Is grote onzin. Je hebt betaald met PayPal? Dan kan de koper via PayPal gewoon geld naar jou storten.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:27 schreef xoxoSooph het volgende:
Hai,
Nou daar ben ik weer, de verkoop ging niet door, de verzendkosten waren te hoog. Oké, prima, nu zegt die persoon dat ik hem eerst positieve feedback moet geven voordat hij het geld kan 'refunden'.
Waarom is dit zo? Ik vind dit namelijk niet erg positief eerlijk gezegd...
Klopt, het is betaald via PayPalquote:Op maandag 23 juli 2012 13:30 schreef jroz het volgende:
[..]
Is grote onzin. Je hebt betaald met PayPal? Dan kan de koper via PayPal gewoon geld naar jou storten.
Geschil starten/aanmakenquote:
Ik kan ook gewoon geld over maken naar jan en alleman met en PayPal account, daar komt geen eBay tussen.quote:
Maar we zijn er over eens dat hij het niet verzend en dat ik het geld terugkrijg. Maar als ik dus positieve fb kan ik dus eigenlijk naar m'n geld fluiten omdat er dan geen geschil meer kan worden aangemaakt?quote:
Snap ik, maar het is voor mij:quote:Op maandag 23 juli 2012 13:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Geld terug is een gunst van de verkoper, hij wil daar dus graag iets voor terug.
Ben ik niet zeker van. Maar heeft hij dat in een email gezegd dat je positive feedback moet geven? Stel voor om eerst geld te ontvangen en dan de feedback te plaatsenquote:Op maandag 23 juli 2012 13:32 schreef xoxoSooph het volgende:
[..]
Maar we zijn er over eens dat hij het niet verzend en dat ik het geld terugkrijg. Maar als ik dus positieve fb kan ik dus eigenlijk naar m'n geld fluiten omdat er dan geen geschil meer kan worden aangemaakt?
Via eBay/PalPal niet.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Geld terug is een gunst van de verkoper, hij wil daar dus graag iets voor terug.
Klopt wilde ik ook al zeggen.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:34 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Ben ik niet zeker van. Maar heeft hij dat in een email gezegd dat je positive feedback moet geven? Stel voor om eerst geld te ontvangen en dan de feedback te plaatsen
Nee, is onzin. Je kan nog steeds een geschil aanmaken. Verkopers kunnen het echter als argument richting PayPal gebruiken: kijk eens PayPal, klant is tevreden, dus geschil klopt niet.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:32 schreef xoxoSooph het volgende:
[..]
Maar we zijn er over eens dat hij het niet verzend en dat ik het geld terugkrijg. Maar als ik dus positieve fb kan ik dus eigenlijk naar m'n geld fluiten omdat er dan geen geschil meer kan worden aangemaakt?
Die vent liegt dus. Ik zou een geschil aanmaken. Die positieve feedback is alleen nadelig voor jou als hij niet terugbetaalt.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:35 schreef xoxoSooph het volgende:
[..]
Klopt wilde ik ook al zeggen.
Hij stuurde dit:
Hi sophie can you give me some positive feedback as paypal wont release funds until ive had good feedback from you, its the same with my other buyers I dont get paid until they leave good feedback, then once released I can refund your amount thabks again and im sorry
Wat hij zegt is wel waar, is terug te vinden op googlequote:Op maandag 23 juli 2012 13:35 schreef xoxoSooph het volgende:
[..]
Hij stuurde dit:
Hi sophie can you give me some positive feedback as paypal wont release funds until ive had good feedback from you, its the same with my other buyers I dont get paid until they leave good feedback, then once released I can refund your amount thabks again and im sorry
Ik kon het niet vinden?quote:Op maandag 23 juli 2012 13:37 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Wat hij zegt is wel waar, is terug te vinden op google
Dat verhaal is gewoon dikke kul.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:35 schreef xoxoSooph het volgende:
[..]
Hij stuurde dit:
Dit. Je hoeft echt geen feedback te geven als je iets via eBay hebt gekocht.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:38 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Dat verhaal is gewoon dikke kul.
Als men mij via Paypal betaald heb ik binnen enkele minuten beschikking over het geld, of ik nu een negatieve of positieve fb heb, of helemaal nog geen fb.
Oké, bedankt. Ik heb teruggestuurd dat ik eerst de refund wil en daarna fb geef...quote:Op maandag 23 juli 2012 13:39 schreef jroz het volgende:
[..]
Dit. Je hoeft echt geen feedback te geven als je iets via eBay hebt gekocht.
Wel nee, dikke onzin. Verkopers zeggen dit nogal eens om te zorgen dat ze niet als nog een negatieve feedback krijgen na de refund. Heel wat mensen geven toch eerst positieve feedback bij een minder goed produkt waardoor de feedback eigenlijk een onbetrouwbaar iets is.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:37 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Wat hij zegt is wel waar, is terug te vinden op google
Oké, top, haha eerst de refund dus, lolquote:Op maandag 23 juli 2012 13:44 schreef yavanna het volgende:
[..]
Wel nee, dikke onzin. Verkopers zeggen dit nogal eens om te zorgen dat ze niet als nog een negatieve feedback krijgen na de refund. Heel wat mensen geven toch eerst positieve feedback bij een minder goed produkt waardoor de feedback eigenlijk een onbetrouwbaar iets is.
Ik geef nooit positieve feedback voor ik de refund heb. Op één keer na storten de verkopers het geld gewoon terug binnen hooguit enkele dagen wanneer ze door hebben dat ze echt geen positieve feedback krijgen voor ze het geld hebben terug betaald. Slechte één keer is moest ik een Ebay case openen voor de verkopers overgingen tot een refund. Deze verkoper bleef ook maar vol houden dat het niet kon, tot de Ebay case overging naar escalatie en Ebay mij in het gelijk stelde , toen had ik het dezelfde dag terug.
Ter info: tegenwoordig kan je, als je met PayPal hebt betaald, alleen nog met PayPal een geschil aanmaken, niet bij eBay.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:44 schreef yavanna het volgende:
[..]
Slechte één keer is moest ik een Ebay case openen voor de verkopers overgingen tot een refund. Deze verkoper bleef ook maar vol houden dat het niet kon, tot de Ebay case overging naar escalatie en Ebay mij in het gelijk stelde , toen had ik het dezelfde dag terug.
Sinds wanneer?quote:Op maandag 23 juli 2012 13:46 schreef jroz het volgende:
[..]
Ter info: tegenwoordig kan je, als je met PayPal hebt betaald, alleen nog met PayPal een geschil aanmaken, niet bij eBay.
Geen idee, ik kon een jaar geleden in ieder geval binnen eBay geen geschil openen, omdat ik met PayPal had betaald.quote:
Het zijn 7 boeken vanuit Engeland. Ik wilde eerst cancellen en toen werd ie boos blabla. Oké, ik betaald, hij net naar het postkantoor geweest. Had 10 pond opzijlegd voor verzending, echter, verzendkosten zijn 29.50 pond.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:49 schreef FrankV34 het volgende:
Heb je met die verkoper eerst een prijs afgesproken en vervolgens kwam die erachter dat de verzendkosten te hoog waren?
Ik snap nl het hele verzendkosten te hoog niet helemaal. Ik koop gemiddeld 2 a 3x per maand iets bij ebay en mn in het buitenland. Als de verzendkosten voor NL er niet bij staan vraag ik dat eerst na voor ik bestel.
Dan is er waarschijnlijk iets anders aan de hand. Ik heb in juni nog probleemloos een case geopend via Ebay.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:51 schreef jroz het volgende:
[..]
Geen idee, ik kan een jaar geleden in ieder geval binnen eBay geen geschil openen, omdat ik met PayPal had betaald.
Hij zegt tegen mij dat hij er 10 pond verzendkosten aanzitten, daar ging ik toch mee akkoord?quote:Op maandag 23 juli 2012 13:52 schreef mrPanerai het volgende:
Je bent echt wel een aanwinst voor Ebay.
Eerst de verkoper niet vertrouwen omdat je het te goedkoop vind. En nu de koop weer annuleren omdat je de verzendkosten te hoog vind.
Lees eerst eens de gebruikershandleiding van Ebay, dan de advertenties helemaal. Je kreeg van mij een negatieve feedback en kon fluiten naar je geld.
http://www.ebay.com/itm/1(...)id=p3984.m1497.l2649quote:Op maandag 23 juli 2012 13:54 schreef mrPanerai het volgende:
Wat stond er in de advertentie...Staat altijd wel een prijsje bij.
Een linkje zou tof zijn!
Het pakket zal dan waarschijnlijk boven de twee kilo zijn gekomen.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:52 schreef xoxoSooph het volgende:
[..]
Hij zegt tegen mij dat hij er 10 pond verzendkosten aanzitten, daar ging ik toch mee akkoord?
Moet ik opeens 20 pond aanbetalen omdat hij een slechte inschatting heeft gemaakt???
Volgens zijn eigen advertentiequote:Op maandag 23 juli 2012 13:55 schreef xoxoSooph het volgende:
[..]
http://www.ebay.com/itm/1(...)id=p3984.m1497.l2649
Zei ik al, is allemaal te vinden op de interwebzquote:Op maandag 23 juli 2012 13:57 schreef xoxoSooph het volgende:
Hij is fijn
Look as a new seller ebay hold your money up to 21 days unless you recieve good feedback from the buyers. Its ok just leave bad feedback and you will have to wait the 21 days ok im not going through all your insecurity again, leave the feedback = get your money today ,dont leave feedback or leave bad feedback =get your money in 21 days
Inderdaad, hij moet gewoon leveren voor het afgesproken bedrag.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:54 schreef FrankV34 het volgende:
In dat geval zou ik een case openen bij ebay.
Je hebt een prijs afgesproken en daar heeft die voor te leveren.
Waarom wou je cancellen in de eerste plaats?
Open gewoon een case, dan moet hij binnen een een relatief korte periode reageren, doet hij dat niet dan kun je naar escalatie gaan en zal Ebay je vast in het gelijk stellen.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:57 schreef xoxoSooph het volgende:
Hij is fijn
Look as a new seller ebay hold your money up to 21 days unless you recieve good feedback from the buyers. Its ok just leave bad feedback and you will have to wait the 21 days ok im not going through all your insecurity again, leave the feedback = get your money today ,dont leave feedback or leave bad feedback =get your money in 21 days
Ja maar hoe gaat eBay hem dwingen te verzenden? Lolquote:Op maandag 23 juli 2012 13:59 schreef mime_negert het volgende:
[..]
Inderdaad, hij moet gewoon leveren voor het afgesproken bedrag.
Ja maar omdat hij een nieuwe seller is, heeft hij eerst fb nodig om te kunnen refunden.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:59 schreef yavanna het volgende:
[..]
Open gewoon een case, dan moet hij binnen een een relatief korte periode reageren, doet hij dat niet dan kun je naar escalatie gaan en zal Ebay je vast in het gelijk stellen.
Ik zou hem overigens absoluut geen goede feedback meer geven na dit soort mailtjes.
Je kunt het wel 10 x zeggen, maar het is simpelweg niet waar.quote:Op maandag 23 juli 2012 13:58 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
[..]
Zei ik al, is allemaal te vinden op de interwebz
Ah, lol xDquote:Op maandag 23 juli 2012 14:00 schreef yavanna het volgende:
[..]
Je kunt het wel 10 x zeggen, maar het is simpelweg niet waar.
Je kunt er eindeloos over mailen met die verkoper die toch niet toegeeft of een case openen en dan heb je het geld hopelijk in max 2 weken terug. Hij zal zo te lezen voorlopig toch geen refund geven.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:00 schreef xoxoSooph het volgende:
[..]
Ja maar omdat hij een nieuwe seller is, heeft hij eerst fb nodig om te kunnen refunden.
Zou eBay daar ook rekening mee houden?
Ja dat is taking chances, maar oké.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:07 schreef mrPanerai het volgende:
Je hebt wel een punt hoor.
Ik zou ff met de klantendienst van Ebay mailen en horen wat ze zggen.
En 0 feedback als verkoper....tja
50 euro, niet barveel, maar voor mij toch genoeg.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:11 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Hoeveel geld zou je kwijt zijn als je de case verliest?
Ik wil niet heel vervelend zijn maar hij heeft wel gelijk. Veel nieuwe verkopers moeten 21 dagen wachten op geld van paypal. bron: https://www.paypal.com/us/webapps/mpp/security/paypal-holds-faqquote:Op maandag 23 juli 2012 14:00 schreef yavanna het volgende:
[..]
Je kunt het wel 10 x zeggen, maar het is simpelweg niet waar.
Klopt. Je kan natuurlijk ook 21 dagen wachten, maar ja, wat moet je nou vertrouwen?quote:Op maandag 23 juli 2012 14:27 schreef RPG het volgende:
[..]
Ik wil niet heel vervelend zijn maar hij heeft wel gelijk. Veel nieuwe verkopers moeten 21 dagen wachten op geld van paypal.
Als verkoper verzend bewijs naar paypal stuurt, of feedback heeft van de koper krijgt hij het geld eerder dan die 21 dagen.
Als je als koper feedback achterlaat geef je eigenlijk aan dat je het object ontvangen hebt. Daarom moet TS ook geen feedback achterlaten maar gewoon een case openen in eBay dat hij zijn item niet gekregen heeft.
Daarom open je gewoon een case via eBay. (in je resolution center) Dan moet verkoper aantonen met track and trace dat pakket verstuurd is. Anders krijg je gewoon je geld terug. En laat je niet door de verkoper verleiden dat je de case sluit voor je je geld terug hebt.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:29 schreef xoxoSooph het volgende:
[..]
Klopt. Je kan natuurlijk ook 21 dagen wachten, maar ja, wat moet je nou vertrouwen?
Een klacht op welke grond?! Volgens de eBay-regels moet je gewoon betalen, dat heb je gedaan. De verzendkosten wist je voor die tijd ook al, dus ik ben heel benieuwd wat jij als reden hebt aangegeven dat je je geld terug wil.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:45 schreef xoxoSooph het volgende:
Heb een klacht ingediend, we zullen zien hoe het uitpakt.
Positieve feedback in ruil voor geld.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Een klacht op welke grond?! Volgens de eBay-regels moet je gewoon betalen, dat heb je gedaan. De verzendkosten wist je voor die tijd ook al, dus ik ben heel benieuwd wat jij als reden hebt aangegeven dat je je geld terug wil.
Lees eens aap. De verkoper wil niet leveren voor het bedrag waarmee TS de veiling gewonnen heeft.quote:Op maandag 23 juli 2012 14:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Een klacht op welke grond?! Volgens de eBay-regels moet je gewoon betalen, dat heb je gedaan. De verzendkosten wist je voor die tijd ook al, dus ik ben heel benieuwd wat jij als reden hebt aangegeven dat je je geld terug wil.
Dat staat er niet aap!quote:Op maandag 23 juli 2012 23:44 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Lees eens aap. De verkoper wil niet leveren voor het bedrag waarmee TS de veiling gewonnen heeft.
Dat staat toch in het topic? Na de overeenkomst heeft de verkoper de verzendkosten van 4 pond naar 20 pond verhoogd en wil niet verzenden voor het overeengekomen bedragquote:Op maandag 23 juli 2012 14:47 schreef RemcoDelft het volgende:
quote:
quote:Op maandag 23 juli 2012 13:51 schreef xoxoSooph het volgende:
[..]
Het zijn 7 boeken vanuit Engeland. Ik wilde eerst cancellen en toen werd ie boos blabla. Oké, ik betaald, hij net naar het postkantoor geweest. Had 10 pond opzijlegd voor verzending, echter, verzendkosten zijn 29.50 pond.
Of ik betaal 19.50 meer of ik krijg het geld terug.
Hij wil eerst positieve fb voordat hij het geld overmaakt.
quote:Op maandag 23 juli 2012 13:52 schreef xoxoSooph het volgende:
[..]
Hij zegt tegen mij dat hij er 10 pond verzendkosten aanzitten, daar ging ik toch mee akkoord?
Moet ik opeens 20 pond aanbetalen omdat hij een slechte inschatting heeft gemaakt???
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |