Oh niks dan lof verder over Frank de Boer, maar de spelers die hij graag wilde hebben waren geen geniale meesterzetten, maar eerder van hetzelfde scoutingsniveau als Marcel Brands.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:59 schreef Tyron het volgende:
[..]
Frank de Boer is een beginnende trainer man, hij heeft zijn fout met Janssen allang toegegeven. Het is nogal dom om daar nu nog steeds over door te gaan, je kan bv ook zien dat Anita wel beter is geworden onder de Boer. En hoe PSV weggespeeld werd met een B elftal was ook wel tactisch goed.
Precies. Frank de Boer is nou eenmaal geen ijskoude trainer, hij weet hoe het is om gevoetbald te hebben op het allerhoogste niveau.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:01 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Geweldig juist hoeveel vertrouwen Frank aan de spelers geeft. Janssen heeft heel lang de kans gehad, niet gepakt, de beurt is aan Anita.
Vermeer, faalde een aantal keer heel hard, maar heeft uiteindelijk op de hele belangrijke momenten ook gewoon Ajax gered. Ook omdat Frank hem weer de tijd gaf.
Voor 3,5 was het een prima aankoop geweest.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:02 schreef Adames het volgende:
[..]
Oh niks dan lof verder over Frank de Boer, maar de spelers die hij graag wilde hebben waren geen geniale meesterzetten, maar eerder van hetzelfde scoutingsniveau als Marcel Brands.
Of leek Narsingh jou echt een geweldige aankoop voor Ajax?
Ik weet niet. Overmars vond Narsingh ook wel een goede. Maar de Boer kwam ook met Boerrigter, jammer dat hij steeds geblesseerd is maar iedereen is het er toch wel over eens dat hij een enorm goede linksbuiten is?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:02 schreef Adames het volgende:
[..]
Oh niks dan lof verder over Frank de Boer, maar de spelers die hij graag wilde hebben waren geen geniale meesterzetten, maar eerder van hetzelfde scoutingsniveau als Marcel Brands.
Nogmaals, daarin is hij ook een geweldige trainer die zich niet snel laat leiden door de meningen van mensen als Johan Derksen of Ron Jans op tv. Maar het ging om de vraag waarom er dan niet eerder voor Assaidi is gegaan, ik denk dat deze naam, samen met Muniesa, toch gekomen is door onze nieuwe directeur voetbalzaken.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:01 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Geweldig juist hoeveel vertrouwen Frank aan de spelers geeft. Janssen heeft heel lang de kans gehad, niet gepakt, de beurt is aan Anita.
Vermeer, faalde een aantal keer heel hard, maar heeft uiteindelijk op de hele belangrijke momenten ook gewoon Ajax gered. Ook omdat Frank hem weer de tijd gaf.
Brands scoutingstechniek is befaamd: ''Met het bord-op-schoot-scouting''quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:02 schreef Adames het volgende:
[..]
Omdat ze liever Narsingh hadden. Lijkt me logisch toch?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:04 schreef Adames het volgende:
[..]
Nogmaals, daarin is hij ook een geweldige trainer die zich niet snel laat leiden door de meningen van mensen als Johan Derksen of Ron Jans op tv. Maar het ging om de vraag waarom er dan niet eerder voor Assaidi is gegaan, ik denk dat deze naam, samen met Muniesa, toch gekomen is door onze nieuwe directeur voetbalzaken.
Oom Barry praat over Mooie Sanderquote:Ajax ontloopt 'regelrechte misser' en betaalt Van Gaal geen afkoopsom
Louis van Gaal werd vorige week aangesteld als bondscoach van het Nederlands elftal en is dus weer onder de pannen. De oefenmeester leek al eerder weer aan het werk te gaan, toen hij in het vorige kalenderjaar werd benoemd tot algemeen directeur van Ajax. Deze aanstelling werd echter met succes aangevochten door Johan Cruijff, die als lid van de Raad van Commissarissen niet bij de beslissing om Van Gaal aan te trekken betrokken was geweest.
Daarmee was de kous echter nog niet af. Steven ten Have, de voormalig voorzitter van de RvC van Ajax, had namelijk met Van Gaal een mondeling akkoord bereikt over een meerjarig contract. De voormalig coach van de Amsterdammers zou bruto ruim 300.000 euro gaan verdienen en als hij op zijn strepen zou gaan staan, zou hij recht hebben op twaalf maanden salaris. Dat zou een flinke tegenvaller zijn geweest voor de beursgenoteerde voetbalonderneming.
Dinsdag laat Ajax echter weten aan RTLZ dat het geen afkoopsom heeft betaald aan Van Gaal: iets dat met gejuich is ontvangen door de Vereniging van Effectenbezitters. "Het is een terechte beslissing, de betaling had ook niet gemogen. Al ze het wél hadden gedaan, was dat een regelrechte misser geweest", is de reactie van de Vereniging. Op de jaarvergadering van Ajax in december zal de VEB nog terugblikken op de Ajax-soap, maar wel kort, omdat de 'echte storm is gaan liggen'.
Vooral niet serieus nemen die Barryquote:'In balbezit is Moisander zelfs nog beter dan Vertonghen'
Ajax is druk bezig met het zoeken van een opvolger voor Jan Vertonghen en Niklas Moisander staat hoog op de verlanglijst. De Amsterdammers zijn vooralsnog niet van plan om de vraagprijs van AZ op tafel te leggen, maar Barry van Galen is van mening dat Moisander de stap naar de landskampioen prima aankan: "Een betere opbouwer dan Niklas kan ik je niet noemen in de Eredivisie."
Volgens Van Galen zou Moisander Vertonghen uitstekend kunnen vervangen: "Geen twijfel over mogelijk", zegt de voormalig middenvelder in NUsport. "In balbezit is hij in mijn ogen zelfs nog beter dan Vertonghen.'' AZ vraagt voor Moisander een bedrag van minimaal vier miljoen euro en vooralsnog vindt Ajax dat teveel voor de Fin, die nog een contract voor een jaar heeft in Alkmaar.
Moisander wordt vaak vergeleken met Ajax-trainer Frank de Boer: niet alleen wegens zijn traptechniek, maar ook omdat hij meestal een slippertje per wedstrijd heeft. "Ach, zo'n slippertje... Wat de mensen vergeten is dat dat vaak voortkwam uit het feit dat De Boer altijd de voetballende oplossing zocht. Zo is het met Niklas ook", zegt Jan Everse echter. "Ik heb hem nog nooit de bal de tribune in zien trappen. Hij is een voetballer om je vingers bij af te likken."
''Het is niet voor niets dat De Boer zo gek is van Moisander'', vervolgt Everse, die bij FC Zwolle samenwerkte met de verdediger. ''Die wil met hem zijn evenbeeld halen, daar ben ik van overtuigd. Niklas is een topverdediger. Hij heeft alles in zich om te slagen bij Ajax. Die vergelijking met De Boer is natuurlijk een fantastisch compliment. Frank was een van de beste verdedigers die we ooit hebben gekend.''

Beter is overdreven, maar die Moisander is zeker wel een goede opbouwer. Heel leuk als we dit jaar met alleen talenten achterin gaan spelen, maar dan kun je niet verwachten dat ze kampioen worden. Ajax heeft in de breedte meer nodig, PSV heeft met 4 goede middenvelders en 4 goede aanvallers het goed voor elkaar.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:05 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Vooral niet serieus nemen die Barry [ afbeelding ]
En 0 goede verdedigers.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:24 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Beter is overdreven, maar die Moisander is zeker wel een goede opbouwer. Heel leuk als we dit jaar met alleen talenten achterin gaan spelen, maar dan kun je niet verwachten dat ze kampioen worden. Ajax heeft in de breedte meer nodig, PSV heeft met 4 goede middenvelders en 4 goede aanvallers het goed voor elkaar.
Je beste aanval is je verdediging. PSV heeft een baggerverdediging.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:24 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Beter is overdreven, maar die Moisander is zeker wel een goede opbouwer. Heel leuk als we dit jaar met alleen talenten achterin gaan spelen, maar dan kun je niet verwachten dat ze kampioen worden. Ajax heeft in de breedte meer nodig, PSV heeft met 4 goede middenvelders en 4 goede aanvallers het goed voor elkaar.
Nou moet je niet doen alsof die verdediging van PSV niks is.quote:
vind het veel geld, persoonlijktwitter:JeroenKapteijns twitterde op dinsdag 17-07-2012 om 14:52:12De Jong voor recordbedrag verkocht aan Borussia M. FC Twente incasseert naar verluidt 15 miljoen euro voor spits. Hoogste bedrag ooit. reageer retweet
Pieters is verdedigend niet beter dan Boilessen (vind ik) en van Rhijn is 30x beter dan Hutchinson. Ook een vd Wiel in vorm is beter.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:27 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Nou moet je niet doen alsof die verdediging van PSV niks is.Ik schat Pieters en Hutchinson als backs verdedigend beter in dan Boilesen en van der Wiel. Die Zanka heb ik geen idee van en Marcelo kan ook wel verdedigen, maar hij moet die foutjes eruit halen.
Mwah betwijfel ik dat van Boilesen. Hij had toch verdedigend een paar wedstrijden waar hij werd weggespeelt. Bovendien hebben van Rhijn en Boilesen allebei nog geen heel seizoen gespeeld en kun je ook niet van ze verwachten dat ze een seizoen lang presteren.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:29 schreef Tyron het volgende:
[..]
Pieters is verdedigend niet beter dan Boilessen (vind ik) en van Rhijn is 30x beter dan Hutchinson. Ook een vd Wiel in vorm is beter.
Babel was ooit duurderquote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:28 schreef Catch22- het volgende:
vind het veel geld, persoonlijktwitter:JeroenKapteijns twitterde op dinsdag 17-07-2012 om 14:52:12De Jong voor recordbedrag verkocht aan Borussia M. FC Twente incasseert naar verluidt 15 miljoen euro voor spits. Hoogste bedrag ooit. reageer retweet
Ik heb Boilesen nog nooit 'weggespeeld' zien worden. Van Rhijn is gewoon een enorm talent die echt wel beter is dan middenvelder Hutchinson op de rechtsback positie.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:31 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Mwah betwijfel ik dat van Boilesen. Hij had toch verdedigend een paar wedstrijden waar hij werd weggespeelt. Bovendien hebben van Rhijn en Boilesen allebei nog geen heel seizoen gespeeld en kun je ook niet van ze verwachten dat ze een seizoen lang presteren.
Klopt, maar het is ook een geweldige speler.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:28 schreef Catch22- het volgende:
Vraag het me nog af..quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:32 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Klopt, maar het is ook een geweldige speler.
Wel te veel, maar ze gaan er plezier aan beleven.
Ja, maar dat was een excessquote:
Hij had af en toe momenten dat hij er slecht uitzag danquote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:32 schreef Tyron het volgende:
[..]
Ik heb Boilesen nog nooit 'weggespeeld' zien worden. Van Rhijn is gewoon een enorm talent die echt wel beter is dan middenvelder Hutchinson op de rechtsback positie.
Ach, ze moeten er ooit gaan staan he.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 16:34 schreef TheDutchguy het volgende:
[..]
Hij had af en toe momenten dat hij er slecht uitzag dan![]()
Ik hoop wel dat ze Moisander halen, anders speel je met 3 jongens in de verdediging die nog geen vol seizoen hebben gespeeld (Blind niet op centraal vol seizoen).
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |