abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 juli 2012 @ 20:29:17 #1
11682 Moonah
Jolie femme
pi_114331123
Situatie:
Wij huren een prachtige jaren '20 bovenwoning van de woningbouw. Alleen hebben we sinds een aantal jaren gedoe met de onderbuurvrouw. Ze klaagt over geluidsoverlast.
We hebben laminaat gelegd, met daaronder isolatiemateriaal. Bovendien lopen we consequent op sokken, onze zoon speelt op speelkleden en mag niet rennen binnen, we hebben nooit harde muziek/TV en zelden een feestje.

Achtergrond:
Hoewel ik me kan voorstellen dat geluidsoverlast van je bovenburen erg vervelend is, ben ik ervan overtuigd dat wij alles gedaan hebben om dat zo veel mogelijk te beperken. Sterker nog, ik weet zeker dat de buurvrouw onredelijk is t.a.v. ons. Ze is alleenstaand, eind 50, haar kinderen zijn het huis uit, ze werkt vanuit huis, heeft nooit bezoek. Ik denk dat ze is verzuurd en geobsedeerd is door elk geluidje dat ze van ons hoort. Wij horen ook onze buren. Praten, de trap op- en aflopen, seksen, TV, etc. Dat is nu eenmaal inherent aan deze huizen.
Maar de onderbuurvrouw is overgevoelig. In het verleden heeft ze geklaagd omdat mijn man een aantal vrienden op zijn verjaardag had uitgenodigd en om 23 uur belde ze dat er te hard werd gepraat. Haar slaapkamer ligt boven onze achterkamer. Er is toen een verlaagd plafond bij ons aangelegd, zodat zij op haar slaapkamer minder zou horen van ons. Wij staan dus zeker niet onwelwillend tov haar. Verder heeft ze een aantal malen geprobeerd om ons te charteren voor een gezamenlijke aanklacht tegen een andere buur ivm het geblaf van zijn honden. Wij hebben daar toen niet aan meegewerkt omdat het ons niet stoort.

Aanleiding:
Haar geklaag over ons is pas na een aantal jaren begonnen. De eerste paar jaren was het contact gewoon normaal en vriendelijk. Ze is gaan klagen nadat wíj bij haar hadden geklaagd over het feit dat er rook in onze woonkamer kwam als zij haar houtkachel stookte (ze had toen een nieuw apparaat op de schoorsteen laten plaatsen waardoor de kachel beter zou trekken). Inmiddels is dat opgelost doordat de woningbouw de schoorsteen heeft vernieuwd. Maar het lijkt erop dat dit wel verband houdt met elkaar.
De woningbouw weigert echter in gesprek te gaan met ons beiden over een oplossing wat betreft de ervaren geluidsoverlast.

Escalatie:
Anderhalf jaar geleden hebben we een goed gesprek gehad met buurtbemiddeling. Zij had toen meer begrip voor onze situatie en leek in te zien dat we echt ons best deden haar te ontzien. Echter, de laatste maanden is de verhouding weer bekoeld (ik weet geen directe aanleiding) en toen ik haar vandaag op straat trof, vertelde ze me dat ze een advocaat in de arm gaat nemen.

Wat nu?
De vraag is, wat nu?
Het stadium van 'onze buurvrouw te vriend houden' zijn we inmiddels voorbij. Het gaat me er nu om dat de evt rechtszaak ons geen geld gaat kosten. Wij hebben geen rechtsbijstandsverzekering (jaja, dom....).
Ik bel morgen de woningbouw om te vragen hoe zij hier in staan. Officieel mogen we geloof ik geen harde vloer hebben liggen. Is het (wettelijk) afdoende als wij tapijt leggen? (Dit lost haar probleem overigens niet op, want de oorzaak ligt in de constructie van het huis). Wat is sowieso de rol/verplichting van de woningbouw? Wat zou een rechtszaak opleveren? Hoe staan wij daarin? Wie betaalt die kosten?

Ik heb al heel wat gegoogeld, maar het is me nog niet duidelijk wat hierover de jurisprudentie is.

Iemand met verstand van zaken die een zinnig woord hierover kan zeggen?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 20:32:53 #2
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_114331351
laat haar maar aanklagen, ze heeft geen poot om op te staan.
pi_114331487
Het is een erg vervelende kwestie waar we allen wel eens mee te maken hebben of zullen hebben.
Heb zelf een buurvrouw ( woon in een vrijstaand dijkhuis ) die beweerde geluids overlast te hebben.

Wat ons echter sterk leek heeft zij ons toen ook aangeklaagd en op alle punten waarvan zij dacht dat dit wat op kon leveren zoals dat ze de pomp voor het zwembad 's zomers hoorden draaien tot de eventuele tv die te hard stond.

Alles wordt doorgemeten door een professional als er een zaak plaats vindt en naar aanleiding van dezen wordt er besloten of het terecht is lijkt mij. al golden er hier andere zaken zal er bij jullie alles op orde moeten zijn en bij haar dus ook.

anders staat zij niet in haar recht lijkt mij.
'Als' is einde discussie.
pi_114331527
Gewoon lekker afwachten natuurlijk ^O^
pi_114331587
Het is een jaren '20 woning, natuurlijk is er geluidsoverlast.
Maak je verder geen zorgen, zij zal ook Moskovic niet inhuren als advocaat.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  dinsdag 17 juli 2012 @ 20:40:12 #6
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_114331757
In dat soort woningen heb je altijd geluid, hoe stil je ook bent. Als je daar niet tegen kunt moet je er niet gaan wonen lijkt mij.

Ik zou zeggen laat haar maar aanklagen, ze heeft niets.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 17 juli 2012 @ 20:41:55 #7
11682 Moonah
Jolie femme
pi_114331851
Tnx voor de reacties. :)
Jullie denken hetzelfde als wij.
Maar denkt een rechter er ook zo over als een advocaat ons aanklaagt?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_114332043
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 20:41 schreef Moonah het volgende:
Tnx voor de reacties. :)
Jullie denken hetzelfde als wij.
Maar denkt een rechter er ook zo over als een advocaat ons aanklaagt?
Nee, als er een advocaat in het spel is niet natuurlijk. Dan denkt hij ineens heel anders :Y
  Moderator / Miss SHO dinsdag 17 juli 2012 @ 20:45:47 #9
22592 crew  Ole
pi_114332090
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
  dinsdag 17 juli 2012 @ 20:46:44 #10
244933 trovey
Nachtoele
pi_114332142
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 20:41 schreef Moonah het volgende:
Tnx voor de reacties. :)
Jullie denken hetzelfde als wij.
Maar denkt een rechter er ook zo over als een advocaat ons aanklaagt?
Jullie hebben in ieder geval er alles aan gedaan om eventueel geluidsoverlast tegen te gaan en dat pleit sterk voor jullie, sommige buren blijven gewoon zeiken wat je ook doet. :r
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 17 juli 2012 @ 20:48:03 #11
11682 Moonah
Jolie femme
pi_114332211
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 20:46 schreef trovey het volgende:

[..]

Jullie hebben in ieder geval er alles aan gedaan om eventueel geluidsoverlast tegen te gaan en dat pleit sterk voor jullie, sommige buren blijven gewoon zeiken wat je ook doet. :r
Ja, ik denk écht dat wij heel redelijk en welwillend zijn. Méér dan fatsoenlijk, al zeg ik het zelf. :o
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 20:50:27 #12
244933 trovey
Nachtoele
pi_114332344
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 20:48 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja, ik denk écht dat wij heel redelijk en welwillend zijn. Méér dan fatsoenlijk, al zeg ik het zelf. :o
Lijkt me ook maar soms krijg je gewoon buren die blijkbaar altijd problemen willen hebben met hun buren, misschien wel een kwestie van aandacht trekken met jullie als slachtoffer. Dat soort lui wil ook nooit luisteren naar redelijke argumenten. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 17 juli 2012 @ 21:04:19 #13
365087 RamboDirk
is een beer!
pi_114333088
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 20:41 schreef Moonah het volgende:
Tnx voor de reacties. :)
Jullie denken hetzelfde als wij.
Maar denkt een rechter er ook zo over als een advocaat ons aanklaagt?
Tuurlijk denkt de rechter er ook zo over. Je zult alleen een traject ingaan wat je zelf misschien helemaal niet wilt. Maar ik neem aan dat de buurvrouw zelf ook wel eieren voor haar geld kiest en liever gewoon zuur blijft doen zonder juridische stappen. :D
  Moderator dinsdag 17 juli 2012 @ 21:06:52 #14
155227 crew  Guppy
dus
pi_114333225
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 20:48 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ja, ik denk écht dat wij heel redelijk en welwillend zijn. Méér dan fatsoenlijk, al zeg ik het zelf. :o
Denk ik ook. Ondervloer is gecertificeerd, dus dat is alvast goed. Wat je even moet checken is of je laminaat vrij van de muur ligt. Zal wel, maar goed. Als het tegen de muur aanligt, laat het contactgeluiden veel beter duur, dan heeft de ondervloer niet zoveel zin. Even checken dus.

Verder heeft een beetje woningbouw volgens mij toch burenbemiddeling? Heeft jouw woningbouw dit niet?

En anders moet je tegen onderbuuf zeggen dat ze de politie maar moet bellen? Want wie belt ze nu dan, als ze klaagt, de woningbouw? Die doet blijkbaar niks?

Vervelende situatie is dit... Maar in zo'n huis hoor je nu eenmaal veel, hoe stil je ook doet. Ik hoor nu ook het onderbuurkind krijsen, zelfs in onze betonnen jaren 60 flat. De onderbuuf zal het ook wel horen als ik weer eens een vork laat vallen. Geven en nemen, in elk soort huis. In NL wonen we nu eenmaal op elkaar.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 17 juli 2012 @ 21:34:24 #15
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_114334607
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 20:29 schreef Moonah het volgende:
Situatie:
Wij huren een prachtige jaren '20 bovenwoning van de woningbouw. Alleen hebben we sinds een aantal jaren gedoe met de onderbuurvrouw. Ze klaagt over geluidsoverlast.

Maar de onderbuurvrouw is overgevoelig. In het verleden heeft ze geklaagd omdat mijn man een aantal vrienden op zijn verjaardag had uitgenodigd en om 23 uur belde ze dat er te hard werd gepraat. Haar slaapkamer ligt boven onze achterkamer. Er is toen een verlaagd plafond bij ons aangelegd, zodat zij op haar slaapkamer minder zou horen van ons.
Leg mij eens uit hoe de slaapkamer van de onderbuurvrouw boven jullie achterkamer ligt? Zitten jullie beide verdeeld over meerdere verdiepingen ofzo? Of moet zijn twee trappen op naar haar slaapkamer? Of moeten jullie twee trappen af naar de achterkamer?
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 21:35:36 #16
244933 trovey
Nachtoele
pi_114334665
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:34 schreef TallMan het volgende:

[..]

Leg mij eens uit hoe de slaapkamer van de onderbuurvrouw boven jullie achterkamer ligt? Zitten jullie beide verdeeld over meerdere verdiepingen ofzo? Of moet zijn twee trappen op naar haar slaapkamer? Of moeten jullie twee trappen af naar de achterkamer?
TS gebruikt die kamer niet als slaapkamer en de buurvrouw wel?
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  dinsdag 17 juli 2012 @ 21:36:56 #17
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_114334734
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:35 schreef trovey het volgende:

[..]

TS gebruikt die kamer niet als slaapkamer en de buurvrouw wel?
Gaat me er meer om dat de onderbuurvrouw een kamer boven een kamer van hun heeft. Bij mij zou een onderbuurvrouw kamers onder kamers van mij hebben.
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
pi_114334817
LMAO jullie aanklagen :') _O- Ik wens d'r veel plezier.

Maar idd oude zeur....man ik lig al weken geregeld wakker omdat de bovenburen een baby hebben gekregen. Maarja kan moeilijk zeggen: Ey prop d'r een sok in anders ga ik jullie aanklagen.
In dat soort woningen heb je nu eenmaal leefgeluiden. Zo te lezen hebben/doen jullie er van alles aan om rekening met haar te houden....zou d'r aanraden lekker naar een hutje op de hei te verhuizen. Alhoewel ze daar waarschijnlijk de vogels gaat aanklagen voor geluidsoverlast.

Sterkte!
  † In Memoriam † dinsdag 17 juli 2012 @ 21:41:40 #19
37843 lady-wrb
kortaf
pi_114334961
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:36 schreef TallMan het volgende:

[..]

Gaat me er meer om dat de onderbuurvrouw een kamer boven een kamer van hun heeft. Bij mij zou een onderbuurvrouw kamers onder kamers van mij hebben.
dat bestaat echt hoor :Y (ik weet niet of het in dit geval ook zo is) er zijn woningen waarbij de onderwoning ook een lange trap naar boven heeft en nog een of twee kamers op zolder.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 21:43:16 #20
44920 TallMan
Permanent brain failure
pi_114335034
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:41 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

dat bestaat echt hoor :Y (ik weet niet of het in dit geval ook zo is) er zijn woningen waarbij de onderwoning ook een lange trap naar boven heeft en nog een of twee kamers op zolder.
Zal best hoor, ben het zelf nog niet tegen gekomen, wel dat er een kamer van onderburen op verdieping van mensen zelf ligt maar eroverheen springen vond ik toch wel apart :)
geheelonthouder met geheugenverlies
Mensen die zeggen dat domme vragen niet bestaan stellen ze zelf.
  † In Memoriam † dinsdag 17 juli 2012 @ 21:45:05 #21
37843 lady-wrb
kortaf
pi_114335115
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:43 schreef TallMan het volgende:

[..]

Zal best hoor, ben het zelf nog niet tegen gekomen, wel dat er een kamer van onderburen op verdieping van mensen zelf ligt maar eroverheen springen vond ik toch wel apart :)
ik heb het zelf gezien toen ik op zoek was naar een huis
  dinsdag 17 juli 2012 @ 21:49:21 #22
11682 Moonah
Jolie femme
pi_114335311
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:36 schreef TallMan het volgende:

[..]

Gaat me er meer om dat de onderbuurvrouw een kamer boven een kamer van hun heeft. Bij mij zou een onderbuurvrouw kamers onder kamers van mij hebben.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:34 schreef TallMan het volgende:

[..]

Leg mij eens uit hoe de slaapkamer van de onderbuurvrouw boven jullie achterkamer ligt? Zitten jullie beide verdeeld over meerdere verdiepingen ofzo? Of moet zijn twee trappen op naar haar slaapkamer? Of moeten jullie twee trappen af naar de achterkamer?
Je geeft zelf al het antwoord. ;)
Benedenverdieping is van haar.
Eerste verdieping van ons.
Tweede verdieping en zolder 2/3 van ons, 1/3 van haar.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:06 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Denk ik ook. Ondervloer is gecertificeerd, dus dat is alvast goed. Wat je even moet checken is of je laminaat vrij van de muur ligt. Zal wel, maar goed. Als het tegen de muur aanligt, laat het contactgeluiden veel beter duur, dan heeft de ondervloer niet zoveel zin. Even checken dus.
Yup, zwevend gelegd.
quote:
Verder heeft een beetje woningbouw volgens mij toch burenbemiddeling? Heeft jouw woningbouw dit niet?
Jawel, zie OP. ;)

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:38 schreef Jill-RMC het volgende:
Maar idd oude zeur....man ik lig al weken geregeld wakker omdat de bovenburen een baby hebben gekregen. Maarja kan moeilijk zeggen: Ey prop d'r een sok in anders ga ik jullie aanklagen.

Onze zoon heeft in het begin ook regelmatig gehuild, ook 's nachts. En daar reageerde ze heel relaxed op. "Dat hoort erbij," zei ze.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:04 schreef RamboDirk het volgende:

[..]

Tuurlijk denkt de rechter er ook zo over. Je zult alleen een traject ingaan wat je zelf misschien helemaal niet wilt.
Nou, dát dus. We zijn er gewoon kláár mee.
Het kost een hoop negatieve energie. Plus ik denk veel te vaak aan dat mens. Als er een knikker van mijn zoon van het matje rolt zit zij alweer in mijn hoofd.

Mijn man zegt dat we morgen tapijt gaan leggen en dat ze verder in de stront kan zakken.
Maar ik vraag me af of we er werkelijk zo makkelijk mee wegkomen als het op een rechtszaak aankomt. Ik merk dat ik me toch wel laat intimideren daardoor.
Morgen maar eens naar bureau rechtshulp of zoiets. En het verslag van het bemiddelingsgesprek opvragen.
Zie je, ben ik er alwéér een vakantiedag mee bezig. :{
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  Moderator dinsdag 17 juli 2012 @ 21:52:35 #23
155227 crew  Guppy
dus
pi_114335471
Jamaar lieve schat, bij wie klaagt ze nu? Bij jullie, bij de woningbouw, bij de politie, of allebei? Op een goed moment komt er toch iemand bij jullie om te kijken wat jullie doen. Jullie zitten daar dan, met de zwevende (onder)vloer, speelkleden en verlaagde plafonds. Wat willen ze dan? Dat jullie alleen nog maar op bed gaan liggen?

Zo iemand heeft geen poot om op te staan, en geen jurist die daar z'n handen aan wil branden. :N hooguit een Meester Visser, maar zelfs die komt hier z'n bed niet voor uit
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  dinsdag 17 juli 2012 @ 21:55:02 #24
244933 trovey
Nachtoele
pi_114335599
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:52 schreef Guppyfriend het volgende:
Jamaar lieve schat, bij wie klaagt ze nu? Bij jullie, bij de woningbouw, bij de politie, of allebei? Op een goed moment komt er toch iemand bij jullie om te kijken wat jullie doen. Jullie zitten daar dan, met de zwevende (onder)vloer, speelkleden en verlaagde plafonds. Wat willen ze dan? Dat jullie alleen nog maar op bed gaan liggen?

Zo iemand heeft geen poot om op te staan, en geen jurist die daar z'n handen aan wil branden. :N hooguit een Meester Visser, maar zelfs die komt hier z'n bed niet voor uit
Ik kan me best voorstellen dat TS er zo mee bezig is...iemand die je zo dwars zit terwijl je er alles aan doet om een eventueel probleem op te lossen. :{ Je wilt gewoon rust in je eigen huis en geen zeikende buur die elk moment aan je voordeurbel kan hangen. :r
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Moderator dinsdag 17 juli 2012 @ 21:55:43 #25
155227 crew  Guppy
dus
pi_114335632
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 21:55 schreef trovey het volgende:

[..]

Ik kan me best voorstellen dat TS er zo mee bezig is...iemand die je zo dwars zit terwijl je er alles aan doet om een eventueel probleem op te lossen. :{ Je wilt gewoon rust in je eigen huis en geen zeikende buur die elk moment aan je voordeurbel kan hangen. :r
Ik ook!! Daarom hart onder de riem-post :*
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')