abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114491136
Over een paar weken hoop ik een smak geld te verdienen in de Staatsloterij. Het probleem is alleen dat ik met m'n WWB (voor 4 maanden) niet meer dan 2000,- aan giften mag ontvangen. Mocht ik dus 10k winnen dan kan ik dus naar m'n uitkering fluiten en kan ik alles terug gaan betalen.

Hoe moet ik dit nu aanpakken? Ik speel automatisch mee dus het geld wordt automatisch op mijn giro gestort. Als ik het gironr van iemand anders in vul, ruiken ze dan geen onraad? Of kan ik het geld gwn wegsluizen nadat het gestort is? Volgens mij heeft dat weinig zin want die bloedhonden controleren je saldo en je moet allerlei inkomsten opgeven...
pi_114491149
Lekker meespelen op kosten van de staat :r
  zaterdag 21 juli 2012 @ 11:17:51 #3
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_114491167
Inb4:
"Je hebt een uitkering, maar gooit wel geld weg met een staatslot elke maand"
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_114491173
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 11:17 schreef Paxcon het volgende:
STAATS loterij he..

Het geld gaat sowieso rechtstreeks terug naar de staat.
Win kans = 0.000000001 dus ik zou je niet té druk erover maken.
pi_114491270
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 11:16 schreef overflow- het volgende:
Over een paar weken hoop ik een smak geld te verdienen in de Staatsloterij. Het probleem is alleen dat ik met m'n WWB (voor 4 maanden) niet meer dan 2000,- aan giften mag ontvangen. Mocht ik dus 10k winnen dan kan ik dus naar m'n uitkering fluiten en kan ik alles terug gaan betalen.

Hoe moet ik dit nu aanpakken? Ik speel automatisch mee dus het geld wordt automatisch op mijn giro gestort. Als ik het gironr van iemand anders in vul, ruiken ze dan geen onraad? Of kan ik het geld gwn wegsluizen nadat het gestort is? Volgens mij heeft dat weinig zin want die bloedhonden controleren je saldo en je moet allerlei inkomsten opgeven...
Als je de hoofdprijs wint kan je de uitkering stopzetten en van je prijs verder leven.
Geen probleem.
pi_114491465
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 11:16 schreef overflow- het volgende:

Geef het aan een goed doel.. Dan kun je daar weer een deel van terugvragen bij de belasting ^O^
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
pi_114491481
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 11:30 schreef OpperTokkie het volgende:

[..]

Geef het aan een goed doel.. Dan kun je daar weer een deel van terugvragen bij de belasting ^O^
Richt wel eerst even je eigen goede doel het broekzakkenfonds op :P
Win een iPad, BlackBerry of iPhone! Kras hier ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒ met een sleutel of ander scherp voorwerp.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 11:35:06 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_114491584
quote:
Staatsloterij is belasting betalen voor de dommen.
TS verlaagt zijn uitkering door geld terug te sluizen naar Den Haag

on-topic: ga spelen in een Duitse loterij. :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_114491631
quote:
Wat mensen met hun uitkering doen moeten ze zelf weten, ze moeten er zelf van rondkomen.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 11:37:44 #10
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114491654
Er overlijden meer mensen tussen het kopen van een lot en de trekking, dan dat er mensen een leuke prijs winnen...
censuur :O
  zaterdag 21 juli 2012 @ 11:38:51 #11
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_114491679
We gaan jou niet helpen te frauderen met je uitkering.

Als je vermogen hebt, heb je geen bijstand nodig.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  zaterdag 21 juli 2012 @ 11:39:22 #12
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_114491691
Niet druk om maken, je wint sowieso niks :P

Doe iets leuks van dat geld of spaar het, maar loten kopen is geld weg gooien. Beetje ondankbaar ook, om het geld waar andere mensen hard voor werken zomaar weg te smijten, vind je niet?
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 11:41:39 #13
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_114491740
Oh wacht, het geld van die loten gaat terug naar de staat, waardoor wij minder belasting hoeven te betalen... in dat geval: vooral doorgaan :D
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
  zaterdag 21 juli 2012 @ 12:06:04 #14
380330 MetallicaEinsteinDaVinci
Niet alles is wat het lijkt
pi_114492295
Gewonnen geld valt onder vermogen, en niet geld afkomstig uit arbeid. Het is éénmalig!

