abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 18 juli 2012 @ 19:33:11 #51
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_114378457
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:29 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dan stap je toch over naar een ander? In een vrije markt heb je de keuze.....
Ja, maar eerst ga je dood omdat je je medicijnen niet kon betalen omdat Achmea verdomde om zorg in te kopen.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 18 juli 2012 @ 19:44:09 #52
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_114379048
OK. Ik probeer het nog een keer. De manier waarop het pakket is samengesteld en het feit dat ieder buisje aspirine vergoed MOET worden maakt de zorg duur. Laat ieder zijn eigen pakket samenstellen en laat de overheid zich er in GODS NAAM niet mee bemoeien. In een vrije markt heb je WEL keuze. Je kiest zelf wat je verzekerd wil hebben en je bepaalt zelf je eigen risico. Er is nu absoluut geen marktwerking.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  woensdag 18 juli 2012 @ 19:45:25 #53
379943 Paper_Tiger
pi_114379123
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:33 schreef Euribob het volgende:

[..]

Ja, maar eerst ga je dood omdat je je medicijnen niet kon betalen omdat Achmea verdomde om zorg in te kopen.
Niemand gaat dood. Zelf een illegaal wordt geholpen als die op sterven ligt. Je kan hooguit wat gezeur hebben en dat valt prima op te lossen.....
  woensdag 18 juli 2012 @ 19:46:20 #54
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_114379185
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:44 schreef Paper_Tiger het volgende:
OK. Ik probeer het nog een keer. De manier waarop het pakket is samengesteld en het feit dat ieder buisje aspirine vergoed MOET worden maakt de zorg duur. Laat ieder zijn eigen pakket samenstellen en laat de overheid zich er in GODS NAAM niet mee bemoeien. In een vrije markt heb je WEL keuze. Je kiest zelf wat je verzekerd wil hebben en je bepaalt zelf je eigen risico. Er is nu absoluut geen marktwerking.
Daarom is de zorg in Amerika voor iedereen beschikbaar en spotgoedkoop.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  woensdag 18 juli 2012 @ 19:52:48 #55
379943 Paper_Tiger
pi_114379518
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:25 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

AOW uitkeren, wegen aanleggen, zorgen voor een goede ruimtelijke ordening, gericht investeren in de economie, zorgen dat mensen die niet kunnen werken een uitkering krijgen, mensen helpen met re-integreren, zorg zo regelen dat de kwaliteit en niet de prijs voorop staat...

Commerciële bedrijven stellen hun *eigen* belang op de eerste plaats.
Wil je als overheid een snelweg aanleggen? Laat de aannemer met het beste voorstel het voor eigen rekening en risico uitvoeren. AOW wordt pensioen. Daar spaar je zelf voor of je koopt dat in bij een particulier bedrijf. Je krijgt dat niet van geld afgepakt van mensen die nu werken. In 40 jaar kan je gerust een bedrag sparen om nog 15 jaar van te leven. Re-integreren wordt een taak van de verzekeraar. Die heeft er tenslotte een belang bij dat het uitkeren op de polis eindigt.
De overheid ONTTREKT aan de economie maar voegt niets toe. Hoe minder overheid hoe beter de economie draait.
De overheid heeft er geen belang bij als hulp eindigt. Als jij zelf iemand help heb jij dat belang wel....

Als jouw zorgverzekeraar geen kwaliteit levert maar een ander wel dan wordt je daar klant. De markt regelt dat zelf. Je koopt toch ook geen brood bij een bakker die smerig brood verkoopt?
  woensdag 18 juli 2012 @ 19:58:14 #56
379943 Paper_Tiger
pi_114379832
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:46 schreef Euribob het volgende:

[..]

Daarom is de zorg in Amerika voor iedereen beschikbaar en spotgoedkoop.
Amerika heeft ook een grote overheid en een grote lobby door het bedrijfsleven die voordeeltjes uit te delen heeft. Amerika is een corporatistische samenleving en geen kapitalistische. De Amerikaanse gezondheidszorg loopt wel mijlen voor op de rest van de wereld. Een groot probleem is het octrooirecht. Schaf octrooien af en dat probleem lost zichzelf op. Farmaceutische bedrijven zullen dan niet meer investeren in medicijnen maar ook dat kan prima opgelost worden in de particuliere sector. Patiënten belangenverenigingen kunnen die research beter zelf doen. Een goede maagzuurremmer is genoeg.
  woensdag 18 juli 2012 @ 20:02:40 #57
379943 Paper_Tiger
pi_114380089
http://www.vrijspreker.nl/wp/2012/07/intellectueel-eigendom-2/ Dit is een aardig artikel over octrooirecht en de kosten van medicijnen...
pi_114384535
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 19:52 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Wil je als overheid een snelweg aanleggen? Laat de aannemer met het beste voorstel het voor eigen rekening en risico uitvoeren. AOW wordt pensioen. Daar spaar je zelf voor of je koopt dat in bij een particulier bedrijf. Je krijgt dat niet van geld afgepakt van mensen die nu werken. In 40 jaar kan je gerust een bedrag sparen om nog 15 jaar van te leven. Re-integreren wordt een taak van de verzekeraar. Die heeft er tenslotte een belang bij dat het uitkeren op de polis eindigt.
De overheid ONTTREKT aan de economie maar voegt niets toe. Hoe minder overheid hoe beter de economie draait.
De overheid heeft er geen belang bij als hulp eindigt. Als jij zelf iemand help heb jij dat belang wel....

Als jouw zorgverzekeraar geen kwaliteit levert maar een ander wel dan wordt je daar klant. De markt regelt dat zelf. Je koopt toch ook geen brood bij een bakker die smerig brood verkoopt?
Wat een hoop bullshit. :')

Ten eerste heeft ook een uitkerende instantie van de overheid er baat bij dat er zo min mogelijk wordt uitgekeerd aangezien ze geld dat ze overhouden aan andere zaken kunnen besteden.
Ten tweede voegt een overheid weldegelijk wat toe, namelijk zorgt het voor fatsoenlijke infrastructuur, onderwijs, handhaaft het de stabiliteit in een staat dmv het bewaken van vrede en veiligheid, waardoor wij allen in staat zijn zoveel winst te maken als we kunnen.

Overigens werken er bij particuliere verzekeraars net zo goed mensen in een functie die afhankelijk is van de mensen die uitgekeerd krijgen, en die hebben tot zekere hoogte dus net zo goed baat bij het in stand houden van de hulp.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:48:49 #59
379943 Paper_Tiger
pi_114386279
Als de overheid geld te kort komt dwingt ze gewoon de burger om meer te betalen. Als een particuliere verzekeraar te kort komt moeten ze efficiënter werken want een ander doet dat ook. Premie verhogen betekend dat de klanten weg lopen. Als er iets te kiezen is krijg je altijd het juiste product voor de juiste prijs.

Alles wat de overheid doet is WAARDELOOS. Hoe kan het ook anders? De overheid hoeft niet te presteren want de burgers moeten hoe dan ook betalen. Laat de overheid brood bakken en het is niet te vreten en het kost een tientje.

Ik ben blij om te horen dat u dankzij de overheid veel winst maakt.
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:51:41 #60
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_114386463
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:48 schreef Paper_Tiger het volgende:
Als de overheid geld te kort komt dwingt ze gewoon de burger om meer te betalen. Als een particuliere verzekeraar te kort komt moeten ze efficiënter werken want een ander doet dat ook. Premie verhogen betekend dat de klanten weg lopen. Als er iets te kiezen is krijg je altijd het juiste product voor de juiste prijs.

Alles wat de overheid doet is WAARDELOOS. Hoe kan het ook anders? De overheid hoeft niet te presteren want de burgers moeten hoe dan ook betalen. Laat de overheid brood bakken en het is niet te vreten en het kost een tientje.

Ik ben blij om te horen dat u dankzij de overheid veel winst maakt.
Er zijn een aantal dingen die ik goed geregeld wil zien, en gezondheidszorg, onderwijs en openbaar vervoer zijn daar de drie belangrijkste van.
Ik vertrouw geen particulier bedrijf die sectoren toe, en betaal dan liever iets meer als ik zeker weet dat ik er gedegen kwaliteit voor terug krijg.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:53:40 #61
379943 Paper_Tiger
pi_114386579
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:51 schreef Tanin het volgende:

[..]

Er zijn een aantal dingen die ik goed geregeld wil zien, en gezondheidszorg, onderwijs en openbaar vervoer zijn daar de drie belangrijkste van.
Ik vertrouw geen particulier bedrijf die sectoren toe, en betaal dan liever iets meer als ik zeker weet dat ik er gedegen kwaliteit voor terug krijg.
Gedegen kwaliteit?? Dan moet je i.i.g. niet bij de overheid zijn.
  woensdag 18 juli 2012 @ 21:57:04 #62
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_114386809
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 21:53 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Gedegen kwaliteit?? Dan moet je i.i.g. niet bij de overheid zijn.
Lol? Ons onderwijs behoort tot de top van de wereld, onze gezondheidszorg ook als je de kosten in overweging neemt.
Ons openbaar vervoer was prut, en het is *nog* slechter geworden sinds het geprivatiseerd is.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  woensdag 18 juli 2012 @ 22:03:10 #63
379943 Paper_Tiger
pi_114387215
Kamaraad Tanin. Het openbaar vervoer is NIET geprivatiseerd!!! Als dat zo was dan bepaalden ze zelf de mate van dienstverlening en de tarieven en was er door de consument iets te kiezen. Ons onderwijs is niet slecht maar ook niet heel goed. De top van universiteiten in de Wereld word aangevoerd door particuliere scholen. Basisonderwijs mag best via de staat worden geregeld daarna niet meer.
  woensdag 18 juli 2012 @ 22:15:13 #64
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_114388136
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 22:03 schreef Paper_Tiger het volgende:
Kamaraad Tanin. Het openbaar vervoer is NIET geprivatiseerd!!! Als dat zo was dan bepaalden ze zelf de mate van dienstverlening en de tarieven en was er door de consument iets te kiezen. Ons onderwijs is niet slecht maar ook niet heel goed. De top van universiteiten in de Wereld word aangevoerd door particuliere scholen. Basisonderwijs mag best via de staat worden geregeld daarna niet meer.
Dit gaat zo'n beetje offtopic nu, maar het OV is wel degelijk deels geprivatiseerd. Niet volledig nee.

En ik heb weinig met ranglijsten van universiteiten. Staan een aantal universiteiten ontzettend hoog aangeschreven terwijl hun onderwijs diep triest is, en ver onder het niveau van Nederlandse universiteiten (en misschien zelfs wel hogescholen?). Ik heb meerdere van dit soort universiteiten van dicht bij gezien, en dat is echt niet het onderwijs wat ik voor mijn kinderen (of mijzelf) zou willen.

Nog los van het feit dat die geprivatiseerde scholen die zo hoog scoren heel wat meer kosten dan de publieke scholen in Nederland die het best redelijk doen in die ranglijsten.

Je gaat mij echt niet overtuigen. Ik ben voorstander van marktwerking op de meeste gebieden, maar niet op alle. We kunnen nu weer verder ontopic, pm box staat open als je verder wil discussieren :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')