abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114537103
Dit is mijn eerste topic op FOK! buiten de FUT reeks dus ben een beetje lief :P

Ik ben dit jaar geslaagd voor mijn vwo diploma en wil graag fiscale economie gaan studeren. Ik ben (volgens de cijfers die ik haalde) vrij goed in economie en m&o en dit zijn ook de vakken die ik interessant vond. Had elk rapport een 7/8 en heb economie en m&o dan ook afgesloten met een 8 en 7. In wiskunde was ik slecht maar heb toch een 6 gehaald voor wiskunde A en ik liep voornamelijk vast op de wiskunde B onderdelen de statistieken en kansberekeningen lukte altijd wel.

Mijn vraag is nu, zou ik deze studie op universitair niveau aankunnen en wat kan ik ervan verwachten als ik het heb afgerond? Ik heb open dagen bezocht en vragen gesteld maar om eerlijk te zijn waren de antwoorden niet altijd even duidelijk. Stel ik haal deze studie wat voor baan moet ik me dan voorstellen? De hele dag op kantoor nummers invoeren of meer adviseren of iets dergelijks? En kan je er ook internationaal iets mee?

Nou ja, misschien is het wel een heel dom topic met stomme vragen dan hoor ik het graag anders zou elk advies gewoon fijn zijn. Als iemand hier deze studie volgt/ heeft gedaan zou ik het ook graag horen zodat ik misschien nog meer vragen kan stellen.

Dankje ! ^O^
Hier schreef Maver24:
Opgetyft met je grafkop. Zal ik hem een koppie kleiner maken, mongool
Hier schreef Roypsv:
stoer, kom hierdan beuk ik je gezicht naar de tering
pi_114537459
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 18:17 schreef Kamikazie het volgende:
Dit is mijn eerste topic op FOK! buiten de FUT reeks dus ben een beetje lief :P

Ik ben dit jaar geslaagd voor mijn vwo diploma en wil graag fiscale economie gaan studeren. Ik ben (volgens de cijfers die ik haalde) vrij goed in economie en m&o en dit zijn ook de vakken die ik interessant vond. Had elk rapport een 7/8 en heb economie en m&o dan ook afgesloten met een 8 en 7. In wiskunde was ik slecht maar heb toch een 6 gehaald voor wiskunde A en ik liep voornamelijk vast op de wiskunde B onderdelen de statistieken en kansberekeningen lukte altijd wel.

Mijn vraag is nu, zou ik deze studie op universitair niveau aankunnen en wat kan ik ervan verwachten als ik het heb afgerond? Ik heb open dagen bezocht en vragen gesteld maar om eerlijk te zijn waren de antwoorden niet altijd even duidelijk. Stel ik haal deze studie wat voor baan moet ik me dan voorstellen? De hele dag op kantoor nummers invoeren of meer adviseren of iets dergelijks? En kan je er ook internationaal iets mee?

Nou ja, misschien is het wel een heel dom topic met stomme vragen dan hoor ik het graag anders zou elk advies gewoon fijn zijn. Als iemand hier deze studie volgt/ heeft gedaan zou ik het ook graag horen zodat ik misschien nog meer vragen kan stellen.

Dankje ! ^O^
Ik ken hier op fok iemand die is heel goed in economie. GJE, kom er eens in :)
pi_114537461
Niet zo onzeker zijn knul.

gr gr
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  zondag 22 juli 2012 @ 18:31:23 #4
321382 vandermar
Binnen gek, Buitengewoon!
pi_114537464
Als je je genoeg inzet dan moet het wel lukken.
RvP; Feyenoord
Op maandag 17 juni 2013 00:00 schreef alors het volgende:
Ik hoop dat Suarez er huilend afgaat met rood.
pi_114537546
Uit ervaring gesproken moet dit wel lukken
Op donderdag 29 november 2012 20:25 schreef tong80 het volgende:
GeeftJeEnergie geeft je meer energie dan een onbeduidend genie.
:P
pi_114537614
Waarom eigenlijk Fiscale economie en niet bijvoorbeeld bedrijfseconomie ofzo?
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_114537642
En als je gaat studeren, dan ga je lekker bij zo'n studenten soos. En drink je lekker een biertje :)

pi_114537643
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 18:35 schreef Tim86 het volgende:
Volgens mij kan je in Amterdam trouwens een studie doen waarbij je pas na je eerste jaar tussen deze studies hoeft te kiezen. Maar dat is voor het boertje van onder de rivieren te ver natuurlijk :o

Verder heeft deze man 60k futcoins dus in economie net zo goed als GJE
pi_114537844
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 18:35 schreef Tim86 het volgende:
Hij zegt dat hij slecht is in wiskunde. Bij fiscale economie krijg je geen wiskunde. Tenminste na het 1ste jaar niet meer, want het eerste jaar zit je nog met algemene -en bedrijfseconomie. Of geldt dat niet voor alle universiteiten?
pi_114537897
Bij Bedrijfseco krijg je over het algemeen ook geen Wiskunde na het eerste jaar hoor.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_114537967
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 18:45 schreef Tim86 het volgende:
Bij Bedrijfseco krijg je over het algemeen ook geen Wiskunde na het eerste jaar hoor.
Komt wiskunde helemaal niet meer terug?
pi_114538894
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 18:47 schreef ufopiloot12 het volgende:

[..]

Komt wiskunde helemaal niet meer terug?
Zogenaamd als basis voor wat andere vakken, maar in de praktijk echt totaal niet buiten de pure basis. Misschien als er econometrie bij zit, maar dat is bij steeds minder studies het geval geloof ik.
Alex Pastoor:
Martin Verkerk:
pi_114539639
Op de Universiteit Maastricht is het eerste jaar fiscale economie gelijk aan het eerste jaar International Business en bedrijfseconomie, waardoor je nog een jaar langer hebt om je uiteindelijke keuze te maken.

Ikzelf ben nu bezig met mijn laatste stage om mijn bachelor fiscale economie af te ronden. Als je slecht bent in wiskunde zal, althans bij ons op de uni, je het wiskunde gedeelte rauw op het dak vallen. Vooral in het tweede semester kwam er veel wiskunde B aan te pas. Ik had ongeveer dezelfde cijfers als jij nu hebt.

Je baankansen zijn echter heel divers. Je kunt bij de overheid werken (minfin of belastingdienst), bij de advieskantoren (E&Y, Deloitte, of kleinere kantoren) in het bedrijfsleven bij met name de grotere bedrijven of in de financiele sector zoals een bank. Het is geen nummers invoeren of dergelijk eenzijdig werk, maar heel dynamisch, mede omdat de belastingwetgeving aan verandering onderhevig is.
pi_114541348
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:35 schreef dortmund09 het volgende:
Op de Universiteit Maastricht is het eerste jaar fiscale economie gelijk aan het eerste jaar International Business en bedrijfseconomie, waardoor je nog een jaar langer hebt om je uiteindelijke keuze te maken.

Ikzelf ben nu bezig met mijn laatste stage om mijn bachelor fiscale economie af te ronden. Als je slecht bent in wiskunde zal, althans bij ons op de uni, je het wiskunde gedeelte rauw op het dak vallen. Vooral in het tweede semester kwam er veel wiskunde B aan te pas. Ik had ongeveer dezelfde cijfers als jij nu hebt.

Je baankansen zijn echter heel divers. Je kunt bij de overheid werken (minfin of belastingdienst), bij de advieskantoren (E&Y, Deloitte, of kleinere kantoren) in het bedrijfsleven bij met name de grotere bedrijven of in de financiele sector zoals een bank. Het is geen nummers invoeren of dergelijk eenzijdig werk, maar heel dynamisch, mede omdat de belastingwetgeving aan verandering onderhevig is.
Hier heb ik wat aan. Dankjewel ^O^ .
Ik ga ook naar Maastricht en is zeker fijn dat je eerste jaar gelijk loopt met die andere studies dan heb je een jaar om te wennen en je keuze te maken. Ook fijn dat het geen eenzijdig werk is want dat lijkt me echt slaapverwekkend :Z . En dat wiskunde B gedeelte moet ik me dan maar doorheen werken. Heb er wel vertrouwen in volgend jaar.
Hier schreef Maver24:
Opgetyft met je grafkop. Zal ik hem een koppie kleiner maken, mongool
Hier schreef Roypsv:
stoer, kom hierdan beuk ik je gezicht naar de tering
  dinsdag 24 juli 2012 @ 17:39:38 #15
376238 jantjevertonghen
Overigens Jan Vertonghen _O_
pi_114609652
Bizar dit. Had dit topic zelf ook kunne starten. Wil ook fe gaan doen . En voor eco 8 en mo 7 geeindigt op vwo dit jaar wel een 5 voor wisk a dus twijfel flink. Heb nog tot 1 augustus om voor iets anders te kieze
Overigens Jan Vertonghen _O_ Wat een baas was dat _O_
  dinsdag 24 juli 2012 @ 18:00:51 #16
165633 eriksd
The grand facade...
pi_114610250
Wat had je voor Nederlands?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 18:08:45 #17
376238 jantjevertonghen
pi_114610472
quote:
5s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 18:00 schreef eriksd het volgende:
Wat had je voor Nederlands?
6.8... Ipad typfoutjes... Dit is een serieus topic over studiekeuze en dan komt zon mod als jij de clown en wijsneus uithangen.. Kinderachtig.
Lijkt me niet helemaal de taak van een moderator
  dinsdag 24 juli 2012 @ 18:11:00 #18
165633 eriksd
The grand facade...
pi_114610532
Lijkt mij een relevante vraag als het gaat om een studie waar de wet net zo hard een rol speelt.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 24 juli 2012 @ 18:16:34 #19
376238 jantjevertonghen
pi_114610661
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2012 18:11 schreef eriksd het volgende:
Lijkt mij een relevante vraag als het gaat om een studie waar de wet net zo hard een rol speelt.
Dacht dat het weer gezeik om spellingsfouten was.
Maar een 7 voor nlndus. Grote probleem wordt wiskunde vreesik
pi_114614167
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 18:37 schreef Thorb het volgende:

[..]

Volgens mij kan je in Amterdam trouwens een studie doen waarbij je pas na je eerste jaar tussen deze studies hoeft te kiezen. Maar dat is voor het boertje van onder de rivieren te ver natuurlijk :o

Verder heeft deze man 60k futcoins dus in economie net zo goed als GJE
Heeft Tilburg ook. Met je boertje :r
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  woensdag 25 juli 2012 @ 11:06:09 #21
376238 jantjevertonghen
pi_114636425
Topic mag esclossen worden
pi_114640101
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 11:06 schreef jantjevertonghen het volgende:
Topic mag esclossen worden
Oprotten
  woensdag 25 juli 2012 @ 13:10:04 #23
321382 vandermar
pi_114640160
Idd, oprotten met je kut nickname.
RvP; Feyenoord
  woensdag 25 juli 2012 @ 13:15:08 #24
376238 jantjevertonghen
pi_114640323
quote:
14s.gif Op woensdag 25 juli 2012 13:10 schreef vandermar het volgende:
Idd, oprotten met je kut nickname.
Gevaarlijk
pi_114640376
Je weet niet eens voor welke club Vertonghen speel hahahaahaha xd
  woensdag 25 juli 2012 @ 13:38:31 #26
376238 jantjevertonghen
pi_114641050
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 13:17 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Je weet niet eens voor welke club Vertonghen speel hahahaahaha xd
Spurs
  woensdag 25 juli 2012 @ 13:47:03 #27
321382 vandermar
pi_114641350
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2012 13:15 schreef jantjevertonghen het volgende:

[..]

Gevaarlijk
Ja, zo ben ik wel :) af en toe met een tikkeltje nonchalance!
RvP; Feyenoord
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')