quote:De terechtstelling van een vermoedelijk geestelijk gehandicapte man in de Amerikaanse staat Georgia komt steeds dichterbij. Een bevoegde commissie wees vandaag naar eigen zeggen een gratieverzoek van de wegens moord veroordeelde Warren Hill af. De 52-jarige zal op 18 juli met een gifinjectie geëxecuteerd worden. Hij wordt ervan beschuldigd in de gevangenis een medegevangene te hebben doodgeslagen.
De zaak van de man heeft in de Verenigde Staten voor heel wat beroering gezorgd. Hill beschikt volgens verschillende expertenrapporten over een intelligentiequotiënt (IQ) van nauwelijks 70 en wordt om die reden naar opvatting van deskundigen als geestelijk gehandicapt beschouwd. Daarom mag hij volgens de Amerikaanse grondwet eigenlijk niet terechtgesteld worden.
Een rechtbank in Georgia besliste desondanks dat de omvang van de handicap niet zonder twijfel vaststaat en gaf daarom groen licht voor de executie. De advocaat van Hill toonde zich ontzet over de beslissing
Ze kunnen de doodstraf omzetten in levenslang, lijkt me niet zo moeilijkquote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:50 schreef Hathor het volgende:
Je kan hem ook niet vrijlaten lijkt me, hij mag dan zwakzinnig zijn, het is ook een een ijskouwe moordenaar, aangezien hij in de gevangenis. waar ie overigens niet voor niks zal zitten, gewoon iemand doodslaat.
Dan zal dat toch levenslang in afzondering moeten zijn, want blijkbaar kun je hem niet aan medegevangenen blootstellen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:51 schreef newsman01 het volgende:
[..]
Ze kunnen de doodstraf omzetten in levenslang, lijkt me niet zo moeilijk
Amerikaanse cellen bevatten altijd twee mensen . Ook in de dodencel.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan zal dat toch levenslang in afzondering moeten zijn, want blijkbaar kun je hem niet aan medegevangenen blootstellen.
In Nederland hebben we daar TBS inrichtingen voor, zo kan het ook in de USAquote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:52 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan zal dat toch levenslang in afzondering moeten zijn, want blijkbaar kun je hem niet aan medegevangenen blootstellen.
fout, isoleer is isoleer, daar zit je dus in isolement. En op death row zit iedereen alleen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:54 schreef Fokboer het volgende:
[..]
Amerikaanse cellen bevatten altijd twee mensen . Ook in de dodencel.
Alleen is TBS te duur voor gewone mensen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:55 schreef newsman01 het volgende:
[..]
In Nederland hebben we daar TBS inrichtingen voor, zo kan het ook in de USA
Nee hoor ik heb een Amerikaanse gevangenisdocumentaire gezien over de dodencel te Indiana en daar zitten ze echt met hun tweeen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:56 schreef Hathor het volgende:
[..]
fout, isoleer is isoleer, daar zit je dus in isolement. En op death row zit iedereen alleen.
Dan zal dat misschien een uitzondering zijn, maar dat is normaal gesproken niet van toepassing.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:58 schreef Fokboer het volgende:
[..]
Nee hoor ik heb een Amerikaanse gevangenisdocumentaire gezien over de dodencel te Indiana en daar zitten ze echt met hun tweeen.
Dat klopt niet ouwe fokboer je zit alleen in de dodencel, er bestaat hooguit een rij met cellen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:58 schreef Fokboer het volgende:
[..]
Nee hoor ik heb een Amerikaanse gevangenisdocumentaire gezien over de dodencel te Indiana en daar zitten ze echt met hun tweeen.
quote:Hill beschikt volgens verschillende expertenrapporten over een intelligentiequotiënt (IQ) van nauwelijks 70 en wordt om die reden naar opvatting van deskundigen als geestelijk gehandicapt beschouwd. Daarom mag hij volgens de Amerikaanse grondwet eigenlijk niet terechtgesteld worden.
Hoe kan ditquote:Een rechtbank in Georgia besliste desondanks dat de omvang van de handicap niet zonder twijfel vaststaat en gaf daarom groen licht voor de executie.
Ga mij niet trollen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:59 schreef newsman01 het volgende:
[..]
Dat klopt niet ouwe fokboer je zit alleen in de dodencel, er bestaat hooguit een rij met cellen.
Oke, wat vond je nog meer erg dan de laatste tijd?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:49 schreef Vaseline_ het volgende:
word steeds erger daar in de united states of america
Geen uitzondering. In indiana is dat de regel.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:59 schreef Hathor het volgende:
[..]
Dan zal dat misschien een uitzondering zijn, maar dat is normaal gesproken niet van toepassing.
Dat dit kan!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 01:05 schreef newsman01 het volgende:
[..]
Precies de spijker op zijn kop. Hoe kan dit ?
Ik ben niet tegen de doodstraf, maar voor deze zaak vind ik dat eigenlijk ook niet kunnen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 00:41 schreef newsman01 het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bron
Belachelijk het word eens hoogtijd dat ze in Amerika de doodstraf gaan afschaffen.
Je gaat mij vertellen dat MSNBC lockup liegt?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 01:06 schreef newsman01 het volgende:
[..]
Ik troll je niet, het klopt niet wat je zegt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |