Ja mensen ... laat dit een voorbeeld zijn en maak je school af, dan kun je wel werk krijgen waar je geld mee kunt verdienen.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:05 schreef Klondike_Kat het volgende:
Ik werk nu 2 maanden in een callcenter van een niet nader te noemen internetprovider en ik geef TS groot gelijk. Voor die 1100 netto werk ik fulltime en vaak van 2 tot 10. Dan heb je toch geen leven? En dan rijd ik ook nog eens van Venlo naar Eindhoven iedere dag.
Wat houdt mij in deze situatie tegen om niet in een uitkering te gaan? Een stressbaan waar mensen constant tegen je lopen te zeiken en beledigen door de lijn, of voor het zelfde geld een stressloos leventje leiden?
Zeg het mij maar.
Wat voor geweldige scholing heb jij eigenlijk genoten?quote:Op maandag 16 juli 2012 15:38 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Ja mensen ... laat dit een voorbeeld zijn en maak je school af, dan kun je wel werk krijgen waar je geld mee kunt verdienen.
Pffff ongeschoold personeel wat loopt te klagen
Vanwaar zou dit relevant zijn?quote:Op maandag 16 juli 2012 15:40 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Wat voor geweldige scholing heb jij eigenlijk genoten?
Beeldvorming.quote:
Kleine tip: Schatten is niet je sterke punt.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:43 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Beeldvorming.
Ik schat weinig bijzonders, of een of andere beta-studie waarvoor je buiten zeer intelligent ook zeer wereldvreemd moet zijn.
Zou kunnen ja.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:48 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Kleine tip: Schatten is niet je sterke punt.
Voel je vooral niet te hoog jong. Zit je hier popi jopi te doen.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:38 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Ja mensen ... laat dit een voorbeeld zijn en maak je school af, dan kun je wel werk krijgen waar je geld mee kunt verdienen.
Pffff ongeschoold personeel wat loopt te klagen
Volgens mij ben jíj degene die wereldvreemd is als je in de overtuiging leeft dat mensen die een bètastudie hebben gedaan, wereldvreemd zijn.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:43 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Ik schat weinig bijzonders, of een of andere beta-studie waarvoor je buiten zeer intelligent ook zeer wereldvreemd moet zijn.
In dit hele topic blink jij nou niet bepaald uit in verstand, wereldwijsheid en goede scholing.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:49 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Maar wellicht is het jouw vermogen om over te komen als een verstandige, wereldwijze en goed geschoolde jongeman dat ernstig tekort schiet. Kleine tip terug voor je
Het prettige aan een eigen bedrijf is dat je alle energie die je erin steekt ook vaak direct terug ziet en dat jezelf vaak een groot gedeelte je eigen tijd kan indelen.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:09 schreef JDx het volgende:
Ik werk 40uur per week, ben 30 jaar en vind m'n werk leuk.
Toch denk ik hier wel vaak over na, ik kan me namelijk nooit 8uur per dag concentreren. Ook zijn de maandag en vrijdag vaak een stuk minder productief.
Ik zou best 3 dagen in de week willen werken, alleen krijg je dan ook maar 3 betaald, dus dan maar gewoon zo.
Wel ben ik bezig met een eigen bedrijf waardoor ik straks wellicht 4 dagen per week kan werken zonder financieel in te leveren.
PS. je kan wel enorm veel verdienen, maar je moet ook tijd hebben om het uit te geven
Wie heeft het hier in godsnaam over? Jij behoort overigens tot hetzelfde clubje zelfoverschattende blaaskaken, dus ik zet jouw mening naast de andere kadootjes waar ik het bonnetje gelukkig nog van hebquote:Op maandag 16 juli 2012 15:51 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Volgens mij ben jíj degene die wereldvreemd is als je in de overtuiging leeft dat mensen die een bètastudie hebben gedaan, wereldvreemd zijn.
Maar aan je posthistorie te zien hadden we dat al kunnen verwachten.
Het is natuurlijk gewoon een feit, dat mensen met laageschoold werk eerder tevreden zijn met een uitkeringstrekkerpositie. Het verschil is klein, financieel gezien.
Dus, conclusie: de uitkeringen zijn te hoog en worden te snel toegekend.
Er is een zekere mate van intelligentie nodig om intelligentie te kunnen herkennen.quote:In dit hele topic blink jij nou niet bepaald uit in verstand, wereldwijsheid en goede scholing.
't Is maar een tip.
Even aangepast.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:57 schreef Maikuuul het volgende:
Ik heb momenteel een uitkering.
Verdien Krijg 100 euro minder dan dat ik werkte
Laat die flikkers maar popi jopi doen met hun zogenaamde status. Op staat zie je ze meestal ook wegduiken bij het minste of geringste. Daar gaat je 'status'. Die neerbuigende kontelikkers, want dat zijn het, hebben geeneens balharen.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:53 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
[..]
Wie heeft het hier in godsnaam over? Jij behoort overigens tot hetzelfde clubje zelfoverschattende blaaskaken, dus ik zet jouw mening naast de andere kadootjes waar ik het bonnetje gelukkig nog van heb
[..]
Er is een zekere mate van intelligentie nodig om intelligentie te kunnen herkennen.
Ha, zoveel geld maar geen balharen.quote:Op maandag 16 juli 2012 15:58 schreef Klondike_Kat het volgende:
[..]
Laat die flikkers maar popi jopi doen met hun zogenaamde status. Op staat zie je ze meestal ook wegduiken bij het minste of geringste. Daar gaat je 'status'. Die neerbuigende kontelikkers, want dat zijn het, hebben geeneens balharen.
Op staat? Wat is dat??quote:Op maandag 16 juli 2012 15:58 schreef Klondike_Kat het volgende:
[..]
Laat die flikkers maar popi jopi doen met hun zogenaamde status. Op staat zie je ze meestal ook wegduiken bij het minste of geringste. Daar gaat je 'status'. Die neerbuigende kontelikkers, want dat zijn het, hebben geeneens balharen.
Truequote:
Helemaal het mannetje.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:02 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
True
Vaak weten studenten niet dat wanneer zij een arbeidsverleden hebben gewoon een uitkering kunnen krijgen wanneer ze niet door eigen schuld worden ontslagen.
Vaak werd dan ook vol ongeloof gereageerd toen ik vertelde dat ik een uitkering had.
Doet pijn hè, je eigen woorden in je gezicht geslagen te krijgen?quote:Op maandag 16 juli 2012 15:53 schreef Seksgod_beta_v1 het volgende:
Wie heeft het hier in godsnaam over? Jij behoort overigens tot hetzelfde clubje zelfoverschattende blaaskaken, dus ik zet jouw mening naast de andere kadootjes waar ik het bonnetje gelukkig nog van heb
Dat verklaart jouw geraaskalquote:Er is een zekere mate van intelligentie nodig om intelligentie te kunnen herkennen.
Stoere mooiboiquote:Op maandag 16 juli 2012 15:58 schreef Klondike_Kat het volgende:
Wist je dat niet?quote:Op maandag 16 juli 2012 15:59 schreef mossad_agent het volgende:
Ah en jij bent dus zo'n stoere 'man van de straat'.
Eh nee... Ik heb werkelijk geen idee waarom je een verhaal opsteekt over de armoedeval. Ik heb part noch deel aan die discussie in dit topic.quote:Op maandag 16 juli 2012 16:08 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Doet pijn hè, je eigen woorden in je gezicht geslagen te krijgen?
Het meeste zal je wel boven de pet gaan ja.quote:Dat verklaart jouw geraaskal
In de bijstand liegen dat je last hebt aan je rug om projecten van de gemeente te ontlopen -projecten die je juist op weg kunnen helpen weer werk te vinden- is strafbaar.quote:
Prima, het interesseert me ook geen holquote:Op maandag 16 juli 2012 16:11 schreef Worteltjestaart het volgende:
Als je al moeite hebt met je eigen posts teruglezen doe ik niet eens moeite met het je voorkauwen hoor.
Groot gelijkquote:Op maandag 16 juli 2012 09:39 schreef Epiphaneia het volgende:
Vroeger stond ik aan de kant van de mensen die werk belangrijk vonden (niet om status oid, maar wel om jezelf te onderhouden en niet te parasiteren op de maatschappij). Maar Sinds vorige week denk ik er net zo over als TS. Waarom werken, werken loont echt niet in dit land. Werkende mensen worden het hardst genaaid door de overheid. Ik heb bijvoorbeeld een 36-uur contract, maar werk 40 uur. Ik bouw elke week dus 4 uur compensatie op. Ik kan dit als vakantie opnemen, maar als je bij je werkgever over vakantie (buiten de zomerperiode) begint dan krijgt ie bijna een hartaanval. Je kan deze uren ook laten uitbetalen. Maar omdat deze uren als overuren worden gezien (terwijl 40 uur per week eigenlijk normaal is) moet ik er dikke belasting over betalen.
Ik heb een 2-jarig contract die in september afloopt. Eerst kreeg ik te horen dat mijn contract zou worden verlengd. En ineens wilde mijn leidinggevende vorige week een gesprek met mij. Het gesprek begon van 'Hoe vind je dat het gaat, heb je het naar je zin' enz. Zegt hij ineens 'Sorry maar je beheerst de competenties die nodig zijn voor dit werk onvoldoende, we gaan je per september toch laten uitstromen'. Ik:![]()
Als ik de competenties onvoldoende beheers, waarom kreeg ik bij al mijn functioneringsgesprekken dan telkens een positieve beoordeling? Gewoon te laf om te zeggen dat het een bezuinigingsmaatregel is![]()
Anyway, terwijl mijn leidinggevende zich in allerlei bochten wrong om zijn standpunt uit te leggen en te beargumenteren zat ik in mezelf te denken: ik kan hier nu een groot probleem van maken en de discussie aangaan, maar het vooruitzicht van een uitkering, allerlei toeslagen en veel meer vrije tijd sprak me ineens heel erg aan. En aangezien ik al bijna 10 jaar werk voel ik me absoluut niet schuldig, heb wel genoeg belasting afgedragen om tijdje gebruik te mogen maken van de WW.
quote:Op maandag 16 juli 2012 01:03 schreef Yreal het volgende:
Omdat wij geen gore kut parasieten zijn die geen eergevoel hebben en wel graag onze eigen broek ophouden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |