abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114416099

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel, Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum
Mirgeam, werkzaam in VBG Amersfoort
Selestha bezorger in Amersfoort

De OP is hier te vinden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_114416351
Wat een pleurisweer, zeg! Het kwam hier met bakken uit de lucht, en de straffe westenwind hielp ook niet echt mee. En dan ook nog die dikke H&H boeken, sommige adressen hadden er wel 3!

Sommigen hadden trouwens weinig last van het weer: ik zag een vrouwelijke collega lopen (blond, jaar of 18) met een ultrakort spijkerbroekje aan en een mouwloos shirtje. :9
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_114416716
Je kan met gemak 4 binnentassen in 2 fietstassen kwijt. Gewoon eerst horizontaal de bundels erin leggen, totdat je nog 5-10 cm over hebt aan de bovenkant. Vervolgens de rest van de bundels verticaal daar bovenop zetten. Stapels HAH kun je meestal wel kwijt tussen de twee fietstassen op je bagagedrager.
lama
pi_114417104
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 15:29 schreef lbeew het volgende:
Je kan met gemak 4 binnentassen in 2 fietstassen kwijt. Gewoon eerst horizontaal de bundels erin leggen, totdat je nog 5-10 cm over hebt aan de bovenkant. Vervolgens de rest van de bundels verticaal daar bovenop zetten. Stapels HAH kun je meestal wel kwijt tussen de twee fietstassen op je bagagedrager.
Totdat je band elke keer lek is en je al die tijd die je wint dubbel en dwars kwijt bent aan reparaties.
Daarom knal ik ook niet overal naartoe met de fiets. Soms heb je hele wijken met irritante opstapjes qua pad. Je krijgt kan wel reparaties declareren. Maar daar heb je weinig aan als je fiets binnen no time af is.
pi_114418024
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 15:37 schreef Kabolter het volgende:

[..]

Totdat je band elke keer lek is en je al die tijd die je wint dubbel en dwars kwijt bent aan reparaties.
Daarom knal ik ook niet overal naartoe met de fiets. Soms heb je hele wijken met irritante opstapjes qua pad. Je krijgt kan wel reparaties declareren. Maar daar heb je weinig aan als je fiets binnen no time af is.
Ik ging beladen met mijn fiets gewoon stoep op en af al fietsend, nooit problemen mee gehad. Bagagedrager heeft wel wat te verduren gehad en paar heb ik een paar schroefjes moeten vervangen. Daarnaast alleen normaal onderhoud eigenlijk, zoals ketting die een keer stuk is gegaan, etc...
lama
pi_114418317
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 15:29 schreef lbeew het volgende:
Nou, niet met die zware boeken van vandaag, hoor! Ik had voor mijn ochtendwijk 4 tassen, van naar schatting 20-25 kg per stuk. Dat had mijn fiets niet echt leuk gevonden als ik dat allemaal achterop zou gooien.
pi_114421410
Wat een prutweer! Helaas is de post niet overal droog op de mat geploft.
En wat een klote H&Mboeken! In 1 straat had ik er serieus 15 of zo :(.

Ik neem 2-3 zakken per keer mee. Meer gaat mijn fiets ook echt niet waarderen.

En in die straat mag ik bij een deel van de deuren over houten loopplankjes, omdat de stoep open ligt. En daar zijn ook 4 nieuwe huizen gekomen waar de brievenbussen nog dicht zitten. :( lekker handig! Ook handig: bol.compakketten in de tas naast de post proppen waardoor de pakketten kapot gaan. Heb daar meteen maar een opmerking over gemaakt in het bezorgrapport dat ze dat niet moeten doen.

Vandaag mijn nieuwe jas opgehald. Hij past, maar ik moet van onderen geen gram aan komen en van boven is ie veel te wijd. En de mouwen zijn 10-15 cm te lang :')
  donderdag 19 juli 2012 @ 17:10:05 #8
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_114421712
Qua postvolume viel het wel mee, was idd echt die H&M die er op bijna elk adres wel was.
Het lijkt dan veel, maar is het in feite niet.
Wel weer mogen tillen die zware tassen :')
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_114421749
Ik heb die nieuwe jas nu een paar keer geprobeerd, maar ik trek hem niet meer aan. Zweet er meteen na 5 minuten in, ook al is het koud of nat weer (met jas los).

En ik snap nog steeds niet waarom bol.com of ECI hun pakketjes in doosjes blijven sturen. Die gaan zovaak kapot of belanden onderop een tas. Ook tv-gidsen/tijdschriften zonder plastic versturen snap ik niet. Het scheurt, waait kapot of komt verzopen aan.

Helpt ook niet echt als de mensen van het Autobedrijf de tassen letterlijk uit de auto flikkeren. Je hoort soms gewoon keihard een knal op de grond. Ja vindt je het gek als de pakketjes dan al kapot zijn?! (je hebt ook goede medewerkers, maar de meeste dumpen 't en rijden zo snel mogelijk weg)...
pi_114421765
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:56 schreef KatrienDuck het volgende:

[..]

Krijg jij 3,5 tas mee op de fiets? Hoe doe je dat, 2 in de fietstassen en de rest dan?
Oh foutje.. vandaag waren het er 2,5. Als ik er 3 heb (minder zwaar dan nu), dan zet ik er eentje op de bagagedrager. 1x wel iets van 3,5 mee gesleept, ook nog spul in de stuurtas. Was ook met wat zwaardere reclame, dat was toch niet echt aan te raden :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 19 juli 2012 @ 17:15:16 #11
110987 ErwinRommel
pi_114422034
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 17:10 schreef Deezertje het volgende:
Ik heb die nieuwe jas nu een paar keer geprobeerd, maar ik trek hem niet meer aan. Zweet er meteen na 5 minuten in, ook al is het koud of nat weer (met jas los).

En ik snap nog steeds niet waarom bol.com of ECI hun pakketjes in doosjes blijven sturen. Die gaan zovaak kapot of belanden onderop een tas. Ook tv-gidsen/tijdschriften zonder plastic versturen snap ik niet. Het scheurt, waait kapot of komt verzopen aan.

Helpt ook niet echt als de mensen van het Autobedrijf de tassen letterlijk uit de auto flikkeren. Je hoort soms gewoon keihard een knal op de grond. Ja vindt je het gek als de pakketjes dan al kapot zijn?! (je hebt ook goede medewerkers, maar de meeste dumpen 't en rijden zo snel mogelijk weg)...
Dan ben ik een goede ;)
Ik zet alles netjes op code.
pi_114422056
Hier worden alle depots met kleppenwagens gereden.
lama
pi_114423071
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 17:10 schreef Deezertje het volgende:

Dat snap ik dus ook echt niet. :( Die doosjes kunnen ook bij best veel niet in de bus.
pi_114423268
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 17:15 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Dan ben ik een goede ;)
Ik zet alles netjes op code.
Dat jij daar de tijd voor hebt... hier niet in ieder geval, zal er mss ook wel mee te maken dat het om de regio Amsterdam gaat ;)
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
pi_114423501
Waar kun je je salarisstrookje vinden??
  donderdag 19 juli 2012 @ 17:57:08 #16
110987 ErwinRommel
pi_114423769
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 17:43 schreef Taneli het volgende:

[..]

Dat jij daar de tijd voor hebt... hier niet in ieder geval, zal er mss ook wel mee te maken dat het om de regio Amsterdam gaat ;)
Voor de depot ritten en steunpunten, bij de postbezorgers thuis dus staat 1 uur voor. Zelfs als ik het netjes op code leg kom ik nog niet aan dat ene uurtje wat er voor staat.
Dus doe ik het netjes op code, zijn de postbezorgers ook weer blij. En ik neem gelijk de lege tassen mee en evt rest HAH.
  donderdag 19 juli 2012 @ 18:02:12 #17
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_114423977
Ik ben weer terug van vakantie uit Wales mensen! ^O^

Zaterdag is mijn laatste vrije zaterdag, de week daarop begin ik weer. Ik ga in augustus nog wel wat extra werken denk ik! :Y
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
  donderdag 19 juli 2012 @ 18:05:25 #18
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_114424105
veel post vandaag (voornamelijk H&M boeken/folders en tv gidsen)
precies 4 uur gewerkt (8:00 tot 12:00)

2 collega's gingen nog bekvechten over een wijk ofzo :{
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroïd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  donderdag 19 juli 2012 @ 18:07:27 #19
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_114424197
Bah die Hernia & Mishandeling boeken. Ik had gewoon een straat waar van de 40 huizen er 2 maar niet zo'n boek hadden. En dat waren bedrijven.

Vandaag me postkar in een auto geknald. Heb een briefje achtergelaten.Maar ben nog niet gebeld. Iemand een idee hoe de postnl dat verder afhandelt?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_114424507
Moet je waarschijnlijk een schadeformulier in gaan vullen. PostNL regelt het daarna verder wel als het goed is. Heb ook een keer een schade gevalletje gehad ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  donderdag 19 juli 2012 @ 18:18:24 #21
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_114424631
Maar wat vul ik op het schade formulier in? Niet mijn eigen gegevens neem ik aan? Of stuur ik dat meteen naar de postnl?
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_114425386
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 17:49 schreef sushine het volgende:
Waar kun je je salarisstrookje vinden??
Op mijnpostnl.nl inloggen en dan:
Personele Zaken > Zelf doen / Medewerker > Personeelsdossier > Salaris > Personeelsdossier weergeven. Dan krijg je een rijtje mappen en dan klik je de salarismap aan.
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_114426441
Is het geen idee om de maandag gewoon HaH-dag te maken?
En dan de rest van de week (ook niet op dinsdag of zaterdag) dan geen reclame.
Maandag is er toch nooit post dus sjouw je alleen maar met folders. Dat moet dan nog wel te doen zijn, toch? ;)
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 19 juli 2012 @ 19:05:09 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_114426542
dat is te duur voor het bedrijf. Ik denk dat die optie duurder is dan wanneer er op piekdagen met HAH gelopen wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_114426646
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 17:57 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Voor de depot ritten en steunpunten, bij de postbezorgers thuis dus staat 1 uur voor. Zelfs als ik het netjes op code leg kom ik nog niet aan dat ene uurtje wat er voor staat.
Dus doe ik het netjes op code, zijn de postbezorgers ook weer blij. En ik neem gelijk de lege tassen mee en evt rest HAH.
Ik heb 's ochtends voor 2 depotjes ook een uur, maar meestal moet ik wachten op de laatste ochtendwijk die klaar is waardoor ik het net red, 's middags heb ik drie depotjes en red ik het in 2 kwartier, maar daar heb ik een depot waar ik de tassen wel uit de container haal en neerzet in het depot en de container + lege tassen weer meeneem.

Verschil moet er zijn blijkbaar! ;) :Y)
Daar hoorden zij engelen zingen... AJAX! ***
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')