Is ook zo, alle keren dat ik er was was er ook ergens wel een klein bosbrandje.quote:Op donderdag 19 juli 2012 23:32 schreef Lemans24 het volgende:
Bosbranden horen in een ecosysteem thuis, er is dus niet bij voorbaad reden tot zorg, mits niet aangestoken.
De natuur is er altijd mooiquote:Op vrijdag 20 juli 2012 16:09 schreef k_man het volgende:
Hoe zit het met de natuur? Is die mooi in elke tijd van het jaar, of moet je er toch vooral in de lente / zomer heen voor de bloemetjes?
Met je auto een trip maken over he eiland en dan gewoon lekker op een klein terrasje in zo'n schattig dorpje gaan zitten. Of de grotten in Sao Vicente bezoeken! Of de forellenkwekerij in Ribero Frio.quote:En wat is leuk om te zien / doen, behalve wandelen door de natuur?
Geniet ervanquote:Op donderdag 6 september 2012 23:31 schreef Bluezz het volgende:
We zitten er hoor! En het is fantastisch![]()
![]()
![]()
als we weer thuis zijn volgende week plaats ik ons reisverslagje met foto's hier wel
Vanmiddag door het gebied met de bosbranden in juli gereden, wat een ellende en wat een groot gebied![]()
Verder genieten
Oh wat een heerlijk uitgebreid verslagquote:Op dinsdag 11 september 2012 14:55 schreef Bluezz het volgende:
Ons verslag met foto's (en een paar korte filmpjes) voor de Madeira-liefhebbers, ik ga het niet helemaal overtikken hier hoor
Klopt qua porto moniz! We hebben voor ons gevoel heel madeira uitgeplozen behalve het meest oostelijke puntje.quote:Op dinsdag 11 september 2012 16:23 schreef Greys het volgende:
[..]
Oh wat een heerlijk uitgebreid verslag
Leuk, voor mij allemaal foto's met herkenning.
Ik snap trouwens dat jullie Porto Moniz iets te lang vonden, want er is buiten dat 'natuurzwembad' echt geen bal te doen volgens mij he?
De grotten vond ik ook erg leuk trouwens! Die had ik de eerste keer op Madeira niet 'gedaan', later wel.
Krijg trek van de spiezen
Ja die slakjes heb ik ook gegeten iddquote:Op dinsdag 11 september 2012 16:42 schreef Bluezz het volgende:
JaEn die slakken
En de plaatselijke zwaardvis. Echt alle lokale producten geprobeerd
Ja wij hebben een 8 daagse rondreis gedaan en voor ons is dat de ideale manier.quote:Op donderdag 25 oktober 2012 11:11 schreef Snoopyfrl het volgende:
Hallo allemaal!
Allereerst Bluezz en de Ware Jacoba: bedankt voor het delen van jullie ervaringen, prachtige foto's!
We zitten te denken aan een vakantie op Madeira. Zal voor ons de eerste keer worden, voorgaande jaren gingen we meestal naar één van de Canarische eilanden. We hebben La Palma, Lanzarote, Tenerife en Gran Canaria bezocht en uitgebreid bekeken.
Nu dus misschien Madeira.. en dus vragen!
We willen in januari gaan, hoe is het weer dan?
We willen overdag het eiland verkennen met huurauto + wandelen, 's avonds graag een uitvalsbasis waar het gezellig is, leuke restaurantjes, beetje boulevard-achtig. Liefst een appartement met lekkere bedden en het liefst met wifi.
Iemand die een leuke bestemming weet? We houden ons aanbevolen voor alle tips!
We zijn trouwens geen gevorderde wandelaars maar Levada-wandelingen voor beginners trekken ons wel aan.
Bluezz: Hebben jullie de rondreis gedaan? Zo ja, hoe is dat bevallen?
Jaquote:Op maandag 21 januari 2013 19:09 schreef Pietverdriet het volgende:
Jammer dat het wandelen niet gaat, bloes, echt wat gemist. Sta je daar midden in het regenwoud, eet je een broodje, komen we vogels uit je handen eten. Geweldig.
De uitzichten zijn spetterend, je loopt echt dwars door de wilde natuur.
Dingen bezichtigen etc.quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:57 schreef Bluezz het volgende:
Wat vind je veel 'te doen' waar ben je naar op zoek?
Wij hebben bijna het hele eiland in 8 dagen gedaan, naar onze mening hadden we beter zelf de indeling en tijd kunnen bepalen waardoor we dan ook nog het meest oostelijke puntje hadden kunnen doen, wij bleven soms te lang op 1 plek hangen waar we eigenlijk al alles hadden gezien.
Vind het een reden om er nog eens naar terug te gaan, nergens zo mooi gewandeld als daar. Hoewel je geen hoogtevrees moet hebbenquote:Op maandag 21 januari 2013 21:20 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ja
We hebben wel 1 klein levadaatje gedaan, uurtje heen uurtje terug, the limit maar wel mooi
Heb net met mijn zus gesproken om samen een weekje oesters, mosselen en vis te gaan eten in Kroatie.quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:33 schreef Bluezz het volgende:
Kan ik me voorstellen
Maar ik ga met een volgende vakantie toch graag weer naar een gebied of land wat nieuw voor me is.
Heb je een klein Madeiraboekje gekocht? Da's echt aan te radenquote:
Is zo'n boekje te koop bij de ANWB?quote:Op maandag 15 juli 2013 17:35 schreef Greys het volgende:
[..]
Heb je een klein Madeiraboekje gekocht? Da's echt aan te raden
Gewoon een reisgidsje, staan echt alle dingen in.
Ik zou in elk geval lekker een paar dagen een huurauto nemen en dan o.a. bezoeken:
- forellenkwekerij in Ribeiro Frio (uit mijn hoofd, tis al tijdje geleden)
- pal naast die kwekerij begint ook een leuke beginnerswandeling!Naar een heel tof uitkijkpunt. Niet te lange wandeling, ook prima voor ongeoefende wandelaars te doen.
- als je langs Santa Cruz rijdt tegen de avond, parkeer dan je auto in de buurt van het witte kerkje (zie je overal bovenuit, klein dorpje maar) en onderaan dat witte kerkje zijn twee terrasjes naast elkaar. Neem de rechter als je er voor staat (links heet Bom Jesus, rechts weet ik niet) en bestel een stone steak
- de grotten van Sao Vicente zijn leuk om te bezoeken
- de natural pools in Porto Moniz
- met je autootje over de hoogvlakte rijden
enz enz.
Overigens kan je sommige dingen prima combineren. Je kunt dat bv gemakkelijk de grotten en de natural pools in één dag doen. Zelfs in 1 middagMaar tis leuk om er gewoon lekker rustig naar toe te rijden via allemaal leuke bergweggetjes met bergen bloemen.
Ja de ANWB heeft een eigen boekje. Is best okay, je merkt alleen dat het uit het Duits is vertaald.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 14:29 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Is zo'n boekje te koop bij de ANWB?
Hoeveel dagen huur jij auto?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 21:23 schreef lshannah het volgende:
Thanks Greys! Nog andere autorijdtips daar? Stiekem vind ik het toch best wel spannend haha!
bij elke boekenzaak bijna!quote:Op vrijdag 26 juli 2013 14:29 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Is zo'n boekje te koop bij de ANWB?
Volgens mij alleen deze:quote:Op donderdag 8 augustus 2013 12:53 schreef de_boswachter het volgende:
Wat iemand of er een mooie waterpark is op Madeira ? Mensen die er zijn geweest ?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |