abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114330834
Volgens mij was het de vorige keer hier met een week of 6 wel aardig stabiel :)
pi_114331137
Ik heb 4 cupmaten gehad tijdens die 2,5 jaar, dus ik zou er niet op gaan wachten eigenlijk. Ik heb het wel gedaan met als resultaat dat ik nooit een écht mooie voedbh heb gehad :') Overigens heb ik vanaf anderhalf jaar ofzo weer gewone bh's gedragen.
pi_114331219
Wat fijn zeg Kersjes *O* *O*

Hier alleen nog een avondvoeding, dan drinkt hij nog maar 1 kant.
Binnenkort eens kijken of hij het van mij accepteert om zonder drinken 's avonds te gaan slapen. Wil binnenkort ook met een dieet gaan beginnen wat in combinatie met de borstvoeding niet zo handig is omdat er vrij veel afvalstoffen vrij komen (wat ik begreep van de diëtiste, gaat om weet wat je eet)
Nu nog even niet geloof ik :')
pi_114331389
Ik heb gewone bh's van de hema geen speciale voeding bh's, mijn tiet doe ik dan gewoon aan de boven kant uit

aww mrien trekt je productie het? alleen 1 voeding?
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_114331697
Mijn borsten waren overdag zindelijk bij een week of 8, mits er op tijd gedronken werd. En tijdens het drinken deed de andere borst vrolijk mee. Dat meedoen heeft geduurd tot een maand of 4/5 geloof ik.. Nu nog soms als er lang tussen voedingen zit en ik een scherpe tsr heb..
pi_114332030
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2012 20:33 schreef bitterend het volgende:
Ik heb gewone bh's van de hema geen speciale voeding bh's, mijn tiet doe ik dan gewoon aan de boven kant uit

aww mrien trekt je productie het? alleen 1 voeding?
Ja dat gaat prima. Links (altijd wat minder) roept hij weleens "op" maar als hij dan gewoon doordrinkt gaat dat prima.
pi_114336660
Ik draag ook gewone bh's zonder voorgevormde cup. Net als Bitter, gewoon plop, tiet eruut :D
Ik heb ook voedingsbh's maar die gebruik ik net als de gewone, dus helemaal niet zoals het bedoeld is :D
  dinsdag 17 juli 2012 @ 22:47:00 #258
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_114338652
Ik heb nog steeds mijn voedings bh's van Anita. Zitten fijn en blijven mooi, zijn passen goed, al heb ik soms als mijn borsten vol zijn wel eens zo'n randje bovenaan, maar dan frot ik ze dr weer even goed in en zit het prima. Ik ben het wel enorm zat, ik weet bijna niet meer wat ik in de kast heb aan normaal spul....

Gewone BH en uitfloepen is hier geen optie. :+

Die shirtjes zijn mooi zeg, ze lijken op BooB shirts die ik heb, ik vind die opening ook het fijnst met voeden in het openbaar, mensen zien dan echt niets als je dat niet wil.
Ik draag nu eigenlijk geen bv-kleding meer, tenzij ik overdag weg ben als Lientje wil drinken, maar ook dan doe ik dat even in de auto of elders, aangezien ze om zich heen kijkt of mijn shirt helemaal omhoog trekt. :)
  woensdag 18 juli 2012 @ 09:47:09 #259
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_114351187
Er staat een prachtig (maar enigzins verontrustend) stuk in The Guardian deze maand. De kern is dat moedermelk helaas veel gifstoffen bevat. In Noorwegen blijkt langvoeden daarom ter discussie te staan. 99% van de noorse babies begint aan BV. Na een half jaar krijgt nog meer dan de helft. Reklame voor flesvoeding is er verboden en men heeft 42 weken betaald zwangerschapsverlof. Zeer bv vriendelijk dus.
Maar zij discussieren nu over of de voordelen van langer dan 6 maanden voeden opwegen tegen de (zeker in verhouding) grote hoeveelheden gifstoffen.

Ik wil echt geen paniek zaaien, maar t is wel iets wat ik had willen weten toen ik ging voeden. Dus vandaar dat ik het wel noem.

Het zijn echt geen kinderachtige hoeveelheden!
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:08:23 #260
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_114351769
Och, als de moeder ze binnen krijgt (want die zit natuurlijk in dezelfde omgeving), krijgt het kind ze ook wel binnen. Dus linksom of rechtsom, binnenkrijgen doen ze het tóch wel...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:19:00 #261
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_114352085
Het is dus dat die stoffen opgeslagen zitten in je lijf en dat je ze doorgeeft, 14% van de opgeslagen dioxines geef je per maand!! Door aan je kind. Let wel, die dioxines heb jij dus in de loop van je leven verzameld.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_114352165
Debuurvrouw, om wat voor gifstoffen gaat het dan en hoe krijgt de moeder ze binnen? Zijn het stoffen, die het lichaamvan de moeder producEert of zulke, die door het milieu komen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_114352183
Dus de enige mogelijkheidom dittevoorkomen is niet borstvoeden?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:27:40 #264
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_114352334
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:22 schreef Tinuviel het volgende:
Dus de enige mogelijkheidom dittevoorkomen is niet borstvoeden?
nou, de discussie is nu of je langer dan 6 maanden moet voeden. Of het effect van de toxines dan niet schadelijker is dan de (duidelijke en goed omschreven) voordelen van borstvoeding. Het gaat dan om PCB's, Pfc's dioxines, pdbe's

Het is een samenvatting van het boek Breasts:A natural and unnatural History. Uitgegeven door WW Norton, New York. De schrijfster is Florence Williams, zelf langvoedster. (beide kinderen 18 maanden gevoed)
  Moderator woensdag 18 juli 2012 @ 10:31:23 #265
5428 crew  miss_sly
pi_114352425
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:27 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

nou, de discussie is nu of je langer dan 6 maanden moet voeden. Of het effect van de toxines dan niet schadelijker is dan de (duidelijke en goed omschreven) voordelen van borstvoeding. Het gaat dan om PCB's, Pfc's dioxines, pdbe's

Het is een samenvatting van het boek Breasts:A natural and unnatural History. Uitgegeven door WW Norton, New York. De schrijfster is Florence Williams, zelf langvoedster. (beide kinderen 18 maanden gevoed)
Mja, dat is op zich een niet vreemde ontwikkeling, als je er even over nadenkt. Borstvoeding is heel natuurlijk, maar zo natuurlijk leven wij al lang niet meer en is onze omgeving ook niet meer. Verder kan ik er niet echt op reageren, want ik heb het niet gelezen, maar het is misschien geen onlogisch gevolg van onze 'vooruitgang'.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:31:39 #266
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114352437
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:27 schreef debuurvrouw het volgende:

[..]

Het is iets wat heel vaak weer in de media komt...

http://www.borstvoeding.com/aanverwant/milieu/jn1.html
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_114352446
Zouden diezelfde toxines niet in koeiemelk zitten?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:34:13 #268
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114352497
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:32 schreef Morretje het volgende:
Zouden diezelfde toxines niet in koeiemelk zitten?
Kunstmatige Zuigelingenvoeding zit vol met zware metalen, waaronder bijvoorbeeld lood, in veel hogere hoeveelheden dan in moedermelk. En waarom zouden er geen pesticiden in kunstmatige zuigelingenvoeding zitten? Koeien groeien immers op in landbouwgebieden waar de velden worden bespoten. En sojabonen groeien daar ook. Interessant dat je daar nooit over leest in de kranten.
pi_114352536
Hier een artikel van het Noorse gezondheidsinstituut, met metingen door de jaren heen. Let wel, dit is gebaseerd op Noorse voeding: erg veel vis, en lang niet zoveel melkproducten als in NL.

Dat artikel van borstvoeding.com vind ik maar raar. Als het begint met onderstaande, kan ik het echt niet serieus nemen: "Het lijkt erop dat sommigen een verborgen motief hebben ('mijn baby heeft nooit borstvoeding gehad en hij doet het prima'), en dat ze dus zelf wat bagage met zich meedragen. Zij vinden zo een manier om degenen die borstvoeding ondersteunen terug te pakken en hun eigen 'keuze van babyvoeding' te verantwoorden."
pi_114352616
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:35 schreef Roomsnoes het volgende:
Hier een artikel van het Noorse gezondheidsinstituut, met metingen door de jaren heen. Let wel, dit is gebaseerd op Noorse voeding: erg veel vis, en lang niet zoveel melkproducten als in NL.

Dat artikel van borstvoeding.com vind ik maar raar. Als het begint met onderstaande, kan ik het echt niet serieus nemen: "Het lijkt erop dat sommigen een verborgen motief hebben ('mijn baby heeft nooit borstvoeding gehad en hij doet het prima'), en dat ze dus zelf wat bagage met zich meedragen. Zij vinden zo een manier om degenen die borstvoeding ondersteunen terug te pakken en hun eigen 'keuze van babyvoeding' te verantwoorden."
Ja, dat vond ik ook stemmingmakend idd.. Verder naar onder staan wel meer steekhoudende argumenten, zoals Tico hierboven aanhaalt.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:43:56 #271
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114352779
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:35 schreef Roomsnoes het volgende:

Dat soort dingen soort zelfs mij.. Ik denk dan altijd, waarom dat er ook in zetten als je al een goed artikel hebt? Waarom dan toch nog even een steek geven of nog eens even flink halejua doen over borstvoeding. Het hoeft er helemaal niet zo bovenop te liggen... Zo zonde vind ik dat.
pi_114352853
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:43 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Dat soort dingen soort zelfs mij.. Ik denk dan altijd, waarom dat er ook in zetten als je al een goed artikel hebt? Waarom dan toch nog even een steek geven of nog eens even flink halejua doen over borstvoeding. Het hoeft er helemaal niet zo bovenop te liggen... Zo zonde vind ik dat.
Zeker zonde. Ik zie best wel in dat de beste man weet waar ie het over heeft, maar zulke steken onder water verzieken het een beetje. Jammer is dat. Je kan toch ook gewoon een artikel schrijven zonder anderen pijn te doen denk ik dan?
pi_114352935
Mail dat!
  woensdag 18 juli 2012 @ 10:50:07 #274
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_114352949
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2012 10:46 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

Zeker zonde. Ik zie best wel in dat de beste man weet waar ie het over heeft, maar zulke steken onder water verzieken het een beetje. Jammer is dat. Je kan toch ook gewoon een artikel schrijven zonder anderen pijn te doen denk ik dan?
Dat precies. Het haalt je hele artikel toch naar beneden.

Ik vind dat soort opmerkingen ook gewoon onnodig. Iedereen is vrij in de keus, om welke reden dan ook. En die reden hoef je toch tegenover niemand te verantwoorden??? Lekker belangrijk wat je buurvrouw voor voeding geeft, als ze het kind maar eten geeft.. Ja toch?
pi_114353023
Eens!
Door dat,soort opmerkingen haken mensen ook sneller af om je artikel te lezen denk ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')