Hallo, hier ben ik dan. Eerst de TOP 6-show, de TOP 4 volgt later vandaag.
Wat is Christina Applegate toch een leuk mens, prima jurylid dat weet waar ze het over heeft en dat ook nog eens op een zeer prettige manier brengt.
OpeningsdansNou, hier werd ik nog niet wakker van. Rommelig, niet spannend. Muziek paste er niet bij. Chehon en Eliana samen smaakte wel naar meer.
Tiffany & Benji - jive - Jean-Marc GenereuxSuper

. Een van de beste dansen van dit seizoen. Waarbij ik wel moet aantekenen dat heel weinig dansen zijn blijven hangen tot nu toe. Wat ik eerder al zei:
1) jive baby!!! Govver eindelijk weer eens, en wat voor een!
2) Jean-Marc (crappy jurylid, geweldige choreograaf)
3) Benji WTF, zijn zijn spieren onlangs ook uit de cast gekomen?
4) Tiffany

Who is she? Bye Witney.
Witney soloZijn Witney’s vader en moeder broer en zus? Oh wacht, mormons…

. Solo was wel erg veel skirt swooshing, niet zo bijzonder verder.
Cole & Melanie - contemporary (of wat het jazz?) - Sonya TayehWat er in het introfilmpje gezegd werd zag ik totaal niet terug in de dans. Welke softer side van Cole? Goed gedanst hoor, daar niet van, maar niet zo memorabel. Melanie is enorm über amazing, maar toch krijg ik meteen weer een ‘mèh’-gevoel bij haar. Hup, dat been weer in de lucht, dat pijnlijke gezichtje. Een jaar zonder Melanie Moore was schijnbaar nog niet lang genoeg.
Chehon soloZwitsers Duits

. Chehons moeder

. Mooie solo, zat wel te wachten tot het echt spannend werd.
Eliana & tWitch - hip hop - Christopher ScottWat was dit nou weer

? Zelfs amazing peeps als tWitch en Eliana konden van deze drol geen cadeautje maken. Christopher Scott

. Lyrical hip hop, wat is dat eigenlijk? Ik vond het erg jazzy, maar wat weet ik ervan. En wat een vervelende remix van dat leuke sixties-nummertje.
Tiffany soloBest mooi. Maar het hoge cheerleadergehalte in haar solo’s blijft me storen.
Chehon & Kathryn - contemporary - Tyce DiOrioEen keer per seizoen heeft Tyce een oprisping van klasse, en dit was ‘em. Prachtig gedanst, Chehon die in de diepste krochten van zijn ziel dook, Kathryn die altijd super is, zeer meeslepende muziek, mooie belichting. Alleen het thema vatte ik niet helemaal, het had voor mij meer een WO II/concentratiekamp-sfeertje

. Nou ja, misschien post-WO II dan.
Cole soloAaawww, die mama. Nice! Weerwolf!
Witney & Marko- lyrical jazz - Ray Leeper
Marko wtf? Haar haar haar

! Niemendalletje, weet er verder niet meer over te zeggen.
Eliana soloNiet echt bijzonder.
Cyrus & Comfort - dubstep - Christopher ScottEerste helft ratjetoe, toen er wat harder gedanst ging worden (vanaf het tutten) vond ik het wel geinig. Cyrus werd hier wel definitief ontmaskerd hoor, als dat nog niet gebeurd was. Hij is super in zijn eigen niche-stijl, maar als hiphopper werd hij echt weggeveegd door Comfort. Al die praise, come on

. Ik blijf het een schat van een jongen vinden, maar alleen al het idee dat hij dit seizoen misschien wel gaat winnen maakt me ziek.
Witney & Chehon - cha cha - Jean-Marc GenereuxUhm, wacht, hebben zij niet al samen een cha cha gedaan (zoek zoek). O, dat was een samba, in de Top 20-show. Anyhoo! Ik kon mijn ogen niet van Chehon afhouden, die is vooruit gegaan in dit genre zeg. Perfect was het zeker niet, maar sommige (typische cha cha) moves waren echt wel goed. De eerste lift was wel waardeloos. Vond Mary en Nigel wel erg streng. Bij Cyrus wordt alles met de mantel der liefde bedekt, bij Chehon blijkbaar niet

. Hij deed me zelfs af en toe denken aan Danny in zijn jive met Anya. Hij mag winnen bij de boys!
Cyrus soloTja, dit kennen we nu wel van hem.
Eliana & Cole - contemporary - Mia MichaelsOe, het Adagio for Strings, dat is zo’n krachtig stuk muziek, en wat een briljant concept weer van Mia. Bokjes! Prachtig

. Supersterk gedanst. Dat moment dat Cole Eliana vasthoudt aan haar enkel en zij aan hem hangt tot het punt dat ze bijna valt… wow. Wat een gevecht, maar de kracht zat ‘em vooral in de adempauzes tussen de krachtsexplosies door. En die stille schreeuw op het eind, brrrr. Als Eliana niet wint bij de meiden dan is er iets goed mis met de stemmertjes in de VS.
Tiffany & Cyrus - Broadway - Spencer Liff 
. En ja hoor, laten we Cyrus maar weer een Broadway’tje geven waarin hij alleen maar een beetje hoeft te performen en Tiffany hoeft te vangen. Werd er niet warm of koud van.
Uitslag Tuurlijk hadden Chehon en Cole het gezellig moeten uitvechten in de finale, maar het mocht niet zo zijn. Persoonlijk heb ik een voorkeur voor Chehon, dus ik ben blij dat die in ieder geval de finale heeft gehaald, maar ontzettend jammer dat Cole het slachtoffer is geworden van het schaamteloze gepush van Cyrus. Uitslag van de dames ben ik het wel mee eens op voorwaarde dat Eliana gewoon gaat winnen.