abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114559968
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  maandag 23 juli 2012 @ 11:29:59 #2
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_114560003
Een TT met dubbele betekenis! :o

Billy, harde deadlines stellen (al dan niet samen met een docent) en die halen! :Y
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_114560107
Vooral dat halen is dan wel belangrijk inderdaad :P
Be someone that makes you happy
pi_114560233
Kom op billy, je kan het!

Er kwamen weer jummie lijstjes voorbij.

Lijstje van vaiz! Wow, :D

Hier semi vrij. Heb nicht beloofd een website voor haar fotografie te maken, maar niet zo'n zin. Maar goed, over twee uurtjes reis ik af, ze woont een uurtje rijden van me vandaan. Ze vroeg op ik mee wilde eten: macaroni. Als in, witte macaroni met zo'n mix uit een pakje, met van die geleiachtige rode saus uit een pakje. Ik durfde dit keer eerlijk te zeggen dat dit niet zo goed voor me is en dat ik liever wat anders of thuis eet. Krijg ik terug: okay! Wordt laat thuis eten dus :')

Dus toch maar een soort van planning:

O: volkorenbrood met gekookt ei, tomaat, boter en thee met melk
B: yoga
L: verse courgette/ spinaziesoep met een beetje kaas en cracottes met paturain
T: om mee te nemen naar nicht: shake van ananas, aardbeien, kokosmelk en sinaasappelsap
D: geen idee, Freud zal koken denk ik
pi_114560299
@ Nallie, ik eet heel netjes, maar zie veel van mijn eten ook echt als verwennerij. Geniet van vrijwel iedere maaltijd.
pi_114560349
Sorry niet gezien dat ik hem dicht had gegooid!!
Worry is a misuse of imagination
pi_114560374
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:29 schreef MariaEtcetera het volgende:
Een TT met dubbele betekenis! :o

Billy, harde deadlines stellen (al dan niet samen met een docent) en die halen! :Y
De echte deadline is in september. Maar had zelf de 25e afgesproken met decaan. Dan zou ik 1,5 week hebben. Maar was vorige week ziek en deze week is het mooi weer :( :')

Maar goed het moet gebeuren!!!!! Dus ik ga zo aan de slag :)
pi_114560377
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:42 schreef Vlierbloesem het volgende:
@ Nallie, ik eet heel netjes, maar zie veel van mijn eten ook echt als verwennerij. Geniet van vrijwel iedere maaltijd.
Maar ga je dan nooit spontaan uit eten of op stap of naar een pretpark of iets anders waardoor je planning in de war wordt geschopt?
pi_114560564
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 11:45 schreef Perruche het volgende:

[..]

Maar ga je dan nooit spontaan uit eten of op stap of naar een pretpark of iets anders waardoor je planning in de war wordt geschopt?
Afgelopen tijd niet. Plannen werden steeds vooraf gemaakt.

Overigens verandert er wel eens wat aan mijn planningen en dan pas ik het ook aan in het topic, maar nooit met patat/bitterballen/cocktails :+.

Maar ik ga binnenkort op vakantie. Dan kan ik niets plannen en krijg ik hele andere lijstjes :P.

[ Bericht 0% gewijzigd door Vlierbloesem op 23-07-2012 11:59:10 ]
pi_114560886
Plannen Billy, plannen! En naar de biebiipv thuis werken, dat werkt voor mij goed.

Mijn ontbijt was turkse yoghurt met aalbesjes, muesli, kiwi en een beetje honing. Zo lekker :9
Heeft iemand suggesties voor een D met een merquezworstje?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_114560944
Rucola met geitenkaas en tomaat! :9
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_114560990
Ik hou niet van kaas Viz ;)
pi_114561040
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:04 schreef Ewelina het volgende:
Plannen Billy, plannen! En naar de biebiipv thuis werken, dat werkt voor mij goed.

Mijn ontbijt was turkse yoghurt met aalbesjes, muesli, kiwi en een beetje honing. Zo lekker :9
Heeft iemand suggesties voor een D met een merquezworstje?
Ik kan niet zo goed plannen. Eigenlijk totaal niet. :P Deed het de laatste paar weken samen met de decaan maar die is nu op vakantie/heeft een andere baan.
pi_114561127
Aiiii ik moet bekennen dat plannen ook niet mijn sterkste punt is. In de bieb werkte ik sowieso beter, dat wel. Heeft de decaan geen vervanger? Studieadviseur?
pi_114561137
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:07 schreef Ewelina het volgende:
Ik hou niet van kaas Viz ;)
Dikke plak waldkorn met pesto
Rucola met zongedroogde tomaten, olijven, pijnboompitten en wat carpaccio of rosbief. Beetje dressing voor de smaak natuurlijk ;) Vinaigrette of zo :9
pi_114561146
Dat klinkt al beter :9
evt iets met couscous?
pi_114561180
:@ enige keer couscous was toen bij de niet-zo-BBQ-BBQ-meet... Zou het niet weten...
pi_114561202
Lijstje:

O: lijnzaadcracker met halve avocado en kalkoenfilet
T: stukjes kaas en chorizo
L: salade met gemengde sla, komkommer, tomaat, paprika, kalamata olijven, zalm en een dressing van mosterd, citroensap, olijfolie en z&p
T: banaan, handje nootjes
D: bbq
S: ik hoop dat ik niet te laat thuis ben want ik wil nog wel een rondje rennen.
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_114561234
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_114561260
Hongerrrrrrr
pi_114561479
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:12 schreef Ewelina het volgende:
Aiiii ik moet bekennen dat plannen ook niet mijn sterkste punt is. In de bieb werkte ik sowieso beter, dat wel. Heeft de decaan geen vervanger? Studieadviseur?
Ik moet het gewoon even doen. Maar wel eng, zelf bedenken wat ik het komende half jaar ga doen, iig de goede balans vinden tussen niet te veel werk en niet te veel koffie halen.
pi_114561728
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:09 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik kan niet zo goed plannen. Eigenlijk totaal niet. :P Deed het de laatste paar weken samen met de decaan maar die is nu op vakantie/heeft een andere baan.
Het is mooi weer en de decaan met wie je de planning maakte is op vakantie en de echte deadline is in september?

Ik zou het wel weten..
Ik heb met de slechte zomers wel geleerd om de zonnestralen te plukken.
pi_114561961
El lijstos:

O: havermout met bevroren bosbessen en frambozen :9
T: nectarine
L: twee volk boterhammen met ei, tomaat, 30+kaas, 1 koolsalade, 1 spinaziesalade
T: bananas
S: rondje hardlopen als het niet te warm is
D: salade met zalm en opgebakken aardappeltjes
T: klein bakje kwark met bosbessen en havermout
  maandag 23 juli 2012 @ 12:42:28 #24
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114562043
Yo! Nog iets gemist hier? Samenvatting, Viz? :P.

Typisch: de hele week is het mooi weer en in het weekend kelderen de temperaturen weer :{w.
Niet meer actief op Fok!
pi_114562161
quote:
7s.gif Op maandag 23 juli 2012 12:32 schreef Xennia het volgende:

[..]

Het is mooi weer en de decaan met wie je de planning maakte is op vakantie en de echte deadline is in september?

Ik zou het wel weten..
Ik heb met de slechte zomers wel geleerd om de zonnestralen te plukken.
Ja is ook zo. Dat stageformulier moet sowieso dus dat ga ik doen. En ik moet ook nog Spaans leren maar dat kan ook buiten in het zonnetje. Voel mij alleen wel een beetje schuldig omdat ik het wel af heb gesproken.

Heb gewoon het idee dat ik nog heel veel 'moet' dus luieren vind ik dan een beetje lastig. Zoals werk zoeken etc. Heb gister wel lekker gevaren dus kan natuurlijk het een en ander combineren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')