Dan is het alleen van belang als het gaat om een bijstandsuitkering. Daar geldt namelijk een grens voor het eigen vermogen.
Zo heeft het geen invloed op een WAO uitkering.
Naar mijn weten zijn alle overige uitkeringen in feite verzekeringen. Dus net als een bij brandverzekering, krijg je gewoon je uitkering en wordt er niet gekeken of je zelf het vermogen hebt.

Of het bij de WGA uitkering (dan gaat het om de loonaavullingsuitkering) ook zo gaat durf ik niet te zeggen, maar het lijkt me van niet. Net als bij de WA-jong uitkering.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 21 juli 2012 @ 12:20:44 #15
862 Arcee
Look closer
pi_114492649
Wat kan TS die uitkering nou schelen als-ie 10 miljoen wint?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_114492790
Weer een reden om de uitkeringen te verlagen.
pi_114493042
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:26 schreef Wokkel het volgende:
Weer een reden om de uitkeringen te verlagen.
Waarom zou dit een reden zijn om uitkeringen te verlagen?
pi_114493205
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:36 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Waarom zou dit een reden zijn om uitkeringen te verlagen?
De bijstand is bedoeld om mensen te voorzien in hun primaire levensonderhoud gezien ze dat zelf niet kunnen. Loterijen en zulks zijn geen primaire noden.
pi_114493297
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:43 schreef Wokkel het volgende:

[..]

De bijstand is bedoeld om mensen te voorzien in hun primaire levensonderhoud gezien ze dat zelf niet kunnen. Loterijen en zulks zijn geen primaire noden.
De hoogte van de bijstand is vastgesteld, wat iemand er van doet moet hij zelf weten.
Als je geld overhoudt voor een bloemetje, staatslot, cadeau voor je kleinkinderen of een pakje shag moet je dat zelf weten.
  zondag 22 juli 2012 @ 15:57:32 #20
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_114532180
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 12:46 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

De hoogte van de bijstand is vastgesteld, wat iemand er van doet moet hij zelf weten.
Als je geld overhoudt voor een bloemetje, staatslot, cadeau voor je kleinkinderen of een pakje shag moet je dat zelf weten.
En dat is maar goed ook. Of zou iemand hier willen dat de overheid gaat bepalen waar jij je geld aan wilt uitgeven? Ik hoop van niet...

On topic: :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_114532215
TS die denkt een smak geld te gaan verdienen met staatsloten :D
pi_114532302
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2012 15:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

En dat is maar goed ook. Of zou iemand hier willen dat de overheid gaat bepalen waar jij je geld aan wilt uitgeven? Ik hoop van niet...

On topic: :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Als het geld van de overheid afkomt, zou het natuurlijk plausibel kunnen zijn dat de overheid ook bepaalt dat je daarmee bv eten of je onderdak mee bekostigt. Dat is niet zo raar natuurlijk, waar denk je dat subsidie op gestoeld is? :)
pi_114532368
Ik denk niet dat je die ¤ 20,- die je hooguit wint hoeft terug te betalen hoor. :P

Wel zonde om je geld zo weg te gooien, een hoofdprijs win je toch niet. Als ze nou eens 100 prijzen van ¤ 290.000,- hadden ipv 1 hoofdprijs van ¤ 29.000.000, dan was de winkans nog minimaal, maar alweer wat groter. Al kun je met 3 ton niet rentenieren.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114532444
quote:
14s.gif Op zondag 22 juli 2012 16:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als het geld van de overheid afkomt, zou het natuurlijk plausibel kunnen zijn dat de overheid ook bepaalt dat je daarmee bv eten of je onderdak mee bekostigt. Dat is niet zo raar natuurlijk, waar denk je dat subsidie op gestoeld is? :)
De geestelijk moeder van de Bijstand, degene die het ooit heeft ingevoerd, mevrouw Marga Klompé, vond bij invoering van de Bijstand destijds, in de jaren 60, dat de Bijstand voor de mensen ruim genoeg moest zijn om "normaal te leven, en er dus ook geld voor een bloemetje moest zijn oid." :)
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_114532483
Hoezo bloedhonden? Je krijgt geld van ze...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')