abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? maandag 16 juli 2012 @ 22:01:48 #1
70532 loveli
N
pi_114291539
De Slankreeks

Vorige topics: Topicreeks: Gezond Slank

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!
crap in = crap out
  maandag 16 juli 2012 @ 22:04:16 #2
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_114291729
:D Ik probeerde hem al te sluiten zodat ik een dakhaas-TT kon maken maar was te snel annex te laat O+
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  maandag 16 juli 2012 @ 22:04:27 #3
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114291745
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
Tip voor vik, ikea dingen lijden behoorlijk bij een verhuizing, dus denk nog even 10 tellen na erover ;)

Net terug van de bios, we zijn naar jackie geweest, met de zusjes van Houten. Best aardig. En nu wil ik ook door amerika touren :s)
M'n bed heeft het overleefd (en die is uit elkaar geschroefd geweest dus :P) :Y. En verder gaat het niet om heel grote spullen (tv-meubel, salontafeltje, ladenkastje).

Touren door Amerika O+.
Niet meer actief op Fok!
pi_114291748
Ja hoi!

Whoei ik ben helemaal warm... 5.5 km superhard lopen (regen! koud!) en daarna een lekkere douche. Thee staat bijna klaar, ga even kadootje inpakken voor vriendje. Ik ben echt kei trots op mezelf :D
  maandag 16 juli 2012 @ 22:06:58 #5
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114291914
Per *O* heerlijk! lekker ausfuhren :')
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 16 juli 2012 @ 22:08:46 #6
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_114292019
O: Albert Heijn 4-granen muesli met magere biologische yoghurt (lekker zacht, mm) met vloeibare zoetstof
T: 2 glazen light sinaasappelsap
L/D: Overgebleven Chinees, een stokje sate, wat bami (kleine portie), wat nasi (kleine portie), met rames spul erbij en een stuk kip in zoetzure saus.
T: 2 bakken koffie met koffiemelk en zoetstof
T: Misschien een kaasstengel van de bakker :9
S: een blokje om gaan fietsen, regen of geen regen, ik kan er niet tegen als ik een hele dag niet beweeg (ik heb vakantie). Mensen die een gezond gewicht hebben kunnen zich dat misschien permitteren maar ik niet :6
pi_114292038
Toeren door Amerika O+
pi_114292193
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:04 schreef Viking84 het volgende:

[..]

M'n bed heeft het overleefd (en die is uit elkaar geschroefd geweest dus :P) :Y. En verder gaat het niet om heel grote spullen (tv-meubel, salontafeltje, ladenkastje).

Touren door Amerika O+.
Een bed valt nog wel mee, juist omdat ie uit elkaar kan, maar arme billy zal geen 5e verhuizing overleven vrees ik, net als mn kledingkast :'(
  maandag 16 juli 2012 @ 22:18:07 #9
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114292607
Puff, morgen weer aan de bak?

Vlier, je lijstjes zijn zo fijn. Doe je goed!

Mishu, waar zijn je groente en fruit? Is het wel genoeg?
Zo'n kaasstengel is voornamelijk boter, vind je dat lekker genoeg? (Lust het niet graag dus daarom :D)

Heb voor 'stiefzoon' lief een lekker toetje gemaakt met vla, kwark, necatrine, bruine suiker en 2 blokjes fudge :')

Ich bin an feeder
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_114292990
Dankje uniek O+.

Ik feed m'n vriendje ook vaak als hij hier is :'). Gelukkig niet alleen met ongezonde producten, dat scheelt :+.
pi_114294068
Morgen weer werken ja, dus lekker vroeg slapen :)
pi_114294255
Morgen mezelf maar 's feeden.

O: griekse yoghurt met banaan, walnoten en honing
T: restje pompoenpuree
L: 2 geroosterde boterhammen hummus
D: volkorenpasta (90 gram ongekookt) met een hele courgette, 250 gram broccoli, champignon, ui, spinazie en wat kaas
T: rood wijntje
T: handje walnoten

Niet súperweinig maar toch te weinig. o|O o|O o|O
Ja doei.
  maandag 16 juli 2012 @ 22:46:35 #13
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114294565
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:42 schreef motorbloempje het volgende:
Morgen mezelf maar 's feeden.

O: griekse yoghurt met banaan, walnoten en honing
T: restje pompoenpuree
L: 2 geroosterde boterhammen hummus
D: volkorenpasta (90 gram ongekookt) met een hele courgette, 250 gram broccoli, champignon, ui, spinazie en wat kaas
T: rood wijntje
T: handje walnoten

Niet súperweinig maar toch te weinig. o|O o|O o|O
Nog wat fruit :9
pi_114294570
Afhankelijk van de hoeveelheden vind ik het geloof ik wel meevallen Mo! Vind het eigenlijk wel een mooi lijstje! Tenzij allemaal kleine porties natuurlijk :+.
pi_114294855
Whoei, moe! Ik heb nog een klein stukje raw brownie genomen... nu slapen! Trusten :*
pi_114295326
Perr! Wat ben je een held dat je bent gaan rennen! *O*
Ik heb het bij een uurtje kickfit gehouden. En een wandeling door de regen met 2 verstandelijk gehandicapten die zowaar meewilden. :D
Èn, niet geheel onbelangrijk, ik heb slechts 2 macarons op. B-)
Doe wat je niet durft.
Geef kinderen in Madagascar kans op onderwijs. Steun Abecole
www.Facebook.com/AbecoleNL
  maandag 16 juli 2012 @ 23:01:08 #17
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_114295535
Henk *O*

Macarons: weet hoe je ze moet maken, weet hoe ze eruit moeten zien maar ... hoe ze smaken??? :')
Een soort van 2 schuimpjes met iets ertussen (en tussen het schuimpje door nog een soort van lange vinger textuur en zoetheid?)
pi_114295665
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:57 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Perr! Wat ben je een held dat je bent gaan rennen! *O*
Ik heb het bij een uurtje kickfit gehouden. En een wandeling door de regen met 2 verstandelijk gehandicapten die zowaar meewilden. :D
Èn, niet geheel onbelangrijk, ik heb slechts 2 macarons op. B-)
:9 welke smaak?
pi_114295766
Drop en pistache.
Mn moeder had framboos en pure chocolade.
:9
Doe wat je niet durft.
pi_114295776
Ben niet gaan hardlopen en fietsen, maar wel krachttraining gedaan. Heb wel als een malle naar huis gefietst vanaf stage door de regen, maar werd toch nat :') Begin buikspieren te zien, maar alleen net na training..
pi_114295801
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:46 schreef Vlierbloesem het volgende:
Afhankelijk van de hoeveelheden vind ik het geloof ik wel meevallen Mo! Vind het eigenlijk wel een mooi lijstje! Tenzij allemaal kleine porties natuurlijk :+.
Porties waren niet al te groot, op de D na, die was wel echt fatsoenlijk :) dus nu nog even lekker genieten van een wijntje en wat nootjes :9
Ja doei.
  Vis een optie? maandag 16 juli 2012 @ 23:07:51 #22
70532 loveli
N
pi_114295957
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 23:04 schreef the85mc het volgende:
Ben niet gaan hardlopen en fietsen, maar wel krachttraining gedaan. Heb wel als een malle naar huis gefietst vanaf stage door de regen, maar werd toch nat :') Begin buikspieren te zien, maar alleen net na training..
De hele dag door blijven trainen.
crap in = crap out
pi_114296226
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 23:07 schreef loveli het volgende:

[..]

De hele dag door blijven trainen.
Que?
Buikspieren worden in de keuken gemaakt zeggen ze toch?
  Vis een optie? maandag 16 juli 2012 @ 23:55:44 #24
70532 loveli
N
pi_114298801
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 23:12 schreef the85mc het volgende:

[..]

Que?
Buikspieren worden in de keuken gemaakt zeggen ze toch?
Was grapje, als je ze alleen ziet na training => blijven trainen.
* loveli moet eens leren de PI te gebruiken
crap in = crap out
pi_114299677
Joeee ik kan bijna niet ademen door een allergische reactie. Maar ja zal wel overgaan is of zo. Best klote iig
Worry is a misuse of imagination
  Vis een optie? dinsdag 17 juli 2012 @ 00:15:24 #26
70532 loveli
N
pi_114299816
Dokter bellen. Nu. Huisgenootje inlichten.
crap in = crap out
pi_114300049
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 00:15 schreef loveli het volgende:
Dokter bellen. Nu. Huisgenootje inlichten.
Dit! Niet afwachten!
  dinsdag 17 juli 2012 @ 00:51:05 #28
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_114301071
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 22:18 schreef uniekhoorn het volgende:
Puff, morgen weer aan de bak?

Vlier, je lijstjes zijn zo fijn. Doe je goed!

Mishu, waar zijn je groente en fruit? Is het wel genoeg?
Zo'n kaasstengel is voornamelijk boter, vind je dat lekker genoeg? (Lust het niet graag dus daarom :D)

Heb voor 'stiefzoon' lief een lekker toetje gemaakt met vla, kwark, necatrine, bruine suiker en 2 blokjes fudge :')

Ich bin an feeder
Mjah ik eet meestal wel 1 fruitstuk per dag, bijv. gister een wilde perzik, maar ik vond vandaag de sinaasappelsap voldoende...

Ik ben al blij dat ik iets minder eet dan ik afgelopen jaar helaas heb gedaan. Foei mij.
pi_114304002
Leef je nog billy?

