abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114459831
Google Adsense is een internet-advertentiemakelaar, eigendom van Google. De dienst biedt webmasters de mogelijkheid geld te verdienen met hun website door relevante advertenties op de website te plaatsen. Tot de mogelijke advertentieformaten behoren banners, tekstuele links en zoekvensters. De webmaster krijgt telkens een geldbedrag (enkele eurocenten tot tientallen euro's) wanneer een bezoeker de link naar de andere website volgt.
Google Adsense is afhankelijk van Google Adwords, dat bedrijven in staat stelt hun advertenties via het AdSense-netwerk te verspreiden.

:7 Handige sites

- Webmaster World

:7 Handige relevante reeksen op Fok!

- Topicreeks: Google Adsense
- Topicreeks: Algemeen Wordpress topic
- Topicreeks: HTML, CSS, JS voor dummies
- Topicreeks: PHP/(My)SQL voor dummies
- Topicreeks: Javascript voor dummies

:7 Interessante artikelen

http://www.webpublishingb(...)ee-online-dating.htm
http://www.webpublishingb(...)ner-markus-frind.htm
Heb je een interessant artikel? Geef dit door aan JortK! of de TS

Succesvolle Adsense projecten

Verstandige mensen lezen de regels van Adsense, anders krijg je dit:
quote:
0s.gif Op donderdag 15 september 2011 23:06 schreef Razor21 het volgende:
Hallo,

Na het zorgvuldig controleren van onze gegevens hebben we vastgesteld dat
uw AdSense-account mogelijk ongeldige activiteit genereert. Omdat we onze
AdWords-adverteerders moeten beschermen tegen kunstmatig verhoogde kosten
voor ongeldige activiteiten, hebben we uw AdSense-account moeten
uitschakelen. Uw openstaande saldo en het aandeel van de inkomsten dat
Google zou ontvangen, worden volledig terugbetaald aan de betreffende
adverteerders.

We hopen dat u begrijpt dat we genoodzaakt zijn dergelijke stappen te
nemen om de effectiviteit van het advertentiesysteem van Google en met
name een goede verhouding tussen adverteerders en uitgevers te kunnen
garanderen. We beseffen dat dit tot ongemak kan leiden en willen u daarom
alvast bedanken voor uw begrip en medewerking.

Als u vragen heeft over de stappen die we hebben ondernomen, over de
procedure voor het aantekenen van bezwaar tegen dit besluit of over
ongeldige activiteit in het algemeen, kunt u meer informatie vinden op
http://www.google.com/adsense/support/bin/answer.py?answer=57153.

:( :( :( :( :(
Deze OP staat hier: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Google_Adsense_%26_dergelijke
met dank aan JortK

Dit is niet het show-hier-je-analytics-stats-of-hoe-snel-is-mijn-website-geindexeerd-topic..
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
pi_114460409
Technisch gezien heet dit zomer ja.. :') maar dan heb je het ook meteen gehad.
pi_114462125
Komt wel volgende week... maar regen levert meer op :P
Facts don't care about your feelings
pi_114462684
Hier is de cpc ook flink omlaag, dacht ook al dat het door de vakantie zou komen. Heb wel meer clicks, waardoor de uiteindelijke opbrengst nog steeds hetzelfde is.

Als de cpc nu nog omhoog gaat en de clicks hetzelfde blijven, dan zou dat best wel mooi zijn, want dan zit ik op gemiddeld 2 euro per dag (terwijl ik nu op gemiddeld 60 cent per dag zit of zo)...

Is trouwens jullie ervaring dat het aantal bezoekers lineair of exponentieel omhoog gaat, vergeleken met de hoeveelheid nieuwe content? Ik zit momenteel op dik 70.000 woorden die mij (in een redelijk kleine niche) zo'n 100 bezoekers per dag opleveren. Dat vind ik eigenlijk redelijk matig... Stel dat ik er nog eens 70.000 schrijf, kan ik dan rekenen op 200 per dag, of is het realistisch om op meer te rekenen?

Ik vermoed namelijk dat door de interne links alles omhoog wordt getrokken: een artikel extra = extra bezoekers voor dat artikel + extra pagerank voor pagina's waarnaar gelinkt wordt, terwijl die pagina's dan ook weer meer pagerank kunnen doorgeven. Klopt dat een beetje?
  Moderator vrijdag 20 juli 2012 @ 15:27:48 #5
42184 crew  DaMart
pi_114464057
Hebben jullie dat ook wel eens? Kliks die je helemaal niets opleveren? In Analytics zag ik staan dat er één keer op een banner is geklikt op mijn site, maar ik heb er 0 eurocent mee verdiend :').
pi_114464974
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 15:27 schreef DaMart het volgende:
Hebben jullie dat ook wel eens? Kliks die je helemaal niets opleveren? In Analytics zag ik staan dat er één keer op een banner is geklikt op mijn site, maar ik heb er 0 eurocent mee verdiend :').
Waarschijnlijk zijn het dan CPM-ads of is de click afgekeurd door Google.
pi_114466395
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2012 15:27 schreef DaMart het volgende:
Ik heb er ervaring mee en als redelijke newbie op het gebied van Adsense begreep ik het in het begin niet en eigenlijk moet je het zo min mogelijk willen begrijpen :) Gewoon je project goed blijven onderhouden en dan komt het wel goed.

De afgelopen 10 dagen zie ik wel een lichte daling van inkomsten maar ze worden wel constanter, geen grote uitschieters naar beneden of boven en deze maand gaat een record worden voor mij, ik verwacht dat ik dit weekend al voorbij het bedrag van vorige maand kom.
pi_114467492
Ik denk dat ik er ook wel overheen kan komen, heb nog een paar goede dagen nodig.

Hoop trouwens dat ze deze maand ook weer vroeg zijn met betalen, ik ga dinsdag 6 dagen naar Zurich, schijnt nogal duur te zijn daar :')
pi_114471203
Zwitserland is inderdaad duur en vooral omdat de Euro minder waard is geworden t.o.v. de Zwitserse Frank.

Wie heeft er ervaring met wat ik nu opmerk. In de weekenden heb ik vaak rond de 60% van de inkomsten t.o.v. een doordeweekse dag maar het aantal bezoekers is maar 30% van een doordeweekse dag. De zaterdag en zondag verdienen dus in verhouding beter.

Ik kwam nog wat tegen maar ik heb geen idee hoe reëel de waardebepaling is:

http://www.website-waarde.nl/

Bij mij zijn de Adsense inkomsten hoger dan daar staan en kijk eens voor de lol wat er bij www.nu.nl dagelijks binnen komt.
pi_114472501
Ze schatten mijn dagelijkse bezoekers in ieder geval verkeerd in, ik heb er ongeveer 5x zoveel. Adsense inkomen komt dichter in de buurt, misschien het dubbele :P

Het lijkt erop dat ze de waarde bepalen door ongeveer 20 maanden inkomsten. Iets meer dan 1.5 jaar dus, vind ik op zich nog vrij fors. Zou m'n website niet verkopen voor hun prijs :P ¤ 2385
pi_114474046
Hier net zo, ze schatten mijn site op 100 views, maar heb er zo'n 2000 en 1200 euro, no f'ing way, dat heb ik in 6 maanden bij elkaar :P
  vrijdag 20 juli 2012 @ 21:40:41 #12
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_114477533
Sites zoals http://www.website-waarde.nl/ zijn niets meer en niets minder dan pure onzin. Moet je totaal niet serieus nemen.
pi_114493692
Wow, gister een mega CTR en 13 euro met minimale CPC. Als de CPC straks weer omhoog gaat na de vakantie ga ik wellicht volgende maand wel gemiddeld 10 euro per dag halen!
pi_114496834
Dat baseer je op 1 dag?
pi_114500794
Nou het aantal kliks ligt sowieso wel hoog de laatste tijd, met dit als uitschieter.
pi_114501460
Ik heb gisteren mijn eerste domein verkocht. het gaat om een 123 domein , voor 150 euro .

een paar maanden geleden uit quarantaine " gekaapt " en ik heb nog een paar leuke
  Moderator zaterdag 21 juli 2012 @ 17:35:12 #17
42184 crew  DaMart
pi_114502916
Nog even een n00b-vraag :P.

Ik weet dat je je bezoekers niet letterlijk mag vragen om op ads te klikken. Maar hoe zit het als je een korte uitleg op je site zet met de reden waarom je na 13 jaar toch maar advertenties bent gaan plaatsen? Doet Google snel moeilijk als je bijvoorbeeld alleen maar zegt dat je advertenties hebt toegevoegd om ook in de toekomst de site in de lucht te kunnen houden?

Het lijkt me dat een tekst van een dergelijke strekking, zonder letterlijk te zeggen: "klik op die ads!" toch nog binnen de policy valt? :).
pi_114503314
Volgens mij mag zoiets helemaal niet, net als bijvoorbeeld op de site van je lokale sportclub zetten: steun de club en klik af en toe op een advertentie!

PS. betaling is verzonden, zal er maandag wel op staan! :D
  Moderator zaterdag 21 juli 2012 @ 17:51:22 #19
42184 crew  DaMart
pi_114503595
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 17:43 schreef JDx het volgende:
Volgens mij mag zoiets helemaal niet, net als bijvoorbeeld op de site van je lokale sportclub zetten: steun de club en klik af en toe op een advertentie!
Dat wil ik dan ook niet zeggen. De afgelopen tijd heb ik nog wat meer wijzigingen aangebracht aan de website, dus ik wilde een kort berichtje erop zetten met wat website-ontwikkelingen. Daarin wil ik dan ook vermelden dat er nu advertenties staan, na 13 jaar een advertentievrije website te hebben geboden. Maar ik twijfel dus of ik het daarbij laat, of dat ik toch nog wat meer uitleg kan geven over het waarom. Maar ik begrijp dus al dat dat waarschijnlijk erg lastig wordt binnen de voorwaarden van Adsense ;).
pi_114503663
Ik denk niet dat je daar problemen mee zal krijgen... kans dat ze dat gaan lezen is sowieso al heel klein.
pi_114505646
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 17:51 schreef DaMart het volgende:

[..]

Dat wil ik dan ook niet zeggen. De afgelopen tijd heb ik nog wat meer wijzigingen aangebracht aan de website, dus ik wilde een kort berichtje erop zetten met wat website-ontwikkelingen. Daarin wil ik dan ook vermelden dat er nu advertenties staan, na 13 jaar een advertentievrije website te hebben geboden. Maar ik twijfel dus of ik het daarbij laat, of dat ik toch nog wat meer uitleg kan geven over het waarom. Maar ik begrijp dus al dat dat waarschijnlijk erg lastig wordt binnen de voorwaarden van Adsense ;).
Volgens mij is dat een grijs gebied, maar je ziet heel veel mensen dat doen. Bij sommige rampen kun je je google adsense inkomsten via adsense doneren, terwijl het dan volgens google verboden is om aan te geven dat je dat doet, want dan zouden mensen meer op je banners klikken. Ik zou het dus niet doen...
  Moderator zaterdag 21 juli 2012 @ 22:52:46 #22
42184 crew  DaMart
pi_114512429
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 19:09 schreef Thvd het volgende:

[..]

Volgens mij is dat een grijs gebied, maar je ziet heel veel mensen dat doen. Bij sommige rampen kun je je google adsense inkomsten via adsense doneren, terwijl het dan volgens google verboden is om aan te geven dat je dat doet, want dan zouden mensen meer op je banners klikken. Ik zou het dus niet doen...
Ik heb me uiteindelijk maar beperkt tot de melding dat ik advertenties heb toegevoegd, in een uitgebreider artikel over recente updates. Over het totaal heb ik nog wel opgemerkt dat het van belang is voor de toekomst van de site, maar niet specifiek over de advertenties dus :P.

Maar goed, ik ga de komende tijd niets veranderen aan de plaatsing van de advertenties. Alle pagina's hebben nu een eenduidige lay-out (ook voor het eerst in jaren op deze website), en nu dus maar rustig afwachten hoe het gaat lopen met de advertenties :).
  zaterdag 21 juli 2012 @ 23:55:40 #23
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_114515506
hoe doen van die grappige plaatjes/ fimpjes sites het dan? Als je kijkt naar dingen als skoften of flabber, jaggle enzovoorts. Die kopieren gewoon massaal content van elkaar. Kan dit gewoon met copyright enzo? Dat is lekker makkelijk, grappige plaatjes zoek ik toch al genoeg.
pi_114515600
CTR van 0,07% :')
pi_114524220
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2012 23:57 schreef xaban06 het volgende:
CTR van 0,07% :')
Dat ken ik nog uit de tijd dat ik met Adsense begon :) nu zit ik vaak tussen de 0,15% en 0,35%. Inmiddels heb ik een record met maandinkomsten en er komt een moment dat dit over is.

Om nog terug te komen op wat ik hier eerder las, Adsense geeft best veel voldoening met de inkomsten terwijl ze in verhouding met mijn inkomen weinig voorstellen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')