abonnement Unibet Coolblue
  maandag 3 februari 2014 @ 22:34:06 #151
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_136306594
Informeer eens naar de neveninstroom in je woonplaats.
pi_136523817
Iemand hier bekend met een 'sterrenschool'?
Isabel staat nog niet ingeschreven bij een school, morgen het eerste gesprek. De verhalen over de school klinken goed, maar ze zijn dus straks een sterrenschool. Ik vraag me vooral af hoe het niet volgen van een klassensysteem er uit ziet. Oh, en wat het een bedrijf oplevert om zoiets te bedenken, en wat het de school kost...
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  zondag 9 februari 2014 @ 23:30:41 #153
100412 mefke79
komt goed!
pi_136532552
Morretje onze school is geen sterrenschool maar wel een integraal kindcentrum uit de koplopersgroep. De systemen zijn op redelijk wat punten vergelijkbaar. Effe in spoiler want lang verhaal.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waarom zouden jullie kiezen voor de Sterrenschool (los van dat de school zelf fijn voelt, want dat lijkt me vereiste nummer 1)?

[ Bericht 80% gewijzigd door mefke79 op 10-02-2014 09:09:28 ]
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_136539418
Het hele concept sterrenschool vond ik nog wat vaag, ga zo eens horen wat dat voor interessants te brengen heeft. Het idee van de kinderen volgen in de leerlijnen staat me wel aan, dat past ook wel bij ons en onze dame.
De school zelf heeft een paar jaar geleden onder verscherpt toezicht gestaan en een hoop op de schop gegooid daarna. Wat dat betreft past de stap naar sterrenschool er wel bij. Schooltje zelf is een stuk kleiner dan een andere school die dichtbij staat, denk dat die wel het dubbele aantal leerlingen heeft.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  dinsdag 11 februari 2014 @ 15:54:51 #155
176157 robdriessen
El Presidente!
pi_136589728
Het onmogelijke doen we meteen, voor een wonder hebben we iets langer nodig.
When I am with you, there's no place I'd rather be - K. 17-03-1982 / 21-10-2017
pi_145054592
Schop!

Vanmiddag bellen voor het maken van een afspraak.... :7
pi_145085445
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 september 2014 14:53 schreef Cyntiaa het volgende:
Schop!

Vanmiddag bellen voor het maken van een afspraak.... :7
leuk!
mijn jongste zal binnenkort ook wel een uitnodiging krijgen voor een uurtje meekijken in de klas O+ ik ben zo benieuwd hoe zij het gaat vinden tzt!
:)
pi_145086176
Er werd gisteren niet opgenomen toen ik 2 keer probeerde te bellen? :?
Vandaag nog een poging... En anders stap ik morgen binnen om een afspraak te maken!
pi_145086959
quote:
0s.gif Op maandag 10 februari 2014 10:22 schreef Morretje het volgende:
Het hele concept sterrenschool vond ik nog wat vaag, ga zo eens horen wat dat voor interessants te brengen heeft. Het idee van de kinderen volgen in de leerlijnen staat me wel aan, dat past ook wel bij ons en onze dame.
De school zelf heeft een paar jaar geleden onder verscherpt toezicht gestaan en een hoop op de schop gegooid daarna. Wat dat betreft past de stap naar sterrenschool er wel bij. Schooltje zelf is een stuk kleiner dan een andere school die dichtbij staat, denk dat die wel het dubbele aantal leerlingen heeft.
Ik ben wel benieuwd hoe de kennismaking was?
Home is where the O+ is...
pi_145090235
quote:
1s.gif Op woensdag 1 oktober 2014 12:18 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd hoe de kennismaking was?
Oh, dat had ik ook best nog even kunnen vertellen idd. :@

Het was heel fijn, goed gesprek met fijne directeur. We mochten meteen alle klassen bekijken, Isabel mocht meedraaien met de kleuterklas terwijl wij het gesprek voortzetten.
Een echte Sterrenschool zijn ze nog niet, maar ze zijn hard op weg. In januari gaan ze beginnen met de kindportfolio's, dan wordt er per kind bekeken wat de doelen zijn en hoe ouders en school samen met het kind daar aan kunnen werken. Verder is de school van half 8 tot 5 of 6 uur open, en beiden ze zelf een vorm van opvang aan. Ook hebben ze een middag in de week dat peuters vanaf 3 jaar welkom zijn om kennis te maken met elkaar en de school.

Al met al, is het een hele fijne school.

We zijn nog wel wezen kijken op de andere buurtschool, maar het verschil in sfeer en klasgrootte was zo enorm, dat we zonder aarzelen voor de eerste school hebben gekozen.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_145107772
Fijn! De school die wij nu voor onze dochter op 't oog hebben is een tweetalige Montesssori die ook volgens de sterrenschool-principes werkt. Ik was dus benieuwd naar je ervaringen.
Home is where the O+ is...
pi_145117727
Ik kreeg van de week opeens een brief thuis over het nieuwe toelatingsbeleid in Amsterdam. Wij hebben onze zoon allang opgegeven voor de school waar zijn grote zus ook zit, maar moeten hem dus nu nog een keer opgeven. Het lijkt er wel op dat hij zeker geplaatst wordt, omdat broertjes en zusjes altijd voorrang hebben, of zo. Ik vond het maar verwarrend. De directeur, die ik er vanochtend even naar vroeg, wist ook nog niet veel meer.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 09:59:53 #163
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_145118356
Wij zijn bezig met het invullen van het aanvraagformulier.. Komen we erachter dat de ouderbijdrage 85 euro is per jaar + minimaal 27.75 per maand. Vergeleken met andere scholen is dit best hoog (voor ons is dat veel geld). Ik weet alleen niet of ik hiervoor mijn kind niet op deze school ga inschrijven. Wat is jullie mening? Of zijn deze bedragen bij jullie wel normaal? Misschien maak ik mij wel druk om niets :')
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  Moderator donderdag 2 oktober 2014 @ 10:00:54 #164
5428 crew  miss_sly
pi_145118372
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:27 schreef Bleie het volgende:
Ik kreeg van de week opeens een brief thuis over het nieuwe toelatingsbeleid in Amsterdam. Wij hebben onze zoon allang opgegeven voor de school waar zijn grote zus ook zit, maar moeten hem dus nu nog een keer opgeven. Het lijkt er wel op dat hij zeker geplaatst wordt, omdat broertjes en zusjes altijd voorrang hebben, of zo. Ik vond het maar verwarrend. De directeur, die ik er vanochtend even naar vroeg, wist ook nog niet veel meer.
Zijn er bij jullie ook wat kinderen naar de nieuwe Vrije School gegaan?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 2 oktober 2014 @ 10:01:59 #165
5428 crew  miss_sly
pi_145118392
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:59 schreef The_Tankgirl het volgende:
Wij zijn bezig met het invullen van het aanvraagformulier.. Komen we erachter dat de ouderbijdrage 85 euro is per jaar + minimaal 27.75 per maand. Vergeleken met andere scholen is dit best hoog (voor ons is dat veel geld). Ik weet alleen niet of ik hiervoor mijn kind niet op deze school ga inschrijven. Wat is jullie mening? Of zijn deze bedragen bij jullie wel normaal? Misschien maak ik mij wel druk om niets :')
Bij ons is het 60 euro per jaar. Dat is voor het schoolreisje en vieringen als Sinterklaas, Kerst, de eindejaarspicknick.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145118462
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 09:59 schreef The_Tankgirl het volgende:
Wij zijn bezig met het invullen van het aanvraagformulier.. Komen we erachter dat de ouderbijdrage 85 euro is per jaar + minimaal 27.75 per maand. Vergeleken met andere scholen is dit best hoog (voor ons is dat veel geld). Ik weet alleen niet of ik hiervoor mijn kind niet op deze school ga inschrijven. Wat is jullie mening? Of zijn deze bedragen bij jullie wel normaal? Misschien maak ik mij wel druk om niets :')
Wat bedoel je met 'minimaal 27,75', waar wordt dat op berekend?

Wij betalen 300,- per schooljaar. Dat is ook flink vergeleken met andere scholen hier, maar we hebben bewust voor de Vrije School gekozen en vinden het zijn geld meer dan waard. Overigens, als geld een bezwaar is dan is het op onze school zo dat je daarover in gesprek kan gaan (en dat houdt dan meestal in dat je of veel minder, of niets betaalt), je zou eens kunnen navragen wat het beleid van jullie school is hierin :)
  donderdag 2 oktober 2014 @ 10:28:22 #167
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_145118952
Het wordt berekend op inkomen. Bedankt voor jouw ervaring. Ik ben blij om te horen dat het bedrag het ook waard kan zijn. Ik heb wel het idee namelijk dat er wat meer persoonlijke aandacht is (kleinere klassen, meerdere mogelijkheden om zelfstandig te werken).
Een andere school die een lagere bijdrage vraagt heeft op zich wel dezelfde lesmethode en hetzelfde beleid, maar de klassen zijn wel een stuk groter.
Ik ga het wel navragen in hoever zij die extra (vrijwillige) bijdrage verplicht vinden..
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 2 oktober 2014 @ 10:48:50 #168
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145119454
Stomme vraag misschien, maar als een vrijwillige bijdrage verplicht is, dan is t toch niet meer vrijwillig :?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_145120356
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:48 schreef Ynske het volgende:
Stomme vraag misschien, maar als een vrijwillige bijdrage verplicht is, dan is t toch niet meer vrijwillig :?
de ouderbijdrge is bij ons niet verplicht. Er zijn er genoeg die m niet betalen.
Ouderbijdrage is 32,50 en schoolreis 25,00
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator donderdag 2 oktober 2014 @ 11:25:03 #170
5428 crew  miss_sly
pi_145120414
Bij ons is het ook niet verplicht, maar als je hem zomaar niet betaald (dus zonder overleg omdat het gewoon te veel is voor je), kan je kind niet mee op schoolreis.

Ze kunnen de ouderbijdrage niet verplicht stellen, maar het is wel bedoeld voor de leuke dingen die niet onder normale curriculum van school vallen, zoals schoolreisjes, wat drinken bij de Avondvierdaagse, versieringen van school bij diverse feesten, sportdagen, etc.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145120531
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 10:00 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Zijn er bij jullie ook wat kinderen naar de nieuwe Vrije School gegaan?
Een stuk minder dan bij jullie volgens mij, ik heb er in elk geval niet in het bijzonder wat over gehoord, terwijl ik weet dat het bij jullie wel een beetje een ding was. Misschien ook wel vanwege het inspectierapport? Daarbij heb je bij ons denk ik veel ouders die gewoon voor de dichtstbijzijnde school hebben gekozen, en dus niet gaan wissel naar een school verder weg, en aan de andere kant ouders die heel bewust voor montessori hebben gekozen, en daarom niet switchen naar een vrije school.
pi_145120537
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:25 schreef miss_sly het volgende:
Bij ons is het ook niet verplicht, maar als je hem zomaar niet betaald (dus zonder overleg omdat het gewoon te veel is voor je), kan je kind niet mee op schoolreis.

Ze kunnen de ouderbijdrage niet verplicht stellen, maar het is wel bedoeld voor de leuke dingen die niet onder normale curriculum van school vallen, zoals schoolreisjes, wat drinken bij de Avondvierdaagse, versieringen van school bij diverse feesten, sportdagen, etc.
schoolreis geld is verplicht. Onze school gaat niet echt op schoolreis maar er worden excursies gemaakt die met het thema te maken heeft.
Ouderbijdrage is oa voor cadeautjes met Sinterklaas. Maar ik heb nog geen enkel kind gezien die geen cadeautje krijgt als de ouder de ouderbijdrge niet betaald.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_145120585
Bij ons is de ouderbijdrage dus wel vrijwillig. Als je zelf vindt dat je het niet kan missen, hoef je niet (of minder, in overleg) te betalen. Je kind wordt niet uitgesloten van activiteiten.
  Moderator donderdag 2 oktober 2014 @ 11:33:36 #174
5428 crew  miss_sly
pi_145120650
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:31 schreef L-E het volgende:
Bij ons is de ouderbijdrage dus wel vrijwillig. Als je zelf vindt dat je het niet kan missen, hoef je niet (of minder, in overleg) te betalen. Je kind wordt niet uitgesloten van activiteiten.
dat zeg ik: het is vrijwillig, maar het heeft consequenties als je zonder overleg niet betaalt. Als jij in gesprek gaat en vermeldt dat je dit niet kunt missen, wordt er naar een oplossing gezocht :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator donderdag 2 oktober 2014 @ 11:36:11 #175
5428 crew  miss_sly
pi_145120740
http://www.rijksoverheid.(...)e-ouderbijdrage.html

Het is dus in principe altijd vrijwillig! Het is bestemd voor niet verplichte activiteiten, en derhalve kun je ook niet eisen dat mensen de ouderbijdrage betalen. Het is echter wel zo dat als je niet betaalt, zonder overleg, je kind uitgesloten kan worden. Stel je voor dat iedereen niet betaalt, dan gaan er weinig activiteiten meer plaatsvinden, want dat kan school eenvoudigweg niet betalen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145120811
Bij onze school betaal je geen (al dan niet vrijwillige) ouderbijdrage, maar contributie voor de stichting waar je als ouder lid van wordt of zo... EIgenlijk hetzelfde, maar ze noemen het anders :+ Is geloof ik ¤155 per kind, per jaar... flinke smak, maar het is ook echt wel waard want het is een geweldige school! Nog steeds heel blij dat we er toch eens zijn gaan kijken toendertijd. O+
pi_145120865
Ik betaal alle bijdragen gespreid. Elke maand iets. Ik ben dit jaar 305 kwijt aan school.. Volgend jaar 430...
Volgens jaar heb ik een dame in groep 7 en die gaat meteen de eerste week op kamp.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Moderator donderdag 2 oktober 2014 @ 11:41:35 #178
5428 crew  miss_sly
pi_145120909
quote:
11s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 11:38 schreef Lijnloos het volgende:
Bij onze school betaal je geen (al dan niet vrijwillige) ouderbijdrage, maar contributie voor de stichting waar je als ouder lid van wordt of zo... EIgenlijk hetzelfde, maar ze noemen het anders :+ Is geloof ik ¤155 per kind, per jaar... flinke smak, maar het is ook echt wel waard want het is een geweldige school! Nog steeds heel blij dat we er toch eens zijn gaan kijken toendertijd. O+
Groot verschil, natuurlijk, want daarmee maai je ook iedereen het gras voor de voeten weg: als je lid wordt van een stichting is het betalen van contributie iets wat erbij hoort :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145120966
Ja idd, hele discussie over vrijwillig of niet is dan ook meteen weg.
pi_145122066
Hier is het 37,50 (montessori), daar is 17,50 voor de schoolreis/kamp, 7,50 voor Sinterklaas en de rest voor het paasontbijt, kerstversiering etc. Dus dat valt reuze mee.
Alleen afgelopen voorjaar hadden veel mensen toch nog niet betaald, en dat bedrag was wel nodig om de schoolreis van de kleuters te betalen. Of het kamp van de andere groepen.. Toen de keus op het schrappen van het reisje viel, betaalden opeens veel ouders wel..
Hier is het niet verplicht, maar je wordt wel goed op je huid gezeten(algemene stukken in de nieuwsbrief, telefoontjes of even in het gangpad aangesproken worden) als je zonder reden niet betaald. Maar als je het geld gewoon niet hebt, dan is dat prima.
pi_145122214
Wow... De school die wij op 't oog hebben vraagt ¤1000 per jaar :o. Ik wist dat het hoog was, maar niet zó!
Home is where the O+ is...
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 2 oktober 2014 @ 12:22:17 #182
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145122227
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:21 schreef Cwen het volgende:
Wow... De school die wij op 't oog hebben vraagt ¤1000 per jaar :o. Ik wist dat het hoog was, maar niet zó!
:o
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_145122240
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:21 schreef Cwen het volgende:
Wow... De school die wij op 't oog hebben vraagt ¤1000 per jaar :o. Ik wist dat het hoog was, maar niet zó!
Wow. Die Montessori?
pi_145122508
Das een flink bedrag Cwen :o

Schoolgeld bij ons is heel weinig, 24 nog wat voor een jaar. Daarvan doen ze excursies, sportdagen, uitjes naar de bieb en weetikveel en er worden versieringen of soms wat nieuws van gekocht. Ik moet eerlijk zeggen dat het mij heel erg meevalt hoeveel ze kunnen doen met zo weinig geld. Volgend jaar is het nieuwe schoolgebouw klaar en dan komen er ook moestuintjes enzo om de kinderen daarmee kennis te laten maken, t is de bedoeling dat de spullen daarvoor dan ook ervan gekocht worden.

Ik dacht aanvankelijk dat het bedrag per maand was, dus bijna 300,- voor een heel jaar :X maar dat bleek hier een typo, er was een regeltje tekst van de brief afgevallen. oeps :')

Er is nu wel een regio-stop hier op school. Kinderen uit ons dorp mogen zich wel nog inschrijven, uit de 2 aangrenzende kleine dorpjes ook maar daarbuiten niet meer. Dat is voor de komende paar jaar, er zijn teveel aanmeldingen :o
:)
  Moderator donderdag 2 oktober 2014 @ 12:31:20 #185
5428 crew  miss_sly
pi_145122515
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:21 schreef Cwen het volgende:
Wow... De school die wij op 't oog hebben vraagt ¤1000 per jaar :o. Ik wist dat het hoog was, maar niet zó!
En kunnen ze ook verklaren waarom ze zo'n hoog bedrag vragen?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_145122993
Serieus 1000 euro?
Ik weet dat onze montessori goedkoop is met 37,50. Veel vragen 150-300 euro omdat ze meer materiaal/uitjes hebben. Maar dat doet onze school ook. Hebben ze ook een onderbouwing van dat bedrag?
pi_145123135
De Vrije school in Utrecht vraagt ook van die bizarre bedragen, afhankelijk van inkomen.. En dan zeggen ze erbij dat het vrijwillig is, maar als je niet wil betalen moet je in een formeel gesprek dispensatie vragen. De geldchef kan er dan dus ook nog iets van vinden..
Ze hebben een schemaatje online staan

De hoogte van de ouderbijdrage staat in onderstaande tabel.
Bruto jaarinkomen 1 kind 2 kinderen 3 kinderen
minder dan ¤16.000 ¤ 120 ¤ 204 ¤ 240
¤16.000 tot ¤25.000 ¤ 228 ¤ 396 ¤ 456
¤25.000 tot ¤35.000 ¤ 372 ¤ 648 ¤ 756
¤35.000 tot ¤45.000 ¤ 516 ¤ 900 ¤ 1.068
¤45.000 tot ¤55.000 ¤ 672 ¤ 1.176 ¤ 1.380
meer dan ¤55.000 ¤ 816 ¤ 1.440 ¤ 1.680

Maar 1000 voor 1 kind slaat wel alles. Krijgen ze vergulde bekertjes of wat?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_145123541
Wat een bedragen Vanyel en Cwen. :o

Volgens mij komt het bij ons neer op 175 euro per kind en daarvan is 90 euro voor het overblijven in verband met continuerooster, 25 euro schoolreisje en de rest is voor sint, kerst etc.
pi_145124978
Bij ons is het 31,50 :)
Wat een bedragen allemaal..
pi_145125673
Wij zijn de afgelopen dagen ook bij 3 scholen wezen kijken, twee openbare en een katholieke.
Eerlijk gezegd, weet ik het nu nog niet.

Het schoolsysteem is zo anders dan wat ik gewend ben, maar ik heb dan ook een heel ander achtergrond.

Op zich zatten er misschien nog niet eens zo veel verschillen tussen deze scholen wat betreft de methodes, wat wel verschillend was was de samenstelling van de groepen en de achtergrond van de scholieren.

Laat ik mijn zoontje naar een kleine "kleurrijke" school gaan met 50-60 kinderen en gekoppelde groepen van onder de 20 kinderen, of naar de net nieuwgebouwde met 26-28 "witte" kinderen in een groep en misschien 250 kinderen op de locatie.
Ik snap ook niet zo goed hoe een leerkracht praktisch aan de niveauverschillen kan voldoen als er 2 groepen bij elkaar zitten of bij een grote groep met veel kinderen. Toen ik naar school ging werd het voor de hele klas op het schoolbord uitgelegd, nu werken en zitten ze samen en doet ieder groepje iets anders.
Ik vond het ook verrassend om te zien dat soms kinderen met hoofdtelefoon zatten om zich van het omgevingsgeluid af te sluiten.
pi_145128073
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 12:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

En kunnen ze ook verklaren waarom ze zo'n hoog bedrag vragen?
Ja, de Montessori. Het is wel een vrijwillige ouderbijdrage en het staat al op m'n lijstje hoe vrijwillig dat is. Ze betalen er de tussendoortjes (fruit en groente) en het overblijfeten van (er wordt dagelijks een volwaardige biologische maaltijd gekookt) de uitjes, de kampen, de Engelstalige materialen (waar klaarblijkelijk geen/ nauwelijks subsidie op zit) en deels de Engelse docenten.

Ik ga wel wat meer info vragen. Het houdt ons niet tegen maar omg, wat duur.
Home is where the O+ is...
  Moderator donderdag 2 oktober 2014 @ 16:06:59 #192
5428 crew  miss_sly
pi_145128602
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:48 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ja, de Montessori. Het is wel een vrijwillige ouderbijdrage en het staat al op m'n lijstje hoe vrijwillig dat is. Ze betalen er de tussendoortjes (fruit en groente) en het overblijfeten van (er wordt dagelijks een volwaardige biologische maaltijd gekookt) de uitjes, de kampen, de Engelstalige materialen (waar klaarblijkelijk geen/ nauwelijks subsidie op zit) en deels de Engelse docenten.

Ik ga wel wat meer info vragen. Het houdt ons niet tegen maar omg, wat duur.
Ik moet zeggen dat het wel een goed besteed bedrag lijkt, zo op het eerste gezicht. Als de school van S deze zaken aan zou bieden, zou ik er ook wel een flink bedrag voor over hebben!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 2 oktober 2014 @ 16:09:13 #193
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_145128677
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:48 schreef Cwen het volgende:
Ja, de Montessori. Het is wel een vrijwillige ouderbijdrage en het staat al op m'n lijstje hoe vrijwillig dat is. Ze betalen er de tussendoortjes (fruit en groente) en het overblijfeten van (er wordt dagelijks een volwaardige biologische maaltijd gekookt) de uitjes, de kampen, de Engelstalige materialen (waar klaarblijkelijk geen/ nauwelijks subsidie op zit) en deels de Engelse docenten.

Ik ga wel wat meer info vragen. Het houdt ons niet tegen maar omg, wat duur.
Eten ze dan op school warm zodat je thuis niet meer warm hoeft te eten? En doen ze dat dan tussen de middag ofzo?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  donderdag 2 oktober 2014 @ 16:17:13 #194
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_145128926
Bijdrage voor mijn oudste was 37,50 per jaar. En dan gingen ze 1x per 2 jaar op schoolreisje en dus niet elk jaar. Ik had daar geen problemen mee.

Voor mijn jongste is het 75 euro, maar er is een regeling vanuit de gemeente dat de gemeente hiervan 50 euro betaalt als de ouders onder een bepaalde inkomensgrens vallen.

Als ik dan zie wat de Vrije School nog vraagt van ouders met een bruto jaarinkomen van onder de
¤ 16.000,- :o
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  donderdag 2 oktober 2014 @ 23:28:39 #195
381212 Gulara
From the future
pi_145142388
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 15:48 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ja, de Montessori. Het is wel een vrijwillige ouderbijdrage en het staat al op m'n lijstje hoe vrijwillig dat is. Ze betalen er de tussendoortjes (fruit en groente) en het overblijfeten van (er wordt dagelijks een volwaardige biologische maaltijd gekookt) de uitjes, de kampen, de Engelstalige materialen (waar klaarblijkelijk geen/ nauwelijks subsidie op zit) en deels de Engelse docenten.

Ik ga wel wat meer info vragen. Het houdt ons niet tegen maar omg, wat duur.
Ik zat laatst na aanleiding van jouw post ook naar die school te kijken, want O+ O+ O+ O+

Maar inderdaad zo duur.

En dat vind ik dan wel weer jammer. Het fijne aan Nederland vind ik dat alle scholen min of meer voor iedereen toegankelijk zijn. Met zo'n grote bijdrage sluit je een hoop ouders uit. Jammer vind ik, want de diversiteit in kinderen (en hun achtergronden) vind ik juist zo fijn.
pi_145142955
quote:
0s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 16:09 schreef Ynske het volgende:

[..]

Eten ze dan op school warm zodat je thuis niet meer warm hoeft te eten? En doen ze dat dan tussen de middag ofzo?
Ja, tussen de middag. Er wordt ook opvang aangeboden, van 14,00-18.00 uur, maar daar betaal je uiteraard een gewoon opvangtarief voor.

Miss_sly, ja, wij vinden het an sich het ook waard. Maar ik vind het ook wel enorm moeilijk in te schatten wat nu écht waaraan opgaat.

Gulara, hoe is het daar geregeld dan? En jullie willen weer terug dan?
Home is where the O+ is...
  vrijdag 3 oktober 2014 @ 06:31:27 #197
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_145146251
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:42 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ja, tussen de middag. Er wordt ook opvang aangeboden, van 14,00-18.00 uur, maar daar betaal je uiteraard een gewoon opvangtarief voor.

Miss_sly, ja, wij vinden het an sich het ook waard. Maar ik vind het ook wel enorm moeilijk in te schatten wat nu écht waaraan opgaat.

Gulara, hoe is het daar geregeld dan? En jullie willen weer terug dan?
Doe Engelstalige docenten kosten denk ik veel geld, en het eten ook. Dat is immers elke dag. Materialen zijn een vast bedrag per jaar.

Maar als de school een publiek heeft dat om deze dingen vraagt en het kan betalen (blijkbaar), dan zijn de uitjes en schoolreisjes gok ik ook niet van de goedkoopste soort...
Kwak
pi_145147072
quote:
1s.gif Op donderdag 2 oktober 2014 23:42 schreef Cwen het volgende:

[..]

Ja, tussen de middag. Er wordt ook opvang aangeboden, van 14,00-18.00 uur, maar daar betaal je uiteraard een gewoon opvangtarief voor.

Miss_sly, ja, wij vinden het an sich het ook waard. Maar ik vind het ook wel enorm moeilijk in te schatten wat nu écht waaraan opgaat.

Gulara, hoe is het daar geregeld dan? En jullie willen weer terug dan?
2/5 aan uitjes en materialen (dat vind ik netjes en redelijk voor deze school) en 3/5de aan eten (dat vind ik wel heel veel klinken, al zou ik het moeten narekenen)
Dat stond in de schoolgids..

Maar gewoon die school is ook helemaal wow en ik denk ook perfect voor Ellie O+

(En dat is wel weer grappig, want als Ow op mij lijkt zou het weer helemaal niets voor hem zijn. Hier is structuur nodig ;) )
pi_145147271
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 oktober 2014 08:41 schreef Loj het volgende:

[..]

2/5 aan uitjes en materialen (dat vind ik netjes en redelijk voor deze school) en 3/5de aan eten (dat vind ik wel heel veel klinken, al zou ik het moeten narekenen)
Dat stond in de schoolgids..

Maar gewoon die school is ook helemaal wow en ik denk ook perfect voor Ellie O+

(En dat is wel weer grappig, want als Ow op mij lijkt zou het weer helemaal niets voor hem zijn. Hier is structuur nodig ;) )
Tja, ze trekken een extern bedrijf aan om voor ze te koken, dus goedkoop zal dat niet zijn. Maar wel lekker, als ik de menu's zo zie!

En kwak, idd, de uitjes zijn frequent en niet heel simpel. Excursie Zeeland van 3 dagen in groep 4, externen voor dansworkshops e.d. Maar zo leuk O+, en idd voor Ellie zo passend!
Home is where the O+ is...
pi_145147392
Hoe zit dat eigenlijk met een tweetalige school en Engels docenten? Ik heb zelf Engels gestudeerd en ook lesgegeven op een tweetalige school, maar dat kwam er op neer dat docenten zonder echt gedegen talenopleiding gewoon hun lessen deden in het Engels. Het enige vak waar dan wel een native speaker voor de klas stond was mijn stagebegeleider, dus Engels. Ik ben daardoor wat skeptisch geworden over tweetalig onderwijs, omdat ik eigenlijk alleen een native speaker zou vertrouwen om het ook zo consequent goed te doen. Ik ga bijvoorbeeld mijn eigen kind ook niet tweetalig opvoeden, omdat het gewoon niet mijn moedertaal is, ondanks dat ik het wel vloeiend (en dagelijks) spreek. Nu is dat al weer een paar jaar geleden, dus misschien is er inmiddels een richtlijn voor oid?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')