SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010
Ies net als computers. Ik gebruik m'n notebook dagelijks, dan moet 'ie gewoon van alle gemakken voorzien zijn.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 23:37 schreef shiznuts het volgende:
8 Maanden alweer.Ik denk dat je je 5DmkII nú nog wel voor aardig wat kwijt kunt en de mkIII biedt toch aardig wat toffe voordelen die je sowieso wel zou willen hebben in principe. Die is ook wat waardevaster, want de mkIII is nog niet heel lang in het spel en gaat nog wel ff een tijdje duren voordat die opgevolgd gaat worden. Als het voor mij überhaupt al een optie zou zijn, zou ik het wel overwegen en doen waarschijnlijk. Zeker als het gaat om iets waar je je brood mee verdient en je het budgetair kunt verantwoorden, want daar ga je dagelijks van profiteren.
Ja dat had ik dus niet door totdat ik t probeerdequote:Op maandag 30 juli 2012 20:54 schreef Schieganger het volgende:
Je kan met geen enkele fieldrecorder het geluid dat de camera uitgaat monitoren, alleen wat eringaat.
Ja, ik luister en ik lees en probeer en je had gelijk, ik had vorige week een klus die werd verpest door slechte audio, dat kost dus geld, dus dit is perfect. Tnx voor de inputquote:Op maandag 30 juli 2012 19:31 schreef shiznuts het volgende:
Vely nice. Ah Like (goed geluisterd).
[..]
Ies net als computers. Ik gebruik m'n notebook dagelijks, dan moet 'ie gewoon van alle gemakken voorzien zijn.
Niet met de Canon 5Dquote:Op maandag 30 juli 2012 23:22 schreef bart13 het volgende:
Als je je audio op je camera wilt monitoren installeer je gewoon magic lantern........ kun je gewoon monitoren tijdens het recorden.
Monitoring via headphone is dat nietquote:Op maandag 30 juli 2012 23:36 schreef bart13 het volgende:
leg me dan maar eens ff uit wat je in dit filmpje, boven in het schermpje van de 5d ziet.
wulke? En voor hoe veel?quote:Op maandag 30 juli 2012 23:56 schreef shiznuts het volgende:
'k Heb net een 2x anamorphic lens op de kop getikt.
Wat doet het:
Hoe/wat?
Is weer eens iets anders, kon het niet laten. Ben benieuwd. Nu nog ff kijken naar adapters...
vetquote:Op maandag 30 juli 2012 23:56 schreef shiznuts het volgende:
'k Heb net een 2x anamorphic lens op de kop getikt.
Wat doet het:
Hoe/wat?
Is weer eens iets anders, kon het niet laten. Ben benieuwd. Nu nog ff kijken naar adapters...
Yep, werken bijna uitsluitend op 25fps.quote:
Snap ik maar ik verdien mn geld met de audio icm beeld en sinds ik heb gekozen voor DSLR is upgraden voor mij de oplossingquote:Op dinsdag 31 juli 2012 21:59 schreef bart13 het volgende:
Tja je hebt wel geen headphone, maar op een metertje in je scherm zie je toch al 10x meer dan wanneer je niks ziet.
Maakt de optie NTSC en PAL nog iets uit qua codec van je ruwe materiaal?quote:Op dinsdag 31 juli 2012 22:39 schreef nietzman het volgende:
[..]
Yep, werken bijna uitsluitend op 25fps.
We hebben in het verleden veel picture quality films gemaakt voor philips, en dan kregen we nog wel eens harde schijven uit de US binnen met uncompressed materiaal op 24fps. Die werden door ons altijd een framepje per seconde sneller afgespeeld in de edit. Goed dat er geen geluid onder zat..
Kan je niet beter werken met een mooie goede vari-nd filter. Dan heb je gewoon een 'aperture ring' en hoef je nauwelijks meer met menu'tjes te spelen. Tevens clickloze lensenquote:Op dinsdag 31 juli 2012 01:22 schreef Stefan het volgende:
Beetje aan het spelen, mooie dingen
Ik pas mn iso, shutter of Fwaarde regelmatig tijdens het filmen aan, dat zit nu ook onder 1 knop, onder dezelfde knop zit audiovolume die ik tijdens het filmen kan aanpassen
Ik kan ook met 1 snelle knop overschakelen naar 60 fps
Moet t wel in NTSC stand staan
Ik heb meer ervaren rotten hier enorm verhitte discussies over zien voeren Maar voor mij: Ja, maar die verschillen staan gelijk aan het verschil tussen de framerates. Het is het verschil tussen 1080i/60fps danwel 50fps of 1080p/30fps danwel 25fps.quote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:09 schreef Stefan het volgende:
Maakt de optie NTSC en PAL nog iets uit qua codec van je ruwe materiaal?
Heb een fader ND, een redelijk goedkope maar doet de jobquote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:23 schreef merino het volgende:
[..]
Kan je niet beter werken met een mooie goede vari-nd filter. Dan heb je gewoon een 'aperture ring' en hoef je nauwelijks meer met menu'tjes te spelen. Tevens clickloze lensen
Fader ND verliest scherpte boven de 50mm. De duurdere van LCW doet dat niet (evenals de SinghtRay).quote:Op dinsdag 31 juli 2012 23:46 schreef Stefan het volgende:
[..]
Heb een fader ND, een redelijk goedkope maar doet de job
http://www.unitytv.nl/unitygemist.php?videoid=411
Counterweight zit idd en gleuf voor in de schoudersteun en wordt er ook bij-verkocht (al zal diy dingetje goedkoper zijn).quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:00 schreef Stefan het volgende:
Je moet er sowieso een counterweigt bj hebben, maar quickrelease is voor mij ook belangrijk
Ik heb er al eens naar gekeken, maar echt veel ondersteunen doen ze niet. Je kan er best een lamp of microfoon op klussen, maar een followfocus of mattebox kan je wel vergeten. Dan moet je er nog een rod systeem bij kopenquote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:40 schreef merino het volgende:
[..]
Counterweight zit idd en gleuf voor in de schoudersteun en wordt er ook bij-verkocht (al zal diy dingetje goedkoper zijn).
Het gaat me meer om uitbreidmogelijkheden enzo.
Ik denk dat tegen de tijd dat ik richting followfocus en mattebox zit opzoek ga naar een mooi Zacuto systeem. Voorlopig is het belangrijker dat ik nu gewoon stabiel kan draaien zonder nog alteveel geld uit te geven (zit al tegen max van budget aan). Followfocus zelf zijn ook behoorlijk prijzig.quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 15:46 schreef KaMo het volgende:
[..]
Ik heb er al eens naar gekeken, maar echt veel ondersteunen doen ze niet. Je kan er best een lamp of microfoon op klussen, maar een followfocus of mattebox kan je wel vergeten. Dan moet je er nog een rod systeem bij kopen
zolang de rig op het statief past is dat ook nergens voor nodig (koppeling op de rig).quote:Op dinsdag 14 augustus 2012 14:00 schreef Stefan het volgende:
Je moet er sowieso een counterweigt bj hebben, maar quickrelease is voor mij ook belangrijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |