abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114283955
De afgelopen 11 jaar reed ik 's ochtends met eigen vervoer naar de zaak (23km), controleerde daar m'n e-mail, draaide werkbonnen uit, belde wat klanten en ging dan meestal op pad voor 1 of meerdere onsite klussen (computers, netwerken, etc).

Eind van de dag terug naar zaak en met eigen auto weer naar huis (23km) en pikte onderweg nog even wat dagelijkse boodschappen op (woon op 5km van winkels, ligt op route woon-werkverkeer).

Vanaf deze week moet ik de bestelbus (Kangoo, voor beeldvorming) thuis houden en vanuit daar direct naar mijn klanten toe of naar de zaak om eventueel iets op te halen, indien nodig voor een klus.

Eind van de dag rij ik dan weer terug naar huis en overige ritjes doe ik weer met m'n privé auto.

Op dit moment kan dat zonder bijtelling. Lijkt me ook terecht aangezien ik geen enkel voordeel heb van deze bus thuis, gebruik hem puur zakelijk.
Privé doe ik alles met mijn eigen auto, incl. boodschappen.

Is het nu zo dat ik vanaf januari 2013 ineens wél bijtelling moet betalen, vanwege de uitvoering van het Kunduz akkoord?
  maandag 16 juli 2012 @ 20:06:29 #2
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_114284111
Als de maatregelen na 12 september niet veranderen zou ik denken van wel.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_114284124
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:03 schreef MaGNeT het volgende:
Is het nu zo dat ik vanaf januari 2013 ineens wél bijtelling moet betalen, vanwege de uitvoering van het Kunduz akkoord?
Nu is dat zo.

Wellicht dat het met de verkiezingen wordt gewijzigd maar ga er maar niet vanuit.
pi_114284170
Hmm, zit niet te wachten op bijtelling voor een auto die ik niet eens wil. Ding staat alleen maar in de weg.

Kon zelf, na wat zoekwerk ook niet een andere conclusie trekken.
Dat gaat toch een fortuin kosten voor bedrijven en/of werknemers die vanuit huis naar klanten rijden? Installatiebedrijven, schilders, etc...
  maandag 16 juli 2012 @ 20:09:44 #5
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_114284284
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:07 schreef MaGNeT het volgende:
Hmm, zit niet te wachten op bijtelling voor een auto die ik niet eens wil. Ding staat alleen maar in de weg.
Ik denk dat niemand er op zit te wachten. Ik zou ook ineens meer moeten gaan betalen voor de treinkaart die ik van de baas krijg, daar word ik ook niet blij van.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_114284351
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:09 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ik denk dat niemand er op zit te wachten. Ik zou ook ineens meer moeten gaan betalen voor de treinkaart die ik van de baas krijg, daar word ik ook niet blij van.
Hmm ja, de onbelaste reiskostenvergoeding was idd ook al iets wat volgend jaar verdwijnt.
Wat dat betreft zou ik sowieso al inleveren volgend jaar als ik met m'n eigen auto was blijven rijden.
  maandag 16 juli 2012 @ 20:11:58 #7
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_114284403
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:11 schreef MaGNeT het volgende:

[..]

Hmm ja, de onbelaste reiskostenvergoeding was idd ook al iets wat volgend jaar verdwijnt.
Wat dat betreft zou ik sowieso al inleveren volgend jaar als ik met m'n eigen auto was blijven rijden.
Heel Nederland moet inleveren als het allemaal doorgaat. Ik snap dat het nodig is vanwege begrotingstekort, maar of dit nou de manier is.....
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  Moderator maandag 16 juli 2012 @ 20:16:53 #8
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_114284670
Je wordt nu ineens gedwongen die auto thuis te houden? Waarom nu ineens? Eerste wat in me op komt is dat je werkgever wellicht de bijtelling op jou wil afschuiven?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_114284722
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:03 schreef MaGNeT het volgende:
Is het nu zo dat ik vanaf januari 2013 ineens wél bijtelling moet betalen, vanwege de uitvoering van het Kunduz akkoord?
Huh?

Waarom zou je bijtelling moeten betalen over een auto die je niet prive gebruikt?

Ze willen toch alleen de onbelaste km-vergoeding afschaffen? (Dus die wordt dan wel belast)

Als je nu een km vergoeding krijgt voor je prive auto, dan wordt die straks belast ja. Maar die km vergoeding heb je straks helemaal niet meer nodig omdat je een auto van de zaak hebt staan, die je bovendien niet prive gebruikt. (Dus geen bijtelling)

Volgens mij ga jij als 1 van de weinige er op vooruit.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_114284725
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:16 schreef CoolGuy het volgende:
Je wordt nu ineens gedwongen die auto thuis te houden? Waarom nu ineens? Eerste wat in me op komt is dat je werkgever wellicht de bijtelling op jou wil afschuiven?
Er is nu volgens mij geen sprake van bijtelling omdat ik getekend heb dat ik de auto niet privé mag gebruiken, op straffe van. Hier hou ik mij (en collega's) overigens heel strikt aan. Na-heffingen zijn hoog.

Voor dit jaar is er dan ook geen vuiltje aan de lucht.
pi_114284857
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Huh?

Waarom zou je bijtelling moeten betalen over een auto die je niet prive gebruikt?

Ze willen toch alleen de onbelaste km-vergoeding afschaffen? (Dus die wordt dan wel belast)

Als je nu een km vergoeding krijgt voor je prive auto, dan wordt die straks belast ja. Maar die km vergoeding heb je straks helemaal niet meer nodig omdat je een auto van de zaak hebt staan, die je bovendien niet prive gebruikt. (Dus geen bijtelling)

Volgens mij ga jij als 1 van de weinige er op vooruit.
Het ligt nog wat ingewikkelder.
Woon-werkverkeer wordt vanaf volgend jaar ook gezien als privé-kilometers.
Dat houdt in dat ik ineens niet meer voldoe aan die "geen privé kilometers" en bijtelling zou moeten betalen voor deze bestelbus, terwijl ik er alleen mee naar klanten of zaak rijd voor m'n werk.

http://www.nuzakelijk.nl/(...)ht-bestelwagens.html
pi_114284938
Vanaf volgend jaar dus lekker boodschappen doen met deze bestelauto, wat later in je verhaal ineens een bus word.
5 Ferrari's op videoband!
pi_114285058
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:21 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Vanaf volgend jaar dus lekker boodschappen doen met deze bestelauto, wat later in je verhaal ineens een bus word.
Naja, het is een bestelauto (Kangoo). We noemen die dingen altijd de "busjes" maar dat zijn het natuurlijk niet.

Ik wil helemaal geen bijtelling voor deze bestel-auto omdat ik er niet privé in rijd.
Ik heb voor privé mijn eigen auto.
pi_114285189
Ik wil zoveel niet. Helaas krijg ik niet altijd m'n zin.
5 Ferrari's op videoband!
pi_114285224
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:20 schreef MaGNeT het volgende:
Het ligt nog wat ingewikkelder.
Woon-werkverkeer wordt vanaf volgend jaar ook gezien als privé-kilometers.
LOL, dat is helemaal schandalig...

Nou gewoon de bestelauto netjes parkeren bij je baas op het terrein, en met je eigen auto op en neer. (Tenzij je baas de extra kosten wil compenseren)

(Lekker voor het milieu ook weer zo'n maatregel. Zit je vlakbij huis, moet je eerst 30 km terug naar de zaak om met je eigen auto weer 30 km terug te rijden. En de volgende ochtend nog een keer...)
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_114285235
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:26 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Ik wil zoveel niet. Helaas krijg ik niet altijd m'n zin.
Waarom zou ik bijtelling betalen voor een bus die alleen maar bij me thuis staat omdat mijn werkgever wil dat ik vanaf huis naar klanten rijd.

Meer dan een stuk gereedschap is het niet, privé doe ik er niets mee.
  maandag 16 juli 2012 @ 20:28:14 #17
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_114285284
Er kwam toch een soort van overgangsregeling? 25% van de eigenlijke bijtelling als je wel woon-werk rijdt, maar niet "echt" prive?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 16 juli 2012 @ 20:28:16 #18
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_114285286
Ik denk eerlijk gezegd dat de baas dit instelt juist om te voorkomen dat hij er voor mag betalen. Ik zou ook geen werkauto voor mijn deur zetten, die staat lekker bij de baas op het terrein zoals het hoort.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_114285438
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:28 schreef DroogDok het volgende:
Er kwam toch een soort van overgangsregeling? 25% van de eigenlijke bijtelling als je wel woon-werk rijdt, maar niet "echt" prive?
25% van de eigenlijke bijtelling, die in dit geval nul hoort te zijn, zou moeten uitkomen op wederom nul. Iets zegt me dat het zo niet gaat werken... :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_114285491
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:28 schreef DroogDok het volgende:
Er kwam toch een soort van overgangsregeling? 25% van de eigenlijke bijtelling als je wel woon-werk rijdt, maar niet "echt" prive?
Ja, een regeling van 4 jaar.
Maar dat is nog steeds bijtelling voor een auto die ik niet privé gebruik en niet wil.
pi_114285507
Overigens....

Als jij dan vanaf huis naar klanten vertrekt, heb je toch geen woon/werk verkeer meer? Dan is alles toch zakelijke km's?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  maandag 16 juli 2012 @ 20:32:39 #22
199535 DroogDok
Sandcastle
pi_114285520
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

25% van de eigenlijke bijtelling, die in dit geval nul hoort te zijn, zou moeten uitkomen op wederom nul. Iets zegt me dat het zo niet gaat werken... :D
Ik bedoel:
TS zou eigenlijk 25% moeten betalen over een cataloguswaarde van 20k, dus ¤5.000 bruto per jaar, dat wordt dan volgens mij ¤ 1.250,- bij uitsluitend woon-werk en zakkelijke km's
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_114285784
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Overigens....

Als jij dan vanaf huis naar klanten vertrekt, heb je toch geen woon/werk verkeer meer? Dan is alles toch zakelijke km's?
Dat vraag ik me dus af.
Daarnaast zal ik sowieso wel 1 of 2x per week naar de zaak moeten om iets op te halen of te brengen, bijvoorbeeld een PC die gerepareerd is of een laptop die ik ter reparatie ergens heb meegenomen maar ook om voorraad in de auto aan te vullen.
pi_114286076
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:37 schreef MaGNeT het volgende:
Daarnaast zal ik sowieso wel 1 of 2x per week naar de zaak moeten om iets op te halen of te brengen, bijvoorbeeld een PC die gerepareerd is of een laptop die ik ter reparatie ergens heb meegenomen maar ook om voorraad in de auto aan te vullen.
In dat geval eerst naar een klant, en daarna pas naar de zaak. Vanaf een klant terug naar de zaak kan nooit prive zijn, lijkt me.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_114286575
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 20:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

In dat geval eerst naar een klant, en daarna pas naar de zaak. Vanaf een klant terug naar de zaak kan nooit prive zijn, lijkt me.
Zo zou je het dan moeten doen misschien maar in de praktijk toch zeer onhandig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')