Mensen hebben ook een onvoorspelbaar karakter.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:29 schreef Pulzzar het volgende:
Echter is de grote witte haai een territoriaal dier met een onvoorspelbaar karakter.
door dolfijnen?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:39 schreef Yi-Long het volgende:
Hoeveel mensen worden er per jaar door haaien gedood, en hoeveel door dolfijnen...!?
Nee, klinkt niet fijn.quote:
Het grootste gevaar voor de mens is de mens, dus als je me even je adres geeft, dan ga ik meteen aan de slag...quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:53 schreef Jahr00n het volgende:
vind ik wel je moet gewoon zo veel mogelijk gevaar voor de mens uitschakelen
Alle auto's verbieden o.a.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:53 schreef Jahr00n het volgende:
vind ik wel je moet gewoon zo veel mogelijk gevaar voor de mens uitschakelen
Die zou voor mij alsnog dodelijk zijn mocht ik die zo tegenkomen met dat smoeltje openquote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:57 schreef DeRakker. het volgende:
[ afbeelding ]
Gelukkig hebben wij deze haai in de Noordzee![]()
![]()
Er worden niet alleen surfers aangevallen, ook zwemmers.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 23:58 schreef Greys het volgende:
[..]
Alle auto's verbieden o.a.
Nee maar even serieus, dat gebied staat bekend om de grote witte haaien begreep ik.
Dus hoe weten ze uberhaupt zeker dat die 5 aanvallen door 1 haai gedaan zijn?![]()
En dan doden ze er 1 of 2 en dan zijn er over een tijdje gewoon weer nieuwe exemplaren die dat wel een mooi stekkie vinden...
Gewoon niet gaan surfen in zo'n haaiengebied en anders het risico maar nemen.
Ik vond het opvallend dat zijn vriendin (die van het laatste dodelijke slachtoffer) een statement maakte dat hij zo enorm veel van de natuur hield en de natuur omarmde enzo. Dus ik vraag me serieus af of die jongen dat zelf wel gewild zou hebben dat er nu een deel van die natuur geslacht gaat worden.
De surfers wagen zich in het leefgebied van de haai.
Niet andersom.
Tuurlijk, maar niet op een plek waar dat zelfde jaar al 4 mensen opgevreten zijn door een grote witte haaiquote:Op woensdag 18 juli 2012 00:00 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Er worden niet alleen surfers aangevallen, ook zwemmers.
Ik neem aan dat jij ook wel is zwemt aan de kust van Spanje oid.
Apart ding idd, heel erg sloomquote:Op woensdag 18 juli 2012 00:04 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
De reuzenhaai! One of my favourites.
Een andere favoriete haai van me is de Groenlandse haai.
[ afbeelding ]
United Statesquote:Op woensdag 18 juli 2012 00:04 schreef Pulzzar het volgende:
[..]
De reuzenhaai! One of my favourites.
Een andere favoriete haai van me is de Groenlandse haai.
[ afbeelding ]
Bron.quote:De witte haai die gisteren in Australië voor het vijfde dodelijke slachtoffer in minder dan een jaar zorgde, mag worden gedood. Hoewel witte haaien een beschermde diersoort zijn, is daartoe bevel gegeven, zo meldt de politie van Perth.
De haai werd al enkele dagen voor de kust van Perth waargenomen. Surfers gaven hem de naam Brutus, vanwege zijn indrukwekkende lengte van 9 meter. Niemand maakte officieel melding van de haai, waardoor er ook geen maatregelen werden getroffen.
De 24-jarige Benjamin Linden viel ten prooi aan het dier, en werd daarmee het vijfde dodelijke slachtoffer in minder dan een jaar tijd. Een ooggetuige zag hoe de haai de surfer in stukken beet, en rond de lichaamsdelen bleef cirkelen. Een zoekactie naar Lindens lichaam, of delen ervan, haalde niets uit.
Vangen en doden
'We zoeken nu naar de haai, in plaats van naar het lichaam van Linden. We hebben toestemming gekregen het dier te vangen en te doden. Als we een witte haai van ongeveer negen meter zien, is er gegronde reden te veronderstellen dat het om dezelfde haai gaat', aldus een politieman.
Een opmerkelijke beslissing, gezien het feit dat de witte haai tot de bedreigde diersoorten wordt gerekend. Er zouden er nog maar enkele honderden van in leven zijn. Australië besteedt miljoenen aan het bestuderen van het dier om dodelijke incidenten te vermijden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |