaan en zal Ebay je vast in het gelijk stellen.

Ik zou hem overigens absoluut geen goede feedback meer geven na dit soort mailtjes.
xoxoSoophmaandag 23 juli 2012 @ 13:59
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:59 schreef mime_negert het volgende:

[..]

Inderdaad, hij moet gewoon leveren voor het afgesproken bedrag.
Ja maar hoe gaat eBay hem dwingen te verzenden? Lol
xoxoSoophmaandag 23 juli 2012 @ 14:00
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:59 schreef yavanna het volgende:

[..]

Open gewoon een case, dan moet hij binnen een een relatief korte periode reageren, doet hij dat niet dan kun je naar escalatie gaan en zal Ebay je vast in het gelijk stellen.

Ik zou hem overigens absoluut geen goede feedback meer geven na dit soort mailtjes.
Ja maar omdat hij een nieuwe seller is, heeft hij eerst fb nodig om te kunnen refunden.
Zou eBay daar ook rekening mee houden?
yavannamaandag 23 juli 2012 @ 14:00
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:58 schreef GeeftJeEnergie het volgende:

[..]

Zei ik al, is allemaal te vinden op de interwebz
Je kunt het wel 10 x zeggen, maar het is simpelweg niet waar.
xoxoSoophmaandag 23 juli 2012 @ 14:00
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:00 schreef yavanna het volgende:

[..]

Je kunt het wel 10 x zeggen, maar het is simpelweg niet waar.
Ah, lol xD
FrankV34maandag 23 juli 2012 @ 14:03
Als jij een case opent en daar ook zijn bovenstaande reactie in vermeldt heb je zo je geld terug. Maak je maar geen zorgen. Mijn ervaringen met ebay zijn wat dat betreft vrij positief.

Al kiezen ze naar mijn smaak te snel de kant van de koper, als je als verkoper een case opent dan heb je maar af te wachten of je gelijk krijgt.
yavannamaandag 23 juli 2012 @ 14:03
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:00 schreef xoxoSooph het volgende:

[..]

Ja maar omdat hij een nieuwe seller is, heeft hij eerst fb nodig om te kunnen refunden.
Zou eBay daar ook rekening mee houden?
Je kunt er eindeloos over mailen met die verkoper die toch niet toegeeft of een case openen en dan heb je het geld hopelijk in max 2 weken terug. Hij zal zo te lezen voorlopig toch geen refund geven.

Je kunt bij het openen v.d case ook in korte versie aangeven wat de verkoper schreef.
xoxoSoophmaandag 23 juli 2012 @ 14:05
Yep, dat wordt dus een case.
xoxoSoophmaandag 23 juli 2012 @ 14:06
PayPal claim openen aangezien er via PayPal is betaald?
mrPaneraimaandag 23 juli 2012 @ 14:07
Je hebt wel een punt hoor.

Ik zou ff met de klantendienst van Ebay mailen en horen wat ze zggen.

En 0 feedback als verkoper....tja
GeeftJeEnergiemaandag 23 juli 2012 @ 14:11
Hoeveel geld zou je kwijt zijn als je de case verliest?
yavannamaandag 23 juli 2012 @ 14:12
Via PayPal kan het soms langer duren eer je je geld terug hebt daar Paypal het geld soms eerst bevriest wanneer ze de koper in het gelijk stellen, na de reactietijd e.d.

Zelf open ik, indien nodig, liefst een case bij Ebay zelf. Je kun daar via je Purchase history aan de rechterkant waar ook de feedback e.d. klikken op 'more actions' en dan op een link klikken voor 'problemen oplossen 'oid. ;)
xoxoSoophmaandag 23 juli 2012 @ 14:21
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:07 schreef mrPanerai het volgende:
Je hebt wel een punt hoor.

Ik zou ff met de klantendienst van Ebay mailen en horen wat ze zggen.

En 0 feedback als verkoper....tja
Ja dat is taking chances, maar oké.
Ik geef hem wel fb zet erin dat 'ie een refund geeft en als ik het geld niet heb dan open ik wel zo'n geschil.
xoxoSoophmaandag 23 juli 2012 @ 14:22
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:11 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Hoeveel geld zou je kwijt zijn als je de case verliest?
50 euro, niet barveel, maar voor mij toch genoeg.
RPGmaandag 23 juli 2012 @ 14:27
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:00 schreef yavanna het volgende:

[..]

Je kunt het wel 10 x zeggen, maar het is simpelweg niet waar.
Ik wil niet heel vervelend zijn maar hij heeft wel gelijk. Veel nieuwe verkopers moeten 21 dagen wachten op geld van paypal. bron: https://www.paypal.com/us/webapps/mpp/security/paypal-holds-faq

Als verkoper verzend bewijs naar paypal stuurt, of feedback heeft van de koper krijgt hij het geld eerder dan die 21 dagen.

Als je als koper feedback achterlaat geef je eigenlijk aan dat je het object ontvangen hebt. Daarom moet TS ook geen feedback achterlaten maar gewoon een case openen in eBay dat hij zijn item niet gekregen heeft.
xoxoSoophmaandag 23 juli 2012 @ 14:29
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:27 schreef RPG het volgende:

[..]

Ik wil niet heel vervelend zijn maar hij heeft wel gelijk. Veel nieuwe verkopers moeten 21 dagen wachten op geld van paypal.

Als verkoper verzend bewijs naar paypal stuurt, of feedback heeft van de koper krijgt hij het geld eerder dan die 21 dagen.

Als je als koper feedback achterlaat geef je eigenlijk aan dat je het object ontvangen hebt. Daarom moet TS ook geen feedback achterlaten maar gewoon een case openen in eBay dat hij zijn item niet gekregen heeft.
Klopt. Je kan natuurlijk ook 21 dagen wachten, maar ja, wat moet je nou vertrouwen?
RPGmaandag 23 juli 2012 @ 14:31
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:29 schreef xoxoSooph het volgende:

[..]

Klopt. Je kan natuurlijk ook 21 dagen wachten, maar ja, wat moet je nou vertrouwen?
Daarom open je gewoon een case via eBay. (in je resolution center) Dan moet verkoper aantonen met track and trace dat pakket verstuurd is. Anders krijg je gewoon je geld terug. En laat je niet door de verkoper verleiden dat je de case sluit voor je je geld terug hebt.
xoxoSoophmaandag 23 juli 2012 @ 14:45
Heb een klacht ingediend, we zullen zien hoe het uitpakt.
RemcoDelftmaandag 23 juli 2012 @ 14:47
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:45 schreef xoxoSooph het volgende:
Heb een klacht ingediend, we zullen zien hoe het uitpakt.
Een klacht op welke grond?! Volgens de eBay-regels moet je gewoon betalen, dat heb je gedaan. De verzendkosten wist je voor die tijd ook al, dus ik ben heel benieuwd wat jij als reden hebt aangegeven dat je je geld terug wil.
xoxoSoophmaandag 23 juli 2012 @ 14:48
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Een klacht op welke grond?! Volgens de eBay-regels moet je gewoon betalen, dat heb je gedaan. De verzendkosten wist je voor die tijd ook al, dus ik ben heel benieuwd wat jij als reden hebt aangegeven dat je je geld terug wil.
Positieve feedback in ruil voor geld.
Wijziging van prijs
xoxoSoophmaandag 23 juli 2012 @ 14:50
Dat ging fout, sorry
xoxoSoophmaandag 23 juli 2012 @ 14:50
Ik bedoel wel een case geopend.
kikoooooomaandag 23 juli 2012 @ 23:44
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:47 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Een klacht op welke grond?! Volgens de eBay-regels moet je gewoon betalen, dat heb je gedaan. De verzendkosten wist je voor die tijd ook al, dus ik ben heel benieuwd wat jij als reden hebt aangegeven dat je je geld terug wil.
Lees eens aap. De verkoper wil niet leveren voor het bedrag waarmee TS de veiling gewonnen heeft.
RemcoDelftdinsdag 24 juli 2012 @ 07:50
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2012 23:44 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Lees eens aap. De verkoper wil niet leveren voor het bedrag waarmee TS de veiling gewonnen heeft.
Dat staat er niet aap!
Ai_KaRaMBadinsdag 24 juli 2012 @ 11:57
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 14:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Een klacht op welke grond?! Volgens de eBay-regels moet je gewoon betalen, dat heb je gedaan. De verzendkosten wist je voor die tijd ook al, dus ik ben heel benieuwd wat jij als reden hebt aangegeven dat je je geld terug wil.
Dat staat toch in het topic? Na de overeenkomst heeft de verkoper de verzendkosten van 4 pond naar 20 pond verhoogd en wil niet verzenden voor het overeengekomen bedrag
kikoooooodinsdag 24 juli 2012 @ 11:59
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 07:50 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat staat er niet aap!
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:51 schreef xoxoSooph het volgende:

[..]

Het zijn 7 boeken vanuit Engeland. Ik wilde eerst cancellen en toen werd ie boos blabla. Oké, ik betaald, hij net naar het postkantoor geweest. Had 10 pond opzijlegd voor verzending, echter, verzendkosten zijn 29.50 pond.
Of ik betaal 19.50 meer of ik krijg het geld terug.
Hij wil eerst positieve fb voordat hij het geld overmaakt.
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 13:52 schreef xoxoSooph het volgende:

[..]

Hij zegt tegen mij dat hij er 10 pond verzendkosten aanzitten, daar ging ik toch mee akkoord?
Moet ik opeens 20 pond aanbetalen omdat hij een slechte inschatting heeft gemaakt???
racdinsdag 24 juli 2012 @ 12:29
waarom cancel je niet samen met verkoper , en dan directe refund via paypal ? dan hoeft hij geen ebay kosten te betalen bij positieve feedback moet hij dat wel.
S95Sedanwoensdag 25 juli 2012 @ 00:46
Als er in die advertentie 4 pond verzendkosten staat voor verzenden naar NL dan hoort hij het gewoon voor dat bedrag te versturen. Als hij het voor 30 pond pas wil verzenden naait hij je gewoon aangezien de verzendkosten veel lager zijn, 5-15 pond. (bestel zelf namelijk regelmatig zware auto-onderdelen uit de UK)

Oh en niet je case sluiten als de verkoper daar om vraagt, je kan deze namelijk maar 1x openen ;)