Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijkequote:Op donderdag 15 september 2011 23:06 schreef Razor21 het volgende:
Hallo,
Na het zorgvuldig controleren van onze gegevens hebben we vastgesteld dat
uw AdSense-account mogelijk ongeldige activiteit genereert. Omdat we onze
AdWords-adverteerders moeten beschermen tegen kunstmatig verhoogde kosten
voor ongeldige activiteiten, hebben we uw AdSense-account moeten
uitschakelen. Uw openstaande saldo en het aandeel van de inkomsten dat
Google zou ontvangen, worden volledig terugbetaald aan de betreffende
adverteerders.
We hopen dat u begrijpt dat we genoodzaakt zijn dergelijke stappen te
nemen om de effectiviteit van het advertentiesysteem van Google en met
name een goede verhouding tussen adverteerders en uitgevers te kunnen
garanderen. We beseffen dat dit tot ongemak kan leiden en willen u daarom
alvast bedanken voor uw begrip en medewerking.
Als u vragen heeft over de stappen die we hebben ondernomen, over de
procedure voor het aantekenen van bezwaar tegen dit besluit of over
ongeldige activiteit in het algemeen, kunt u meer informatie vinden op
http://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=57153.
![]()
![]()
![]()
![]()
Waarschijnlijk zijn het dan CPM-ads of is de click afgekeurd door Google.quote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:27 schreef DaMart het volgende:
Hebben jullie dat ook wel eens? Kliks die je helemaal niets opleveren? In Analytics zag ik staan dat er één keer op een banner is geklikt op mijn site, maar ik heb er 0 eurocent mee verdiend.
Ik heb er ervaring mee en als redelijke newbie op het gebied van Adsense begreep ik het in het begin niet en eigenlijk moet je het zo min mogelijk willen begrijpenquote:Op vrijdag 20 juli 2012 15:27 schreef DaMart het volgende:
Hebben jullie dat ook wel eens? Kliks die je helemaal niets opleveren? In Analytics zag ik staan dat er één keer op een banner is geklikt op mijn site, maar ik heb er 0 eurocent mee verdiend.
Dat wil ik dan ook niet zeggen. De afgelopen tijd heb ik nog wat meer wijzigingen aangebracht aan de website, dus ik wilde een kort berichtje erop zetten met wat website-ontwikkelingen. Daarin wil ik dan ook vermelden dat er nu advertenties staan, na 13 jaar een advertentievrije website te hebben geboden. Maar ik twijfel dus of ik het daarbij laat, of dat ik toch nog wat meer uitleg kan geven over het waarom. Maar ik begrijp dus al dat dat waarschijnlijk erg lastig wordt binnen de voorwaarden van Adsensequote:Op zaterdag 21 juli 2012 17:43 schreef JDx het volgende:
Volgens mij mag zoiets helemaal niet, net als bijvoorbeeld op de site van je lokale sportclub zetten: steun de club en klik af en toe op een advertentie!
Volgens mij is dat een grijs gebied, maar je ziet heel veel mensen dat doen. Bij sommige rampen kun je je google adsense inkomsten via adsense doneren, terwijl het dan volgens google verboden is om aan te geven dat je dat doet, want dan zouden mensen meer op je banners klikken. Ik zou het dus niet doen...quote:Op zaterdag 21 juli 2012 17:51 schreef DaMart het volgende:
[..]
Dat wil ik dan ook niet zeggen. De afgelopen tijd heb ik nog wat meer wijzigingen aangebracht aan de website, dus ik wilde een kort berichtje erop zetten met wat website-ontwikkelingen. Daarin wil ik dan ook vermelden dat er nu advertenties staan, na 13 jaar een advertentievrije website te hebben geboden. Maar ik twijfel dus of ik het daarbij laat, of dat ik toch nog wat meer uitleg kan geven over het waarom. Maar ik begrijp dus al dat dat waarschijnlijk erg lastig wordt binnen de voorwaarden van Adsense.
Ik heb me uiteindelijk maar beperkt tot de melding dat ik advertenties heb toegevoegd, in een uitgebreider artikel over recente updates. Over het totaal heb ik nog wel opgemerkt dat het van belang is voor de toekomst van de site, maar niet specifiek over de advertenties dusquote:Op zaterdag 21 juli 2012 19:09 schreef Thvd het volgende:
[..]
Volgens mij is dat een grijs gebied, maar je ziet heel veel mensen dat doen. Bij sommige rampen kun je je google adsense inkomsten via adsense doneren, terwijl het dan volgens google verboden is om aan te geven dat je dat doet, want dan zouden mensen meer op je banners klikken. Ik zou het dus niet doen...
Dat ken ik nog uit de tijd dat ik met Adsense begonquote:
Je weet dat die gegevens (cpm en dergelijke) posten een ban kan geven bij adsense.quote:Op zondag 22 juli 2012 12:37 schreef JDx het volgende:
WTF, dat schiet toch niet op? Ik heb een CTR van 2,5% gemiddeld en een RPM van 8-9 euro, al maanden.
En dat gemiddelde komt nog doordat een blog de boel omlaag haalt, even een kopie van 1 site van de afgelopen 30 dagen.
***.***.nl
Pagviews 982
Dat is wel erg hoog... ik heb ook maar een CTR van 0.65% en CPC van 0.41 euro. Maar ja met 250.000 views in een maand levert dat nog wel wat op.quote:Op zondag 22 juli 2012 12:37 schreef JDx het volgende:
WTF, dat schiet toch niet op? Ik heb een CTR van 2,5% gemiddeld en een RPM van 8-9 euro, al maanden.
En dat gemiddelde komt nog doordat een blog de boel omlaag haalt, even een kopie van 1 site van de afgelopen 30 dagen.
***.***.nl
Pagviews 982
Clicks 121
Pagina-CTR 12,32%
CPC ¤ 0,29
Pagina-RPM ¤ 36,28
Geschatte inkomsten¤ 35,62
Gok voornamelijk voor concurrentie.quote:Op zondag 22 juli 2012 12:51 schreef WebBeestje het volgende:
@RPG, waarom doet Google daar eigenlijk zo moeilijk over? Misschien zouden adverteerders dan schrikken hoeveel zij kwijt zijn voor hun advertenties i.c.m. de inkomsten van publishers
Het is ook wel m'n beste site, maar de rest zit ook op 2% of hoger. Maar mijn sites zitten natuurlijk ook geniaal in elkaarquote:Op zondag 22 juli 2012 12:52 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Dat is wel erg hoog... ik heb ook maar een CTR van 0.65% en CPC van 0.41 euro. Maar ja met 250.000 views in een maand levert dat nog wel wat op.
Als het jou zou lukken om bij mij de CTR naar gemiddeld 0,5% of hoger te krijgen dan laat ik je meedelen in het verschil t.o.v. nuquote:Op zondag 22 juli 2012 13:28 schreef JDx het volgende:
[..]
Het is ook wel m'n beste site, maar de rest zit ook op 2% of hoger. Maar mijn sites zitten natuurlijk ook geniaal in elkaar
Moet wel zeggen dat het heel wisselvallig is met zo weinig views, met 250.000 views kan je meer vertrouwen op standaard klikjes.
Neuh, percentage wat naar publishers gaat is gewoon openbaar beschikbaar. En als dat het niet het geval zou zijn is het heel eenvoudig te achterhalen.quote:Op zondag 22 juli 2012 12:51 schreef WebBeestje het volgende:
@RPG, waarom doet Google daar eigenlijk zo moeilijk over? Misschien zouden adverteerders dan schrikken hoeveel zij kwijt zijn voor hun advertenties i.c.m. de inkomsten van publishers
Je moet gewoon veel testen en goed je statistieken bijhouden. Volgens mij verdienen velen niet zoveel als ze zouden kunnen omdat er maar gewoon advertenties worden geplaatst en nooit wordt geprobeerd of iets anders wellicht beter werkt.quote:Op zondag 22 juli 2012 13:45 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
Als het jou zou lukken om bij mij de CTR naar gemiddeld 0,5% of hoger te krijgen dan laat ik je meedelen in het verschil t.o.v. nu
Nu weer van de zon genieten (met smartphone in de buurt voor de Adsense appdie App zou moeten trillen o.i.d. bij elke nieuwe click
).
Wat voor app gebruik je daarvoor? Ik kon in de Google Play store nog geen Adsense-app van Google zelf vindenquote:Op zondag 22 juli 2012 13:45 schreef WebBeestje het volgende:
Nu weer van de zon genieten (met smartphone in de buurt voor de Adsense appdie App zou moeten trillen o.i.d. bij elke nieuwe click
).
En nog wat PHP shit gefixed... you're the manquote:Op zondag 22 juli 2012 13:58 schreef JDx het volgende:
Heb Yoshi al geholpen aan wat extra klikjes, dus DM maar
De app is niet van Google zelf (is het dan dus tricky om je wachtwoord te moeten doorgeven bij die app?quote:Op zondag 22 juli 2012 23:29 schreef DaMart het volgende:
[..]
Wat voor app gebruik je daarvoor? Ik kon in de Google Play store nog geen Adsense-app van Google zelf vinden.
Ik weet niet of het tricky is, maar ik ben zelf met dat soort dingen altijd wat terughoudendquote:Op maandag 23 juli 2012 11:10 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
De app is niet van Google zelf (is het dan dus tricky om je wachtwoord te moeten doorgeven bij die app?) maar het is de app waarvan het icoontje groen is met witte dollar tekens.
Die app heeft geen toegang tot je wachtwoord. Hij gebruikt account van je telefoon zelf. Dus eigenlijk is het net zo "gevaarlijk" als elk andere app op je android phone.quote:Op maandag 23 juli 2012 11:10 schreef WebBeestje het volgende:
[..]
De app is niet van Google zelf (is het dan dus tricky om je wachtwoord te moeten doorgeven bij die app?) maar het is de app waarvan het icoontje groen is met witte dollar tekens.
Ik heb me ook aangemeld voor het affiliateprogramma van Amazon. Op die banners wordt wel wat vaker geklikt dan op de Adsensebanners, maar het heeft nog niet tot verkopen geleid en pas bij verkoop verdien ik daaraan.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:37 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Kijk een adsense topic
Hallo allemaal ik heb ook een paar sites met adsense erop. Zit nu rond de 11 a 12 euro per dag. Dat is altijd mooi meegenomen. Doen jullie naast adsense nog affiliate?
Dat verdiend toch een stukje lekkerder. Ik verkoop telefoon abonnementen en die leveren 25 tot 30 euro per sale op. Toch lekker.
Daaruit kan ik opmaken dat je jezelf fixeert op de buitenlandse markt? Heb ik ook geprobeerd maar vind ik best wel lastig i.v.m. de grote concurrentie. Ikzelf ben meer gericht op de Nederlandse markt en ik werk met tradetracker, cleafs, m4n, zanox, tradedoubler en daisycon.quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:43 schreef DaMart het volgende:
[..]
Ik heb me ook aangemeld voor het affiliateprogramma van Amazon. Op die banners wordt wel wat vaker geklikt dan op de Adsensebanners, maar het heeft nog niet tot verkopen geleid en pas bij verkoop verdien ik daaraan.
Het is trouwens best moeilijk om geduldig te blijven en even aan te zien of de Adsenseclicks nog gaan toenemen de komende tijd. Zit nog steeds op nul tot één klik per dag.
Het is een Engelstalige site over een Amerikaanse tv-serie die al heel wat jaren van de buis is. Die site bestaat inmiddels ook al 13 jaar en ruim 65% van de bezoekers komt uit Amerika. Aangezien het mijn drukstbezochte site is (de Nederlandse hebben zo'n 1 a 2 bezoekers per dag momenteelquote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:47 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Daaruit kan ik opmaken dat je jezelf fixeert op de buitenlandse markt? Heb ik ook geprobeerd maar vind ik best wel lastig i.v.m. de grote concurrentie. Ikzelf ben meer gericht op de Nederlandse markt en ik werk met tradetracker, cleafs, m4n, zanox, tradedoubler en daisycon.
1 klik per dag is niet veel nee. Staat je site hoog in google?
Probeer die website op 1 te krijgen dan?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:52 schreef DaMart het volgende:
[..]
Het is een Engelstalige site over een Amerikaanse tv-serie die al heel wat jaren van de buis is. Die site bestaat inmiddels ook al 13 jaar en ruim 65% van de bezoekers komt uit Amerika. Aangezien het mijn drukstbezochte site is (de Nederlandse hebben zo'n 1 a 2 bezoekers per dag momenteel), zet ik in eerste instantie op die site in qua Adsense.
Het voordeel is wel dat veel vergelijkbare websites de laatste jaren zijn verdwenen, en het mede daardoor een van de grootste en populairste sites over die serie is geworden. Site staat gemiddeld op positie 11 in Google nu, vooral omdat de belangrijkste zoekterm ook leidt naar sites met andere onderwerpen maar vergelijkbare titels.
Ik ben al een beetje bezig daarmee hoor. Ik heb onlangs mijn site toegevoegd aan de relevante Wikipediapagina en daar komen sindsdien de meeste nieuwe bezoekers vandaan via verwijzingsverkeerquote:Op dinsdag 24 juli 2012 11:57 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Probeer die website op 1 te krijgen dan?
Wist je dat de nummer 1 42% van alle bezoekers krijgt, nummer 2 : 20 % nummer 3 : 12 % nummer 4 : 8 % etc etc. Dus positie 11 krijgt echt 0,5 a 1%.
Gewoon je tijd steken in backlinken zodat je je site op 1 krijgt. Dan ga je pas veel clicks krijgen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |