FOK!forum / Werk, Geldzaken, Recht en de Beurs / Nummerportering vraagje (word ik genaaid!?)
maturondinsdag 17 juli 2012 @ 15:39
ok ik ga van vodafone naar telfort
aanvraag van opzegging vodafone gedaan via de telefoon op 19-06-2012 en heb daarbij expliciet aangegeven dat mijn nummer meegaat naar een nieuwe provider (daadwerkelijke einde 20-07-2012)
aanvraag nieuw abo telfort gedaan op 19-06-2012 via web en ingang 19-07-2012)

(ik krijg vervolgens 5 dagen later dat het contract van telfort inging op 19-06-2012, terwijl de simkaart pas 5 dagen later in de bus viel! maar dat is van latere zorg)

vervolgens, krijg ik via de webmail dat de nummerportering is mislukt en vervolgens 3 juli krijg ik via de sms van telfort dat de nummerportering alsnog gelukt is

maar de nummerportering gaat pas op 03-08-2012 in, ik zit dus 2 weken lang met een nummer wat voor iedereen onbekend is. is dit de normale gang van zaken?

ik bel vervolgens telfort en die zegt dat vodafone 30 dagen gebruikt na de succesvolle nummerportering aanvraag om het nummer naar telfort te laten gaan?

WTF kan en mag dit? hebben andere mensen hier last van gehad!
Zweefvliegjedinsdag 17 juli 2012 @ 16:02
Achteraf gepraat, maar je had Vodafone door Telfort moeten laten opzeggen dan had je dit niet gehad.
Zoals het nu gaat kan jij er niks aan veranderen, volgende keer beter regelen.
Bastoeniedinsdag 17 juli 2012 @ 16:04
Nummerportering gaat nooit heel soepel, dit had je in kunnen calculeren :P Maar nee er is geen naaien bij, dit is zoals het gaat :')
Ticootjedinsdag 17 juli 2012 @ 16:05
Overstap ellende heb je altijd. Bij telefoon, internet, gas en electra...

Het enige wat nog een beetje soepel gaat is zorgverzekering.
jrozdinsdag 17 juli 2012 @ 16:20
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:05 schreef Ticootje het volgende:
Overstap ellende heb je altijd. Bij telefoon, internet, gas en electra...

Het enige wat nog een beetje soepel gaat is zorgverzekering.
Telefoon: Nooit ellende mee gehad. Altijd laten opzeggen door de nieuwe provider en er is niets aan het handje. Zeg je zelf op en vraag je later een abo met nummerportering aan bij de nieuwe provider heb je grotere kans dat het verkeerd gaat.
Internet: Nooit problemen mee gehad
Gas/ Electra: Zelfde als telefoon, gewoon op laten zeggen door je nieuwe leverancier en op tijd je meterstanden doorgeven, en er is niets aan de hand
Zorgverzekering: Ook nooit problemen.

Ik ben met bovenstaande producten afgelopen jaren regelmatig overgestapt, maar nooit een probleem gehad. Waarschijnlijk doe jij dus iets fout bij overstappen. Wat TS dus verkeerd deed, is Vodafone opzeggen. Echter staat op sites van providers vaak nergens duidelijk vermeld dat je niet hoeft op te zeggen als je nummerportering wilt.
maturondinsdag 17 juli 2012 @ 16:28
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 16:02 schreef Zweefvliegje het volgende:
Achteraf gepraat, maar je had Vodafone door Telfort moeten laten opzeggen dan had je dit niet gehad.
Zoals het nu gaat kan jij er niks aan veranderen, volgende keer beter regelen.
nou lekker dan :')

ALS ik op de nummerbehoud pagina van telfort bekijk

https://www.telfort.nl/ecare/mijntelfort/mobiel/nummerbehoud/

quote:
Belangrijke informatie vooraf

Zorg dat u ingelogd bent met het nummer dat u NIET wilt behouden.
Houdt de volgende gegevens van uw vorige aanbieder bij de hand:
het te behouden nummer
simkaartnummer van het nummer dat u wilt behouden
naam provider
klantnummer (als u een zakelijk nummer wilt meenemen)
Telfort doet de opzegging van uw oude abonnement. Heeft u uw abonnement bij uw vorige provider al opgezegd? Meld dan bij uw vorige provider dat u nummerbehoud heeft aangevraagd.

4. Klanten met een leasetoestel van Telfort dienen rekening te houden met het
inleveren of overnemen (tegen betaling van de restwaarde) van het toestel
na aanvraag nummerbehoud.
deze bovenstaande info zie ik alleen als ik ingelogd ben.

maar als ik de nummerbehoud pagina bekijk van telfort als ik niet ingelogd ben dan zie ik het volgende

https://www.telfort.nl/KB(...)mmerbehoud-aanvragen

quote:
Nummerbehoud aanvragen

U heeft een nieuwe aansluiting bij Telfort en u wilt uw oude nummer behouden? Vraag dan nummerbehoud aan:

1. Log in op Mijn Telfort met het Telfort nummer.
2. Vul het aanvraagformulier in.
3. Verstuur het aanvraagformulier.

Uw aanvraag nummerbehoud geldt als opzegging van uw oude abonnement. Als alle gegevens correct zijn ingevuld ontvangt u binnen twee weken een bevestigingsbrief van de aanvraag. In deze bevestigingsbrief staat de datum waarop uw nummer wordt overgezet naar uw nieuwe aansluiting.

Nadat uw nummer is overgezet bent u op de nieuwe aansluiting bereikbaar onder uw oude nummer.

Let op!
Heeft u uw abonnement bij uw vorige provider al opgezegd? Meld dan bij uw vorige provider dat u nummerbehoud heeft aangevraagd. Heeft u een prepaid? U neemt het prepaid beltegoed van uw huidige provider niet mee naar Telfort.
een beetje verwarrend en wat een pesterij godverdomme!

ik heb de laatste DIKKE qoute geinterperteerd als van doe dat maar alvast of zelfs wenselijk of als een stap van de procedure. voel me nu zwaar kut. ben ik nu zo dom en achterlijk? :@

ik zie hetzelf als een beetje een pesterij nu ik het op deze manier heb gedaan dat ik 14dagen moet wachten, dat is wel erg beroerd lang!

[ Bericht 2% gewijzigd door maturon op 17-07-2012 16:34:36 ]
avalanche1979woensdag 18 juli 2012 @ 21:18
Bij de aanvraag van je nummerbehoud is waarschijnlijk geen rekening gehouden met je opzegging.. vaak kan de provider dit door middel van een opmerking doen en dan kan er een andere datum aangegeven worden... Nu is er puur een nummerbehoud met opzegging gedaan waardoor je 31 opzegtermijn hebt... dus als hij begin juli is aangevraagd is het logisch dat nummer rond 3 augustus overgezet wordt.

Dit houdt in dat je nummer tot de datum van nummerbehoud actief blijft bij vodafone en daarna omgezet wordt... dus voorlopig nog gewoon je vodafone kaart gebruiken tot deze niks meer doet..door de aanvraag van je nummerbehoud (die niet goed is ingevoerd) is je opzegging iets verschoven...
Niznowoensdag 18 juli 2012 @ 21:26
dat is inderdaad een interpretatie die jij zelf hebt bedacht. Aangezien er boven staat dat je aanvraag voor nummerbehoud ook geldt als opzegging van je oude abonnement.

Dus zij hadden het sowieso voor je gedaan blijkbaar.