Dat de aannemer failliet ios ontslaat TS niet van de verplichting te betalen (voor de geleverde goederen en/of diensten).quote:Op dinsdag 17 juli 2012 11:46 schreef dr.Bellows het volgende:
Bedenk goed dat feitelijk op dit moment de aannemer niet meer als zodanig bestaat. Er gaat dus niets meer geleverd worden. Ga dus zelf ook niets meer betalen, of wat ook aan de aannemer.
Jep.quote:De vlizotrap is besteld door de aannemer, afhankelijk of deze al betaald is, zou je wat kunnen regelen met de bouwmarkt. Maar dan moet je het wel een beetje van goodwill hebben. Als hij al betaald is, is het feitelijk niet jouw trap, maar onderdeel van de failliete aannemer.
Dat is in de bouw wel mogelijk. BTW verlegd heet dat.quote:Facturen zonder btw bestaan niet, dat is gewoon een lijst met te betalen bedragen, zwart uiteraard. De belastingdienst heeft hier geen weet van. Ook niet op de hoogte stellen. Slapende honden en zulks...
Die kans zit er in ja.quote:Alles wat je al hebt betaald en wat je niet geleverd hebt gekregen, ben je feitelijk kwijt.
Ja, als ik het verhaal van TS zo lees, krijg ik het gevoel van 'mannetjes' en 'even wat regelen'. Ik kom dat door mijn werk vaker tegen, vandaar mijn reactie.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:34 schreef sanger het volgende:
Dat is in de bouw wel mogelijk. BTW verlegd heet dat.
De trap is speciaal voor ons besteld (levertijd 2,5 week), aangezien het een niet gangbare maat was. Ik vraag me af of de trap al wel betaald is, volgens mij gaat alles voor bouwbedrijven die daar kopen op rekening. Maar ik zal eens informeren hoe het zit.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 12:42 schreef jroz het volgende:
Neem eerst contact op met de bouwmarkt en vraag of de trap al is betaald.
Zo ja: neem contact op met de curator, misschien wil die hem wel doorverkopen aan jullie, hij kan er echter ook voor kiezen om hem per veiling te verkopen, wanneer alles gedocumenteerd is (kan zo een maand over heen gaan)
Zo nee: geef bij de bouwmarkt aan dat je de trap wel wilt kopen, scheelt de bouwmarkt weer voorraad.
In dat geval zal de bouwmarkt de trap graag aan je verkopen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:02 schreef Femmie13 het volgende:
[..]
De trap is speciaal voor ons besteld (levertijd 2,5 week), aangezien het een niet gangbare maat was. Ik vraag me af of de trap al wel betaald is, volgens mij gaat alles voor bouwbedrijven die daar kopen op rekening. Maar ik zal eens informeren hoe het zit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |