Alleen is rijst dan weer geen groente of fruit.quote:Op maandag 16 juli 2012 19:13 schreef boyv het volgende:
Ik zou het merendeel van de groenten en vruchten die je koopt gewoon even wassen.
Nee inderdaad het is een vruchtquote:Op maandag 16 juli 2012 19:15 schreef trovey het volgende:
[..]
Alleen is rijst dan weer geen groente of fruit.
Ja, ruim water erbij en dan als het gaar is afgieten.quote:
Het feit dat je de rijst moet wassen?quote:Op maandag 16 juli 2012 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:
1 kopje rijst, 2 kopjes water, koken tot er putjes in zitten, laag pitje zetten en laten garen. WTF is daar zo moeilijk aan?
MWhahahaha Mooiste opmerking tot nu toe!quote:Op maandag 16 juli 2012 20:48 schreef Guus Muisarm het volgende:
Ik dacht dat je ze altijd per stuk met zo'n hele kleine champignonborstel moest borstelen
En die gele rijst doe ik ook altijd afgieten, surinaamse rijst 1 kop rijst op 1,5 kop water en droogkoken en builtjesrijst haal ik met een vork eruit en laat het uitlekken
quote:Op maandag 16 juli 2012 20:48 schreef Guus Muisarm het volgende:
Ik dacht dat je ze altijd per stuk met zo'n hele kleine champignonborstel moest borstelen
Ik ook niet, is mijn chineese vriendin het niet mee eens.. iets met smaak ofzo... Anyway ik proef het niet.. heb zoiets van het zal welquote:
Als je het in een pan maakt met dezelfde hoeveelheden water en rijst hoef je ook niet af te gieten.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:19 schreef Axia het volgende:
Ik was mijn rijst altijd. En hoeft niet af te gieten, want we maken gebruik van een rijstkoker
quote:Op dinsdag 17 juli 2012 13:24 schreef Luigi het volgende:
Ik doe gewoon 2 vliegen 1 klap. Water in de pan, rijst erbij, vaatwastabletje erbij en dan een uurtje laten pruttelen. Brandschone rijst!
Wat is er vies aan de rijst? Is hij buiten aan het spelen geweest? Komt ie net van de WC af?quote:
Wat is er met je Robin, dat je zo een humeur hebt?quote:
Humeur? Hahaha, echt niet!quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:00 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat is er met je Robin, dat je zo een humeur hebt?
Gewoon die ja, beste en meest eenvoudige methode en gaat altijd goed.quote:Op maandag 16 juli 2012 20:38 schreef Pietverdriet het volgende:
1 kopje rijst, 2 kopjes water, koken tot er putjes in zitten, laag pitje zetten en laten garen. WTF is daar zo moeilijk aan?
Zilvervliesrijst? Persoonlijk vind ik dat veevoer, maar er zijn liefhebbers van.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:04 schreef Cassandra87 het volgende:
Ik was doorgaans mijn rijst nooit maar heb net pech met het huidige pak, zitten nog hulsjes aan, dus dan spoel ik wel net zolang tot die hulsjes weg zijn
1 deel rijst, 1 deel tomaten uit blik en anderhalf deel water gaat ook goed.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 14:25 schreef trovey het volgende:
[..]
Gewoon die ja, beste en meest eenvoudige methode en gaat altijd goed.
Op verzoek vanquote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zilvervliesrijst? Persoonlijk vind ik dat veevoer, maar er zijn liefhebbers van.
Eens proberen.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 15:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
1 deel rijst, 1 deel tomaten uit blik en anderhalf deel water gaat ook goed.
Bij rode rijst kan ik me het nog voorstellen, maar bij witte of parboiled? Waarom?quote:
Soms heeft het wat extra water nodig.quote:
Omdat de rijst lekkerder wordt als je het zetmeel er eerst af wast.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 19:22 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Bij rode rijst kan ik me het nog voorstellen, maar bij witte of parboiled? Waarom?
Mjah, parboiled zal weinig zetmeel meer opzitten, dan lijkt het me inderdaad geen zin hebben.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:12 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Omdat de rijst lekkerder wordt als je het zetmeel er eerst af wast.
Je bedoeld dat ie minder plakt?quote:Op dinsdag 17 juli 2012 21:12 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Omdat de rijst lekkerder wordt als je het zetmeel er eerst af wast.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |