ik zou het niet doen, is heel veel moeite het juist te doen, je kunt alleen teleprimes gebruiken als je het budget nog een beetje christelijk wilt houden en een anamorphic opzetstuk gebruikt (50+mm) en het effect kun je ook bereiken door het beeld te croppen en een anamorphic flare filter te gebruikenquote:Op maandag 23 juli 2012 21:06 schreef KaMo het volgende:
Net beetje rond zitten kijken naar wat Anamorphic lenzen nou precies doen... Nu wil ik er eentje
Maar die lensopzetlenzen zijn nog best prijzig...quote:Op woensdag 25 april 2012 19:22 schreef shiznuts het volgende:
Zijn er ook mensen die 'anamorphic' schieten/geschoten hebben?
Las daar vandaag opeens over. Best coole filosofie. Zonder crop widescreen footage krijgen!In feite zet je die anamorphic adapter er dus op, dan record je de video in 16:9 Full HD sensorresolutie. De footage zal er door de adapter gestreched uitzien, maar kun je die exporten als 2.35:1 filmformaat, waarna alle pixels opnieuw geordend worden. Op deze manier hoef je geen pixels weg te snijden en behoud je je resolutie en heb je de widescreen film in de beste kwaliteit mogelijk.
AG-7200 (AG-LA7200) True Anamorphic Lens Adapter Tutorial on DSLRs using 5d mark II door Eric Manche & Jeff Nitzberg
Deze gast zegt dat het i.c.m. die BlackMagic Digital Cinema camera waanzinnig goed werken zal.
Ik had er nog nooit van gehoord.
2.5k en dan anamorphicquote:Op maandag 23 juli 2012 21:19 schreef shiznuts het volgende:
Ja, goddang it,die cinematische aspect ratio, maar misschien vooral die cinematic blauwe flares...
(die iedereen tegenwoordig maar wat graag neppig in postproduction, nog best wat werk, toevoegt (musicvideo's vooral) om hip te zijn
). Had het er eerder al over...
[..]
Maar die lensopzetlenzen zijn nog best prijzig...
je kunt er ook een zelf maken, door verticale krassen op een uv filter te maken (zoek maar eens diy streak filter oid opquote:
heb je dat gedaan?quote:Op dinsdag 24 juli 2012 08:41 schreef Susteren het volgende:
[..]
je kunt er ook een zelf maken, door verticale krassen op een uv filter te maken (zoek maar eens diy streak filter oid op), werkt verdomd goed!
jep,quote:
ben benieuwdquote:Op woensdag 25 juli 2012 03:16 schreef Stefan het volgende:
Net thuis van 17 uur bedrijfsfilm schieten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |