abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114277230
quote:
Vader Gerrie Tokkie wordt door twee grote fans gekust. © Archieffoto ANP.
De roemruchte familie Tokkie wil van Almere naar Breda verhuizen. 'Want', zegt Hanna Tokkie, 'daar weten ze wat feesten is.'
In De Telegraaf vertelt Hanna Tokkie dit weekend dat ze door ziektes van 198 kilo afgevallen is naar 68 kilo. Ze is helemaal klaar met Almere, waar de familie nu woont.

Paaldansen
Directe aanleiding lijkt een paaldansoptreden te zijn dat moeder Tokkie vorige week gaf in Breda. 'Wat een feest was dat, wij Tokkies zijn echte feestbeesten.'

De Tokkies werden in 2003 landelijk bekend toen de IKON een documentaire maakte over een ruzie tussen de familie en hun buren in Amsterdam. Later maakte SBS6 een real-lifesoap met het gezin.

'Asociaal gedrag'
In 2009 eiste de familie nog een schadevergoeding van woordenboek Van Dale omdat daar het nieuwe woord 'Tokkie' werd geassocieerd met 'asociaal gedrag

Bron

Gut gutte dat zal een feest worden zeg.
En toen was er bier
  Overall beste user 2022 maandag 16 juli 2012 @ 17:25:50 #2
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_114277327
Het leken me eigenlijk altijd al brabanders, gezien hun gedrag. Maar klaarblijkelijk was dat een onbewust geuitte wens van de familie.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 16 juli 2012 @ 17:26:37 #3
241330 A-mineur
Zware akkoorden.
pi_114277355
Niet in mijn geliefde brabant :(
To doom or not to doom
pi_114277583
Dat hoofd lijkt wel van klei.
Digo
pi_114277585
Aan die muil van dat wijf aan de rechtse kant te zien heeft ie zich niet goed gewassen de afgelopen 10-15 jaar.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_114278282
Tja echte Amsterdammers hè. Blijft scheefwonend tuig.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_114278678
Roemruchte familie zou in Amsterdamse wijk bewoners wegpesten

De Tokkies zijn terug

door MARJOLEIN SCHIPPER

De zusjes Tokkie (links Hanna, rechts Nelly), altijd in voor een feest. „Maar dan zit je in Almere niet op de juiste plek”, aldus de twee dames die overwegen naar Breda te verhuizen. FOTO: JOHANNES DALHUIJSEN

Hanna Tokkie (met papagaai op haar hoofd) was in de tijd dat ze furore maakte op tv 130 kilo zwaarder dan nu. FOTO: KADIR VAN LOHUIZEN/IKON

Hoe het met Hanna Tokkie gaat? Nou, goed: „Ik ben van de jicht, reuma en drie longziekten af. Nu heb ik alleen nog maar kanker!” Vorige maand kwam de roemruchte familie weer in het nieuws na rellen in Amsterdam Nieuw-West. Leden van de Tokkie-clan zouden (allochtone) buurtbewoners wegpesten. Hanna, haar ex-man Gerrie en zuster Nelly weten van niets: „We zitten hier retesaai te zijn in Almere. Maar ik denk erover om naar Breda te verhuizen…”

Eerst mogen we helemaal niet langskomen. „We hebben een mediastop”, deelt Hanna Tokkie (52) gewichtig mee. Maar bij binnenkomst blijkt dat vooral Gerrie Ruijmgaart, de onafscheidelijke ex-man van Hanna, een praatstop heeft. Vorig jaar werd de Almeerse tak van de familie, met Hanna en Gerrie als stamoudsten, namelijk ook al bezocht voor een EO-aflevering van ’Hoe is het toch met…’ Gerrie verklaarde daarin, een rood hartje in zijn handen, met vochtige ogen de eeuwige liefde aan zijn Hanna.

Binnen de kortste keren stampte een delegatie van de Sociale Dienst de woning binnen. Ex Gerrie was toch vertrokken? Hoe zat dat dan? Waar lagen de onderbroeken en de tandenborstels? „Nou, en toen was Gerrie zijn uitkering kwijt”, briest Hanna. „En nu willen ze zijn zuurstof nog afpakken ook! Terwijl hij toch heel echt ergens anders woont! Die programmamaker belde nog om sorry te zeggen. Ja, wat koop ik daarvoor.”

Lymfeklierkanker

Ze balt haar vuisten. Zo op het eerste gezicht is er weinig over van Hanna, enkele jaren terug nog 198 kilo schoon aan de haak. Lymfeklierkanker deed haar de afgelopen jaren bijna 130 kilo verliezen, zodat de ooit zo vierkante vrouw, die altijd een treffende gelijkenis vertoonde met ma Flodder, opeens breekbaar oogt. Maar dat is slechts schijn. Als de papegaai ’Hou je kop tyfuswijf!’ krast, roept Hanna: „Dat heeft hij van Gerrie, die roept dat altijd tegen mij. Laatst had ik er genoeg van dus ik haal naar Gerrie uit. Sla ik naast en ram ik zo met mijn vuist in de televisie. En nou zit er een heel grote deuk in! Ja, mijn vader was kickboxer en straatvechter. Het zit in de familie.”

Pal voor het beschadigde beeldscherm prijkt inmiddels een nieuw exemplaar. In de achtertuin staat een complete sloep met als naam ’Loveboat’. In een met water gevulde groencontainer hangen twee buitenboordmotoren. Verder bevat het betegelde tuintje een uitvoerige verzameling oud plastic tuinmeubilair, koffers, kinderspeelgoed en een grote hup-Holland-hup vlag. Binnen zijn de twee banken bezaaid met dolfijnenknuffels.

Zus Nelly Tokkie, sigaret in de mondhoek, zit op de bank haar kapsel rijkelijk te voorzien van handenvol haargel. Ze is om onduidelijke redenen haar huis kwijt en komt even mee-eten. Hanna: „Ik woon hier alleen, maar schil nog elke dag vijf kilo aardappels. Waar er vier kunnen eten, kunnen er ook zes eten, zeg ik altijd. Alleen heeft die kl…-voedselbank me eruit gegooid!”

Van de Tokkie-rellen in Amsterdam weet ze alleen van horen zeggen iets: „Wij zijn een hele grote familie en ik weet echt niet wat iedereen uitspookt, daar bemoei ik me ook niet mee. Ik kijk wel uit, straks komen ze me omleggen. Ik en mijn kinderen wonen hier in Almere. Maar ja, iedereen heeft altijd maar de bek vol over de Tokkies hè. Die hebben het altijd gedaan. Ik zeg je: wij zijn beroemd geworden met pijn en verdriet. Iedereen maakte misbruik van ons. Er is zelfs al een Tokkie-saus, dan zeggen ze ’asociaal lekker’. Nou, daar stuur ik mijn advocaat op af! Net als op president Rutte, die riep laatst dat alle Tokkies maar op een eiland bij elkaar moeten gaan zitten. Het zal effe mooi zijn!”

Ze heeft inmiddels een nieuwe carrière op het oog. „Fotomodel. De Foxy heeft me gevraagd, dat is zo’n blad. Ik moet dan in bikini of helemaal goud gespoten. Ik zeg: hoeveel schuift dat? Nou, vijftig-tot zestigduizend euro. Dus Gerrie roept meteen: doen!!

Snollebol

Nou weet ik het nog niet zeker, hoor. Ik ben natuurlijk niet zo’n snollebol als die Patricia Paay met die laag plamuur op d’r gezicht. Ik heb natuurlijk wel elf kleinkinderen. Maar als ik het doe, laat ik eerst alles strak trekken. Ik heb een heleboel vel over”, wappert ze met haar bovenarm. „Van die artsen moet ik stoppen met roken. En dat lukt nog niet zo.”

Gelukkig heeft slank zijn nog veel meer voordelen: „Ik kan paaldansen, ik heb het vorige week nog gedaan in Breda. Wat een feest was dat. Hier in Almere is het retesaai. En wij Tokkies zijn echte feestbeesten.” Zus Nelly knikt: „Als wij er zijn gaan de lichten nooit voor vijf uur ’s ochtends uit. Wij weten hoe je een feessie moet maken. Zeg, kan jij me soms aan een huis helpen? Ik ben op zoek, maar ze sturen me overal weg.”

Hanna weet wel hoe dat komt: „De echte Tokkies zijn de gebeten hond, altijd. Je wordt belazerd waar je bijstaat. Wat denk je van die Ratelband? Ratelslang, noemen wij hem hier. Die zou me aan een huis helpen. Nooit meer wat van gehoord. Nou zag ik laatst op tv dat-ie zijn eigen huis in brand wilde steken. Dus hij is een beetje van het padje af volgens mij.”

