And i love itquote:Op donderdag 19 juli 2012 15:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Nee, ik ben Turks. Daar zit het verschil hem in. Dat asociale gedrag (want dat is het), is gewoon geaccepteerd in de Nederlandse samenleving
quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:50 schreef mootie het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een geldboom in de tuin.
quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:49 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Het ligt er maar net aan hoe je het verhaal brengt aan de telefoon.
En het vervolgens de komende vijf jaar pissig ter sprake brengt op volgende bijeenkomsten?quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:50 schreef mootie het volgende:
[..]
Met stiekem de gedachte: Als ik het zielig breng mag ik mijn kind vast meebrengen.
Ik zou overigens zo'n watje zijn wat daar intrapt.![]()
Het is een uitnodiging. Geen dwangbevel. Als het je echt zo tegenstaat te voldoen aan bepaalde eisen van het stel kom je niet.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:46 schreef Luigi het volgende:
Als het hun dag is moeten ze niet de halve wereld uitnodigen maar lekker anoniem op het stadhuis op maandagochtend trouwen.. Alsof je opeens in dienst moet zijn van zo'n kutstelletje.
Met bril in bijpassende kleur.quote:
Volgens mij een voltreffer. Wat ben je scherp vandaag.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ben je toevallig Turks of Marokkaans?
quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee, het is zwaar onbeschoft gedrag. Het is familie, die nodig je gewoon uit. Ook die 300 neven en nichten.
Pure horror dus. Maar veel plezier op je prinsessedagjequote:
Jij vind het asociaal, dat wil eerder zeggen dat je nog niet 100% bent ingeburgerd.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:49 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Nee, ik ben Turks. Daar zit het verschil hem in. Dat asociale gedrag (want dat is het), is gewoon geaccepteerd in de Nederlandse samenleving
In het mogelijke geval dat ze een uitzondering willen maken, wat goed mogelijk is, ik zeg niet dat ik verwacht dat ze dat doen, ik zou er zeker niet op aansturen.quote:
blijkbaar denken ze er niet eens over na . Met dat bericht "ik hoor het wel van je" is duidelijk dat ze geen concessies gaan doenquote:Op donderdag 19 juli 2012 15:51 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
In het mogelijke geval dat ze een uitzondering willen maken, wat goed mogelijk is, ik zeg niet dat ik verwacht dat ze dat doen, ik zou er zeker niet op aansturen.
Ben je nou zo dom? Of ben je nou zo dom?quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:51 schreef Luigi het volgende:
[..]
Pure horror dus. Maar veel plezier op je prinsessedagje. Niet vergeten nog ff flink de bridezilla uit te hangen op JOUW dag he! Zorg ervoor dat níemand het naar z'n zin heeft mop!
Volgens mij een open deurquote:Op donderdag 19 juli 2012 15:51 schreef Kloonhommel het volgende:
[..]
Volgens mij een voltreffer. Wat ben je scherp vandaag.
Ik weet niet hoe het bij Nederlandse bruiloften is geregeld maar bij Turkse bruiloften komt er een hoop geld, sieraden etc. los van de mensen die je uitnodigtquote:Op donderdag 19 juli 2012 15:50 schreef mootie het volgende:
[..]
Niet iedereen heeft een geldboom in de tuin.
Alleen al door te bellen stuur je erop aan.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:51 schreef kingtoppie het volgende:
In het mogelijke geval dat ze een uitzondering willen maken, wat goed mogelijk is, ik zeg niet dat ik verwacht dat ze dat doen, ik zou er zeker niet op aansturen.
Lekker weinig nuance hier...
Haha nee, dat dan weer niet. Dan zou ik gewoon pissig op mezelf zijn.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:51 schreef Polarcat het volgende:
[..]
En het vervolgens de komende vijf jaar pissig ter sprake brengt op volgende bijeenkomsten?
feetjes zijn er toch juist voor kinderen?quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:52 schreef Serinde het volgende:
Een feetje is trouwens toch ook veel leuker zonder dat je op je kind hoeft te letten
enkel wat geld in enveloppen. Dekt nooit de kostenquote:Op donderdag 19 juli 2012 15:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het bij Nederlandse bruiloften is geregeld maar bij Turkse bruiloften komt er een hoop geld, sieraden etc. los van de mensen die je uitnodigt
Ach denk in complotten.. Whatever, ik ben niet zo moeilijk, weet wel wat ik bij mensen kan maken en heb nooit problemen met mensen eigenlijk.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:50 schreef mootie het volgende:
[..]
Met stiekem de gedachte: Als ik het zielig breng mag ik mijn kind vast meebrengen.
Ik zou overigens zo'n watje zijn wat daar intrapt.![]()
Tja, de gasten hebben ook niet allemaal een geldboompje in de tuin. En een bruiloft kost al snel 100 euro per gast, echt niet dat je dat allemaal weer terugkrijgt.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het bij Nederlandse bruiloften is geregeld maar bij Turkse bruiloften komt er een hoop geld, sieraden etc. los van de mensen die je uitnodigt
Beter nog: kinderen zijn een feest!quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:53 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
feetjes zijn er toch juist voor kinderen?
feetjes.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:53 schreef Serinde het volgende:
[..]
Beter nog: kinderen zijn een feest!
Maar het is toch veel prettiger om alleen de mensen uit te nodigen die je echt op je bruiloft wilt hebben? Niet nog een stapel 'moetjes', alleen omdat ze familie zijn?quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Oh, wie zou dat wel doen met een of ander stom mailtje? Als jij geen moeite doet voor de ander, doet de ander het ook niet zo snel terug.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:52 schreef Cue_ het volgende:
[..]
blijkbaar denken ze er niet eens over na . Met dat bericht "ik hoor het wel van je" is duidelijk dat ze geen concessies gaan doen
Het is dus gewoon een cultuurverschil. Zowel de Turkse als de Nederlandse manier werken, zolang de hele familie dezelfde manier aanhangt.quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:53 schreef lunapuella het volgende:
Tja, de gasten hebben ook niet allemaal een geldboompje in de tuin. En een bruiloft kost al snel 100 euro per gast, echt niet dat je dat allemaal weer terugkrijgt.
Hier ook: 1000 man op een bruiloft is geen uitzondering en je bent min of meer verplicht om 100+ euro te geven per paar als je naar alleen de receptie gaat. Lucratieve businessquote:Op donderdag 19 juli 2012 15:52 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Ja....quote:Op donderdag 19 juli 2012 15:53 schreef Serinde het volgende:
[..]
Beter nog: kinderen zijn een feest!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |