Ja dat gaat prima. Links (altijd wat minder) roept hij weleens "op" maar als hij dan gewoon doordrinkt gaat dat prima.quote:Op dinsdag 17 juli 2012 20:33 schreef bitterend het volgende:
Ik heb gewone bh's van de hema geen speciale voeding bh's, mijn tiet doe ik dan gewoon aan de boven kant uit
aww mrien trekt je productie het? alleen 1 voeding?
nou, de discussie is nu of je langer dan 6 maanden moet voeden. Of het effect van de toxines dan niet schadelijker is dan de (duidelijke en goed omschreven) voordelen van borstvoeding. Het gaat dan om PCB's, Pfc's dioxines, pdbe'squote:Op woensdag 18 juli 2012 10:22 schreef Tinuviel het volgende:
Dus de enige mogelijkheidom dittevoorkomen is niet borstvoeden?
Mja, dat is op zich een niet vreemde ontwikkeling, als je er even over nadenkt. Borstvoeding is heel natuurlijk, maar zo natuurlijk leven wij al lang niet meer en is onze omgeving ook niet meer. Verder kan ik er niet echt op reageren, want ik heb het niet gelezen, maar het is misschien geen onlogisch gevolg van onze 'vooruitgang'.quote:Op woensdag 18 juli 2012 10:27 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou, de discussie is nu of je langer dan 6 maanden moet voeden. Of het effect van de toxines dan niet schadelijker is dan de (duidelijke en goed omschreven) voordelen van borstvoeding. Het gaat dan om PCB's, Pfc's dioxines, pdbe's
Het is een samenvatting van het boek Breasts:A natural and unnatural History. Uitgegeven door WW Norton, New York. De schrijfster is Florence Williams, zelf langvoedster. (beide kinderen 18 maanden gevoed)
Het is iets wat heel vaak weer in de media komt...quote:Op woensdag 18 juli 2012 10:27 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
nou, de discussie is nu of je langer dan 6 maanden moet voeden. Of het effect van de toxines dan niet schadelijker is dan de (duidelijke en goed omschreven) voordelen van borstvoeding. Het gaat dan om PCB's, Pfc's dioxines, pdbe's
Het is een samenvatting van het boek Breasts:A natural and unnatural History. Uitgegeven door WW Norton, New York. De schrijfster is Florence Williams, zelf langvoedster. (beide kinderen 18 maanden gevoed)
Kunstmatige Zuigelingenvoeding zit vol met zware metalen, waaronder bijvoorbeeld lood, in veel hogere hoeveelheden dan in moedermelk. En waarom zouden er geen pesticiden in kunstmatige zuigelingenvoeding zitten? Koeien groeien immers op in landbouwgebieden waar de velden worden bespoten. En sojabonen groeien daar ook. Interessant dat je daar nooit over leest in de kranten.quote:Op woensdag 18 juli 2012 10:32 schreef Morretje het volgende:
Zouden diezelfde toxines niet in koeiemelk zitten?
Ja, dat vond ik ook stemmingmakend idd.. Verder naar onder staan wel meer steekhoudende argumenten, zoals Tico hierboven aanhaalt.quote:Op woensdag 18 juli 2012 10:35 schreef Roomsnoes het volgende:
Hier een artikel van het Noorse gezondheidsinstituut, met metingen door de jaren heen. Let wel, dit is gebaseerd op Noorse voeding: erg veel vis, en lang niet zoveel melkproducten als in NL.
Dat artikel van borstvoeding.com vind ik maar raar. Als het begint met onderstaande, kan ik het echt niet serieus nemen: "Het lijkt erop dat sommigen een verborgen motief hebben ('mijn baby heeft nooit borstvoeding gehad en hij doet het prima'), en dat ze dus zelf wat bagage met zich meedragen. Zij vinden zo een manier om degenen die borstvoeding ondersteunen terug te pakken en hun eigen 'keuze van babyvoeding' te verantwoorden."
Dat soort dingen soort zelfs mij.. Ik denk dan altijd, waarom dat er ook in zetten als je al een goed artikel hebt? Waarom dan toch nog even een steek geven of nog eens even flink halejua doen over borstvoeding. Het hoeft er helemaal niet zo bovenop te liggen... Zo zonde vind ik dat.quote:Op woensdag 18 juli 2012 10:35 schreef Roomsnoes het volgende:
Hier een artikel van het Noorse gezondheidsinstituut, met metingen door de jaren heen. Let wel, dit is gebaseerd op Noorse voeding: erg veel vis, en lang niet zoveel melkproducten als in NL.
Dat artikel van borstvoeding.com vind ik maar raar. Als het begint met onderstaande, kan ik het echt niet serieus nemen: "Het lijkt erop dat sommigen een verborgen motief hebben ('mijn baby heeft nooit borstvoeding gehad en hij doet het prima'), en dat ze dus zelf wat bagage met zich meedragen. Zij vinden zo een manier om degenen die borstvoeding ondersteunen terug te pakken en hun eigen 'keuze van babyvoeding' te verantwoorden."
Zeker zonde. Ik zie best wel in dat de beste man weet waar ie het over heeft, maar zulke steken onder water verzieken het een beetje. Jammer is dat. Je kan toch ook gewoon een artikel schrijven zonder anderen pijn te doen denk ik dan?quote:Op woensdag 18 juli 2012 10:43 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat soort dingen soort zelfs mij.. Ik denk dan altijd, waarom dat er ook in zetten als je al een goed artikel hebt? Waarom dan toch nog even een steek geven of nog eens even flink halejua doen over borstvoeding. Het hoeft er helemaal niet zo bovenop te liggen... Zo zonde vind ik dat.
Dat precies. Het haalt je hele artikel toch naar beneden.quote:Op woensdag 18 juli 2012 10:46 schreef Roomsnoes het volgende:
[..]
Zeker zonde. Ik zie best wel in dat de beste man weet waar ie het over heeft, maar zulke steken onder water verzieken het een beetje. Jammer is dat. Je kan toch ook gewoon een artikel schrijven zonder anderen pijn te doen denk ik dan?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |