STAATS loterij he..quote:
Als je de hoofdprijs wint kan je de uitkering stopzetten en van je prijs verder leven.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 11:16 schreef overflow- het volgende:
Over een paar weken hoop ik een smak geld te verdienen in de Staatsloterij. Het probleem is alleen dat ik met m'n WWB (voor 4 maanden) niet meer dan 2000,- aan giften mag ontvangen. Mocht ik dus 10k winnen dan kan ik dus naar m'n uitkering fluiten en kan ik alles terug gaan betalen.
Hoe moet ik dit nu aanpakken? Ik speel automatisch mee dus het geld wordt automatisch op mijn giro gestort. Als ik het gironr van iemand anders in vul, ruiken ze dan geen onraad? Of kan ik het geld gwn wegsluizen nadat het gestort is? Volgens mij heeft dat weinig zin want die bloedhonden controleren je saldo en je moet allerlei inkomsten opgeven...
Geef het aan een goed doel.. Dan kun je daar weer een deel van terugvragen bij de belastingquote:Op zaterdag 21 juli 2012 11:16 schreef overflow- het volgende:
Over een paar weken hoop ik een smak geld te verdienen in de Staatsloterij. Het probleem is alleen dat ik met m'n WWB (voor 4 maanden) niet meer dan 2000,- aan giften mag ontvangen. Mocht ik dus 10k winnen dan kan ik dus naar m'n uitkering fluiten en kan ik alles terug gaan betalen.
Hoe moet ik dit nu aanpakken? Ik speel automatisch mee dus het geld wordt automatisch op mijn giro gestort. Als ik het gironr van iemand anders in vul, ruiken ze dan geen onraad? Of kan ik het geld gwn wegsluizen nadat het gestort is? Volgens mij heeft dat weinig zin want die bloedhonden controleren je saldo en je moet allerlei inkomsten opgeven...
Richt wel eerst even je eigen goede doel het broekzakkenfonds opquote:Op zaterdag 21 juli 2012 11:30 schreef OpperTokkie het volgende:
[..]
Geef het aan een goed doel.. Dan kun je daar weer een deel van terugvragen bij de belasting
Staatsloterij is belasting betalen voor de dommen.quote:
Waarom zou dit een reden zijn om uitkeringen te verlagen?quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:26 schreef Wokkel het volgende:
Weer een reden om de uitkeringen te verlagen.
De bijstand is bedoeld om mensen te voorzien in hun primaire levensonderhoud gezien ze dat zelf niet kunnen. Loterijen en zulks zijn geen primaire noden.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:36 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Waarom zou dit een reden zijn om uitkeringen te verlagen?
De hoogte van de bijstand is vastgesteld, wat iemand er van doet moet hij zelf weten.quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:43 schreef Wokkel het volgende:
[..]
De bijstand is bedoeld om mensen te voorzien in hun primaire levensonderhoud gezien ze dat zelf niet kunnen. Loterijen en zulks zijn geen primaire noden.
En dat is maar goed ook. Of zou iemand hier willen dat de overheid gaat bepalen waar jij je geld aan wilt uitgeven? Ik hoop van niet...quote:Op zaterdag 21 juli 2012 12:46 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
De hoogte van de bijstand is vastgesteld, wat iemand er van doet moet hij zelf weten.
Als je geld overhoudt voor een bloemetje, staatslot, cadeau voor je kleinkinderen of een pakje shag moet je dat zelf weten.
Als het geld van de overheid afkomt, zou het natuurlijk plausibel kunnen zijn dat de overheid ook bepaalt dat je daarmee bv eten of je onderdak mee bekostigt. Dat is niet zo raar natuurlijk, waar denk je dat subsidie op gestoeld is?quote:Op zondag 22 juli 2012 15:57 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
En dat is maar goed ook. Of zou iemand hier willen dat de overheid gaat bepalen waar jij je geld aan wilt uitgeven? Ik hoop van niet...
On topic:![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De geestelijk moeder van de Bijstand, degene die het ooit heeft ingevoerd, mevrouw Marga Klompé, vond bij invoering van de Bijstand destijds, in de jaren 60, dat de Bijstand voor de mensen ruim genoeg moest zijn om "normaal te leven, en er dus ook geld voor een bloemetje moest zijn oid."quote:Op zondag 22 juli 2012 16:01 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als het geld van de overheid afkomt, zou het natuurlijk plausibel kunnen zijn dat de overheid ook bepaalt dat je daarmee bv eten of je onderdak mee bekostigt. Dat is niet zo raar natuurlijk, waar denk je dat subsidie op gestoeld is?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |