abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114557184
Hallo,

Ik heb een hele aardige huisbaas. Maar...
Hij is nog heel hard aan het klussen hier in huis en daarom is hij hier regelmatig.
Ik heb een gedeelde keuken.
Hij vind dat ik geen dingen op het aanrecht mag plaatsen, maar mijn huisgenootje (zijn dochter) heeft hier volgens mij geen problemen mee.
Hij zet/dumpt mijn spullen die op het aanrecht staan gewoon terug in mijn aanrechtkastje (b.v. een snijplankenset in een houder en 2 pannenzetters).
Is het zo dat de huisbaas invloed mag hebben op de gezamenlijke ruimtes?

Alvast bedankt voor jullie reacties
pi_114557203
Is dat alles? Dus hij zet spullen terug in de kast?
Niet moeilijk over doen en blij zijn dat je een fatsoenlijke huisbaas hebt die klust in huis.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  Official ESF Kreviewer maandag 23 juli 2012 @ 08:45:26 #3
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_114557225
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 08:43 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Is dat alles? Dus hij zet spullen terug in de kast?
Niet moeilijk over doen en blij zijn dat je een fatsoenlijke huisbaas hebt die klust in huis.
RLY? Jij vindt het heel normaal dat een huisbaas aan persoonlijke spullen zit van een bewoner?
pi_114557229
Nee, daarover heeft hij niks te zeggen.
Maar als dat je grootste probleem is, is er weinig aan de hand.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_114557235
quote:
7s.gif Op maandag 23 juli 2012 08:45 schreef Kreator het volgende:

[..]

RLY? Jij vindt het heel normaal dat een huisbaas aan persoonlijke spullen zit van een bewoner?
Als hij een snijplank van een aanrecht in de kast zet kan ik me daar niet druk om maken nee. Heb wel wat beters te doen.
Ik zou het een ander verhaal vinden als hij op mijn kamer zou komen maar dat doet hij niet, dus zo persoonlijk vind ik die spullen niet.
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  Official ESF Kreviewer maandag 23 juli 2012 @ 08:48:12 #6
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_114557253
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 08:46 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Als hij een snijplank van een aanrecht in de kast zet kan ik me daar niet druk om maken nee. Heb wel wat beters te doen.
Als mijn verhuurder ongevraagd mijn huis binnenwandelt krijgt ie een klap in de nek. Heb wel wat beters te doen dan me druk te maken of mijn huisbaas ongevraagd binnenkomt.
pi_114557266
Overleg met je huisgenoot en ga daarna samen naar de huisbaas om erover te praten. Aangezien het zijn dochter is moet het wel goedkomen ;)
pi_114557267
Hij is de (huis)baas dus mag hij je inderdaad verwachten dat je het aanrecht leeg houdt als hij dat wil. Je kunt wel met hem overleggen dat zijn dochter het geen probleem vind en dat het op deze manier makkelijker is voor jullie en dat je het ook netjes houdt.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_114557271
quote:
7s.gif Op maandag 23 juli 2012 08:48 schreef Kreator het volgende:

[..]

Als mijn verhuurder ongevraagd mijn huis binnenwandelt krijgt ie een klap in de nek. Heb wel wat beters te doen dan me druk te maken of mijn huisbaas ongevraagd binnenkomt.
Het gaat om de gezamelijke ruimtes in een studentenhuis, daar mag een een huisbaas gewoon komen.
Ik woon nu in een huurappartement, daar zou ik het ook niet waarderen als mijn huisbaas binnen komt omdat ik de volledige ruimte huur.
pi_114557279
Ik was niet echt van plan om er een punt van te maken hoor.
Maar ik vroeg me gewoon af of hij het recht heeft om over de inrichting te beslissen. Hij zegt dat er niks op het aanrecht mag staan en daarom is het aanrecht nu helemaal leeg. Terwijl we thuis thuis op het aanrecht juist super veel hebben staan. Ik vind het gewoon een beetje onzin.
Ik wacht wel tot hij niet meer zo vaak komt. Heeft hij ook geen tijd meer om het terug te zetten :P
  maandag 23 juli 2012 @ 08:51:28 #11
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_114557291
quote:
7s.gif Op maandag 23 juli 2012 08:48 schreef Kreator het volgende:

Hij komt toch niet ongevraagd binnen? Hij zet wat spullen in een gezamenlijke ruimte in de kast tijdens zijn kluswerkzaamheden.

Klap in je nek!
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_114557304
quote:
7s.gif Op maandag 23 juli 2012 08:45 schreef Kreator het volgende:

[..]

Wanneer ik aan het klussen ben en de rotzooi in de keuken staat me in de weg zou ik dat doen.
  Official ESF Kreviewer maandag 23 juli 2012 @ 08:53:51 #13
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_114557315
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 08:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wanneer ik aan het klussen ben en de rotzooi in de keuken staat me in de weg
Dat staat nergens.
pi_114557317
quote:
3s.gif Op maandag 23 juli 2012 08:49 schreef Deetch het volgende:
Hij is de (huis)baas dus mag hij je inderdaad verwachten dat je het aanrecht leeg houdt als hij dat wil.
Onzin. Ook omdat een aanrecht iets is waar bij normaal gebruik dingen op staan. En als beide huurders er geen probleem mee hebben, dan heeft de huisbaas daar helemaal niks mee te maken.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_114557319
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 08:52 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wanneer ik aan het klussen ben en de rotzooi in de keuken staat me in de weg zou ik dat doen.
Hij is klaar in de keuken
Die rotzooi zal hem dus niet in de weg staan
  Official ESF Kreviewer maandag 23 juli 2012 @ 08:55:38 #16
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_114557334
quote:
10s.gif Op maandag 23 juli 2012 08:51 schreef Copycat het volgende:

[..]

Hij komt toch niet ongevraagd binnen? Hij zet wat spullen in een gezamenlijke ruimte in de kast tijdens zijn kluswerkzaamheden.

Klap in je nek!
Misschien dat het in een studentenhuis net ff anders is, met zo'n hoerkeuken, maar de inhoud van mijn huis is van mijn eigen persoontje. Daar blijft iedereen met de tengels vanaf, lijkt me niet meer dan normaal.
Het gaat me meer om het principe en de laconieke reactie net. TS is een beetje een zeikerd.
pi_114557336
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 08:54 schreef Laptophoes het volgende:

[..]

Hij is klaar in de keuken
Die rotzooi zal hem dus niet in de weg staan
Dus de verfmengen of andere werkzaamheden waarbij een spoelbak wel verstandig is om te gebruiken heeft hij niet nodig?

Stel je toch niet zo aan en ruim die rotzooi op zolang die huisbaas aan het klussen is, daarna zul je hem waarschijnlijk jaren niet meer zien.
pi_114557372
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 08:40 schreef Laptophoes het volgende:
Hallo,

Ik heb een hele aardige huisbaas. Maar...
Hij is nog heel hard aan het klussen hier in huis en daarom is hij hier regelmatig.
Ik heb een gedeelde keuken.
Hij vind dat ik geen dingen op het aanrecht mag plaatsen, maar mijn huisgenootje (zijn dochter) heeft hier volgens mij geen problemen mee.
Hij zet/dumpt mijn spullen die op het aanrecht staan gewoon terug in mijn aanrechtkastje (b.v. een snijplankenset in een houder en 2 pannenzetters).
Is het zo dat de huisbaas invloed mag hebben op de gezamenlijke ruimtes?

Alvast bedankt voor jullie reacties
Als in het huishoudelijk reglement staat dat je dit niet zou mogen doen, tsja dan heb je er zelf voor getekend, en zou het "mogen". Als dat niet zo is, heeft hij in de basis niks te zeggen over de gemeenschappelijke ruimten, tenzij de hygiëne, bouw- of brandveiligheid in het geding is.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 23 juli 2012 @ 08:58:28 #19
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_114557374
quote:
7s.gif Op maandag 23 juli 2012 08:55 schreef Kreator het volgende:

Misschien dat het in een studentenhuis net ff anders is, met zo'n hoerkeuken, maar de inhoud van mijn huis is van mijn eigen persoontje. Daar blijft iedereen met de tengels vanaf, lijkt me niet meer dan normaal.
Het gaat me meer om het principe en de laconieke reactie net. TS is een beetje een zeikerd.
Waarom is TS nu weer een zeikerd?
En zo te lezen gaat het idd om een soort van studentenhuis. Geen ervaring mee?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_114557394
Misschien trap ik een open deur in, maar wat zei hij toen je hem vroeg naar de reden van het verplaatsen van je spullen?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_114557406
Ik vind Ts eerlijk gezegd ook een beetje een zeikers want je mag echt blij zijn als je een fatsoenlijke huisbaas hebt. Er lopen genoeg huisjesmelkerds rond en als dit het grootste probleem is dan zou ik me daar absoluut niet druk over kunnen maken.
Gewoon je spullen opruimen zolang die huisbaas rondloopt, dan kweek je ook een beetje goodwill bij hem.
  Official ESF Kreviewer maandag 23 juli 2012 @ 09:03:45 #22
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_114557437
quote:
10s.gif Op maandag 23 juli 2012 08:58 schreef Copycat het volgende:

[..]

Waarom is TS nu weer een zeikerd?
En zo te lezen gaat het idd om een soort van studentenhuis. Geen ervaring mee?
Omdat je beter met je huisbaas in discussie kunt gaan, dan er hier een topic over openen.

Nee, ik heb daar altijd een grote aversie tegen gehad.
pi_114557449
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 08:59 schreef fruityloop het volgende:
Misschien trap ik een open deur in, maar wat zei hij toen je hem vroeg naar de reden van het verplaatsen van je spullen?
Omdat hij het graag netjes wil houden.

Zoals ik al zei ik ga hier geen punt van maken maar ik vroeg het me gewoon af. Maar noem me gerust een zeikerd hoor.
pi_114557470
Wijs hem waar de stofzuiger enzo staat.
Misschien maakt hij wel even voor je schoon.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_114557477
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2012 09:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Wow, wat een goed idee. Dat ga ik gelijk doen
pi_114557495
quote:
14s.gif Op maandag 23 juli 2012 09:06 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
_O-
pi_114557875
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2012 09:04 schreef Laptophoes het volgende:

[..]

Omdat hij het graag netjes wil houden.

Zoals ik al zei ik ga hier geen punt van maken maar ik vroeg het me gewoon af. Maar noem me gerust een zeikerd hoor.
Als ik terugdenk aan sommige studentenhuizen waar ik vroeger wel es kwam, is zijn zorg wel een legitieme te noemen natuurlijk. Dat soort zwijneketen waren echt een waardevermindering voor de investering van een huisbaas te noemen. Maar als hij hier een gewoonte van maakt, of met 2 maten gaat meten tussen jou en zijn dochter, zou ik het toch eens bespreken, aangezien hij als verhuurder zeker niet het recht heeft om in jullie persoonlijke levenssfeer te gaan rommelen, hoe goed bedoelt het ook is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')