Ik verbaas me erover dat zo weinig mensen deze dip hebben aan zien komen. We hebben geproduceerd met de gedachte van eeuwige groei. Die groei is er niet/bestaat niet. Dus alle overbodige baantjes die bestaan bij de gratie van hoogconjunctuur worden nu netjes afgeserveerd. Helaas voor Nederland hebben we nogal veel van die nutteloze baantjes.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:43 schreef snabbi het volgende:
Het zal vast vaker besproken zijn, maar ik kon even geen passend topic vinden. Hoe komt het toch dat wij elkaar zo'n negatief gevoel aanpraten?
Waarom is er een algemene consensus dat we in een slechte economische tijd zitten? Het klopt dat de economie soms een beetje daalt of misschien heel licht stijgt, maar vergeten we voor het gemakt dat de economie nog altijd veel groter is dan in heel die periode daarvoor?
Uiteraard wil ik dit niet doortrekken naar persoonlijke drama's die er kunnen spelen als gevolg van werkeloosheid of schuldposities als gevolg van de huizenmarkt, maar praten we elkaar eigenlijk geen problemen aan?
Maar dit is eigenlijk nog steeds wat ik bedoel, hoezo een dip?quote:Op woensdag 18 juli 2012 21:00 schreef Freak188 het volgende:
[..]
Ik verbaas me erover dat zo weinig mensen deze dip hebben aan zien komen. We hebben geproduceerd met de gedachte van eeuwige groei. Die groei is er niet/bestaat niet. Dus alle overbodige baantjes die bestaan bij de gratie van hoogconjunctuur worden nu netjes afgeserveerd. Helaas voor Nederland hebben we nogal veel van die nutteloze baantjes.
Klagen?quote:Op woensdag 18 juli 2012 22:58 schreef iamcj het volgende:
Nederlanders hebben zo ie zo altijd iets nodig om over te klagen.
quote:Op woensdag 18 juli 2012 23:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Klagen?
Geslagen willen ze worden!
(of betaald door Geerts campagne team natuurlijk, de Nieuwe Blonde Luther)
Cheap-assquote:Op donderdag 19 juli 2012 00:11 schreef Perrin het volgende:
[..]![]()
![]()
Een beetje klagen over deze meerjarige crisis mag toch wel?
quote:Op donderdag 19 juli 2012 00:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Cheap-ass
Zoek maar een meesteres op, als je aan je gerief wil komen.
quote:'Bijna kwart Nederlandse jongeren werkloos'
AMSTERDAM – Door de verborgen werkloosheid in Nederland is bijna een kwart van de Nederlandse jongeren onder 27 jaar onvrijwillig werkloos.
Dit stelt Dennis Wiersma van FNV Jong tegenover NU.nl. Hij roept de politiek op meer te doen om werkloosheid onder jongeren tegen te gaan.
quote:Korting pensioenen vanaf volgend jaar vrijwel zeker
AMSTERDAM – Bij een groot deel van de pensioenfondsen zal volgend jaar zeer waarschijnlijk worden gekort. Dit heeft financiële gevolgen voor miljoenen Nederlanders.
De fondsen vragen de politiek met klem om actie. Volgens hen wordt de situatie voornamelijk veroorzaakt door een extreem lage rente, die wordt bepaald door de financiële crisis in Europa.
"Deze situatie vraagt om crisismaatregelen op korte termijn die voorkomen dat wij vanuit deze extreme positie besluiten moeten gaan nemen die een grote impact kunnen hebben op de deelnemers en ook op onze economie", zo stelt ABP-voorzitter Henk Brouwer in een reactie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |