Nu is dat zo.quote:Op maandag 16 juli 2012 20:03 schreef MaGNeT het volgende:
Is het nu zo dat ik vanaf januari 2013 ineens wél bijtelling moet betalen, vanwege de uitvoering van het Kunduz akkoord?
Ik denk dat niemand er op zit te wachten. Ik zou ook ineens meer moeten gaan betalen voor de treinkaart die ik van de baas krijg, daar word ik ook niet blij van.quote:Op maandag 16 juli 2012 20:07 schreef MaGNeT het volgende:
Hmm, zit niet te wachten op bijtelling voor een auto die ik niet eens wil. Ding staat alleen maar in de weg.
Hmm ja, de onbelaste reiskostenvergoeding was idd ook al iets wat volgend jaar verdwijnt.quote:Op maandag 16 juli 2012 20:09 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik denk dat niemand er op zit te wachten. Ik zou ook ineens meer moeten gaan betalen voor de treinkaart die ik van de baas krijg, daar word ik ook niet blij van.
Heel Nederland moet inleveren als het allemaal doorgaat. Ik snap dat het nodig is vanwege begrotingstekort, maar of dit nou de manier is.....quote:Op maandag 16 juli 2012 20:11 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Hmm ja, de onbelaste reiskostenvergoeding was idd ook al iets wat volgend jaar verdwijnt.
Wat dat betreft zou ik sowieso al inleveren volgend jaar als ik met m'n eigen auto was blijven rijden.
Huh?quote:Op maandag 16 juli 2012 20:03 schreef MaGNeT het volgende:
Is het nu zo dat ik vanaf januari 2013 ineens wél bijtelling moet betalen, vanwege de uitvoering van het Kunduz akkoord?
Er is nu volgens mij geen sprake van bijtelling omdat ik getekend heb dat ik de auto niet privé mag gebruiken, op straffe van. Hier hou ik mij (en collega's) overigens heel strikt aan. Na-heffingen zijn hoog.quote:Op maandag 16 juli 2012 20:16 schreef CoolGuy het volgende:
Je wordt nu ineens gedwongen die auto thuis te houden? Waarom nu ineens? Eerste wat in me op komt is dat je werkgever wellicht de bijtelling op jou wil afschuiven?
Het ligt nog wat ingewikkelder.quote:Op maandag 16 juli 2012 20:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Huh?
Waarom zou je bijtelling moeten betalen over een auto die je niet prive gebruikt?
Ze willen toch alleen de onbelaste km-vergoeding afschaffen? (Dus die wordt dan wel belast)
Als je nu een km vergoeding krijgt voor je prive auto, dan wordt die straks belast ja. Maar die km vergoeding heb je straks helemaal niet meer nodig omdat je een auto van de zaak hebt staan, die je bovendien niet prive gebruikt. (Dus geen bijtelling)
Volgens mij ga jij als 1 van de weinige er op vooruit.
Naja, het is een bestelauto (Kangoo). We noemen die dingen altijd de "busjes" maar dat zijn het natuurlijk niet.quote:Op maandag 16 juli 2012 20:21 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Vanaf volgend jaar dus lekker boodschappen doen met deze bestelauto, wat later in je verhaal ineens een bus word.
LOL, dat is helemaal schandalig...quote:Op maandag 16 juli 2012 20:20 schreef MaGNeT het volgende:
Het ligt nog wat ingewikkelder.
Woon-werkverkeer wordt vanaf volgend jaar ook gezien als privé-kilometers.
Waarom zou ik bijtelling betalen voor een bus die alleen maar bij me thuis staat omdat mijn werkgever wil dat ik vanaf huis naar klanten rijd.quote:Op maandag 16 juli 2012 20:26 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ik wil zoveel niet. Helaas krijg ik niet altijd m'n zin.
25% van de eigenlijke bijtelling, die in dit geval nul hoort te zijn, zou moeten uitkomen op wederom nul. Iets zegt me dat het zo niet gaat werken...quote:Op maandag 16 juli 2012 20:28 schreef DroogDok het volgende:
Er kwam toch een soort van overgangsregeling? 25% van de eigenlijke bijtelling als je wel woon-werk rijdt, maar niet "echt" prive?
Ja, een regeling van 4 jaar.quote:Op maandag 16 juli 2012 20:28 schreef DroogDok het volgende:
Er kwam toch een soort van overgangsregeling? 25% van de eigenlijke bijtelling als je wel woon-werk rijdt, maar niet "echt" prive?
Ik bedoel:quote:Op maandag 16 juli 2012 20:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
25% van de eigenlijke bijtelling, die in dit geval nul hoort te zijn, zou moeten uitkomen op wederom nul. Iets zegt me dat het zo niet gaat werken...
Dat vraag ik me dus af.quote:Op maandag 16 juli 2012 20:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Overigens....
Als jij dan vanaf huis naar klanten vertrekt, heb je toch geen woon/werk verkeer meer? Dan is alles toch zakelijke km's?
In dat geval eerst naar een klant, en daarna pas naar de zaak. Vanaf een klant terug naar de zaak kan nooit prive zijn, lijkt me.quote:Op maandag 16 juli 2012 20:37 schreef MaGNeT het volgende:
Daarnaast zal ik sowieso wel 1 of 2x per week naar de zaak moeten om iets op te halen of te brengen, bijvoorbeeld een PC die gerepareerd is of een laptop die ik ter reparatie ergens heb meegenomen maar ook om voorraad in de auto aan te vullen.
Zo zou je het dan moeten doen misschien maar in de praktijk toch zeer onhandig.quote:Op maandag 16 juli 2012 20:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
In dat geval eerst naar een klant, en daarna pas naar de zaak. Vanaf een klant terug naar de zaak kan nooit prive zijn, lijkt me.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |