Afgelopen week zei een collega tegen mij dat hij een site kende waar hij 2% rente per dag mee verdiende: justbeenpaid.com
Als iemand zoiets tegen mij zegt gaan bij mij alle alarmbellen rinkelen, toen ik op de site keek herinnerde ik me dat ik er al eens geweest was (het ziet er echt uit als een knakensite van 1998)
Mijn eerste gedachten gingen uit naar een pyramidespel of een zogenaamde Ponzi Scheme a la Madoff. Echter na veel googlen kon ik weinig negatiefs vinden maar wat mij helemaal verbaasde was dat niemand echt onderzoek had gedaan en dat men elkaar maar een beetje napraatte.
Het gaat als volgt: je kan posities (JSS TRIPLE) kopen a $10 en daar krijg je $0,20 rente over 2% door de weeks en 1,5% in het weekend. Deze rente kan je meteen herinvesteren en zo groeit je dagelijkse rente snel. Daarnaast heb je ook nog andere posities JSS en matrix maar wat dit precies inhoudt ben ik nog niet helemaal achter. Het heeft iets te maken met trafficexchange en advertentieposities en deze kan je ook weer opvullen.
Nu ben ik erg benieuwd naar het verdienmodel van Justbeenpaid, het schijnt gestoeld te zijn op een patent:
http://www.google.com/patents/US6578010 maar hier word ik vooralsnog niet erg wijzer van. (ben op de helft met lezen)
Frederick Mann is de oprichter en claimt een unieke wiskundige formule te hebben gevonden. Degene die zijn formule kan onderuit halen krijgt 1.000.000 dollar.
Nu hebben die kennissen van die collega daadwerkelijk uitbetaald gekregen en op internet lees ik eigenlijk alleen maar positieve recensies. De site groeit als een malle.
Ik heb meestal vrij snel ergens mijn vinger achter maar nu (tot mijn frustratie) zie ik het nu niet helemaal. Is dit nu een Ponzi zwendel of een pyramidespel of is die gast nu echt geniaal??
Aangezien hier op FOK wel wat scherpe geesten zitten. Iemand een idee?
Ik heb het idee dat er iets niet klopt, en dat het goed gaat zolang er maar mensen blijven aanmelden en geld bijstorten. 2% per dag.. absurd!
Tips: Betaalde linkverkorter
Adf.ly Plus500 affilaite program
Plus500 affiliate Snel online handelen
Plus500 broker Informatiesite Forex
Theforexcompass.com