abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114376546
Komende vrijdag vlieg ik vanuit Düsseldorf naar Rome met de maatschappij Air Berlin.
Nu vlieg ik wel vaker en heb ik meestal genoeg aan een betaalde koffer met wat handbagage, zo ook deze keer.

Ik ga samen met een groepje mensen en we hebben vorige week voor ieder een (best dure) koffer aangeschaft die (volgens de reclame, labels, etc.) volledig conform zouden zijn met de europese richtlijnen voor handbagage. (er zit zelfs nog één of ander keumerk bij)

De koffers zijn allemaal exact 55X36X25 cm in afmeting. Waar de afmetingen voor handbagage van de meeste vliegmaatschappijen minimaal een maximale grote van 55x40x25 hanteren.

Echter, tot schrik lees ik nu op mijn tickets dat de maximale afmetingen voor handbagage bij Air Berlin 55x40x20 cm zijn...... 20cm? .... dan zijn al onze koffers plots 5cm te dik?

Mag een vlietmaatschappij plotseling deze europese richtlijnen naar eigen hand zetten?
Het is in ieder geval geen typfout, het staat zowel op hun website als op onze tickets.

Heeft iemand enige ervaring hoe nauw deze regeltjes normaal gesproken genomen worden?
De keren dat ik met andere maatschappijen vloog maakte vrijwel niemand zich druk over de afmetingen van de handbagage.

:{
pi_114376753
Is geen probleem.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 18 juli 2012 @ 19:11:47 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114377359
Edit, te snel gelezen

O en in de zomer worden de regels meestal wat strenger nageleefd dan anders.
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_114377454
Richtlijnen zijn geen wetten. Dus daar kunnen ze best van afwijken. Ryanair wijkt volgens mij ook af en daar mag je op sommige luchthavens je koffer in een rekje plaatsten om te kijken of hij niet te groot is. Anders mag je hem alsnog gaan inchecken en dat is daar best prijzig. Geen idee hoe streng dat met Air Berlin is.
  woensdag 18 juli 2012 @ 19:16:09 #5
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_114377577
Low Cost Carriers moeten ook ergens hun centen vandaan halen. :)

Zo moeilijk doen ze vaak niet over een paar centimeter. Maar bv. bij Ryanair vaak weer wel.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 18 juli 2012 @ 19:20:28 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_114377810
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:16 schreef Hyperdude het volgende:
Low Cost Carriers moeten ook ergens hun centen vandaan halen. :)

Zo moeilijk doen ze vaak niet over een paar centimeter. Maar bv. bij Ryanair vaak weer wel.
Probleem is wel dat 5cm in dikte de crew wel redelijk snel opvalt. Dan ben je de eerste die de pineut is als ze controleren.
Of je moet 'm in kunnen duwen zodat ie in een 20 cm bak past. Is dat mogelijk TS?
<a href="https://forum.fok.nl/topic/1321859/1/30" target="_blank" >HuHu en kwiwi hebben een kindje gemaakt</a> O+
pi_114378365
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:20 schreef kwiwi het volgende:

[..]

Probleem is wel dat 5cm in dikte de crew wel redelijk snel opvalt. Dan ben je de eerste die de pineut is als ze controleren.
Of je moet 'm in kunnen duwen zodat ie in een 20 cm bak past. Is dat mogelijk TS?
Het zijn wel hardcases.... maak ik denk wel dat ze tot 20cm in te duwen zijn.
  woensdag 18 juli 2012 @ 19:34:04 #8
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_114378496
Ik heb ook zo'n max. formaat handbagage, maar 20 cm dik.
Krijg ik geregeld bij de incheckbalie een sticker op geplakt dat ie is "goedgekeurd" als handbagage.

Is ook zo'n hard ding met rits; kan je wel 1 of 2 cm indrukken maar ook niet meer
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_114379355
over het algemeen, er zijn misschien wel richtlijnen, maar elke maatschappij heeft toch zijn eigen regels. Mijn ervaring Air Berlin is, dat ze best schappelijk zijn zo.
De regels zijn er over het algemeen om gewoon te voorkomen dat er complete 100L duffelbags als cabin bagage mee gesleurd worden. Maar de LowCost airlines gebruiken ze vaak als extra cash generator.
Air Berlin is daar bij mij een positieve uitzondering op, ik heb een koffer, dat over het algemeen buiten de marges valt, maar laatste jaar 6x gevlogen met AB, nooit gezanik gehad.
  woensdag 18 juli 2012 @ 20:31:06 #10
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_114381517
Met Ryanair kun je het vergeten met zo'n koffer, want hij ziet er ook meteen 'groot uit', vanwege de vorm. Een iets te grote rugtas komt er nog wel eens doorheen.

Bij Air Berlin schijnen ze (nog) niet zo streng te zijn. Naar ga er niet zonder meer vanuit, ze hebben immers alle recht om hem te weigeren!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')