Ik werd heel vroeg wakker en nu heb ik besloten maar heel vroeg naar mn werk te gaan.
Het is verbazingwekkend druk in de trein kan ik jullie vertellen.

Lijstjesplanning:
O yoghurt kwark havermout lepel jam bosbessen koffie verkeerd
t 30 gr gedroogde mango
L 4 boterhammen rosbief
t 35 gr walnoten paranoten amandelen
D pasta met timaten broccoli courgette paprika saus. Nog even kijken of ik er nog vlees doorheen doe
s krachttraining
T kwark
Doe wat je niet durft.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 07:08:18 #30
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114304145
Billy :o post eens?

Nog twee daagjes werken en dan vrij, jee.
Niet meer actief op Fok!
pi_114304345
Lekker Vik! Ga je nog wat doen? :)
Doe wat je niet durft.
pi_114304399
Lekker geslapen heeft O+

Goed dat je nog bent gaan lopen Perr!

Lijstje:
O geroosterde boterham met boter en kalkoenfilet
T handje amandelen
L salade met groenten, kip en olijfolie/balsamico azijn
T kwark met 1/2 banaan
D: courgette als pasta, rundergehakt met tomatensaus en kaas :9

Oh en mijn spierpijn is weg *O*
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_114304437
Lekker Aurum!
Ik voel de spieren in mijn rug van de kickfit. :D
Doe wat je niet durft.
pi_114304476
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 06:33 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Leef je nog billy?

Ik werd heel vroeg wakker en nu heb ik besloten maar heel vroeg naar mn werk te gaan.
Het is verbazingwekkend druk in de trein kan ik jullie vertellen.

Lijstjesplanning:
O yoghurt kwark havermout lepel jam bosbessen koffie verkeerd
t 30 gr gedroogde mango
L 4 boterhammen rosbief
t 35 gr walnoten paranoten amandelen
D pasta met timaten broccoli courgette paprika saus. Nog even kijken of ik er nog vlees doorheen doe
s krachttraining
T kwark
Ja ik leef nog. Keel zit gewoon heel erg dicht en inademen gaat dan alsof ik door een rietje adem. Dokter heeft niet zo veel zin, heb gewoon pech dat ik dit vaak heb zegt de dokter ook.
pi_114304495
Waar ben je allergisch voor?
Doe wat je niet durft.
pi_114304505
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 07:56 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Waar ben je allergisch voor?
Denk dat het kwam door de kat van m'n ouders en dan ben ik overal overgevoelig voor wat normaal wel mee valt (o.a parfum en wasmiddel) en de lucht in Adam is ook niet heel erg fijn om in te ademen.
pi_114304693
Hmmm... klinkt astma achtig. Heb je wel eens Ventolin geprobeerd? Dat verwijdt de luchpijp, werkt bij mij geweldig goed.
Doe wat je niet durft.
pi_114304718
Klinkt niet fijn Prob!

Pfff heb de ziekte in over mensen die op maandag niets willen plannen voor vrijdag.
Naja O-)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  dinsdag 17 juli 2012 @ 08:29:16 #39
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114304790
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 07:38 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Lekker Vik! Ga je nog wat doen? :)
Huis van m'n zus poetsen/opruimen en vrijdagmiddag naar Friesland :Y. Eigenlijk heb ik meer zin om een weekendje te lamballen in m'n eigen vertrouwde omgeving, maar M. is er ook niet en m'n moeder verheugt zich ws erg op m'n komst :P. Dus volgend weekend maar lamballen dan :7.
Niet meer actief op Fok!
pi_114304885
Morning!!

Wajooo, ik kon echt niet slapen en nu ben ik echt kapot :'). Hopelijk vanavond lekker uit eten ofzo en misschien naar de film?
  dinsdag 17 juli 2012 @ 08:40:05 #41
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114304892
Weird trouwens. Broek die t/m gisteren best wel strak zat, zit vandaag (na twee dagen redelijk normaal eten) weer gewoon normaal. Nog even gecheckt of ik hem niet een gaatje losser heb, maar nee. Blijkbaar hield ik veel vocht vast ofzo? Voel me vandaag dus alweer minder blob dan gisteren :').
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 17 juli 2012 @ 08:40:33 #42
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114304896
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 08:39 schreef Perruche het volgende:
Morning!!

Wajooo, ik kon echt niet slapen en nu ben ik echt kapot :'). Hopelijk vanavond lekker uit eten ofzo en misschien naar de film?
Welke film? :9 Ik moet binnenkort ook maar weer eens gaan :Y.
Niet meer actief op Fok!
pi_114304902
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 08:40 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Welke film? :9 Ik moet binnenkort ook maar weer eens gaan :Y.
Kweenie!
pi_114304907
Binnenkort weer pleinbios, maar dan moet het eerst wel zomer worden :')
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_114304974
Het schijnt binnenkort wat beter te worden. Las ik.
Doe wat je niet durft.
pi_114304983
Mogguh!

:{ Ziggo schiet eens op met de router, wil thuis ook internetten! }:| Zag al weer dat ik tettenpraat van Coco gemist heb...

Toch lijkt me dat niet gezond, Billy :*

HPKW, jij baas! ^O^
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_114305008
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 08:18 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Hmmm... klinkt astma achtig. Heb je wel eens Ventolin geprobeerd? Dat verwijdt de luchpijp, werkt bij mij geweldig goed.
ja heb ook astma (gehad)
pi_114305114
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 08:47 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
in lalaland is het iedere dag tussen de 30 en 40 graden *sad*
pi_114305132
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 08:56 schreef _aurum_ het volgende:

[..]

in lalaland is het iedere dag tussen de 30 en 40 graden *sad*
wat is lalaland nou :P zie het steeds voorbij komen!
pi_114305135
Bij sommigen komen de allergische of asthmatische klachten weer sterker opzetten op de volwassen leeftijd. Bezoek huisarts levert dus niets op?
En antihistaminicum (aerius,loratadine, cetirizine) in je tas mocht je in een dierenhuis komen.
pi_114305220
O: volkorenboterham met hamworst, melk
T: banaan
L: groentesoep, boterham met iets :+
T: waarschijnlijk luchtige frambozenvla :9
D: wokken/aardappelen-groente-vlees/kip-iets
T: nog geen idee

Vaiz, het was ook klein geschreven he :+

Zo, ik ga wat poetsen. Heb een schema opgesteld (met dagelijkse, wekelijkse en 2-wekelijkse klusjes/poetsels in huis). Nu is het geen probleem als we iets een keer overslaan, maar wil er regelmaat in zien te krijgen en vooral overzicht. Zijn de laatste tijd goed bezig met alvast ons leven in een ander stramien te krijgen, dus nu nog even iets beter bezig zijn :)
  dinsdag 17 juli 2012 @ 09:07:06 #52
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114305290
quote:
3s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 08:47 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
Na volgend weekend :Y. 20-25 graden. Prima! Als het maar niet zo plenst de hele tijd :r.

Ik heb dit jaar nog niet met een boek in het parkje gelegen -O-.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 17 juli 2012 @ 09:08:49 #53
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114305317
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 08:47 schreef V1z0R het volgende:
Mogguh!

:{ Ziggo schiet eens op met de router, wil thuis ook internetten! }:| Zag al weer dat ik tettenpraat van Coco gemist heb...
[ afbeelding ]

Toch lijkt me dat niet gezond, Billy :*

HPKW, jij baas! ^O^
Wij zijn net overgestapt van Tele2 naar Ziggo en hebben nu veel sneller internet :9. Schijnt, want ik heb het nog niet kunnen uitproberen :P.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 17 juli 2012 @ 09:10:24 #54
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114305344
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 09:03 schreef Cocotrimonium het volgende:
O: volkorenboterham met hamworst, melk
L: groentesoep, boterham met iets :+
T: waarschijnlijk luchtige frambozenvla :9
D: wokken/aardappelen-groente-vlees/kip-iets
T: nog geen idee

Vaiz, het was ook klein geschreven he :+

Zo, ik ga wat poetsen. Heb een schema opgesteld (met dagelijkse, wekelijkse en 2-wekelijkse klusjes/poetsels in huis). Nu is het geen probleem als we iets een keer overslaan, maar wil er regelmaat in zien te krijgen en vooral overzicht. Zijn de laatste tijd goed bezig met alvast ons leven in een ander stramien te krijgen, dus nu nog even iets beter bezig zijn :)
Goed bezig! ^O^

Zo'n plan hebben wij ook, alleen komen de koelkast, oven en de kastjes niet vaak genoeg aan de beurt :P. Hoe vaak maak jij die schoon, volgens jouw schema?
Niet meer actief op Fok!
pi_114305347
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 08:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
Bij sommigen komen de allergische of asthmatische klachten weer sterker opzetten op de volwassen leeftijd. Bezoek huisarts levert dus niets op?
En antihistaminicum (aerius,loratadine, cetirizine) in je tas mocht je in een dierenhuis komen.
hmm. ja die zei dat ik niet grieperig werd maar last kreeg van m'n longen, dat ik al die 'virusjes' oppak.

zal wel even die pilletjes halen, heb het namelijk niet iedere keer, heb het idee dat ik er eerder last van heb als m'n weerstand lager is of zo? of ik langer bij de kat in de buurt ben
pi_114305350
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 09:03 schreef Cocotrimonium het volgende:

Best een mooi lijstje! Hoe gaat het met je buik?

Ennuh, wat voor klusjes zijn dat die je dagelijks zou moeten doen... :@
pi_114305355
Oh, en ik ben echt trots op Martijn :D O+ Zijn online zaakje loopt prima! Ze (broertje doet tegenwoordig mee) hebben ook al bestellingen uit de UK en Australië ontvangen :+ Fatsoenlijke omzet, wat ik stiekem nooit had verwacht :+

Binnenkort nieuwe site, ziet er veel professioneler uit. Eigen ontwerp is in productie. En ze hebben uitgebreid met een ander product in hun assortiment (past niet geheel binnen het normale concept, maar ach, het is wel tof :D).

Dit is het nieuwe spul voor wie benieuwd is:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 09:11:44 #58
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_114305364
Vaatwasser inruimen, aanrecht schoonhouden, dat soort dingen denk ik.

Oven schoonmaken... hikken we hier al 4 jaar tegenaan :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_114305382
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 09:11 schreef XcUZ_Me het volgende:

Ahja, ok, dat zou ik niet als "klusje" zien maar meer als iets als douchen - het moet toch.
pi_114305392
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 09:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Goed bezig! ^O^

Zo'n plan hebben wij ook, alleen komen de koelkast, oven en de kastjes niet vaak genoeg aan de beurt :P. Hoe vaak maak jij die schoon, volgens jouw schema?
Oh, die staan in de kolom 'overig' :D :+

Schema is vooral bedoeld voor de echt regelmatige dingen. Oven neem ik meestal wekelijks af als ik toch de keuken de grondige beurt geef (naast het dagelijkse vluggertje :P), kastjes ook (maar niet aan de binnenkant, hehe, dat is misschien 2x/jaar of als het echt nodig is), koelkast wanneer het nodig is. Geen idee hoe vaak dat precies moet.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 09:15:34 #61
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_114305432
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 09:12 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ahja, ok, dat zou ik niet als "klusje" zien maar meer als iets als douchen - het moet toch.
Ik vind douchen leuker dan het aanrecht schoonmaken. Eigenlijk :').
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_114305449
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 09:12 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk wel, maarrrrr.... Wij zijn mensen die al snel iets laten liggen. Daarom willen we er structuur in krijgen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 09:10 schreef Perruche het volgende:

[..]

Best een mooi lijstje! Hoe gaat het met je buik?

Ennuh, wat voor klusjes zijn dat die je dagelijks zou moeten doen... :@
Buik doet het prima! Sinds ik zwanger ben, geen klachten meer :)

Wat klusjes betreft: heb het per kamer/gedeelte van het huis ingedeeld. En dagelijks is voor boven: snel stofzuigen & opruimen (dus gewoon zooi aan de kant), wekelijks fatsoenlijk stofzuigen en dweilen. Voor beneden idem. Dan zijn er nog extra dingen afhankelijk van de ruime (toilet, douche cabine, wasbakken, spul afnemen met vochtige doekjes, beddegoed verschonen, etc).

Oh, beddegoed verschoon ik sowieso al 1x/week, maar heb ALLES op dat schema gezet. Dus ook de klusjes waar wel al regelmaat in zit :)
pi_114305469
quote:

De vorige oven hebben we NOOIT schoongemaakt :@ :D Was al een ramp toen Martijn zijn huis had gekocht (en ik er een maand of 2 later bij kwam wonen :P). Dus na zes jaar hebben we een nieuwe gekocht :') Nu houd ik hem wekelijks bij zodat het nooit meer zo erg kan worden :D
  dinsdag 17 juli 2012 @ 09:19:44 #64
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_114305499
Ik zie het nut er ook niet zo van in :'). Eten zit netjes in ovenschaal, dat leg ik niet op de bodem neer. En dingen op het rek leggen we eigenlijk (bijna) altijd op een ovenpapiertje. Dus tja :').

/lui
pi_114305520
Dagelijks stofzuigen? Ik voel me met de minuut vunziger. Als ik een fatsoenlijk huis zou hebben, zou ik een schoonmaakster aannemen. Alhoewel, mijn huis zou er fatsoenlijker uitzien als ik dat gewoon nu al zou doen...
  dinsdag 17 juli 2012 @ 09:22:31 #66
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_114305546
Hier wordt 1x per week gestofzuigd door de hulp. Als de katten echt hun verhaartijd hebben, gooien we 'm zelf er ook nog 1x snel doorheen, maar soms ook niet. Ik heb er echt geen zin meer in hoor als ik thuis kom van het werk. Vind boodschappen doen en koken al een heel gedoe.
pi_114305553
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 09:16 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ja, eigenlijk wel, maarrrrr.... Wij zijn mensen die al snel iets laten liggen. Daarom willen we er structuur in krijgen.

[..]

Buik doet het prima! Sinds ik zwanger ben, geen klachten meer :)

Wat klusjes betreft: heb het per kamer/gedeelte van het huis ingedeeld. En dagelijks is voor boven: snel stofzuigen & opruimen (dus gewoon zooi aan de kant), wekelijks fatsoenlijk stofzuigen en dweilen. Voor beneden idem. Dan zijn er nog extra dingen afhankelijk van de ruime (toilet, douche cabine, wasbakken, spul afnemen met vochtige doekjes, beddegoed verschonen, etc).

Oh, beddegoed verschoon ik sowieso al 1x/week, maar heb ALLES op dat schema gezet. Dus ook de klusjes waar wel al regelmaat in zit :)
en nou weet ik weer waarom ik geen huisdieren heb O+

Wij stofzuigen 1 keer in de 2 weken en swifferen 1 keer in de 2 weken. Dus het gaat om en om.

Iedere dag stofzuigen zhe horror :')
pi_114305560
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 09:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Hier wordt 1x per week gestofzuigd door de hulp. Als de katten echt hun verhaartijd hebben, gooien we 'm zelf er ook nog 1x snel doorheen, maar soms ook niet. Ik heb er echt geen zin meer in hoor als ik thuis kom van het werk. Vind boodschappen doen en koken al een heel gedoe.
Ja, dat! gelukkig doet vriendje stofzuigen maar hij zou het vaker moeten doen :').
pi_114305578
Dagelijks stofzuigen :o. Dat gebeurt bij ons echt niet vaker dan wekelijks! Maar misschien dat het met katten vaker moet? [/spuit11]

Goedemorgen trouwens, ik was vanmorgen EINDELIJK wat lichter toen ik op de weegschaal stond. Goede motivatie om zo door te gaan dus :).

Lijstjes:
Gisteren:
O: yoghurt/muesli
T: appel
L: 3 bth houmous
D: salade, moussaka, beetje optimel yoghurt, kwart meloen
T: koekje

Planning voor vandaag:
O: muesli/yoghurt
L: 2 bth houmous, hard broodje, salade
T: appel
T: nog iets, licht diner achtig
S: hardlopen
T: banaan en daarna ws 2 koekjes bij de koffie in een cafe, or worse.
Everything which is not impossible, will eventually happen
  dinsdag 17 juli 2012 @ 09:24:31 #70
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114305598
quote:

Huu :P Ik kom maar geen ovengerecht bij je eten :P. Wij proberen het iig twee keer per jaar te doen :'). Eigenlijk zou eens in de drie maanden beter zijn. We hebben wel een lijstje op de koelkast hangen met daarop de datum waarop koelkast/oven voor het laatst schoongemaakt zijn.
Niet meer actief op Fok!
  dinsdag 17 juli 2012 @ 09:26:39 #71
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114305654
Hier één keer stofzuigen, maar zou doordeweeks ook nog wel een keertje mogen.
Waar ik wel van baal is dat ik er niet in slaag het netjes te houden. Zaterdag/zondag na het schoonmaken is het spic en span, maar in de loop van de week leg ik hier wat neer, daar wat neer, daar wat neer, zodat het in het weekend weer een zwijnenstal is. Ik hoop dat ik met wat meer bergruimte straks wat netter word :P.
Niet meer actief op Fok!
pi_114305738
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 09:24 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Huu :P Ik kom maar geen ovengerecht bij je eten :P. Wij proberen het iig twee keer per jaar te doen :'). Eigenlijk zou eens in de drie maanden beter zijn. We hebben wel een lijstje op de koelkast hangen met daarop de datum waarop koelkast/oven voor het laatst schoongemaakt zijn.
Je ziet het toch gewoon, als de oven en koelkast schoongemaakt moeten worden?

Ik stofzuig drie keer in de week, dat kwam met mijn vrije dagen ook goed uit. Hoe dat straks gaat als ik 4 dagen in de week werk in plaats van 2,5 moeten we maar eens zien.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_114305838
:D gelukkig vind ik huishouden niet zo belangrijk. Het ziet er schoon uit, daar gaat het om! Geloof dat ik de grote dingen echt max 1x per maand doe. Wat erg eigenlijk :')
pi_114305845
Nou, ik stofzuigde eerst ook niet dagelijks hoor :D Maar met vier stuks langharig tuig rondlopend, moet je wel. En op zich is het voor ons niet eens zo'n probleem en kan het best wat minder vaak, als de baby er straks is, dan 'moet' het gewoon iedere dag (gewoon snel-snel, zodat de meeste haren weg zijn, ik ga niet de meubels verschuiven en de plinten doen enzo :P).

Maar daarom wil ik ook binnenkort een tweede stofzuiger kopen. Een voor boven, een voor beneden. Dan is het al een stuk minder 'erg' :) En eind dit jaar kopen we een roomba O+
pi_114305857
Ik ga zo de koelkast maar eens schoonmaken en leegruimen!

Huishouden doen we hier eigenlijk één keer in de week. Tussendoor eens wat spulletjes opruimen of een keer de keukenvloer schoonvegen.

Straks met de katten misschien wat vaker stofzuigen.
pi_114305874
Als je dagelijks stofzuigt ben je ook zo klaar, dan ligt er waarschijnlijk ook geen rommel op de grond omdat je de dag ervoor al hebt stofgezogen.
  dinsdag 17 juli 2012 @ 09:35:57 #77
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_114305875
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 09:34 schreef Perruche het volgende:
:D gelukkig vind ik huishouden niet zo belangrijk. Het ziet er schoon uit, daar gaat het om! Geloof dat ik de grote dingen echt max 1x per maand doe. Wat erg eigenlijk :')
Ik doe gewoon een vuns-boks met je hoor! *boks*
pi_114305880
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 09:34 schreef Perruche het volgende:
Ja, maar, wij waren ECHT heel erg. En als wij iets niet bijhouden, ziet het er binnen no time uit als een zwervershol (absurd, hoeveel troep in hoe weinig tijd wij kunnen maken, vooral ik :+).

Edit: ik heb toch wel eens die foto's rondgestuurd? Nou, zo erg wil ik het noooooit meer laten worden...
pi_114305890
ik ben zo blij met onze schoonmaakster :@

ik haat alles wat met huishoudelijk werk te maken heeft
Life is what happens while you are busy making other plans...
pi_114305905
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 09:35 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Ik doe gewoon een vuns-boks met je hoor! *boks*
Het erge is wel dat omdat ons huis ZO klein is, je allles direct ziet. Ah well, donderdag krijgen we bezoek, denk dat ik maar iets vroeger op ga staan om het enigszins toonbaar te maken...
pi_114305942
Ik stofzuig om de dag, maar dat komt wel door de katten inderdaad... aanrecht en fornuis doe ik gewoon na t koken. Merk wel dat bijhouden erg veel scheelt :') Ben alleen slecht in ramen lappen..

Zometeen naar Ikea *O*
Be someone that makes you happy
pi_114305962
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 09:38 schreef Nallie het volgende:
Ik stofzuig om de dag, maar dat komt wel door de katten inderdaad... aanrecht en fornuis doe ik gewoon na t koken. Merk wel dat bijhouden erg veel scheelt :') Ben alleen slecht in ramen lappen..

Zometeen naar Ikea *O*
Ramen lappen? Quoi? :').

Veel plezier! Wat ga je kopen?
pi_114306010
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 09:39 schreef Perruche het volgende:

[..]

Ramen lappen? Quoi? :').

Veel plezier! Wat ga je kopen?
Moet paar dingen terugbrengen en wil even kijken voor stoelen, lamp en voorraadpotten.
Die zijn relaxed daar. En haverkoekjes :9
Be someone that makes you happy
pi_114306029
Lijst gisteren:

O: volkorenbolletje met boter, ei en tomaat
S: 10 min opwarmcardio, 45 min krachttraining
L: meergranenwrap met halve avocado, komkommer, kip en beetje chillisaus
T: thee met melk en blokje pure chocola
D: verse kippensoep met snee italiaans brood en lekkere olijfolie om te dippen
T: Griekse Yoghurt met een beetje appelmoes.

Vandaag nog even een lijst bedenken. Vanmiddag haalt schoonpa me op. Gaan we naar zijn dietiste. Kan ik eindelijk eens wat goede recepten en menu's voor hem maken. Hij eet veel te eentoning en dreigt de fout in te gaan. Verder thuis werken O+

Stofzuigen gebeurt hier om de dag. Stoffen eens per week. Grondig boenen is voor mij super zwaar, dus eens per week probeer ik 1 ding goed aan te pakjen, zoals badkamer of keuken. Freud zou vaker mogen helpen denk ik. Een huishoudster wil hij ook niet, dus hij zal een keer moeten kiezen :+

[ Bericht 0% gewijzigd door An24 op 17-07-2012 09:49:21 ]
pi_114306065
An ik vind je lijstje echt niet veel, hoeveel kcals zit je op?

Is je schoonpa veel te dik? Goed dat 'ie naar de dietiste gaat!
pi_114306070
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 09:36 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ja, maar, wij waren ECHT heel erg. En als wij iets niet bijhouden, ziet het er binnen no time uit als een zwervershol (absurd, hoeveel troep in hoe weinig tijd wij kunnen maken, vooral ik :+).

Edit: ik heb toch wel eens die foto's rondgestuurd? Nou, zo erg wil ik het noooooit meer laten worden...
Heb je die foto's nog? FB? Ik ben nieuwsgierig. Bovendien denk ik dat het bij ons altijd erger is dan bij anderen :+
pi_114306094
Stofzuigen om de week, afwassen wanneer t uitkomt :@
pi_114306185
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 09:43 schreef Perruche het volgende:
An ik vind je lijstje echt niet veel, hoeveel kcals zit je op?

