Nee, op een andere manier maar ik durf het niet uit te leggen i.v.m. spoilersquote:Op maandag 6 augustus 2012 12:08 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Net zoals Jaqen dood is, zoals ie zelf zegt?
Je meent het. Nooit aan getwijfeld. Maar voor het gevecht wordt Jaqen al uit de cel gehaald.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:06 schreef Kirov het volgende:
Syrio Forel is gewoon dood, zegt de schrijver zelf.
Ja hij bedoelt misschien jaqen zoals we hem "kennen", lijkt me dan. Waarom zou hij Arya anders zon munt geven als er verder niks mee gebeurt.. Als is dat voor boek lezers natuurlijk anders dan de serie kijkers die die transformatie visueel meer meemaken.quote:Op maandag 6 augustus 2012 12:08 schreef Muis006 het volgende:
[..]
Net zoals Jaqen dood is, zoals ie zelf zegt?
Dat er ter plekke niks gebeurd, wil niet zeggen dat er later niks mee gebeurd.quote:Op dinsdag 7 augustus 2012 00:04 schreef Vieuw het volgende:
[..]
Ja hij bedoelt misschien jaqen zoals we hem "kennen", lijkt me dan. Waarom zou hij Arya anders zon munt geven als er verder niks mee gebeurt.. Als is dat voor boek lezers natuurlijk anders dan de serie kijkers die die transformatie visueel meer meemaken.
Koninklijke hand ?quote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:46 schreef Jivis het volgende:
Ben in boek een bezig en bedacht me net: als Ghost die dooie hand komt brengen, is dat een symbolische verwijzing naar Ned Stark?
Hand of the king ja...quote:
Het gaat mij natuurlijk niet om de scene, maar meer om het symbool.quote:Op donderdag 9 augustus 2012 23:53 schreef Nic1 het volgende:
De hand leidt tot een andere belangrijke scene, dus dacht van niet. Maar wie weet.
Ik weet het niet, maar wel goed gevondenquote:Op donderdag 9 augustus 2012 20:46 schreef Jivis het volgende:
Ben in boek een bezig en bedacht me net: als Ghost die dooie hand komt brengen, is dat een symbolische verwijzing naar Ned Stark?
Net zoals die direwolf/antler die in het begin werd gevonden. Dat ontging me ook volledig totdat het werd opgemerkt door iemand anders.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 13:54 schreef daeh het volgende:
[..]
Ik weet het niet, maar wel goed gevonden
Wow, mind is blown.quote:Op zaterdag 11 augustus 2012 14:04 schreef toetsenbordridder het volgende:
[..]
Net zoals die direwolf/antler die in het begin werd gevonden. Dat ontging me ook volledig totdat het werd opgemerkt door iemand anders.
Mja, zou ook wel kunnen eigenlijk. Zoals gezegd zit het boek er vol mee.quote:Op vrijdag 10 augustus 2012 01:12 schreef Jivis het volgende:
[..]
Het gaat mij natuurlijk niet om de scene, maar meer om het symbool.
Valt wel mee, er zijn idd een hoop families maar als je de kern uit elkaar weet te houden (Stark, Lannister, Baratheon, Tyrell, Greyjoy en Martell), weet je eigenlijk al genoeg. Er zit ook een appendix bij de boeken waarin alle stambomen, families etc instaan, dus die kun je ook nog altijd raadplegenquote:Op zondag 12 augustus 2012 20:42 schreef Polkadotflying het volgende:
Ook hier een echte verslaafde en ook ik baal ervan dat het nog zo lang duurt. Heb getwijfeld de boeken te gaan lezen maar ben bang de draad dan helemaal kwijt te raken; ik vind het soms al moeilijk alle families en connecties uit elkaar te houden bij de serie en heb begrepen dat het in de boeken nog vee verwarrender wordt...of valt dat wel mee?
Met eboeken zijn die appendixen altijd lastig er even snel bij te pakken. Familie Martell zit ik even heel hard over na te denken.... ik mis wel de familie van de draken... of haal ik de boel nu al weer door elkaar? (zal niet de eerste keer zijn)quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:55 schreef MAHL het volgende:
[..]
Valt wel mee, er zijn idd een hoop families maar als je de kern uit elkaar weet te houden (Stark, Lannister, Baratheon, Tyrell, Greyjoy en Martell), weet je eigenlijk al genoeg. Er zit ook een appendix bij de boeken waarin alle stambomen, families etc instaan, dus die kun je ook nog altijd raadplegen
Die boeken zijn uitgebreider, maar hebben voor mij juist een stuk meer duidelijkheid geschept over hoe het precies zit met de verschillende huizen. Achterin elk boek staat ook een vrij uitgebreide beschrijving van de huizen en de mensen die daar onder staan, voor als je in de war raakt.quote:Op zondag 12 augustus 2012 20:42 schreef Polkadotflying het volgende:
Ook hier een echte verslaafde en ook ik baal ervan dat het nog zo lang duurt. Heb getwijfeld de boeken te gaan lezen maar ben bang de draad dan helemaal kwijt te raken; ik vind het soms al moeilijk alle families en connecties uit elkaar te houden bij de serie en heb begrepen dat het in de boeken nog vee verwarrender wordt...of valt dat wel mee?
Idd, de drakenfamilie (Targaryen) vergetenquote:Op zondag 12 augustus 2012 21:38 schreef Mickeys het volgende:
[..]
Met eboeken zijn die appendixen altijd lastig er even snel bij te pakken. Familie Martell zit ik even heel hard over na te denken.... ik mis wel de familie van de draken... of haal ik de boel nu al weer door elkaar? (zal niet de eerste keer zijn)
Maar inderdaad wil ik toch ook de boeken gaan lezen al is het maar om juist de verschillende families beter te leren kennen en beter uit elkaar te kunnen halen. Denk dat ik beide seizoenen nog wel een keertje ga kijken omdat ik nu tenminste al wel wat weet waardoor het mogelijk beter te plaatsen zal zijn.
Martell is de familie waaraan Myrcella is uitgehuwelijkt, en waarmee Rhaegar Targaryen (de oudere broer van Daenerys, die in de rebellion omkwam) is getrouwd.quote:Op zondag 12 augustus 2012 22:38 schreef toetsenbordridder het volgende:
Heb boek 1 net uitgelezen maar de hoeveelheid families is een stuk uitgebreider. Toch komt het niet verwarrend over. De familie Martell zegt mij eerlijk gezegd ook niks...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |