Ik ken hier op fok iemand die is heel goed in economie. GJE, kom er eens inquote:Op zondag 22 juli 2012 18:17 schreef Kamikazie het volgende:
Dit is mijn eerste topic op FOK! buiten de FUT reeks dus ben een beetje lief
Ik ben dit jaar geslaagd voor mijn vwo diploma en wil graag fiscale economie gaan studeren. Ik ben (volgens de cijfers die ik haalde) vrij goed in economie en m&o en dit zijn ook de vakken die ik interessant vond. Had elk rapport een 7/8 en heb economie en m&o dan ook afgesloten met een 8 en 7. In wiskunde was ik slecht maar heb toch een 6 gehaald voor wiskunde A en ik liep voornamelijk vast op de wiskunde B onderdelen de statistieken en kansberekeningen lukte altijd wel.
Mijn vraag is nu, zou ik deze studie op universitair niveau aankunnen en wat kan ik ervan verwachten als ik het heb afgerond? Ik heb open dagen bezocht en vragen gesteld maar om eerlijk te zijn waren de antwoorden niet altijd even duidelijk. Stel ik haal deze studie wat voor baan moet ik me dan voorstellen? De hele dag op kantoor nummers invoeren of meer adviseren of iets dergelijks? En kan je er ook internationaal iets mee?
Nou ja, misschien is het wel een heel dom topic met stomme vragen dan hoor ik het graag anders zou elk advies gewoon fijn zijn. Als iemand hier deze studie volgt/ heeft gedaan zou ik het ook graag horen zodat ik misschien nog meer vragen kan stellen.
Dankje !
Volgens mij kan je in Amterdam trouwens een studie doen waarbij je pas na je eerste jaar tussen deze studies hoeft te kiezen. Maar dat is voor het boertje van onder de rivieren te ver natuurlijkquote:Op zondag 22 juli 2012 18:35 schreef Tim86 het volgende:
Waarom eigenlijk Fiscale economie en niet bijvoorbeeld bedrijfseconomie ofzo?
Hij zegt dat hij slecht is in wiskunde. Bij fiscale economie krijg je geen wiskunde. Tenminste na het 1ste jaar niet meer, want het eerste jaar zit je nog met algemene -en bedrijfseconomie. Of geldt dat niet voor alle universiteiten?quote:Op zondag 22 juli 2012 18:35 schreef Tim86 het volgende:
Waarom eigenlijk Fiscale economie en niet bijvoorbeeld bedrijfseconomie ofzo?
Komt wiskunde helemaal niet meer terug?quote:Op zondag 22 juli 2012 18:45 schreef Tim86 het volgende:
Bij Bedrijfseco krijg je over het algemeen ook geen Wiskunde na het eerste jaar hoor.
Zogenaamd als basis voor wat andere vakken, maar in de praktijk echt totaal niet buiten de pure basis. Misschien als er econometrie bij zit, maar dat is bij steeds minder studies het geval geloof ik.quote:Op zondag 22 juli 2012 18:47 schreef ufopiloot12 het volgende:
[..]
Komt wiskunde helemaal niet meer terug?
Hier heb ik wat aan. Dankjewelquote:Op zondag 22 juli 2012 19:35 schreef dortmund09 het volgende:
Op de Universiteit Maastricht is het eerste jaar fiscale economie gelijk aan het eerste jaar International Business en bedrijfseconomie, waardoor je nog een jaar langer hebt om je uiteindelijke keuze te maken.
Ikzelf ben nu bezig met mijn laatste stage om mijn bachelor fiscale economie af te ronden. Als je slecht bent in wiskunde zal, althans bij ons op de uni, je het wiskunde gedeelte rauw op het dak vallen. Vooral in het tweede semester kwam er veel wiskunde B aan te pas. Ik had ongeveer dezelfde cijfers als jij nu hebt.
Je baankansen zijn echter heel divers. Je kunt bij de overheid werken (minfin of belastingdienst), bij de advieskantoren (E&Y, Deloitte, of kleinere kantoren) in het bedrijfsleven bij met name de grotere bedrijven of in de financiele sector zoals een bank. Het is geen nummers invoeren of dergelijk eenzijdig werk, maar heel dynamisch, mede omdat de belastingwetgeving aan verandering onderhevig is.
6.8... Ipad typfoutjes... Dit is een serieus topic over studiekeuze en dan komt zon mod als jij de clown en wijsneus uithangen.. Kinderachtig.quote:
Dacht dat het weer gezeik om spellingsfouten was.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 18:11 schreef eriksd het volgende:
Lijkt mij een relevante vraag als het gaat om een studie waar de wet net zo hard een rol speelt.
Heeft Tilburg ook. Met je boertjequote:Op zondag 22 juli 2012 18:37 schreef Thorb het volgende:
[..]
Volgens mij kan je in Amterdam trouwens een studie doen waarbij je pas na je eerste jaar tussen deze studies hoeft te kiezen. Maar dat is voor het boertje van onder de rivieren te ver natuurlijk
Verder heeft deze man 60k futcoins dus in economie net zo goed als GJE
Oprottenquote:
Spursquote:Op woensdag 25 juli 2012 13:17 schreef GeeftJeEnergie het volgende:
Je weet niet eens voor welke club Vertonghen speel hahahaahaha xd
Ja, zo ben ik welquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |