abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114524429
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_114524783
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 08:58 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Wat is de werking van chamodent dan? Ik gebruik alleen dentinox maar dat breng je rechtstreeks op het tandvlees zodat het verdooft. Maar als je gewoon druppelt in de mond lijkt het effect me minder?
*gewoon nieuwsgierig*
Wij gebruiken ook chamodent. Ik laat het door een wattenstaafje absorberen en smeer het daarmee op het tandvlees. Daarna nog twee druppeltjes ofzo los in haar mond.
  zondag 22 juli 2012 @ 12:35:43 #3
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_114526197
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 21:55 schreef Deepfreeze het volgende:
Dat is best rap, 2 tandjes al Fee..
Krijgt hij nog iets in de late fles, rijstebloem? Anders misschien zonder proberen? Of gewoon nog een half uurtje spelen na de fles?
Bedankt voor het meedenken DF :). Hij krijgt geen rijstebloem in ieder geval. Hij krijgt z'n laatste fles om 22.00 uur. Daarna slapen is geen probleem. Maar na de fles van 18.30/19.00 uur wel. Ik laat hem dan al heel lang nog spelen, tot hij echt moe is. Nouja, t is gewoon een lastig slaapje. Zal wel een faaaaaase zijn :P. Ik denk dat het allemaal vanzelf weer gaat veranderen als we hier met fruit gaan beginnen en als we de laatste fles laten vallen. We zullen zien!

Kyara wat lief dat Midas al zo veel verschillende geluidjes maakt :).

Chamodent doe ik ook altijd met een wattenstaafje op het tandvlees. Werkt prima!
pi_114528051
Kyara mijn moppie lust nog steeds geen brood met 8 maanden :D in het begin wel, toen vond ze het interessant maar nu gaat het meteen op de grond uiteraard met boter kant naar beneden :D ik geef rode appels en haal de schil er vanaf!
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  zondag 22 juli 2012 @ 13:45:08 #5
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_114528200
Oliver eet schijfjes wortel en komkommer en ontvelde tomaat
eet stronkjes broccoli, meloen en sperzieboon en paprika sabbelt hij op!
En organix goodies tomatenringetjes is van mais en tomaat en lekker snack formaat kan hij zelf eten O+

Hij kan officieel meer verdragen als zijn zus met 3 jaar oud kon *O*

Toch zijn het maar kleine mini hapjes per dag maar hij ontdekt en begint van mijn bord te pikken O+ dat ansich vind ik al helemaal tof *O* ( sommigen die het drama van oudste kennen snappen wel waarom :))

[ Bericht 0% gewijzigd door _evenstar_ op 22-07-2012 13:50:28 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
  zondag 22 juli 2012 @ 13:46:11 #6
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114528222
ik heb jonagolds geprobeerd. Ook zonder schil maar ik vond ze nog wel wat zurig (vind ik zelf wel lekker, eet altijd de granny smith's maar dat zal ik hem niet aan doen....).

volgende week ook maar eens meloen proberen.
  zondag 22 juli 2012 @ 18:52:44 #7
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114538109
Boh, het is verspreid nu naar haar handjes ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zit nu dus eigenlijk bijna overal, behalve haar gezicht is nog ongeschonden... Maar wat het nou is? :? Als ik op internet lees over de 6de ziekte, dan zou ze 3 dagen hoge koorts gehad moeten hebben. Ze heeft wel koorts gehad, maar hoog? 38.2 is niet hoog toch? Bij hoge koorts denk ik aan 39+ Het jeukt niet (voor zover ik dat kan bepalen uiteraard ;) ) en ze is niet hangerig of iets dergelijks. Speelt gewoon lekker etc etc.
Morgen toch maar langs ha (alweer...)?
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_114538179
Niet gewoon van de warmte susie?
The way you rock'n'roll
pi_114538288
ja het ziet er inderdaad uit als warmtebultjes! Daar had ik zelf als baby ook last van namelijk.
pi_114538345
Even een vraagje aan de ervaren moeders hier. Wat heb ik allemaal nodig voor de verzorging van mijn kindje straks? Ik heb alvast 3 pakken pampers gehaald in maatje 1 en 2. Maar als ik kijk naar de verzorgingsproducten weet ik niet waar ik moet beginnen. Shampoo, douchgel of 2 in 1. Haargel of haarolie. Massage olie of bodylotion. En wat voor zalf is goed voor de billetjes? En heb ik dan iets van talkpoeder nodig? Ik zie door de bomen de bos niet meer! Heeft er iemand tips voor een starterskit :P
  zondag 22 juli 2012 @ 19:09:24 #11
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114538666
Agossie wat naar Susie.
Ik denk ook meteen aan warmtebultjes eigenlijk.

Kwisted, ik had wasgel, shampoo, badschuim en bodylotion in huis. Haarlotion gebruik ik nu pas om zijn piekhaar vast te plakken maar was in het begin echt nog niet nodig. Haargel zou ik al helemaal mee wachten.

Talkpoeder is niet zo heel goed geloof ik. Pot sudocrem is wel handig.
  zondag 22 juli 2012 @ 19:09:49 #12
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_114538686
Oh en vergeet de billendoekjes niet.
pi_114538704
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:00 schreef Kwisted het volgende:
Even een vraagje aan de ervaren moeders hier. Wat heb ik allemaal nodig voor de verzorging van mijn kindje straks? Ik heb alvast 3 pakken pampers gehaald in maatje 1 en 2. Maar als ik kijk naar de verzorgingsproducten weet ik niet waar ik moet beginnen. Shampoo, douchgel of 2 in 1. Haargel of haarolie. Massage olie of bodylotion. En wat voor zalf is goed voor de billetjes? En heb ik dan iets van talkpoeder nodig? Ik zie door de bomen de bos niet meer! Heeft er iemand tips voor een starterskit :P
Maat 1 heb ik 2weken gebruikt en mt 2 tot 6 weken, daarna mt 3 (mt 3 omdat die beter veel poep kon opvangen ivm hogere aansluiting bij de rug :9)

Verder shampoo, douchegel, bodylotion en olie. Vitamine k en d (als je bv wilt gaan geven) zalf voor de billen & talkpoeder heb ik nog nooit gebruikt maar we hebben sudocreme en bepanthen (handig voor het vervellen) in huis
Veeel hydrofielen is een tip :9
Haarborsteltje oid wel in huis maar gebruik ik niet
En we hebben 2 kruiken gekocht maar met 1 hadden we ons ook gered.

Oja, we hebben ook 2 verschoonkussens, 1 voor beneden & 1 boven. Beneden hebben we een commode met allemaal babyspullen, echt heel handig.
pi_114538876
Vitamine d ook als je kunstvoeding geeft ;)

Wij hadden wel twee kruiken lang nodig.
Veel van het zwitsal spul e.d. heb je helemaal niet direct nodig dus ik zou niet al teveel in huis halen en eerst kijken wat voor huidje je kindje heeft.
Borstel en de haarolie gebruikten en is nog steeds veel in gebruik hier. Maar krijg je een kale baby dan zal het de eerste in de la liggen :P
The way you rock'n'roll
pi_114539341
Ah dat wist ik niet DML!

Een 2e kruik kun je eventueel ook lenen, we hebben die 2e alleen de eerste week gebruikt (S heeft het snel warm en ook al boven de 4kg met 1week) hangt ook van het kindje af natuurlijk.

2 thermometers vond ik wel handig, was ook een vraag vd kraamhulp
pi_114539543
Ehm. Hoeveel scheten laten is normaal bijeen baby van vier maanden? :@. Ik wil het eigenlijk op darmrijping gooien. Hij moppert wel Es' maar er wordt niet hartverscheurend gehuild bij wat lijkt op krampjes.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_114539585
Nog even een snelle impressie van het feestje van gisteren
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_114539658
Vitamine D tot 4 jaar geven is het laatste advies. Hema heeft ze ook. Scheelt in al die jaren wel t.o.v. Davitamon :P
The way you rock'n'roll
  zondag 22 juli 2012 @ 19:36:20 #19
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114539670
Mja, zo warm is het nu ook weer niet toch? Vorige keer, toen het zo'n 10 graden warmer was, had ze het niet. Maar dat ook op haar handen? Dat het onder de romper zit, kan ik mij wel voorstellen.

Bepanthen-zalf Kwisted. Hier een dame die zich veel open krabte, die zalf erop en het verdween supersnel (gebruik het zelf nu bij koortsuitslag ^O^ ) En verder wat er al genoemd is zo'n beetje?
Niet voor de baby, maar voor jezelf; zoogcompressen (die had ik dus niet in huis) en maandverband, maatje surfplank.... hoef je je man niet op pad te sturen :P
pi_114539972
Zoogcompressen idd! Etos vind ik het fijnst
En zwarte onderbroeken :D haha
pi_114540248
Vaseline voor de billetjes de eerste dagen als ze die zwarte troep poepen. Veeg je het er zo af.
pi_114540696
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 19:44 schreef Zoë23 het volgende:
Zoogcompressen idd! Etos vind ik het fijnst
En zwarte onderbroeken :D haha
Ik had van een zuster in het ziekenhuis boxershorts gekregen voor thuis. Dan blijven de surfplanken beter zitten. Helaas waren ze wel wit.
pi_114541299
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2012 20:04 schreef Xanteh het volgende:

[..]

Ik had van een zuster in het ziekenhuis boxershorts gekregen voor thuis. Dan blijven de surfplanken beter zitten. Helaas waren ze wel wit.
Ja das ook handig!
Die netbroekjes vond ik helemaal top. Netbroekje + onderbroek erover :9
  zondag 22 juli 2012 @ 20:44:32 #24
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_114542309
Pfff, combinatie van een niet willen slapen baby en ongesteld moeten worden met de bijbehorende onderrugpijn is niet fijn ;( Lief heeft het nu overgenomen, want ik trok het niet meer... Jezus, wat doet mijn rug zeer, geef mij maar een wee :D
Ben benieuwd wanneer ze omvalt, ze heeft vanaf half 2 niet meer geslapen... Ik ben bang dat we in de verlatingsangst-fase terecht gaan komen....
pi_114542406
Nou Susie, al Anoukje er geen last van heeft zou ik het gewoon even aankijken hoor :)

En babyverzorging.... Wij hadden zoveel in huis.. En uiteindelijk bijna niets gebruikt.. Wat wel de eerste weken: wasgel van etos huismerk en na et afdrogen standaard balneum ivm het vervellen: heerlijk spul. We gebruiken het nog steeds regelmatig en je doet superlang met zo'n verpakking.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')