abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? maandag 16 juli 2012 @ 22:01:48 #1
70532 loveli
N
pi_114291539
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
crap in = crap out
  maandag 16 juli 2012 @ 22:04:16 #2
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_114291729
:D Ik probeerde hem al te sluiten zodat ik een dakhaas-TT kon maken maar was te snel annex te laat O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 16 juli 2012 @ 22:04:27 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114291745
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
Tip voor vik, ikea dingen lijden behoorlijk bij een verhuizing, dus denk nog even 10 tellen na erover ;)

Net terug van de bios, we zijn naar jackie geweest, met de zusjes van Houten. Best aardig. En nu wil ik ook door amerika touren :s)
M'n bed heeft het overleefd (en die is uit elkaar geschroefd geweest dus :P) :Y. En verder gaat het niet om heel grote spullen (tv-meubel, salontafeltje, ladenkastje).

Touren door Amerika O+.
Niet meer actief op Fok!
pi_114291748
Ja hoi!

Whoei ik ben helemaal warm... 5.5 km superhard lopen (regen! koud!) en daarna een lekkere douche. Thee staat bijna klaar, ga even kadootje inpakken voor vriendje. Ik ben echt kei trots op mezelf :D
  maandag 16 juli 2012 @ 22:06:58 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114291914
Per *O* heerlijk! lekker ausfuhren :')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 16 juli 2012 @ 22:08:46 #6
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_114292019
O: Albert Heijn 4-granen muesli met magere biologische yoghurt (lekker zacht, mm) met vloeibare zoetstof
T: 2 glazen light sinaasappelsap
L/D: Overgebleven Chinees, een stokje sate, wat bami (kleine portie), wat nasi (kleine portie), met rames spul erbij en een stuk kip in zoetzure saus.
T: 2 bakken koffie met koffiemelk en zoetstof
T: Misschien een kaasstengel van de bakker :9
S: een blokje om gaan fietsen, regen of geen regen, ik kan er niet tegen als ik een hele dag niet beweeg (ik heb vakantie). Mensen die een gezond gewicht hebben kunnen zich dat misschien permitteren maar ik niet :6
pi_114292038
Toeren door Amerika O+
pi_114292193
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:04 schreef Viking84 het volgende:

[..]

M'n bed heeft het overleefd (en die is uit elkaar geschroefd geweest dus :P) :Y. En verder gaat het niet om heel grote spullen (tv-meubel, salontafeltje, ladenkastje).

Touren door Amerika O+.
Een bed valt nog wel mee, juist omdat ie uit elkaar kan, maar arme billy zal geen 5e verhuizing overleven vrees ik, net als mn kledingkast :'(
  maandag 16 juli 2012 @ 22:18:07 #9
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114292607
Puff, morgen weer aan de bak?

Vlier, je lijstjes zijn zo fijn. Doe je goed!

Mishu, waar zijn je groente en fruit? Is het wel genoeg?
Zo'n kaasstengel is voornamelijk boter, vind je dat lekker genoeg? (Lust het niet graag dus daarom :D)

Heb voor 'stiefzoon' lief een lekker toetje gemaakt met vla, kwark, necatrine, bruine suiker en 2 blokjes fudge :')

Ich bin an feeder
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_114292990
Dankje uniek O+.

Ik feed m'n vriendje ook vaak als hij hier is :'). Gelukkig niet alleen met ongezonde producten, dat scheelt :+.
pi_114294068
Morgen weer werken ja, dus lekker vroeg slapen :)
pi_114294255
Morgen mezelf maar 's feeden.

O: griekse yoghurt met banaan, walnoten en honing
T: restje pompoenpuree
L: 2 geroosterde boterhammen hummus
D: volkorenpasta (90 gram ongekookt) met een hele courgette, 250 gram broccoli, champignon, ui, spinazie en wat kaas
T: rood wijntje
T: handje walnoten

Niet súperweinig maar toch te weinig. o|O o|O o|O
Ja doei.
  maandag 16 juli 2012 @ 22:46:35 #13
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114294565
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:42 schreef motorbloempje het volgende:
Morgen mezelf maar 's feeden.

O: griekse yoghurt met banaan, walnoten en honing
T: restje pompoenpuree
L: 2 geroosterde boterhammen hummus
D: volkorenpasta (90 gram ongekookt) met een hele courgette, 250 gram broccoli, champignon, ui, spinazie en wat kaas
T: rood wijntje
T: handje walnoten

Niet súperweinig maar toch te weinig. o|O o|O o|O
Nog wat fruit :9
pi_114294570
Afhankelijk van de hoeveelheden vind ik het geloof ik wel meevallen Mo! Vind het eigenlijk wel een mooi lijstje! Tenzij allemaal kleine porties natuurlijk :+.
pi_114294855
Whoei, moe! Ik heb nog een klein stukje raw brownie genomen... nu slapen! Trusten :*
pi_114295326
Perr! Wat ben je een held dat je bent gaan rennen! *O*
Ik heb het bij een uurtje kickfit gehouden. En een wandeling door de regen met 2 verstandelijk gehandicapten die zowaar meewilden. :D
Èn, niet geheel onbelangrijk, ik heb slechts 2 macarons op. B-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  maandag 16 juli 2012 @ 23:01:08 #17
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114295535
Henk *O*

Macarons: weet hoe je ze moet maken, weet hoe ze eruit moeten zien maar ... hoe ze smaken??? :')
Een soort van 2 schuimpjes met iets ertussen (en tussen het schuimpje door nog een soort van lange vinger textuur en zoetheid?)
pi_114295665
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:57 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Perr! Wat ben je een held dat je bent gaan rennen! *O*
Ik heb het bij een uurtje kickfit gehouden. En een wandeling door de regen met 2 verstandelijk gehandicapten die zowaar meewilden. :D
Èn, niet geheel onbelangrijk, ik heb slechts 2 macarons op. B-)
:9 welke smaak?
pi_114295766
Drop en pistache.
Mn moeder had framboos en pure chocolade.
:9
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
pi_114295776
Ben niet gaan hardlopen en fietsen, maar wel krachttraining gedaan. Heb wel als een malle naar huis gefietst vanaf stage door de regen, maar werd toch nat :') Begin buikspieren te zien, maar alleen net na training..
pi_114295801
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:46 schreef Vlierbloesem het volgende:
Afhankelijk van de hoeveelheden vind ik het geloof ik wel meevallen Mo! Vind het eigenlijk wel een mooi lijstje! Tenzij allemaal kleine porties natuurlijk :+.
Porties waren niet al te groot, op de D na, die was wel echt fatsoenlijk :) dus nu nog even lekker genieten van een wijntje en wat nootjes :9
Ja doei.
  Vis een optie? maandag 16 juli 2012 @ 23:07:51 #22
70532 loveli
N
pi_114295957
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 23:04 schreef the85mc het volgende:
Ben niet gaan hardlopen en fietsen, maar wel krachttraining gedaan. Heb wel als een malle naar huis gefietst vanaf stage door de regen, maar werd toch nat :') Begin buikspieren te zien, maar alleen net na training..
De hele dag door blijven trainen.
crap in = crap out
pi_114296226
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 23:07 schreef loveli het volgende:

[..]

De hele dag door blijven trainen.
Que?
Buikspieren worden in de keuken gemaakt zeggen ze toch?
  Vis een optie? maandag 16 juli 2012 @ 23:55:44 #24
70532 loveli
N
pi_114298801
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 23:12 schreef the85mc het volgende:

[..]

Que?
Buikspieren worden in de keuken gemaakt zeggen ze toch?
Was grapje, als je ze alleen ziet na training => blijven trainen.
* loveli moet eens leren de PI te gebruiken
crap in = crap out
pi_114299677
Joeee ik kan bijna niet ademen door een allergische reactie. Maar ja zal wel overgaan is of zo. Best klote iig
Worry is a misuse of imagination
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')