abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114258937

WIJ ZIJN AJAX WIJ ZIJN DE BESTE

_O_ *O*

[ Bericht 8% gewijzigd door GGMM op 16-07-2012 12:56:29 ]
pi_114258943
quote:
Muniesa scheelt Ajax ruim zeven miljoen
Van onze speciale verslaggever

AMSTERDAM – Door vol in te zetten op het Spaanse talent Marc Muniesa Martinez (20) geeft Ajax een duidelijk signaal af. Gezien de (internationale) ervaring, leeftijd en communicatie (Nederlands) van AZ-aanvoerder Niklas Moisander stond de Fin boven aan het verlanglijstje van Frank de Boer. Maar met de calculator in de hand werd de trainer overtuigd van de (voorlopige) keuze voor Muniesa.

Voor het aantrekken van Moisander gaat Ajax ervan uit minimaal vier miljoen euro naar AZ te moeten overmaken. Bij zulke bedragen is het gebruikelijk dat een speler op zijn minst vier seizoenen tekent. En met een gemiddeld jaarsalaris van één miljoen euro bruto zou Ajax in totaal acht miljoen euro kwijt zijn. Omdat Stefano Denswil al staat te trappelen om de vaste linksbenige centrale verdediger te worden, acht Marc Overmars het verstandiger Muniesa voor één jaar te huren. Dat zou de Amsterdammers naar verwachting slechts enkele tonnen euro’s kosten. Een besparing dus van ruim zeven miljoen euro.

Ook op Luciano Narsingh werd in Amsterdam een rekensommetje losgelaten. PSV betaalt SC Heerenveen naar verluidt 4,1 miljoen euro. De Friezen verlangden van Ajax hetzelfde bedrag en een doorverkooppercentage van tien procent. En bij een eventuele volgende transfer van Narsingh zouden ook de zaakwaarnemer en speler meedelen. Voeg dat bij vier jaar salaris en het is duidelijk dat Ajax er zelfs bij doorverkoop financieel nauwelijks wijzer van zou worden. Doordat de landskampioen afstapt van de hoge loonstroken eisten Narsingh en zijn zaakwaarnemer Mino Raiola namelijk een veel lagere gelimiteerde transfersom dan de voorheen gebruikelijke 20 miljoen euro.
quote:
AJAX LET OP DE KLEINTJES
• Stefano Denswil toont tegen Noordwijk aan poten-tie te hebben. FOTO: PRO SHOTS
• Niklas Moisander

AMSTERDAM – Met de overstap van Luciano Narsingh naar PSV heeft Ajax voor het eerst de consequentie aanvaard van zijn eigen nieuwe beleid. Directeur Marc Overmars bereikte met de speler op hoofdlijnen een akkoord voor vier jaar, maar liet zich niet verleiden tot het betalen van de hoofdprijs aan SC Heerenveen. „We hadden het bedrag dat we maximaal wilden uitgeven bepaald. En daar zijn we niet van afgeweken”, onderstreepte commissaris Theo van Duivenbode de visie van Johan Cruijff en de eerdere woorden van Frank de Boer. „Ajax heeft voor de jeugd gekozen. De tijd dat er miljoenen en miljoenen werden uitgegeven, is voorbij”, aldus Van Duivenbode.

De trendbreuk in Amsterdam is ingegeven door twee factoren. Ajax heeft nog steeds een veel te dure financiële huishouding. Ondanks de mooie woorden en voorzichtige pogingen van ex-directeur Rik van den Boog en voormalig president-commissaris Steven ten Have in de kosten te snijden, gingen er – de Champions Leaguemiljoenen niet meegerekend – bakken euro’s meer uit dan er binnenkwamen. Ondanks de inkomsten uit het miljoenenbal schreef Ajax onder de streep maar een kleine plus.

De nieuwe Ajax-leiding moet gruwen van de gedachte aan de 16,25 miljoen euro die voor Miralem Sulejmani werd betaald, de transfersom van 7,5 miljoen voor Dario Cvitanich en de megasalarissen van bijvoorbeeld El Hamdaoui, Cvitanich, Luque, Atouba en Sulejmani, die ver boven het in te voeren plafond (naar verluidt circa één miljoen euro bruto) liggen. De gedachte van oud-preses en voormalig president-commissaris Uri Coronel dat het kapitaal op het veld moest staan, de koopwoede van Marco van Basten en in mindere mate Martin Jol en het gat in de hand van Van den Boog zadelden Ajax met een zware erfenis op.

De belangrijkste reden voor de ommezwaai is echter dat de vermaarde jeugdopleiding weer de pijler van de club moet worden. Dat daarmee miljoenen (kunnen) worden bespaard én verdiend en het mes zodoende aan twee kanten snijdt, is meegenomen. Al beseft Van Duivenbode dat de revolutie tijd kost. „Door een nieuwe lijn op De Toekomst zullen binnen enkele jaren jeugdspelers van een nog hoger niveau doorstromen. Het kan dan sporadisch gebeuren dat je een speler verkoopt voor wie geen directe vervanger in de opleiding aanwezig is. Dan zal er een aankoop worden gedaan, maar niet meer voor gigabedragen”, aldus de commissaris. „Iedereen, inclusief de technische staf, zit wat dat betreft op één lijn.”

Het is ook de reden waarom de aandacht van ‘droomkandidaat’ Niklas Moisander werd verlegd naar Marc Muniesa Martinez (zie kader). De speler van FC Barcelona zou op huurbasis één jaar het gat moeten opvullen dat Jan Vertonghen achterlaat en maakt na één jaar weer plaats voor Stefano Denswil, aan wie een mooie toekomst wordt voorspeld en die tegen die tijd klaar moet zijn voor het eerste.

Van Duivenbode – zaterdag aandachtig toeschouwer bij NoordwijkAjax (0-8) – moet tevreden hebben toegezien hoe De Boer het eerste uur de jeugd de kans gaf. Denswil, Mitchell Dijks, Joël Veltman, Ruben Ligeon, Jody Lukoki en Davy Klaassen toonden zonder meer aan potentie te hebben. „Het is nog wel vrij licht”, plaatste De Boer terecht een kanttekening. De trainer hoopt nog steeds op twee versterkingen. „Ik heb een hekel aan wachten en bijt wel eens op mijn lip. Maar ik raak niet zo snel in paniek en Marc (Overmars, red.) is hard aan het werk. Als ik het met deze groep moet doen, zullen bepaalde jongens eerder moeten opstaan. Maar dat is ook weer een uitdaging.”

De ingeslagen weg is – zeker in de huidige economische crisis – lovenswaardig, maar houdt ook een risico in. Trainers en spelers worden nu eenmaal afgerekend op resultaten en fans zijn over het algemeen ongeduldig. Of Ajax met het huidige materiaal en één of twee jeugdige aankopen kan opboksen tegen PSV, AZ en FC Twente, is de vraag. En de Champions Leaguemiljoenen zijn juist (nog) zo nodig om de gaten te dichten. Met De Boer aan het roer valt echter niet uit te sluiten dat hij het huzarenstukje van de afgelopen twee jaar herhaalt. „Met deze groep kunnen we meedoen om de titel”, liet hij al eerder weten. Overmars stelde de Ajax-fans gerust. „Bezuinigingen zijn op dit moment noodzakelijk, maar we zullen er alles aan doen om een topselectie te krijgen.”
quote:
'Ajax deed zaterdagavond nog last-minute bod op Narsingh'

16 juli 2012

Ajax Netwerk

Volgens De Telegraaf verlangden de Friezen van Ajax 4,1 miljoen euro en een doorverkooppercentage van tien procent. Bij een eventuele volgende transfer van Narsingh zouden ook de zaakwaarnemer en speler meedelen. De aanvaller eiste verder een veel lagere gelimiteerde transfersom dan de voor Ajax gebruikelijke 20 miljoen euro in ruil voor het lager dan gevraagde salaris. Dat pakket was voor Ajax uiteindelijk te gortig. De club zag volgens DE telegraaf daardoor te weinig potentie op winst in de toekomst.
pi_114259052
Best knap om de OP verneukt te krijgen als je maar op 1 knop hoeft te drukken
pi_114259102
Haha hoe dan?
pi_114259158
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 08:11 schreef stoeltafel het volgende:
Haha hoe dan?
Door met je poten er af te blijven en alleen nieuw topic te kliken
  maandag 16 juli 2012 @ 08:20:30 #6
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_114259210
Wat een mergool die ts
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  maandag 16 juli 2012 @ 08:35:23 #7
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_114259320
Mij benieuwen waar Overmars mee gaat komen aankomende dagen
Ik ben inmiddels overleden
pi_114259358
quote:
"Het moet eerst echt helemaal rond zijn. Maar het was mijn ambitie om naar een topclub te gaan en PSV is een topclub. De club is vol voor mij gegaan. Ik heb er een goed gevoel bij."
_O-
pi_114259379
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 08:39 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

_O-
PSV is ook gewoon een Nederlandse topclub.
Winnaar FOK! Rounders MLB Fantasy Baseball League 2013
pi_114259395
Hoe krijgt TS dat voor elkaar dan? :') :')

dit doet me wel een beetje bedroefd als meester der topics openen in een reeks.
pi_114259426
Al een tijdje niet meer hier geweest. Maar ga me toch maar weer eens bemoeien hier.

Narsignh naar PSV. Moisander waarschijnlijk niet naar Ajax, maar Muniesa (een tweede Oleguer?). Komt er nog wat kwaliteit bij na het vertrek van Vertonghen en de matige buitenkanten die we hebben. Op Boerrigter kun je namelijk ook niet rekenen voor meer dan 10 wedstrijden achter elkaar. Verder staan op de vleugels Ebecillio, Ozbiliz en Lukoki. Die het allemaal nog niet waargemaakt hebben. Dan hebben we nog Sulejmani. Maar volgens het nieuwe beleid van Ajax mag die niet meer spelen wanneer die zijn contract niet rapido gaat verlengen.
Aan de andere kant blijft PSV maar geld uitgeven en troeven ze ons af in de strijd om Narsingh. Ik zeg niet dat we geld moeten uitgeven, maar we hebben wel een impuls met kwaliteit nodig.
Stel me aub gerust ;-)
pi_114259464
Je zorgen maken over PSV :') Die gaan traditioneel 3e eindigen. En laat hun maar lekker kapitaalsvernietiging doen. :)

En de reden dat Narsingh niet gehaald werd, het nieuwe beleid _O_
pi_114259478
Totaal niet te vergelijken met Oleguer behalve dat ze van Barca afkomen. Muniesa is een voetballende verdedigende die linksbenig is. Verder zal hij gehuurd worden totdat Denswil klaar is. Qua kosten zal dit ook een stuk minder zijn dan Oleguer die een langdurig contract tekende met een topsalaris. Dus de vergelijking gaat in geen enkel opzicht op.
pi_114259509
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 08:50 schreef Chase_Utley het volgende:
Totaal niet te vergelijken met Oleguer behalve dat ze van Barca afkomen. Muniesa is een voetballende verdedigende die linksbenig is. Verder zal hij gehuurd worden totdat Denswil klaar is. Qua kosten zal dit ook een stuk minder zijn dan Oleguer die een langdurig contract tekende met een topsalaris. Dus de vergelijking gaat in geen enkel opzicht op.
Inderdaad, en Frank weet ook wel waar hij mee bezig is hoor.
pi_114259546
Ok prima. Feit blijft wel dat we straks een verdediging hebben met Blind/Boilesen, Muniesa, Alderweireld en van Rhijn.

Waarvan alleen Alderweireld een heel seizoen in de basis heeft gestaan.

Tweede probleem. Wie zetten jullie op de vleugels?
pi_114259558
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 08:54 schreef TIM-846 het volgende:
Ok prima. Feit blijft wel dat we straks een verdediging hebben met Blind/Boilesen, Muniesa, Alderweireld en van Rhijn.

Ik vind het een mooie verdediging. Jij niet? :).
pi_114259598
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 08:55 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Ik vind het een mooie verdediging. Jij niet? :).
Mja mooi wel. Of ik er veel vertrouwen in heb. Mwah. Zeker als Anita straks nog weggaat. Zetten we daar zeker ene Bocarra neer.
pi_114259624
quote:
9s.gif Op maandag 16 juli 2012 08:57 schreef TIM-846 het volgende:

[..]

Mja mooi wel. Of ik er veel vertrouwen in heb. Mwah. Zeker als Anita straks nog weggaat. Zetten we daar zeker ene Bocarra neer.
Anita gaat echt niet weg man.
pi_114259633
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 08:54 schreef TIM-846 het volgende:

Ervaring vind ik overschat. Wielaert had veel seizoenen in de Eredivisie er op zitten, toch werd hij moeiteloos uit de basis gespeeld door de toen nog onervaren Alderweireld.

De vleugels zijn een probleem idd. Ik zou met Boerrigter en toch maar Sulejmani beginnen. Al hoop ik dat Sulejmani alsnog verkocht wordt. Als invaller zou ik Lukoki gebruiken zodra een tegenstander moe is en meer ruimte weg gaat geven.
pi_114259634
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 08:47 schreef TIM-846 het volgende:
Al een tijdje niet meer hier geweest. Maar ga me toch maar weer eens bemoeien hier.

Narsignh naar PSV. Moisander waarschijnlijk niet naar Ajax, maar Muniesa (een tweede Oleguer?). Komt er nog wat kwaliteit bij na het vertrek van Vertonghen en de matige buitenkanten die we hebben. Op Boerrigter kun je namelijk ook niet rekenen voor meer dan 10 wedstrijden achter elkaar. Verder staan op de vleugels Ebecillio, Ozbiliz en Lukoki. Die het allemaal nog niet waargemaakt hebben. Dan hebben we nog Sulejmani. Maar volgens het nieuwe beleid van Ajax mag die niet meer spelen wanneer die zijn contract niet rapido gaat verlengen.
Aan de andere kant blijft PSV maar geld uitgeven en troeven ze ons af in de strijd om Narsingh. Ik zeg niet dat we geld moeten uitgeven, maar we hebben wel een impuls met kwaliteit nodig.
Stel me aub gerust ;-)
Lees deze analyse maar is, echt een goede speler die gaat gehuurd worden.

http://ajax.netwerk.to/forums/HTML/forum9/3078-13.php#post276466
pi_114259689
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 09:00 schreef Chase_Utley het volgende:

[..]

Ervaring vind ik overschat. Wielaert had veel seizoenen in de Eredivisie er op zitten, toch werd hij moeiteloos uit de basis gespeeld door de toen nog onervaren Alderweireld.

De vleugels zijn een probleem idd. Ik zou met Boerrigter en toch maar Sulejmani beginnen. Al hoop ik dat Sulejmani alsnog verkocht wordt. Als invaller zou ik Lukoki gebruiken zodra een tegenstander moe is en meer ruimte weg gaat geven.
Ik zou ook met Sulejmani en Boerrigter beginnen. Maar Sulejmani gaat op de bank zitten op deze manier. Van der Wiel is al gewaarschuwd, want dat is het nieuwe beleid. Narsingh is immers ook niet gekocht (nieuwe beleid). Boerrigter is leuk, maar die is waarschijnlijk in Oktober toch al geblesseerd. Misschien eerder. Dus daar moet je twee waardige spelers achter hebben. Minstens 1 goede. Dan is Lukoki, Ebecillio of Ozbiliz niet voldoende.

Met een beetje pech spelen we anders in september al met Ozbiliz én Ebecillio op de flanken.
pi_114259724
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 09:04 schreef TIM-846 het volgende:

[..]

Ik zou ook met Sulejmani en Boerrigter beginnen. Maar Sulejmani gaat op de bank zitten op deze manier. Van der Wiel is al gewaarschuwd, want dat is het nieuwe beleid. Narsingh is immers ook niet gekocht (nieuwe beleid). Boerrigter is leuk, maar die is waarschijnlijk in Oktober toch al geblesseerd. Misschien eerder. Dus daar moet je twee waardige spelers achter hebben. Minstens 1 goede. Dan is Lukoki, Ebecillio of Ozbiliz niet voldoende.

Met een beetje pech spelen we anders in september al met Ozbiliz én Ebecillio op de flanken.
Tegen die tijd is Fischer Ebecilio al voorbijgestreefd in de pikorde.
En Ajax, of welke Nederlandse club, kan het financieel niet verantwoorden om minimaal twee gelijkwaardige vleugelspelers als vervangers op de bank te hebben.
pi_114259789
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 09:06 schreef Chase_Utley het volgende:

[..]

En Ajax, of welke Nederlandse club, kan het financieel niet verantwoorden om minimaal twee gelijkwaardige vleugelspelers als vervangers op de bank te hebben.
In oktober is Fischer Ebecillio en kornuiten al voorbij gestreefd?
pi_114259811
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 09:11 schreef TIM-846 het volgende:

[..]

In oktober is Fischer Ebecillio en kornuiten al voorbij gestreefd?
Ja. Je ziet nu al tijdens de voorbereiding dat Fischer met de beoogde basisopstelling meespeelt en Ebecilio en Ozbilliz met het schaduwteam.
  maandag 16 juli 2012 @ 09:13:15 #25
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_114259817
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2012 09:06 schreef Chase_Utley het volgende:

[..]

Ja, want die Fischer, die liet het wel ff zien zeg, nou nou, poeh poeh.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')