abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114419059
Hallo iedereen,

Ik heb een probleem en hoor graag wat meningen hierover, lees wel graag eerst heel mijn bericht voordat je een mening vormt/geeft.

Mijn nicht gaat binnenkort trouwen. Ik heb een kind van 2,5 wat haar achterneefje is. Ik had gereageerd op de uitnodiging dat mijn man, ik en onze zoon kwamen en onze wensen doorgegeven voor het diner.
In onze familie komen wel allemaal op elkaar verjaardag en mijn nicht werkt met kinderen en heeft hiervoor geen afkeur.
Dezelfde dag dat ik gereageerd heb op de uitnodiging (nu een week geleden) kreeg ik een e-mail terug dat ze het leuk vonden dat we kwamen, maar dat de uitnodiging aan mij en mijn man was geadresseerd en dan ons kind niet welkom is omdat ze vanwege het groot aantal kinderen besloten hebben om alleen directe nichtjes of neefjes op de bruiloft toe te laten (hun bruidskinderen).
Nu is de bruiloft een eind uit de buurt en mijn ouders zijn ook uitgenodigd. Er is geen verschil tussen dag en receptiegasten en de uitnodiging geld voor de gehele dag. Mijn schoonouders zijn dan op vakantie dus ik heb geen onbetaalde oppas mogelijkheid. Ik betaal een meisje van 19, 5 euro per uur als ze hier oppast. Dit betekend dat ik zo'n 100 euro kwijt ga zijn aan opvang voor onze zoon tijdens de bruiloft.
De bruidskinderen zijn zelfs nog jonger dan onze zoon. En mijn nichtjes van 10 en 13 beide met heftige ADHD zijn wel welkom.

Ik heb begrip voor dat een bruiloft een speciale dag is voor iemand en dat kinderen 's avonds tijdens het feest niet welkom zijn. Bij vrienden doe ik ook niet moeilijk als mijn zoon overdag niet welkom is. Dit gaat echter om mijn nicht en onze zoon is de enige achterneef van haar in de familie. De andere kinderen waar mijn nicht over praat zijn kinderen van vrienden en kennissen.
Ik heb er begrip voor dat iemand zelf mag bepalen wie hij wel of niet uitnodigd.

Toch merk ik dat ik het heel moeilijk met de situatie heb. Onze zoon is niet uitgenodigd terwijl de overige kinderen in de familie wel uitgenodigd zijn. Ik merk dat het me raakt en verdrietig en boos maakt.
Ik heb nog niet gereageerd op hun verzoek of we de etenswensen voor 2 personen door kunnen geven en zit met mijn handen in het haar. Onze zoon meenemen is dus blijkbaar geen optie. Opvang regelen voor 100 euro is voor ons financieel ook geen optie, ander opvang is niet mogelijk. Ik wil haar niet beledigen, ik weet dat ik het zwarte schaap in de familie ben als ik niet ga. Ik wil haar dag niet verzieken, dus weet ook niet in hoeverre ik dit met haar kan bespreken. Waarschijnlijk ziet zij het dan alsof ik mijn wensen boven die van haar stel terwijl het haar dag is. Ik wil haar dag niet verpesten. Als ik niet ga verziek ik het ook voor haar. Als 1 van ons twee gaat is het voor hun ook niet leuk.

Ik weet gewoon niet wat ik moet doen, ik ben zo boos en verdrietig. Ik vraag me af of ik de enige ben die het raar vind dat mijn zoon die overigens FAMILIE is niet uitgenodigd is als enige op de bruiloft....

Financieel zitten wij krap bij kas. Ik ben nog student en we hebben een kind en leven van een dun salaris en mijn studiekosten moet ik zelf betalen. Dus ja 5 euro per uur voor een oppas is voor ons veel geld. Ook een huwelijkscadeau is veel geld. Nu lijkt het net alsof wij geen geld overhebben voor mij nicht maar dat is niet waar.

Onze familie heeft goed contact, mijn zoon zien ze regelmatig, die gaat ook weleens bij hun logeren.

Alle mensen die kunnen oppassen zijn uitgenodigd. Gezien onze banden relatief gelijk zijn. De buren hebben we weinig contact mee, de buurvrouw aan de ene kant is gisteren uitgezet omdat ze haar huur maandenlang niet betaald had en haar huis stond volgens de makelaar vol met gestolen waar. Ik heb dus niet het type buur waar ik mijn kind achter kan laten.

Ja ik heb wel begrip voor de situatie. Immers ben ik zelf ook getrouwd (overigens was ik toen 32 weken zwanger). De keuze is aan hun om wel of geen kinderen uit te nodigen. Ik weet wat voor stress het is om een feest te organiseren en wat een paar mensen extra kost. Het is inderdaad hun dag en hun keuze, daar gaat de discussie dan ook niet om.

Ik heb inderdaad stress over de keuze die ik maak, geld uitgeven aan een oppas... geld dat we niet hebben (overigens wel voor ze over hebben). Stress over wat er van ons gedacht wordt als we niet gaan, stress over wat er van ons gedacht wordt als er maar 1 persoon gaat. Stress over de kosten van de brandstof van de auto ect ect.

Overigens is mijn zoon wel de enige achterneefje in de familie.. Ook aan zijn kant, dit weet ik omdat we dus allemaal op elkaar verjaardag komen. De bruidegoms zijn familie zijn nog geen kinderen van de nichten en neven. Aan mijn kant van de familie ben ik de eerste die kinderen heeft.

Overigens heb ik de bruid wel gebeld omdat ook uit dit forum weer blijkt dat ik vaak anders op schrift over kom dat ik bedoel.
Ik heb haar uitgelegd dat ik hun situatie begrijp en dat welke beslissing wij ook nemen dit dus niks te maken heeft met hun persoonlijk. Dat het dus niet is dat we geen moeite voor hun willen doen of dat ze niet belangrijk voor ons zijn.
Zij heeft me uitgelegd dat hun inderdaad een keuze maken en ergens de grens moeten leggen en zij geen 13 kinderen op hun bruiloft wilden hebben en het niet iedereen naar hun zin kunnen maken. Ze vat het niet persoonlijk op als we niet komen. Gelukkig maar....

De stress blijft de keuze blijft bij ons. Vind het moeilijk om keuzes te maken....
  donderdag 19 juli 2012 @ 16:24:24 #2
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_114419246
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 15:30 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Gewoon niet gaan. Hebben ze gelijk 2 extra plekken over ^O^
Als je iemand uitnodigt nodig je het hele gezin uit. Anders niet :W
Ben het helemaal met je eens (wat betreft familie, als iemand al zn collega's uitnodigt dan vind ik het wel normaal dat die niet hun aanhang en kinderen meenemen), maar blijkbaar is het een normaal gegeven? De meeste reactie is toch 'hun dag en als zij geen achterneefjes/nichtjes willen, prima toch'.
  donderdag 19 juli 2012 @ 16:25:02 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114419275
Over je keuze: gewoon doen waar je zelf zin in hebt, wat je familie denkt over de bruiloft van een nicht maakt toch niet uit. Het is nou niet alsof jij/je man/jullie de bruiloft van een broer of zus laten schieten.
  donderdag 19 juli 2012 @ 16:25:52 #4
262 Re
Kiss & Swallow
pi_114419322
even gelinkt naar deel I
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_114419330
Ik verwacht dat niemand in de familie er een groot probleem mee zal hebben, als één van jullie twee gaat en de andere thuisblijft met het kind.
pi_114419406
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:25 schreef Re het volgende:
even gelinkt naar deel I
Undercover mod?
pi_114419413
Volgens mij is het vooral TS haar eigen onzekerheid over wat 'de anderen' denken die haar parten speelt.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  donderdag 19 juli 2012 @ 16:27:37 #8
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_114419419
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:

[..]

Familie is je enige echte houvast. Vrienden kan je verwisselen, familie niet.
Mwa...

Vrienden zoek je zelf uit en familie krijg je er gratis bij.

Hier zelfs keuzes gemaakt tussen ooms en tantes (dus sommige broers/zussen van ouders niet uitgenodigd en anderen wel). Als je nooit interesse in mijn leven hebt getoond hoef je ook niet te verwachten dat je uitgenodigd wordt als er gratis eten en drinken is.
  donderdag 19 juli 2012 @ 16:28:14 #9
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_114419454
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:24 schreef Marrije het volgende:

[..]

Ben het helemaal met je eens (wat betreft familie, als iemand al zn collega's uitnodigt dan vind ik het wel normaal dat die niet hun aanhang en kinderen meenemen), maar blijkbaar is het een normaal gegeven? De meeste reactie is toch 'hun dag en als zij geen achterneefjes/nichtjes willen, prima toch'.
Over collega's gesproken. Directe collega gaat trouwen, nodigt wel de manager en de manager daarvan uit, maar niet z'n directe collega's. Tja jammer, maar goed recht :)

al zeuren we natuurlijk wel gewoon leuk O+
pi_114419457
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:27 schreef Cat22 het volgende:
Volgens mij is het vooral TS haar eigen onzekerheid over wat 'de anderen' denken die haar parten speelt.
En had ze liever dan de keuze voor haar werd gemaakt.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_114419498
Keuze van het bruidspaar (en ze hebben ergens een lijn getrokken). Wie ben jij om te bepalen of het juist of niet is.

Voorbeeld: Op mijn bruiloft hebben we alle kinderen van directe familie jonger dan 4 jaar niet uitgenodigd. Wij wilden geen huilende of vervelende kinderen op het moment dat het om ons zou moeten draaien. Daarnaast hebben we uit kosten overweging alle kinderen van de niet directe familie en vrienden ook niet uitgenodigd.

De vraag is niet: "of je het eens bent met die lijn". Ik lees tussen de regels door dat je het er niet helemaal mee eens bent, maar of je "zonder je kind gaat".
Je hebt iemand nodig, stil en oprecht
die als het er op aan komt met je sms't en met je chat
Pas als je iemand hebt die met je skypet en met je mailt
dan pas kun je zeggen: ik heb een vriend die zich verveelt
  donderdag 19 juli 2012 @ 16:29:07 #12
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114419499
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Nou dan beslissen wij toch even en stuurt ze een mail met de link naar dit topic :D
pi_114419510
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:28 schreef Ticootje het volgende:

[..]

dat heeft het bruidspaar al gedaan hoor! ^O^
Nu nog even invullen hoe en wat. :P
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Official ESF Kreviewer donderdag 19 juli 2012 @ 16:29:27 #14
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_114419518
Het lijkt me duidelijk dat je niet echt van het aanpassen bent. Het is hún bruiloft. Zij bepalen wie mag komen. Simpel.
pi_114419556
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:29 schreef DarkElf het volgende:

[..]

dat heeft het bruidspaar al gedaan hoor! ^O^
Nu nog even invullen hoe en wat. :P
Nou of ze toch met zn 2 gaan, en oppas... Of 1 van de 2, of niet...

Die keus maakt ze zelf.
pi_114419642
Volgens mij gaat ze het nooit meer naar haar zin hebben op die bruiloft als ze weet dat er thuis een oppas schaars geld zit te vangen. Lijkt me daarom beter dat 1 van de 2 gaat.
pi_114419647
TS, wat wil je nu zelf eigenlijk? Vind je het überhaupt leuk om naar die bruiloft toe te gaan?
Want in je OP lees ik alleen maar zorgen... over al dan niet gaan, kosten oppas, wie er dan gaat, kosten kadootje, kosten brandstof etc.

Het is een uitnodiging die je krijgt, geen dwangbevel. :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_114419668
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:32 schreef Cat22 het volgende:
TS, wat wil je nu zelf eigenlijk? Vind je het überhaupt leuk om naar die bruiloft toe te gaan?
Want in je OP lees ik alleen maar zorgen... over al dan niet gaan, kosten oppas, wie er dan gaat, kosten kadootje, kosten brandstof etc.

Plus dat ja.
Ja doei.
  donderdag 19 juli 2012 @ 16:32:41 #19
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_114419673
quote:
Jewel, want wat zal de familie wle niet denken als ze niet gaat!!!!
  donderdag 19 juli 2012 @ 16:32:50 #20
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_114419683
Ik zou zeggen, pas je topictitel aan, en plaats een nieuw topic in FHF. Er is vast wel een Fokker die een dagje op jouw kabouter wil passen.
censuur :O
pi_114419763
En deze reactie is precies waarom ALLE bruidsparen in de stress schieten bij de gastenlijst. Well done TS! Het is HUN dag en ik vind het logisch dat ze ERGENS de grens trekken en zich daaraan houden JUIST om scheve blikken te voorkomen.

Ik ben niet zo snel kort door de bocht, maar ik vind je reactie enorm egoistisch. Het gaat er totaal niet om of ze jouw zoontje lief vinden of niet, tuurlijk houden ze van hem en het is ook niet persoonlijk bedoeld, dus doe niet zo dramatisch!!!!!
Sarcasme. Herken het.
pi_114419771
iets zegt mij dat dit topic heel anders gelopen was als het in OUD geopend was :D
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 19 juli 2012 @ 16:35:29 #23
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_114419795
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:34 schreef DarkElf het volgende:
iets zegt mij dat dit topic heel anders gelopen was als het in OUD geopend was :D
Slagveld :').
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_114419826
quote:

Inderdaad,

Je kan ook even een kostenplaatje op een rijtje zetten.
Je hebt 160km aan benzinekosten
De oppas kost geld maar misschien kan je er omdat het de hele dag is afronden op 50 euro
Ik heb laatst begrepen dat het enigszins standaard is om als koppel 50e te geven als kado

Wat krijg je er voor terug: Een leuke en gezellige dag met je familie met lekker eten.

Zij investeren ook in jou, volgens mij is een daggast 40e en avondgast 30e (ongeveer) dus zij zitten ook over de 100e heen als jullie mogen komen.

Dit is dus puur en alleen naar het kostenplaatje gekeken. Ik vind overigens dat zij in prima recht staat om die lijn te trekken en zo te lezen heeft ze er ook geen moeite mee als dit bepaalde consequenties opleverd. Hoe de rest van de familie er dan over denkt als je niet komt zou ik me niet druk over maken. Mocht je dat toch doen, dan leg je het probleem even aan je ouders voor? Zij hebben meer kennis over hoe er geroddeld wordt in je familie dan een random person hier op Fok.
pi_114419833
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 16:34 schreef DarkElf het volgende:
Het was mijn eerste suggestie in deel 1 :')

Smul topic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')