Ex-man Gerrie komt binnen met drie heel beleefde, druk handen gevende kleinkinderen. Die mogen niet in de krant, brult Hanna: „Dan worden ze gepest op school!” En Gerrie mag ook niks meer zeggen: „Straks zijn we weer een uitkering kwijt.” Hij verdwijnt schielijk in de tuin. Hanna kijkt hem tevreden na: „Meneer Tokkie noemen ze hem altijd. Gerrie vindt het hier ook niks in Almere, met al die kl…-ambtenaren. Misschien gaan we wel in Breda wonen, daar weten ze wat feesten is. Bij die winkelstraat, de Gunnikenstraat heet het daar geloof ik. Zijn we gelijk van dat eeuwige gezeik over Amsterdam af…”

bron

Wat een volk :N .
pi_114278928
De Gunnikenstraat. :') Hier moet ik toch wel om lachen als Bredanaar.
pi_114279233
En ze willen ook een villa met 2 Ferrari's maar daar lees je dan weer niks over, typisch :(
pi_114279456
NEE, WEG.
deal with it
  maandag 16 juli 2012 @ 18:38:34 #11
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_114280126
De papegaai heeft het woord 'tyfus' ook al ontdekt. Wat een gepeupel. :')
pi_114282285
Tokkie familie. :')
Ура для россии
  maandag 16 juli 2012 @ 19:39:50 #13
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_114282788
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 19:30 schreef Woestijnvos het volgende:
Tokkie familie. :')
Heb je het artikel gelezen? :) Echt doen, je weet niet wat je leest. :')
pi_114283390
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 17:57 schreef Mylene het volgende:
Als de papegaai ’Hou je kop tyfuswijf!’ krast, roept Hanna: „Dat heeft hij van Gerrie, die roept dat altijd tegen mij. Laatst had ik er genoeg van dus ik haal naar Gerrie uit. Sla ik naast en ram ik zo met mijn vuist in de televisie. En nou zit er een heel grote deuk in! Ja, mijn vader was kickboxer en straatvechter. Het zit in de familie.”
:')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 16 juli 2012 @ 21:13:42 #15
117098 Hathor
Effe niet
pi_114288141
Die Nelly is trouwens ook een lekkertje zeg, baanbrekend kapsel ook. :')
pi_114289921
Ik zag laatst nog een stukje over hun en het lijken hele gewone en aardige mensen (geworden).
Lijkt me wel kut als je achternaam een nationaal synoniem voor asociaal is.

Haten op de Tokkies :')
pi_114298058
quote:
12s.gif Op maandag 16 juli 2012 21:40 schreef Kola het volgende:
Ik zag laatst nog een stukje over hun en het lijken hele gewone en aardige mensen (geworden).
Lijkt me wel kut als je achternaam een nationaal synoniem voor asociaal is.

Haten op de Tokkies :')
Ah, je bedoelt dat stukje hierboven?
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_114298131
quote:
14s.gif Op maandag 16 juli 2012 23:44 schreef Quir het volgende:

[..]

Ah, je bedoelt dat stukje hierboven?
huhwat?
  Overall beste user 2022 maandag 16 juli 2012 @ 23:49:49 #19
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_114298420
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 17:32 schreef Tropanzia het volgende:
Dat hoofd lijkt wel van klei.
:D
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_114299111
quote:
Directe aanleiding lijkt een paaldansoptreden te zijn dat moeder Tokkie vorige week gaf in Breda.
Zijn hier fotos of videos van?
  dinsdag 17 juli 2012 @ 00:27:24 #21
117098 Hathor
Effe niet
pi_114300299
quote:
9s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 00:00 schreef Specularium het volgende:

[..]

Zijn hier fotos of videos van?
Dat meen je toch zeker niet he? :|W
pi_114300758
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 17:25 schreef Ulx het volgende:
Het leken me eigenlijk altijd al brabanders, gezien hun gedrag. Maar klaarblijkelijk was dat een onbewust geuitte wens van de familie.
Als je eens verder kijkt dan je neus lang is, of als je hersenschors aan kunt, dan kun je zien dat brabanders gewone mensen zijn.
Het a-sociale zit bij jou in de hersenschors .
pi_115455429
quote:
Rumoer rond de Tokkies

ALMERE - Het lijkt maar niet rustig te willen worden rond de Tokkies. Bij een vechtpartij in Almere-Buiten, waarbij met honkbalknuppels zou zijn geslagen en één persoon werd aangehouden, leidde het spoor uiteindelijk naar de woning van Hanna Tokkie in de Almeerse Regenboogbuurt.

Wat zich precies heeft afgespeeld is nog niet bekend, maar volgens ooggetuigen begon de herrie in een woning aan het nabij gelegen Javaplantsoen. Daar zou een ruzie hebben plaatsgevonden, waarbij uiteindelijk iemand met een honkbalknuppel werd achtervolgd. Er zou een bloedspoor lopen vanaf dat adres, helemaal naar de Regenboogbuurt, naar de woning van de bekende familie. De technische recherche is een onderzoek gestart in de woningen.

Eén persoon werd aangehouden, een andere man is met nog onbekende verwondingen afgevoerd. naar het ziekenhuis.
bron
pi_115455480
wat een familie, echt tuigdorpen zou zo slecht niet zijn.

check trouwens die overtollige huid die over haar kruis hangt :')
pi_115455497
Heeft Gerry een afdekkap als hij haar wilt beffen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')