Gewoon mailen dat jullie geen oppas hebben voor je zoon en dar je daarom de eetwensen doorgeeft voor 1 persoon. Dat jullie nog over moeten hebben wie van de 2 dat zal worden...quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:34 schreef justsomeoneelse het volgende:
Hallo iedereen,
Ik heb een probleem en hoor graag wat meningen hierover, lees wel graag eerst heel mijn bericht voordat je een mening vormt/geeft.
Mijn nicht gaat binnenkort trouwen. Ik heb een kind van 2,5 wat haar achterneefje is. Ik had gereageerd op de uitnodiging dat mijn man, ik en onze zoon kwamen en onze wensen doorgegeven voor het diner.
In onze familie komen wel allemaal op elkaar verjaardag en mijn nicht werkt met kinderen en heeft hiervoor geen afkeur.
Dezelfde dag dat ik gereageerd heb op de uitnodiging (nu een week geleden) kreeg ik een e-mail terug dat ze het leuk vonden dat we kwamen, maar dat de uitnodiging aan mij en mijn man was geadresseerd en dan ons kind niet welkom is omdat ze vanwege het groot aantal kinderen besloten hebben om alleen directe nichtjes of neefjes op de bruiloft toe te laten (hun bruidskinderen).
Nu is de bruiloft een eind uit de buurt en mijn ouders zijn ook uitgenodigd. Er is geen verschil tussen dag en receptiegasten en de uitnodiging geld voor de gehele dag. Mijn schoonouders zijn dan op vakantie dus ik heb geen onbetaalde oppas mogelijkheid. Ik betaal een meisje van 19, 5 euro per uur als ze hier oppast. Dit betekend dat ik zo'n 100 euro kwijt ga zijn aan opvang voor onze zoon tijdens de bruiloft.
De bruidskinderen zijn zelfs nog jonger dan onze zoon. En mijn nichtjes van 10 en 13 beide met heftige ADHD zijn wel welkom.
Ik heb begrip voor dat een bruiloft een speciale dag is voor iemand en dat kinderen 's avonds tijdens het feest niet welkom zijn. Bij vrienden doe ik ook niet moeilijk als mijn zoon overdag niet welkom is. Dit gaat echter om mijn nicht en onze zoon is de enige achterneef van haar in de familie. De andere kinderen waar mijn nicht over praat zijn kinderen van vrienden en kennissen.
Ik heb er begrip voor dat iemand zelf mag bepalen wie hij wel of niet uitnodigd.
Toch merk ik dat ik het heel moeilijk met de situatie heb. Onze zoon is niet uitgenodigd terwijl de overige kinderen in de familie wel uitgenodigd zijn. Ik merk dat het me raakt en verdrietig en boos maakt.
Ik heb nog niet gereageerd op hun verzoek of we de etenswensen voor 2 personen door kunnen geven en zit met mijn handen in het haar. Onze zoon meenemen is dus blijkbaar geen optie. Opvang regelen voor 100 euro is voor ons financieel ook geen optie, ander opvang is niet mogelijk. Ik wil haar niet beledigen, ik weet dat ik het zwarte schaap in de familie ben als ik niet ga. Ik wil haar dag niet verzieken, dus weet ook niet in hoeverre ik dit met haar kan bespreken. Waarschijnlijk ziet zij het dan alsof ik mijn wensen boven die van haar stel terwijl het haar dag is. Ik wil haar dag niet verpesten. Als ik niet ga verziek ik het ook voor haar. Als 1 van ons twee gaat is het voor hun ook niet leuk.
Ik weet gewoon niet wat ik moet doen, ik ben zo boos en verdrietig. Ik vraag me af of ik de enige ben die het raar vind dat mijn zoon die overigens FAMILIE is niet uitgenodigd is als enige op de bruiloft....
Hoe denken jullie erover als jullie het zo lezen?
Oh en dat.quote:
Goede optie wel. Gelijk duidelijk, en niet gelijk een aanval.quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gewoon mailen dat jullie geen oppas hebben voor je zoon en dar je daarom de eetwensen doorgeeft voor 1 persoon. Dat jullie nog over moeten hebben wie van de 2 dat zal worden...
quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Gewoon mailen dat jullie geen oppas hebben voor je zoon en dar je daarom de eetwensen doorgeeft voor 1 persoon. Dat jullie nog over moeten hebben wie van de 2 dat zal worden...
Dit inderdaadquote:Op donderdag 19 juli 2012 14:36 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En op die dag lekker met het gezin naar de dierentuin... En foto's op je FB zetten...quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:44 schreef Logician78 het volgende:
Ik zou aangeven dat ik financieel de ruimte niet heb voor een oppas en dat jullie dan helaas niet kunnen komen maar dat je haar een geweldig mooie dag wenst.
Zoiets ja, ik zou het niet leuk vinden om dan gezellig taart te gaan eten en feesten wetende dat de ander thuis zit.quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:46 schreef Ticootje het volgende:
[..]
En op die dag lekker met het gezin naar de dierentuin... En foto's op je FB zetten...
Vaak vindt 1 van de 2 het toch leuker dan de ander om de familie te zien, dus wat dat betreft zie ik geen probleemquote:Op donderdag 19 juli 2012 14:47 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Zoiets ja, ik zou het niet leuk vinden voor de ander om dan gezellig taart te gaan eten en feesten wetende dat de ander thuis zit. En waarom zou je je in godsnaam moeten verantwoorden??
Nee, maarja wie zegt dat niet over zijn eigen kind?!. We hebben ons kind wel vaker naar bruiloften meegenomen en als ons kind herrie maakte tijdens de ceremonie ging op dat moment 1 van ons 2 even met hem naar buiten, zoals hij geen overlast veroorzaakt.quote:
Ik zou sowieso mijn man/vriend sturen... En misschien wel iets afspreken dat hij een uurtje aanwezig is om de lieve vrede te bewaren...quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:47 schreef Logician78 het volgende:
[..]
Zoiets ja, ik zou het niet leuk vinden voor de ander om dan gezellig taart te gaan eten en feesten wetende dat de ander thuis zit. En waarom zou je je in godsnaam moeten verantwoorden??
Een uur is toch niks? Ik dacht dat je 4 uur moest rijden ofzo toen je zei dat het 'een eind uit de buurt' was.quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:48 schreef justsomeoneelse het volgende:
[..]
Nee, maarja wie zegt dat niet over zijn eigen kind?!. We hebben ons kind wel vaker naar bruiloften meegenomen en als ons kind herrie maakte tijdens de ceremonie ging op dat moment 1 van ons 2 even met hem naar buiten, zoals hij geen overlast veroorzaakt.
Aangezien het mijn nicht is zou ik dan alleen moeten gaan, ik weet niet of ik daar zin in heb als t een uur rijden is
Dat dan dus.quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:49 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Een uur is toch niks? Ik dacht dat je 4 uur moest rijden ofzo toen je zei dat het 'een eind uit de buurt' was.
Desnoods ga je alleen naar de ceremonie.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |