abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114331982
Het zal vast vaker besproken zijn, maar ik kon even geen passend topic vinden. Hoe komt het toch dat wij elkaar zo'n negatief gevoel aanpraten?

Waarom is er een algemene consensus dat we in een slechte economische tijd zitten? Het klopt dat de economie soms een beetje daalt of misschien heel licht stijgt, maar vergeten we voor het gemakt dat de economie nog altijd veel groter is dan in heel die periode daarvoor?

Uiteraard wil ik dit niet doortrekken naar persoonlijke drama's die er kunnen spelen als gevolg van werkeloosheid of schuldposities als gevolg van de huizenmarkt, maar praten we elkaar eigenlijk geen problemen aan?
pi_114332113
economie = vertrouwen
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 17 juli 2012 @ 20:55:29 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_114332596
vertrouwen = 0
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_114332634
Als overal om je heen ziet dat hogeropgeleide vrienden niet aan het werk kunnen komen ga je al snel wat negatiever worden over je eigen kansen.
pi_114383322
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 20:43 schreef snabbi het volgende:
Het zal vast vaker besproken zijn, maar ik kon even geen passend topic vinden. Hoe komt het toch dat wij elkaar zo'n negatief gevoel aanpraten?

Waarom is er een algemene consensus dat we in een slechte economische tijd zitten? Het klopt dat de economie soms een beetje daalt of misschien heel licht stijgt, maar vergeten we voor het gemakt dat de economie nog altijd veel groter is dan in heel die periode daarvoor?

Uiteraard wil ik dit niet doortrekken naar persoonlijke drama's die er kunnen spelen als gevolg van werkeloosheid of schuldposities als gevolg van de huizenmarkt, maar praten we elkaar eigenlijk geen problemen aan?
Ik verbaas me erover dat zo weinig mensen deze dip hebben aan zien komen. We hebben geproduceerd met de gedachte van eeuwige groei. Die groei is er niet/bestaat niet. Dus alle overbodige baantjes die bestaan bij de gratie van hoogconjunctuur worden nu netjes afgeserveerd. Helaas voor Nederland hebben we nogal veel van die nutteloze baantjes.
pi_114385497
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:00 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Ik verbaas me erover dat zo weinig mensen deze dip hebben aan zien komen. We hebben geproduceerd met de gedachte van eeuwige groei. Die groei is er niet/bestaat niet. Dus alle overbodige baantjes die bestaan bij de gratie van hoogconjunctuur worden nu netjes afgeserveerd. Helaas voor Nederland hebben we nogal veel van die nutteloze baantjes.
Maar dit is eigenlijk nog steeds wat ik bedoel, hoezo een dip?
We hebben nog steeds de grootste bedrijvigheid, we zijn niet echt mega gezakt ofzo. We laten die klepel ten onrechte doorslaan en anticiperen op een verlaging terwijl we eigenlijk niet groeien. Pas bij verlaging is het logisch die onnodige dingen af te serveren, niet bij stilstand

(of je moet natuurlijk weer geloven in dat eeuwig groeien en dan je groei van winst proberen te halen uit het reduceren van kosten).
  woensdag 18 juli 2012 @ 22:58:10 #7
259770 iamcj
Niets is onmogelijk
pi_114391296
Nederlanders hebben zo ie zo altijd iets nodig om over te klagen.
Wie bang is voor morgen, kan niet genieten van vandaag.
Religie is als taal, een basisbehoefte voor een maatschappij, iedereen spreekt zijn eigen dialect en even verder op begrijp je niet meer wat de ander zegt.
pi_114394212
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 22:58 schreef iamcj het volgende:
Nederlanders hebben zo ie zo altijd iets nodig om over te klagen.
Klagen? :D

Geslagen willen ze worden!
(of betaald door Geerts campagne team natuurlijk, de Nieuwe Blonde Luther)
  donderdag 19 juli 2012 @ 00:11:02 #9
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_114395338
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 23:48 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Klagen? :D

Geslagen willen ze worden!
(of betaald door Geerts campagne team natuurlijk, de Nieuwe Blonde Luther)
o|O ~O>

Een beetje klagen over deze meerjarige crisis mag toch wel?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_114395520
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 00:11 schreef Perrin het volgende:

[..]

o|O ~O>

Een beetje klagen over deze meerjarige crisis mag toch wel?
Cheap-ass

Zoek maar een meesteres op, als je aan je gerief wil komen.
  donderdag 19 juli 2012 @ 00:15:18 #11
38496 Perrin
pi_114395540
quote:
12s.gif Op donderdag 19 juli 2012 00:14 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Cheap-ass

Zoek maar een meesteres op, als je aan je gerief wil komen.
:'(
pi_114395594
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 00:15 schreef Perrin het volgende:

[..]

:'(
Of je plagieert op authistische wijze de halve Telegraaf, dat kan natuurlijk ook ;)
  donderdag 19 juli 2012 @ 07:41:53 #13
38496 Perrin
pi_114401664
Hoezo een dip? Niet zo klagen joh!

quote:
'Bijna kwart Nederlandse jongeren werkloos'

AMSTERDAM – Door de verborgen werkloosheid in Nederland is bijna een kwart van de Nederlandse jongeren onder 27 jaar onvrijwillig werkloos.

Dit stelt Dennis Wiersma van FNV Jong tegenover NU.nl. Hij roept de politiek op meer te doen om werkloosheid onder jongeren tegen te gaan.
quote:
Korting pensioenen vanaf volgend jaar vrijwel zeker

AMSTERDAM – Bij een groot deel van de pensioenfondsen zal volgend jaar zeer waarschijnlijk worden gekort. Dit heeft financiële gevolgen voor miljoenen Nederlanders.

De fondsen vragen de politiek met klem om actie. Volgens hen wordt de situatie voornamelijk veroorzaakt door een extreem lage rente, die wordt bepaald door de financiële crisis in Europa.

"Deze situatie vraagt om crisismaatregelen op korte termijn die voorkomen dat wij vanuit deze extreme positie besluiten moeten gaan nemen die een grote impact kunnen hebben op de deelnemers en ook op onze economie", zo stelt ABP-voorzitter Henk Brouwer in een reactie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')