alleen notaris kosten 1300 neem ik aan.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 17:09 schreef SillyWalks het volgende:
Dus je betaalt 1300 euro, en dan is 950 m2 grond voor altijd van jou?
Ohhh, ik dacht al: lijkt me een goede deal.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 17:25 schreef DroogDok het volgende:
[..]
alleen notaris kosten 1300 neem ik aan.
6%? Die is toch blijvend verlaagd naar 2%?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 17:00 schreef YeahYeahYeah het volgende:
Ten slotte komt daar nog bovenop 6% overdrachtsbelasting á ¤ 219,00.
Voor (landbouw)grond blijkbaar niet.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 17:35 schreef DappereDodo77 het volgende:
[..]
6%? Die is toch blijvend verlaagd naar 2%?
Daar zul je je over verbazen. Ik heb dik 500 euro bespaard door te gaan shoppen bij notarissen!quote:Op zaterdag 21 juli 2012 17:36 schreef YeahYeahYeah het volgende:
Bij een andere notaris ben ik wellicht goedkoper uit, maar het zal nooit enorm veel schelen.
Ah, kijk, bedankt voor de tip!quote:Op zaterdag 21 juli 2012 17:14 schreef Innisdemon het volgende:
Kijk eens op http://www.degoedkoopstenotaris.nl
Vraag hier en daar wat offertes op
Nee want dan word het een gift (zelfde met leningen met te weinig rente die je vraagt aan familielid ) en dat zal ongetwijfeld boven een bepaalde grens uitkomen waardoor je dan lekker geen (of veel minder) belasting betaald over het stuk grond (vermogen).quote:Op zaterdag 21 juli 2012 17:36 schreef YeahYeahYeah het volgende:
Voor alle duidelijkheid, van die 1300 euro is ¤ 219,00 overdrachtsbelasting. Dat gaat dus niet naar de notaris, maar naar de staat.
Bij een andere notaris ben ik wellicht goedkoper uit, maar het zal nooit enorm veel schelen. Dus ik vraag me vooral af of er nog andere constructies mogelijk zijn? Mijn vader heeft bij de notaris al de mogelijkheid besproken om de grond voor 0 of een symbolische 1 euro te willen verkopen, om de overdrachtsbelasting te drukken. Dit schijnt niet mogelijk te zijn, wat ik wel vreemd vind. Je mag toch zeker zelf je prijs bepalen als je iets verkoopt?
Wat wil je daar mee bereiken?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 18:31 schreef Rewimo het volgende:
Kun je de waarde van de grond niet gelijkstellen (of lager) dan de eenmalige schenking die je vader mag doen aan jou?
Ter info.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 17:35 schreef DappereDodo77 het volgende:
[..]
6%? Die is toch blijvend verlaagd naar 2%?
Als het een schenking is hoef je misschien minder belasting te betalen? Geen idee of het bijvoorbeeld overdrachtsbelasting scheelt maar wie weet?quote:
Nee, want de overdrachtsbelasting wordt bepaald over de waarde van het verkochte. Of de koopprijs geschonken wordt of niet, maakt niet uit.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 21:48 schreef Rewimo het volgende:
[..]
Als het een schenking is hoef je misschien minder belasting te betalen? Geen idee of het bijvoorbeeld overdrachtsbelasting scheelt maar wie weet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |