Contains spoilers
Zo. Was met dat even een heel erg geweldige aflevering! Het is lang geleden dat ik zo hebben kunnen genieten van (bijna) alle dansen en me niet overdreven zat te ergeren aan de judges (sowieso, Jesse Tyler Ferguson

). Cat was briljant als altijd, ik vond het fijn om iedereen een solo te zien dansen omdat dat bij sommige kandidaten al heel lang geleden was, en ik was blij om een paar AllStars weer te zien.
Openingsdans - Peter Chu
Interessant. Wil wel meer zien van deze meneer. Even gegoogled en het blijkt dus de danser uit de clip van ‘Jar of Hearts’ te zijn. Die clip werd overigens gechoreografeerd door Stacey Tookey en Allison Holker en Kathryn McCormick zijn er in te zien. Wat is het SYTYCD-wereldje toch klein

.
Tiffany solo: niets mis mee behalve dat het een vrij standaard contemporary/jazz-meisjes solo was. Ik heb nog steeds niks met haar.
Witney & tWitch - hip hop - Luther BrownLUTHER

!!! Van SYTYCD Canada! Ik heb je gemist, gekke hiphopnegert met je zonnebril! (WTF Nigel, welcome to the SYTYCD family?) Kijk, dat bedoelde ik vorige week, zo’n hip hop wilde ik. tWitch is toch eigenlijk op z’n leukst als ‘ie met zo’n apple pie blond grietje danst. En tWitch was toch Witneys droompartner? Good for her! Ik vond het leuk, Witney was sexy en zat er lekker smerig in, haar armen hadden wel af en toe hun eigen scenario. Niet perfect, maar wel behoorlijk goed. Go Witney!
Will solo: aww, van geek naar homecoming king. Kan het nog Amerikaanser

? Ik blijf het een interessante danser vinden maar deze solo was niet memorabel.
Cole & Allison - contemporary - Sonya TayehWow. Wat mooi. Die lift aan één arm, die sierlijk synchrone draaibeweging waar Cole achter Allison staat. Geweldige afwisseling van harde, strakke, gehoekte bewegingen en dan weer zacht. Light and shade. Allison, Allison… Cole: zo intens en gracieus zag ik hem niet eerder. Muziek, kostuums, make-up, het was een prachtig geheel. Sinister, griezelig. Liked it very much. Sonya is goed bezig dit seizoen

.
Lindsay solo: oew, hoeveel bottle blond zou er per maand doorheen gaan in dat huishouden? Mwa, niet slecht, maar was er ook niet kapot van. Bovendien mis ik tits ’n ass. Sorry schat, die horen een latindanseres nu eenmaal te hebben

…
Eliana & Ryan - quickstep - Jonathan RobertsRyan!!!! Ik zat zo

te kijken. Eindelijk, eindelijk weer eens een echte, goede ballroomdans (nou ja, echt, American style, maar och). Die Ryan die heeft me toch wel een potje stage presence, damn. En Eliana: perfomer pur sang, technisch erg sterk, posture zeer mooi, al danste ze wel erg wijd met haar benen. Sweet flapper girl. Lifts in ballroomdansen kunnen me gestolen worden, maar als je zo’n lenig figuur als Eliana krijgt dan snap ik dat je de verleiding niet kunt weerstaan als choreograaf. Sowieso Jonathan Roberts

… (En o ja, hadden ze nou niet tien seconden van het gebruikelijke lik-de-reet-van-Allison-Holker of Nigel-fapt-op-Anya-moment aan Ryan kunnen besteden? ’t Was dat Cat er nog een bedankje uitfloepte, maar kom op zeg

).
Chehon solo: wow. Bij dat introfilmpje voelde ik al een brokje in de keel, en toen die solo… op die ene rare handstand na - en het belabberde camerawerk - magistraal. Und hipster Mami Tschopp… sop. Emo TV, yum

.
Lindsay & Alex - jazz - Sonya TayehOok al zo’n lekker nummer! Ik blijf Lindsay en Witney vergelijken en blijf erbij dat Lindsay technisch iets sterker is, maar net dat extras mist (sexy, sass, style, sparkle) dat Witney wel heeft. Fijne Sonya jazz, keek lekker weg. Niet het meest memorabele nummer van de avond, maar zeer goed. Voor het eerst vond ik Alex een beetje sexy. Beetje maar

. Wetende dat Lindsay eruit zou vliegen, vond ik het wel wat dubieus dat Nigel en Mary opvallend kritisch deden over Lindsay. Zo van, ze vliegt er toch uit, dat staat al vast, dan doe we net of dit ook slecht was zodat we daar geen gezeik over krijgen.
Will & Lauren - hip hop - Christopher ScottDie Christopher Scott choreos hè, die zijn toch bijna altijd behoorlijk matig

. Voor mij valt dit soort gehups toch eerder onder jazz of pop of whatever dan hip hop. Ik betrapte mezelf erop dat ik halverwege de dans aan het besluiten was of ik dat bankstel nou wel of niet mooi vond. En die Lauren, die is werkelijk op haar vervelendst in hip hop met haar irritante kop. Maar Will was wel aardig bezig.
Witney solo: aw, mormon pa

. Solo was niet verkeerd. Goede spanningsopbouw.
Cole solo: zijn stijl blijft cool, maar in vergelijking met zijn auditiesolo was het toch wat underwhelming.
Cyrus & Melanie - jazz - Mandy MooreWat een clingy bitch is ze toch, die Melanie, hoe ze weer aan Cyrus hing

. Dit was adorkable. Technisch heel uitdagend? Nee. Maar dit was wel een choreo die helemaal draaide om timing, en fuck it, dat deed Cyrus gewoon goed. Zijn performance vond ik ook erg leuk en bovendien partnert hij heel behoorlijk. En props voor de golfoutfit

. Tja, hij bewijst zich deze week weer en het publiek stemt op hem. Dus ik zit er niet meer zo mee dat hij weer een ronde verder is. Het viel me trouwens ook op dat hij echt goed meegaat in de groepsdansen. Om maar weer eens een vergelijking te trekken met José: die zetten ze op een gegeven moment gewoon op een stoel in de groepsdansen

…
Eliana solo: aw, Eliana and her mom. Chills. Voor mij de winnaar van dit seizoen, nog steeds. Overall, dus niet alleen van de meiden.
Chehon & Anya - Argentine tango - Myriam & Leonardo met de moeilijke achternamenGodverdegodverdegodver Chehon

! Nee hoor, hij hoeft niet in een tasje, ik neem hem zo wel mee! Bloody hell. Prachtig. Geen fan van Myriam & Leonardo, maar dit was het beste wat ze ooit hebben laten zien bij SYTYCD. Heet, broeierig, sexy, verleidelijk, maar ook subtiel, gepassioneerd en vooral prachtig gedanst door beiden. Yum! Eindelijk, eindelijk, eindelijk maakt Chehon de hooggespannen verwachtingen waar. Eindelijk! Chehon for the finale!
Cyrus solo: hoe doet ‘ie dat toch hè? Hij blijft een unieke danser/performer. Nou ja, ik weet niet of hij uniek is, maar ik heb nog ooit iemand zo zien bewegen. Ik heb toch wel een mega zwak voor Cyrus, kan er niets aan doen.
Tiffany & Ade - contemporary - Mandy MooreDie niet weggedraaide paardenlach van Cat net voor dat verstilde begin

. Epic! Wat heeft MM toch een afschuwelijke muzieksmaak (teringCelineDion). Oh Ade

. Ik kwijl wel op de Chehons van deze wereld, but I’m your lady and you are my man. Ja jongens, supergoed natuurlijk, daar wil ik niet lullig over doen, maar bij dit soort Mandy Moore-gedoe voel ik me altijd geflashbackt naar de 1990, zappend tussen MTV, Sky Channel en The Music Box. Desalniettemin prima afsluiter van een bijna perfecte show.
Bottom:
Mijn meisjes top 4 is 1) Eliana 2) Witney 3) Lindsay 4) Tiffany, dus die laatste had ik liever zien gaan. Ze doet me nog steeds erg weinig. Jammer, maar het was al wel een tijdje duidelijk dat Lindsay de finale niet zou gaan halen.
Mijn jongens top 4 is: 1) Chehon 2) Will 3) Cole 4) Cyrus. Ik dacht dat Will wel met twee vingers in de neus de finale zou gaan halen, maar zie hier. Wat stemmen de Amerikaantjes toch vaak klakkeloos voor het afgezaagde contemporarywerk en niet voor out-of-the-box dingen als Wills hartstikke leuke Bollywood van vorige week. Dag labrador puppy, ik vond je leuk

.
[ Bericht 0% gewijzigd door Malahide op 30-08-2012 17:52:00 ]