Is je schoonpa veel te dik? Goed dat 'ie naar de dietiste gaat!
Het was ook niet heel veel. 1600 kcal. Heb van die dagen.

Pa heeft zo'n typische diabeten buik, wat hij dus ook heeft. Overleeft ook al een aantal jaar zijn longkanker, dus het is echt een tijdbommetje. Het komt echt door een gebrek aan kennis, dus af en toe moet hij gemotiveerd worden. En aangezien de rest van het gezin er ook niet zo veel van weet....
  dinsdag 17 juli 2012 @ 09:57:34 #89
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_114306446
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 09:38 schreef Nallie het volgende:

Zometeen naar Ikea *O*
Ik wil mee *O*. Ik ga vanmiddag miss even in Amersfoort, even kijken naar de meubeltjes die ik op het oog heb en dan volgend weekend kopen in Delft :9.
Niet meer actief op Fok!
pi_114306515
Drie dagen te vroeg ongesteld worden is niet handig de dag voor je gaat vliegen. }:| .
pi_114306554
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 09:43 schreef An24 het volgende:

[..]

Heb je die foto's nog? FB? Ik ben nieuwsgierig. Bovendien denk ik dat het bij ons altijd erger is dan bij anderen :+
Oh, vast wel. Maar echt. Ik weet dat iedereen altijd zegt "bij ons is het ook een troep, hoor", maar ik ken niemand die ons overtreft. Behalve op tv dan :')

Pm je ze zo. Disclaimer: het ziet er tegenwoordig NIET meer zo uit :+
pi_114306574
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 09:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
Drie dagen te vroeg ongesteld worden is niet handig de dag voor je gaat vliegen. }:| .
Oh shit, heb voor de vakantie maar een pilstripje gehaald.

Dat heb ik dit weekend getest en ik word er niet blij van maar het werkt wel.
pi_114306605
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 10:01 schreef Cocotrimonium het volgende:

Oh, vast wel. Maar echt. Ik weet dat iedereen altijd zegt "bij ons is het ook een troep, hoor", maar ik ken niemand die ons overtreft. Behalve op tv dan :')

Het was bij mij thuis ook altijd een enorme bende, want niet te dol op opruimen en schoonmaken. Sinds mijn huidige vriend is het hier reuze netjes :@
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_114306652
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 10:01 schreef Ml-etje het volgende:

[..]

Oh shit, heb voor de vakantie maar een pilstripje gehaald.

Dat heb ik dit weekend getest en ik word er niet blij van maar het werkt wel.
Het was niet eens in me opgekomen dat het wel eens eerder zou kunnen komen.

Nou ja, is niet anders. Vorig jaar op Cyprus was ik ook echt de hele week ongesteld. Niet tof als je een hele dag in bikini op een boot zit, maar goed. En ze verkochten daar overal alleen minitampons, voor omgerekend ruim 5 euro per doosje. :').
pi_114306695
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 10:04 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Het was niet eens in me opgekomen dat het wel eens eerder zou kunnen komen.

Nou ja, is niet anders. Vorig jaar op Cyprus was ik ook echt de hele week ongesteld. Niet tof als je een hele dag in bikini op een boot zit, maar goed. En ze verkochten daar overal alleen minitampons, voor omgerekend ruim 5 euro per doosje. :').
Oh wat zonde!
Mja ondanks dat mn benen zowat crashen weiger ik echt op vakantie ongesteld te zijn. :@
pi_114306708
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 10:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het was bij mij thuis ook altijd een enorme bende, want niet te dol op opruimen en schoonmaken. Sinds mijn huidige vriend is het hier reuze netjes :@
Ik durf te wedden dat 'enorme bende' in het niets valt bij hoe het er bij ons uitzag.... :D
pi_114306845
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 09:59 schreef DevilsAndDust het volgende:
Check. Maar goed, in het vliegtuig zit je toch rustig ;)

En als ik deze keer niet ongesteld had willen worden had ik twee keer moeten doorringen. A. Kan dat niet omdat het dus te warm is daar om zo'n ring te bewaren en b. Krijg ik daar de eerst volgende keer dat het wel gebeurd héél erg spijt van..
pi_114306931
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 10:01 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Tis toppie nu! ;)
pi_114306948
Ik heb gelukkig geen last vann de pil. Als ik op vakantie Ga slik ik hem gewoon door!
  dinsdag 17 juli 2012 @ 10:14:38 #100
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_114306981
An, wij hebben ook een hulp om die reden :+. Geen zin/tijd om het zelf te doen, voor mij is het een te zware belasting. Nouja, en toen was er Paulien! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')