quote:
Op vrijdag 20 juli 2012 14:59 schreef sjoemie1985 het volgende:Laatst kwam ik een collega tegen op het werk, en die was dus en Christen. Hij begon er opeens over en hadden we een gesprek over het Christendom, dit vond ik wel interessant aangezien ik niet gelovig ben en ik wel een wil weten hoe hun er over denken.
We begonnen over het ontstaan van de mens, volgens hem was het zo dat God de menselijke vorm had gemaakt uit aarde. Dus ik vroeg hoe hij dat kon doen, als het een almachtige is die niet op de aarde voorkomt, hoe kan hij dan het aarde oppakken en er een mooi kunstwerk van maken ? Dit kon natuurlijk doen zijn boven natuurlijke krachten. Ik probeerde hier wat dieper op in te gaan, hoe kan aarde opeens huid worden, hoe komen dan de organen erin en dergelijke vragen bleef ik stellen. Maar het is en blijft god die dat heeft gedaan, hij beweerde zelfs dat als ik naar de dokter zou gaan en een stukje huid liet wegsnijden, dat er tijdens het onderzoek uit zou komen dat het "bouwmateriaal" aarde blijkt te zijn.
Adam is gemaakt uit stof der aarde, dat is even wat anders dan aarde alleen.
Hoe God dat heeft gedaan weet niemand, dat gaat buiten ons verstandelijke vermogen en zowel als onze intelligentie. Wat stel jij toch van die rare vragen wat niemand kan beantwoorden hoe God dat heeft gedaan
Stof der Aarde kan ook aminozuren bevatten en daar heeft God alles van gemaakt voor God Adam creëerde en daarna Eve uit het rib van Adam, dat is de rib wat altijd aan groeit als het breekt.
quote:
Als iemand er zo sterk over denkt is het best lastig om een serieus gesprek erover te hebben en echt goede standpunten te kunnen krijgen, ik probeerde het dus zo snel mogelijk af te kappen. Hierdoor belanden we op het volgende onderwerp. Ongelukken die door God worden voorkomen. In mijn ogen toeval.
Interessant.
quote:
Het begon met een voorbeeld over een gelovige student die in een studentenhuis zou wonen ( meerdere personen dus) Stel de student zou na zijn werk of college naar huis rijden en er zou een inbreker zijn. Dan zou God ervoor zorgen dat de student dus een vertraging oploopt, lekke band bijvoorbeeld, hierdoor komt een andere huisgenoot eerder thuis die daardoor dus door de inbreker zou worden vermoord. Omdat God over de schouder van de student meekeek was dit voor hem voorkomen. Met andere worden mogen zo dus alleen de Christenen blijven leven. Ik zei dat dit in mijn ogen dan puur toeval zou zijn, maar nee dat was het absoluut niet
God zorg er niets voor, mensen zijn zelf verantwoordelijk voor zijn of haar daden.
God hoort alleen als men bid tot God via Jezus, God grijpt niet in ongelukjes hoe je het noemen wilt.
Je hebt meer te maken met een katholiek dan een Christen naar mijn mening.
Ik ben met jou eens, het is gewoon geluk toeval meer niet.
quote:
Alle Christenen worden in de gaten gehouden door God vertelde hij mij. Dit mij erg onwaarschijnlijk, hierop vroeg ik hoe kan hij dan alles zien... Je hebt maar een point of view en je hebt geen universele blik op de aarde waardoor je maar een bepaalde vlakte in de gaten kan houden mocht het echt zo zijn. Maar dan alsnog God kan alles.
Heel vreemd, typische naïeve Katholiek waar je een gesprek mee hebt gehad, had dan tegen hem gezegd waar Christenen vervolgd worden je weet wel vermoord/onderdrukking of verbannen uit landen waar de islam heerst of 100% Atheïsme (zoals communisme) worden vervolgd.
God houd ons niet in de gaten, wij hebben een vrije wil en keuze en helaas zijn wij Christenen vaak het slachtoffer omdat wij Jezus zien als onze verlossen, dat is wat Christenen mee maken beledigingen/vermoord worden/verbannen of kleineren. Jezus heeft gezegd er zullen mensen worden gedood of worden onderdrukking in diens mijn (Jezus) naam en dat is wat er nu gebeurd.
quote:
Maar na dit onderwerp vond ik het ook een beetje angstig worden, niet qua bedreiging maar dat er maar weer een groepering is wat de beste is en wat mag leven.
Je bent in de war van Darwinisme of te wel Humanisme/evolutionisme dat zijn de religie waar de beste mogen leven, zoals de betere genen moeten worden behouden en mindere genen moeten worden gedood worden, vandaar mensen zoals Hitler en Jozef stallin en tig van deze figuren mensen afslachten die minder waard zijn omdat ze beesten zijn.
Dat is leer van evolutionisme wat men op school leert dat wij van de Apen afstammen, dat is oorzaak van haat wat anders is, zoals donker huidskleur of spleet ogen noem maar op dat is leer van de evolutie en niet de leer van de Bijbel, de Bijbel leert dat we iedereen lief moet hebben en dat we allemaal mensen zijn en gelijkwaardig zijn.
God houd van iedereen ook van jou, Christenen zijn gewoon heidenen want wij zijn geen Gods volk dat zijn de Joden namelijk, zij zijn speciaal omdat ze Godsvolk zijn. Jezus is voor ons gekomen daarom zij wij Christenen om Jezus te eren en erkennen dat Jezus voor ons is gestorven en zijn leefregels eraan te houden zodat wij gered kunnen worden
quote:
Toen kwamen we bij de dood, en al ben je een Christen dan kom je in de hemel. Volgens hem krijg je een hemellichaam, je voelt al het genot maar kan maar niet doodgaan. Je blijft dus genieten tot het oneindige. Maar al ben je niet gelovig dan kom je in de hel, dan krijg je een hellichaam, je blijft oneindig voelen, de pijn maar je kan niet dood gaan. Een marteling dus.
Hierop vroeg ik hoe kan ik in de hel komen als ik er niet in geloof, op die zelfde manier kom ik dus niet in de hemel maar ik kan wel in het tegenovergestelde komen als ik er niet in geloof. Dat klopt niet echt. En daarop kreeg ik het antwoord, dat ze beide bestaan en dat je alleen in de hemel komt als je gelovig bent.
Je komt alleen in de Hemel als mensen Jezus accepteren als hun verlossen, dat geld ook voor de Joden namelijk. Als jij Jezus accepteert dat Jezus voor jou is gestorven, dan wordt jij gered niet dat jij goed bent maar omdat God jou hebt vergeven van je zonden waar Jezus voor jou is gestorven.
quote:
En die man mag geloven wat hij wilt, iedereen hoor dat moet je zelf weten. Maar hij deed heel opdringerig en bleef maar vertellen dat ik maar eens moest overwegen om mij in het geloof te verdiepen.
Dat was geen Christen maar een Katholiek zij dringen altijd mensen op.