abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114239625
Ik wil graag een televisie! Alleen zit ik met een probleem.. de laatste keer dat ik deze zelfde wens had bestond er nog geen breedbeeld en ik heb nu dus geen idee van het hoe&wat.

Ik wil geen enorm bakbeest, maar ook geen mini tv-tje. Ik gok zo rond de 24 inch? Niet te klein, niet te groot.

Daarnaast heb ik nog een paar eisen
- ik wil er apple tv op aansluiten
- ik ben bang dat ik via de kabel tv moet kijken dus dat moet ook kunnen
- full hd
- mogelijkheid tot allerlei moderne opties/aansluitingen
- geen grote plastic rand om het scherm, zoals hier bijv:

Ik weet ook niet of een plasma of een lcd tv fijner is..

Ik kwam een lcd tv van samsung tegen, 22" voor 150 euro, die kan ik nu natuurlijk nergens meer vinden

Waar moet ik op letten? Wat zijn een beetje de functies die een tv tegenwoordig kan hebben? Alvast bedankt voor de hulp :)
Worry is a misuse of imagination
pi_114239914
24 inch? :')

Koop dan gelijk ook een verrekijker.

Verder heb je bijzonder weinig keus. Plasma's heb je bij lange na niet in 24 inch, die beginnen pas bij 37" en voor de rest zijn al die kleine tv's dikke troep. HDMI zal er wel op zitten ja, maar je hoeft verder voor dat budget en die grootte niet veel te verwachten. Een 'dunne rand' kun je al helemaal vergeten.
pi_114239974
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:33 schreef Saekerhett het volgende:

Verder heb je bijzonder weinig keus. Plasma's heb je bij lange na niet in 24 inch, die beginnen pas bij 37" en voor de rest zijn al die kleine tv's dikke troep. HDMI zal er wel op zitten ja, maar je hoeft verder voor dat budget en die grootte niet veel te verwachten. Een 'dunne rand' kun je al helemaal vergeten.
O nee heb nog geen budget in m'n hoofd, dacht dat een televisie 3000 euro zou kosten dus was verbaasd dat ik er 1 voor 150 zag!

24 inch op een studentenkamer is best prima denk ik?
pi_114240034
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:34 schreef Probability het volgende:

[..]

O nee heb nog geen budget in m'n hoofd, dacht dat een televisie 3000 euro zou kosten dus was verbaasd dat ik er 1 voor 150 zag!

24 inch op een studentenkamer is best prima denk ik?
24 inch is echt mega klein. Ik heb hier op mijn slaapkamer al 40 inch staan en 42 of 46 inch zou ook niet misstaan.
pi_114240119
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:36 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

24 inch is echt mega klein. Ik heb hier op mijn slaapkamer al 40 inch staan en 42 of 46 inch zou ook niet misstaan.
Mijn laptop is 13 inch dus 24 lijkt mij best behoorlijk? heb ook geen plek voor een tv van 46 inch.. Zit er niet verder dan 3 meter van af en anders ga ik wat dichter bij zitten..

Wil niet dat die televisie zo overheerst..
pi_114240155
Je hebt geen weet van televisies en gaat toch eisen stellen?

Full HD op dat formaat zie je bijna alleen terug bij goedkope televisies welke totaal geen kwaliteit leveren. De echte merken weten dat het totaal geen nut heeft om in zo'n kleine televisie een paneel met zo'n hoge resolutie te plaatsen. Je ziet het verschil op 1 meter afstand toch al niet meer.

Daarnaast is 24" ontzettend klein. Een gemiddeld huishouden heeft minimaal 40" staan en zet hun oude 32" televisie in de slaapkamer omdat deze te klein is. Televisies zijn ook een stuk platter geworden dus je kunt ze prima kwijt zonder dat het overkomt als een enorm bakbeest.

Voordelen Plasma:

• Betere kijkhoek
• Veel betere kleuren
• Goedkoper
• Diep zwart
• Geen na ijleffect

Nadelen Plasma:

• Laag lichtopbrengst
• Hoog energieverbruik

Voordelen LCD:

• Laag energieverbruik
• hoger lichtopbrengst

Nadelen LCD:

• Backlight bleeding/clouding
• Slechtere kleuren
• Meer last van na ijleffect
• Jitter bij goedkope modellen.
• Duurder

Een beetje televisie van kwaliteit koop je al voor ¤500,-.
pi_114240175
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:38 schreef Probability het volgende:

[..]

Mijn laptop is 13 inch dus 24 lijkt mij best behoorlijk? heb ook geen plek voor een tv van 46 inch.. Zit er niet verder dan 3 meter van af en anders ga ik wat dichter bij zitten..

Wat voor een televisie heb je nu in de kamer staan?
pi_114240206
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:39 schreef Dimens het volgende:

[..]

Wat voor een televisie heb je nu in de kamer staan?
Ik heb geen televisie
pi_114240218
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:33 schreef Saekerhett het volgende:

Vandaag de dag vanaf 42". 37" Plasma wordt niet meer gemaakt en zul je alleen nog maar op Marktplaats kunnen vinden.
pi_114240221
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:38 schreef Probability het volgende:

[..]

Eh.. je zit toch ook met je neus voor de laptop en niet voor de tv? Je mag blij zijn als je ondertitels nog kunt lezen als je 3 meter van 24 inch af zit... En Full HD heeft natuurlijk ook totaal geen nut.
pi_114240274
Oke ik heb begrepen van iemand die verstand heeft van tv's dat ik full hd nodig heb omdat hd ready niet zo veel zegt.

Wil er namelijk ook/alleen blu rays op af spelen... Beeldkwaliteit is voor mij dus erg belangrijk. Liever een kleine tv met heel mooi beeld dan een grotere waarbij het beeld veel minder mooi is..
pi_114240278
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:40 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik heb geen televisie
24" is echt ontzettend klein. Voor een laptop is dat normaal, daar zit je ± een halve meter vandaan.

Een televisie met een afstand van 3 meter kun je makkelijk 50" nemen met een Full HD bron en het beeld nog scherp ontvangen.
pi_114240316
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:42 schreef Dimens het volgende:

[..]

24" is echt ontzettend klein. Voor een laptop is dat normaal, daar zit je ± een halve meter vandaan.

Een televisie met een afstand van 3 meter kun je makkelijk 50" nemen met een Full HD bron en het beeld nog scherp ontvangen.
Volgens mij hebben mijn ouders een 45 inch tv en ik vind dat echt een enorm ding.. Wil echt de helft daarvan. Zal eens even vragen misschien heb ik de verkeerde maat in mijn hoofd.
  zondag 15 juli 2012 @ 19:44:18 #14
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_114240337
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:43 schreef Probability het volgende:

[..]

Volgens mij hebben mijn ouders een 45 inch tv en ik vind dat echt een enorm ding.. Wil echt de helft daarvan. Zal eens even vragen misschien heb ik de verkeerde maat in mijn hoofd.
Vergis je niet, grootte van een televisie went heel erg snel.
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_114240342
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:42 schreef Probability het volgende:
Oke ik heb begrepen van iemand die verstand heeft van tv's dat ik full hd nodig heb omdat hd ready niet zo veel zegt.
Vanaf 40" is het wel zo handig dat je televisie Full HD is. Alles wat kleiner is, is onzin. Zelfs bedrijven als Philips, Samung etc. zelf zeggen dat het onzin is maar het verkoopt goed.

Er zijn trouwens ook genoeg HD ready televisies die een mooier beeld geven dan Full HD televisies.
pi_114240355
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:42 schreef Probability het volgende:
Niet meer luisteren naar die persoon, want die heeft dus GEEN verstand van tv's.

quote:
Wil er namelijk ook/alleen blu rays op af spelen... Beeldkwaliteit is voor mij dus erg belangrijk. Liever een kleine tv met heel mooi beeld dan een grotere waarbij het beeld veel minder mooi is..
Verschil tussen blu-ray of dvd maakt geen hol uit op een kleine tv. En kleine tv's zijn juist van slechtere kwaliteit dan grotere...
pi_114240397
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:43 schreef Probability het volgende:

[..]

Omdat jij 13" gewend bent lijkt 46" (45" is er niet) groot. Eenmaal dat het in je huis staat, zul je het ook te groot vinden maar na een paar dagen ben je ontzettend blij dat je zo groot hebt genomen.

Mijn ouders wilde ook niet groter dan 32" maar zijn nu jaloers op mijn 40" televisie.
pi_114240517
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:45 schreef Dimens het volgende:

[..]

Omdat jij 13" gewend bent lijkt 46" (45" is er niet) groot. Eenmaal dat het in je huis staat, zul je het ook te groot vinden maar na een paar dagen ben je ontzettend blij dat je zo groot hebt genomen.

Mijn ouders wilde ook niet groter dan 32" maar zijn nu jaloers op mijn 40" televisie.
Van mij hoeft het geen blikvanger te zijn.. Ik kijk ook niet elke dag tv's. Twijfelde eerst over een computer scherm maar ga nu toch voor een tv waar ik dan eventueel mijn laptop op aan wil sluiten als extra scherm.

Dus ik denk meer in de grote van een groot computerscherm en totaal niet aan een enorme plasma tv. Echt niet. Hoe mooi een grote tv ook kan zijn, ik vind dat gewoon te groot in een kleine kamer!
pi_114240518
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:41 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Eh.. je zit toch ook met je neus voor de laptop en niet voor de tv? Je mag blij zijn als je ondertitels nog kunt lezen als je 3 meter van 24 inch af zit... En Full HD heeft natuurlijk ook totaal geen nut.
Jij hebt een bril nodig als je dan geen ondertiteling kan lezen. Ik heb een 26 inch tv op +- 2,5 meter van mij vandaan, groot zat en alles is goed te zien en te lezen.
  zondag 15 juli 2012 @ 19:49:03 #20
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_114240527
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:45 schreef Dimens het volgende:

Precies dit. Ik ben van 32 naar 40, en vanwege een groter huis nu naar 50 gegaan. Lijkt in het begin een enorm apparaat, na een week ben je eraan gewend en lijkt het heel "gewoon".
Half bezopen is weggegooid geld.
pi_114240565
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:48 schreef kabouter1986 het volgende:

[..]

Jij hebt een bril nodig als je dan geen ondertiteling kan lezen. Ik heb een 26 inch tv op +- 2,5 meter van mij vandaan, groot zat en alles is goed te zien en te lezen.
Mijn ogen zijn prima, het was bij wijze van spreken.
pi_114240657
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:48 schreef kabouter1986 het volgende:

[..]

Kabouter meters of niet?
pi_114240664
Bij wijze van spreken in een advies geven is niet handig.
pi_114240669
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:48 schreef Probability het volgende:

[..]

Van mij hoeft het geen blikvanger te zijn.. Ik kijk ook niet elke dag tv's. Twijfelde eerst over een computer scherm maar ga nu toch voor een tv waar ik dan eventueel mijn laptop op aan wil sluiten als extra scherm.

Dus ik denk meer in de grote van een groot computerscherm en totaal niet aan een enorme plasma tv. Echt niet. Hoe mooi een grote tv ook kan zijn, ik vind dat gewoon te groot in een kleine kamer!
Dan kun je tv's met een kleine rand vergeten. En kwaliteit kun je ook vergeten.
pi_114240700
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:51 schreef kabouter1986 het volgende:
Bij wijze van spreken in een advies geven is niet handig.
Je eigen tv ophemelen die korter is dan mijn piemel ook niet.
pi_114240707
computerscherm bij mijn broertje thuis is 21 inch, die grootte vind ik al prima
zijn televisie is rond de 40 inch. Dat vind ik echt veeeeel te groot.

[ Bericht 1% gewijzigd door Probability op 15-07-2012 20:05:54 ]
pi_114240728
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:52 schreef Probability het volgende:
computerscherm bij mijn broertje thuis is 21 inch, die grootte vind ik al prima
zijn televisie is rond inch. Dat vind ik echt veeeeel te groot.
Rond inch?
pi_114240742
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:48 schreef Probability het volgende:

[..]

Zoals dus eerder gezegd, daar wen je aan.

Sowieso, als je een televisie koopt, minimaal 32" om nog wat kwaliteit te krijgen. Onder dat formaat krijg je goedkope merken en televisies waar de kwaliteit ver te vinden is aangezien het toch maar een slaapkamer/caravan model is.
pi_114240755
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:51 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Dan kun je tv's met een kleine rand vergeten. En kwaliteit kun je ook vergeten.
en dit dan bijvoorbeeld? 24" en 185 euro

http://www.bol.com/nl/p/s(...)st/9000000012099483/

-edit-

o dat is dus een beeldscherm :+ vandaar
pi_114240762
http://tweakers.net/price(...)606h.html#tab:prices

Heb zelf de vorige hiervan een fijne tv voor een goede prijs.
pi_114240790
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:53 schreef Probability het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat is een prutsding eerste klas. Precies wat Dimens zegt, bedoeld voor caravans, slaapkamers e.d.

Edit: en ja, dat is dus geen tv, maar een monitor.
pi_114240809
full hd is leuk meegenomen, maar op een <32" TV is het eigenlijk niet zichtbaar, dan moet je er echt dichtop zitten. Op normale kijkafstand is het al niet meer te zien.

Je noemt kabeltv kijken: Is dat digitaal en zo ja, welke provider?

Een TV met DVB-C tuner en CI+ slot is dan misschien wel verstandig, dan heb je namelijk geen losse digitale tuner meer nodig. Beetje afhankelijk van welke provider heb je CI+ nodig.

En welke appleTV heb je? De ATV3 kan idd full HD, maar de oudere hebben 'slechts' 720p.

Een HD-ready TV kun je vaak voor weinig kopen, juist doordat mensen perse full HD willen zonder verder te kijken... Net zoals mensen liever een foekiejoekie 15mpixel camera willen, want dat is beter dan 6mpixels.. (En dat ie verder plastic is en kutkwaliteit geeft boeit niet)

LCD/Plasma... dat is persoonlijk. Plasma geeft wel iets betere zwartwaardes, maar t is maar net hoe kritisch je bent. Ik zelf vind de compactheid van een LED TV interessanter dan het verschil in zwartwaardes..

Redcoon had met het EK een leuke aanbieding, die heb ik nu op de slaapkamer.. 32" LED HD Ready voor 140 eur.

Hoe ga je m neerzetten oid? Als ie aan de muur komt is LED misschien wel leuk (erg plat) of eventueel een goede muurbeugel als je m wilt kunnen draaien.

Kwa beeldmaat.. ja, 46" is leuk, en je raakt snel verwend. Maar ach, vroeger hadden we een 63cm CRT TV in de woonkamer, en daar redde je je ook prima mee.. (=<26 inch). 24-26" is prima te doen, t is maar net hoe gek je het wilt hebben.
pi_114240811
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:53 schreef Probability het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dat is een monitor voor de computer. Niet gemaakt voor het kijken van films.
pi_114240814
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:54 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Dat is een prutsding eerste klas. Precies wat Dimens zegt, bedoeld voor caravans, slaapkamers e.d.
En waar wilt hij hem juist in zijn slaapkamer
pi_114240843
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:55 schreef kabouter1986 het volgende:

[..]

En waar wilt hij zij hem juist in zijn slaapkamer
pi_114240865
Mijn oude computermonitor was 20", m'n nieuwe 27". Ik dacht toen 'shit wat groot'.
M'n ouders kregen de oude monitor, en na een maandje zag ik dat ding weer eens staan en dacht ik 'shit wat klein' _O-

Een televisie kleiner dan 42" is dan ook een lachertje voor mij omdat ik daar wat verder vanaf zit. 50" of 55" is m'n miminumstandaard geworden voor een leuke TV ervaring, en volg niet blindelings die 'optimale kijkafstand' regels... een paar meter van een > 50" scherm af zitten vind ik bijvoorbeeld juist geweldig.
pi_114240867
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:56 schreef Probability het volgende:

[..]

Ooeps sorry my bad.
pi_114240870
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:55 schreef kabouter1986 het volgende:

[..]

En waar wilt hij hem juist in zijn slaapkamer
1. Het is een zij.
2. Het moet in de studentenkamer.
pi_114240871
Echt waar, ga voor minimaal 32". Kleiner krijg je spijt van.
  zondag 15 juli 2012 @ 19:58:14 #40
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_114240929
24" en full hd gaat prima.
Niet al te veel keuze, maar ze zijn er wel

in verhouding zal de rand altijd dikker zijn dan die grotere tv's.
So we just called him Fred
pi_114240977
Je kunt ook vanaf je mobiel kijken als je toch zo klein wilt.
 | Macbook pro i5 mid 2012 | The New iPad 64 GB cellular | 
pi_114240994
Tja, TS moet m kwijt, dus als die een kleinere wil, prima toch?

Persoonlijk zeg ik idd ook 32", dat is toch niet te lomp, maar toch een redelijke beeldgrootte. Maar zoals gezegd, als TS krap in ruimte zit of gewoon geen grote ('overheersende') tv wil, wat is er dan mis met 22"?

Ik heb zelf nu deze:
http://www.redcoon.nl/B372734-Toshiba-32AV933_LCD-TVs?refId=tweak
Kost nu 199 eur, vind t, voor een slaap- of studentenkamer, een prima ding voor dat geld. En er kan CI+ in, dus TS kan ook digitaal kijken bij Caiway/Ziggo/UPC zonder een losse decoder te hoeven gebruiken

quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:59 schreef AppleOcean het volgende:
Je kunt ook vanaf je mobiel kijken als je toch zo klein wilt.
misschien wil ts ook met de mobiel kijken.. maar t weergeven op de TV.. Airplay ftw!
pi_114241022
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:59 schreef DJSmiley het volgende:
Persoonlijk zeg ik idd ook 32", dat is toch niet te lomp, maar toch een redelijke beeldgrootte. Maar zoals gezegd, als TS krap in ruimte zit of gewoon geen grote ('overheersende') tv wil, wat is er dan mis met 22"?
Dan gaan er al 3 eisen voorbij. Geen dikke rand, kwaliteit van het beeld en Full HD.
pi_114241023
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:55 schreef DJSmiley het volgende:
full hd is leuk meegenomen, maar op een <32" TV is het eigenlijk niet zichtbaar, dan moet je er echt dichtop zitten. Op normale kijkafstand is het al niet meer te zien.

Je noemt kabeltv kijken: Is dat digitaal en zo ja, welke provider?
geen idee, denk niet digitaal. anders kan ik een schotel ophangen + decoder dat werkt ook prima en goede beeldkwaliteit
quote:
Een TV met DVB-C tuner en CI+ slot is dan misschien wel verstandig, dan heb je namelijk geen losse digitale tuner meer nodig. Beetje afhankelijk van welke provider heb je CI+ nodig.
dit begrijp ik niet

quote:
En welke appleTV heb je? De ATV3 kan idd full HD, maar de oudere hebben 'slechts' 720p.
denk een oude, iig met een witte afstandbediening

quote:
Een HD-ready TV kun je vaak voor weinig kopen, juist doordat mensen perse full HD willen zonder verder te kijken... Net zoals mensen liever een foekiejoekie 15mpixel camera willen, want dat is beter dan 6mpixels.. (En dat ie verder plastic is en kutkwaliteit geeft boeit niet)
tweedehands is idd ook een optie
quote:
LCD/Plasma... dat is persoonlijk. Plasma geeft wel iets betere zwartwaardes, maar t is maar net hoe kritisch je bent. Ik zelf vind de compactheid van een LED TV interessanter dan het verschil in zwartwaardes..
vind een scherp beeld belangrijk en kan mij soms wel storen als het zwart niet helemaal zwart is.
quote:
Redcoon had met het EK een leuke aanbieding, die heb ik nu op de slaapkamer.. 32" LED HD Ready voor 140 eur.

Hoe ga je m neerzetten oid? Als ie aan de muur komt is LED misschien wel leuk (erg plat) of eventueel een goede muurbeugel als je m wilt kunnen draaien.
ja graag zo plat mogelijk! of aan de muur boven de eettafel (staat met de smalle kant tegen de muur) of voor m'n raam als ik tv wil kijken maar bevestigd aan de muur met een draaibeugel. Denk eigenlijk boven de eettafel/bureau.

quote:
Kwa beeldmaat.. ja, 46" is leuk, en je raakt snel verwend. Maar ach, vroeger hadden we een 63cm CRT TV in de woonkamer, en daar redde je je ook prima mee.. (=<26 inch). 24-26" is prima te doen, t is maar net hoe gek je het wilt hebben.
idd.. :) en wil ook niet dat de tv te overheersend is. kijk misschien 2 keer per week en film of serie en als ik dan de rest van de week tegen een ding aankijk dat m'n halve kamer in beslag neemt is ook geen winnaar..
pi_114241032
quote:

Hang hem aan het plafond en ga op bed liggen kijken.
pi_114241041
Gewoon gaan voor de maat die jij het prettigst vind. Kleine tv's zijn niet duur, wil je over een paar jaar toch wat groters is dat niet erg en heb niet veel geld verspilt.
pi_114241075
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:53 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Rond inch?
rond de 40! sorry
pi_114241118
quote:

Ik heb zelf nu deze:
http://www.redcoon.nl/B372734-Toshiba-32AV933_LCD-TVs?refId=tweak
Kost nu 199 eur, vind t, voor een slaap- of studentenkamer, een prima ding voor dat geld. En er kan CI+ in, dus TS kan ook digitaal kijken bij Caiway/Ziggo/UPC zonder een losse decoder te hoeven gebruiken

[..]

misschien wil ts ook met de mobiel kijken.. maar t weergeven op de TV.. Airplay ftw!

Ik wil best nadenken over een 32 inch, maar 46 is echt veeel te groot. Mijn huisgenootje heeft volgens mij een kleinere dan 46 inch en dat vind ik echt een monsterlijk ding
pi_114241313
Mijn laatste poging. Als je echt een goede televisie wilt hebben met een extreem dunne bezel (rand), goede kleuren, Full HD etc, dan adviseer ik je de LG 32LM660S.

Dat is een televisie met een kwaliteit beeld en een leuk uiterlijk. Tevens ook 3D met dezelfde bril als je bij de bioscoop krijgt dus een hele belevenis.
pi_114241348
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 20:07 schreef Dimens het volgende:
Mijn laatste poging. Als je echt een goede televisie wilt hebben met een extreem dunne bezel (rand), goede kleuren, Full HD etc, dan adviseer ik je de LG 32LM660S.

[ afbeelding ]

Dat is een televisie met een kwaliteit beeld en een leuk uiterlijk. Tevens ook 3D met dezelfde bril als je bij de bioscoop krijgt dus een hele belevenis.
Ik ga even kijken! Dank je wel

Het lijkt mij alleen dat je wel veel extra betaald voor de 3d functie?

-edit-

lijkt mij een erg mooie tv, zou zo iets wel willen maar dan zonder 3d functie en zo dun hoeft die rand nu ook weer niet!

[ Bericht 2% gewijzigd door Probability op 15-07-2012 20:16:30 ]
pi_114241355
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 20:00 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Gewoon gaan voor de maat die jij het prettigst vind. Kleine tv's zijn niet duur, wil je over een paar jaar toch wat groters is dat niet erg en heb niet veel geld verspilt.
Of je gaat meteen voor een goede maat zodat je geen ¤200,- verspilt.
pi_114241454
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 20:08 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik ga even kijken! Dank je wel

Het lijkt mij alleen dat je wel veel extra betaald voor de 3d functie?
Als je een televisie van kwaliteit wilt hebben, dan krijg je automatisch functies zoals 3D en Smart TV erbij.
pi_114241483
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 20:10 schreef Dimens het volgende:

[..]

Als je een televisie van kwaliteit wilt hebben, dan krijg je automatisch functies zoals 3D en Smart TV erbij.
Heb je daar dan geen last van als je normaal tv kijkt? En dat geloof ik eigenlijk niet?
pi_114241528
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 20:10 schreef Probability het volgende:

[..]

Heb je daar dan geen last van als je normaal tv kijkt? En dat geloof ik eigenlijk niet?
Geen last van. Is zo, of je moet een verouderd ding nemen.
pi_114241540
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 20:10 schreef Probability het volgende:

[..]

Nee. 3D zie je alleen als je ook daadwerkelijk een 3D film in de televisie stopt. Bijna elke televisie vandaag de dag heeft 3D als functie erop zitten maar je hoeft er geen gebruik van te maken. Elke televisie die ik vandaag de dag zie zonder 3D functie, ziet er eigenlijk ook niet uit qua beeld.
pi_114241753
quote:

[ afbeelding ]

deze is denk ik erg mooi maar net iets te luxe voor mij!
zo'n dunne rand is niet nodig.

dus geen 3d, iets dikkere rand is prima en als het kan lagere prijs ;)
pi_114241931
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 20:17 schreef Probability het volgende:

[..]

http://tweakers.net/price(...)73006md.html#tab:inf
Geen 3d, dikkere rand en geen groot en lomp scherm. Ook zeeeer goedkoop.
pi_114242502
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 20:17 schreef Probability het volgende:

[..]

Als je geen 3D wilt, dan krijg je een televisie waar de kwaliteit van het beeld ver te zoeken is.

De LG 32LM620S is ook een mooie televisie. Niet zo'n dunne rand als en goede kleurweergaven als de 32LM660S maar voor de prijs van ¤ 537,- wel een goed model.
Zelf zou ik van dat geld voor alsnog een Panasonic Plasma kopen met een formaat van 42" waar je een veel en veel beter beeld mee hebt, maar als je echt niet groter wilt, dan kom je uit bij zoiets.

Ja, dit is ook een 3D televisie. Maar als je gewoon een normale niet 3D uitzending of films gaat kijken, dan merk je daar 0,000000000000000000000000% van.
  zondag 15 juli 2012 @ 21:26:18 #59
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_114245259
quote:

[ afbeelding ]

Ik weet niet of alle LG tv's gebruik maken van dezelfde 3d-techniek, maar ik heb laatst even gekeken bij de Media Markt, en damn, wat was dat slechte kwaliteit 3d. Weet niet meer welk model LG het was, maar ik werd echt gek van de overspraak. Bizar slecht was het gewoon.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_114245443
quote:
3s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:26 schreef Bart het volgende:

[..]

Ik weet niet of alle LG tv's gebruik maken van dezelfde 3d-techniek, maar ik heb laatst even gekeken bij de Media Markt, en damn, wat was dat slechte kwaliteit 3d. Weet niet meer welk model LG het was, maar ik werd echt gek van de overspraak. Bizar slecht was het gewoon.
Zou wel eens aan de instellingen kunnen liggen.
Persoonlijk vind ik de 3d van lg prettiger en beter dan die van panasonic. Ik heb ze beide hier staan.
pi_114245452
quote:
3s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:26 schreef Bart het volgende:

[..]

De LG televisies worden in de meeste winkels ook ontzettend slecht gepresenteerd. Als je echt van 3D wilt genieten moet je zo'n 2 tot 5 meter afstand van de televisie nemen en op ooghoogte van de televisie kijken. In de meeste gevallen staat zo'n 3D televisie te hoog of te laag waardoor je sowieso al crosstalk krijgt en wanneer je te dichtbij staat treedt crosstalk ook op.

Ze gebruiken allemaal de techniek die in de bioscoop ook gebruikt wordt.
  zondag 15 juli 2012 @ 21:34:42 #62
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_114245801
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:29 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Zou wel eens aan de instellingen kunnen liggen.
Persoonlijk vind ik de 3d van lg prettiger en beter dan die van panasonic. Ik heb ze beide hier staan.
Wat kan je instellen aan gepolariseerd licht?
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:29 schreef Dimens het volgende:

[..]

De LG televisies worden in de meeste winkels ook ontzettend slecht gepresenteerd. Als je echt van 3D wilt genieten moet je zo'n 2 tot 5 meter afstand van de televisie nemen en op ooghoogte van de televisie kijken. In de meeste gevallen staat zo'n 3D televisie te hoog of te laag waardoor je sowieso al crosstalk krijgt en wanneer je te dichtbij staat treedt crosstalk ook op.
Hmm, matig hoor. Viel echt tegen.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
pi_114246042
quote:
99s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:34 schreef Bart het volgende:

[..]

[..]

Als je er goed voorzit, heb je daar weinig last van. Of ze hadden een demo waar het sowieso al slecht is.
  zondag 15 juli 2012 @ 21:38:33 #64
367178 Daarnaast
http://www.loser.com
pi_114246053
Als zij 24 inch wil, laat haar dan :P.

24 inch is ongeveer 60 cm diagonaal. Ga maar met een meetlat na of jij het groot genoeg vindt.
pi_114246666
quote:
99s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:34 schreef Bart het volgende:

[..]

[..]

Bij de lg kan je een heleboel instellen. Bij de panasonic vrijwel niets.
pi_114246960
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:38 schreef Daarnaast het volgende:
Als zij 24 inch wil, laat haar dan :P.

24 inch is ongeveer 60 cm diagonaal. Ga maar met een meetlat na of jij het groot genoeg vindt.
Ze vraagt om advies. Het advies wat de meeste hier geven is om minimaal 32" te nemen. Alles onder de 32" wordt gezien als slaapkamer/campingmodel en hoeft dus geen kwaliteit te hebben. Daarnaast is het ook nog eens ontzettend klein en worden programma's op televisie gemaakt voor de grote televisie. Vroeger kon je prima op een 56 centimeter televisie naar een programma kijken en was de ondertiteling goed te lezen. vandaag de dag hebben ze de ondertiteling kleiner gemaakt zodat het zo min mogelijk beeld in beslag neemt. Op een kleine televisie wordt het dus bijna onleesbaar op zo'n afstand en dat is niet prettig televisie kijken.
pi_114247032
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:49 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Bij de lg kan je een heleboel instellen. Bij de panasonic vrijwel niets.
Qua 3D instellingen is het niets meer dan diepte wat je kan instellen. Heeft verder niets met de polarisatie te maken.
pi_114247462
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 21:55 schreef Dimens het volgende:

[..]

Qua 3D instellingen is het niets meer dan diepte wat je kan instellen. Heeft verder niets met de polarisatie te maken.
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Echt op de lg is velemalen meer in te stellen, niet alleen diepte.
pi_114247534
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:02 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Echt op de lg is velemalen meer in te stellen, niet alleen diepte.
Zoals?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 15-07-2012 22:03:50 ]
pi_114248312
Kan ik op dit momentniet zeggen. Tv is ingebruik voor online gaming.

Diepte is in iedergeval op de lg al een stuk beter dan op de panasonic.
pi_114249283
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:16 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Kan ik op dit momentniet zeggen. Tv is ingebruik voor online gaming.

Diepte is in iedergeval op de lg al een stuk beter dan op de panasonic.
3D opties op LG zijn uit mijn hoofd;

Dualplay
Depth
3D on startup
3D mode

Dat het op jouw Panasonic minder diepte heeft kan ook zijn doordat het een ouder model is. Daarnaast kan diepte ook teveel zijn waardoor het onrealistisch wordt. Panasonic is juist ontzettend goed met 3D en crosstalk is bij de nieuwe Plasma modellen zo goed als verdwenen.
pi_114249665
Panasonic 55st50. Panasonic is er echt gewoon slechter in. Beeld is dan wel weer een stuk mooier.
pi_114256383
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 22:42 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Panasonic 55st50. Panasonic is er echt gewoon slechter in. Beeld is dan wel weer een stuk mooier.
Wat voor een 3D film ben je aan het kijken dat het zo slecht is dan?
pi_114259993
Ik zal eens de mediamarkt inlopen en 24" met 32" vergelijken
pi_114260305
Even nagevraagd, mijn ouders hebben een tv van 46 inch in een enorme woonkamer en dat is echt een monsterlijk groot ding! Die komt er hier dus echt niet in!!!!

Heb ik ook het geld niet voor ;)
pi_114261310
Ga alsjeblieft niet voor 24". Je gaat er echt spijt van krijgen.
pi_114261404
Wat is dat toch met vrouwen en 'grote' televisies? Alsof ze er allemaal panisch van worden...
pi_114264927
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 10:37 schreef Saekerhett het volgende:
Wat is dat toch met vrouwen en 'grote' televisies? Alsof ze er allemaal panisch van worden...
Het klinkt heel raar maar ik hoef toch echt geen 46" tv op mijn nachtkastje ;)!
pi_114265867
En ambilight? Bestaat dat nog? Of is dat beetje vergane glorie?
pi_114265925
ja bestaat nog wel maar is iets van philips, dus zul je een philips tv moeten kopen die dat heeft. :)

Maar hoever zit/ lig je van de televisie?
Ik heb zelf een samsung 26 inch tv op mijn bureau en vanaf 3 meter kan ik nog goed de ondertiteling lezen.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_114266456
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 13:01 schreef Probability het volgende:
En ambilight? Bestaat dat nog? Of is dat beetje vergane glorie?
Moet je niet meer doen. De televisies van Philips die ze dit jaar op de markt hebben gebracht zijn niet meer van Philips zelf en dat zie je. De kwaliteit is ontzettend achteruit gegaan, kleuren lijken nergens meer op en Ambilight slaat nergens meer op. Wanneer je een blauw vlak hebt met een gele pixel, kleurt ambilight groen. Ik moest er een beetje van huilen toen ik een half jaar geleden de nieuwe modellen te zien kreeg.

Ga dan, zoals in het Apple topic te lezen is, voor de LED dioder van de IKEA en plak deze achter de televisie. Heb je veel meer aan.
pi_114266489
Of ik plaats hem tegen de ene muur en dan zit ik op mijn bed tegen de andere muur, die afstand is 3 meter. Mijn bed staat met de lange kant tegen de muur.

Of ik plaats hem aan het raam/aan de muur dus dat hij aan mijn voeteneind staat. De afstand van mijn voeteneind tot raam is 50 cm.
pi_114266608
Niet bij het raam zetten. Dan kijk je tegen het licht in wat echt totaal niet fijn is voor je ogen.
pi_114266841
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 13:22 schreef Dimens het volgende:
Niet bij het raam zetten. Dan kijk je tegen het licht in wat echt totaal niet fijn is voor je ogen.
Ik heb heel weinig licht in mijn kamer, aan 1 kant een betonnen muur en een enorme boom voor mijn raam. En nooit direct zonlicht.
pi_114266885
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 13:27 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik heb heel weinig licht in mijn kamer, aan 1 kant een betonnen muur en een enorme boom voor mijn raam. En nooit direct zonlicht.
Toch zou ik dat echt niet doen.
pi_114266926
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 13:29 schreef Dimens het volgende:

[..]

Toch zou ik dat echt niet doen.
En ik kijk meestal 's avonds tv..

Maar denk dat ik hem aan de muur hang dus dat er een wat grotere afstand tussen zit (die 3 meter)
pi_114267040
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2012 13:30 schreef Probability het volgende:

[..]

En ik kijk meestal 's avonds tv..

Maar denk dat ik hem aan de muur hang dus dat er een wat grotere afstand tussen zit (die 3 meter)
Doe het nou maar niet. Ik heb er slechte ervaringen mee met mensen die dat doen en vrijwel altijd met geknepen ogen televisie kijken.

Houdt er rekening mee dat je bij het ophangen ook een beugel nodig hebt. Deze kosten ook al gauw ¤20,- tot ¤60,-.
pi_114409470
Dit is zeker wel iets (groot genoeg iig volgens de meesten hier ;) )

http://www.ibood.com/nl/n(...)fi-ready_DLNA_en_CI/
pi_114413110
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 12:40 schreef Probability het volgende:
Dit is zeker wel iets (groot genoeg iig volgens de meesten hier ;) )

http://www.ibood.com/nl/n(...)fi-ready_DLNA_en_CI/
En nu ineens wel een 42"?

Ik zou zelf alsnog voor de LG 32LM620S gaan aangezien je al aangaf niet zo groot te willen. Als je dan toch wel groter wilt, zou ik voor een Panasonic Plasma kiezen. Veel mooier beeld tegen een lage prijs.
pi_114413176
quote:
10s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:07 schreef Dimens het volgende:

[..]

En nu ineens wel een 42"?

Ik zou zelf alsnog voor de LG 32LM620S gaan aangezien je al aangaf niet zo groot te willen. Als je dan toch wel groter wilt, zou ik voor een Panasonic Plasma kiezen. Veel mooier beeld tegen een lage prijs.
Hee ik bedenk die ibood deals niet!
pi_114413320
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2012 14:09 schreef Probability het volgende:

[..]

Hee ik bedenk die ibood deals niet!
Het is een leuke deal en zeker waard om over te denken. Maar aangezien je al aangaf niet groter te willen, zou ik persoonlijk kleiner nemen en in plaats van het geld uitgeven aan het formaat van de televisie het uitgeven aan beeldkwaliteit.
pi_114639012
Vroeger altijd een JVC beeldbuis gehad, tot op heden nog goeie ervaring mee.
Is er iemand die weet wat JVC doet heden ten dage op de flatscreen markt t.o.v. van de gerenomeerde merken als Samsung, LG, Sony??
Kimi for wdc 2012
  woensdag 25 juli 2012 @ 13:21:12 #93
104871 remlof
Europees federalist
pi_114640464
Ik heb 32" in de woonkamer, prima formaat als je er op ca. 3 meter vandaan zit. Binnenkort wil ik een 26" voor de slaapkamer, daar is de beeldbuis overleden.
pi_114642719
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2012 12:28 schreef Kimilotus het volgende:
Vroeger altijd een JVC beeldbuis gehad, tot op heden nog goeie ervaring mee.
Is er iemand die weet wat JVC doet heden ten dage op de flatscreen markt t.o.v. van de gerenomeerde merken als Samsung, LG, Sony??
Qua beeldbuis was JVC heel goed maar in LCD echt niet. Ze lopen achter en zijn niet interessant om naar te kijken.
  woensdag 25 juli 2012 @ 15:34:36 #95
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_114645270
In het begin waren ze wel ver voor trouwens, met heel dunne bezels en dunne apparaten in het algemeen. Ook die HDMI-connecties waren bij hun al standaard naar beneden gericht. Maar inderdaad, kwa beeld viel het tegen tov van de top of the line (JVC-toestellen waren niet goedkoop) Sony's, Toshiba's en Sharps (Samsung had in die tijd ook al veel televisies, maar in het topsegment stelde het niet veel voor).

Maar goed, ze worden niet meer verkocht en zijn dus geen optie meer.
  woensdag 25 juli 2012 @ 17:24:57 #96
311383 Saviora
Oh boy....
pi_114649207
Ik gebruik tegenwoordig mijn 32" TV als monitor voor mijn PC, heerlijke grootte als je er een metertje vanaf zit! Maar als ik een filmpje ga kijken en ik ga er wat verder vanaf zitten is het al vrij klein.. Dus ga echt voor minimaal 40" voor optimaal kijkplezier :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Saviora op 25-07-2012 17:37:20 ]
Hmmmzzz... Hmmmzzz... Hmmmzzz... Dat was een zeer goede imitatie van een mug he? Joah.
pi_114671124
Thnx man! dat word dus een Samsung/LG/Sony
Zijn Toshiba en Sharp ook in die range, en maakt het uberhaupt nog wel uit, kan me sowieso wel voorstellen dat van die 5 merken je niet echt een miskoop kan doen (tenzij de eigenschappen niet aan je wensen voldoen)?
Kimi for wdc 2012
pi_114675465
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 07:07 schreef Kimilotus het volgende:
Zijn Toshiba en Sharp ook in die range, en maakt het uberhaupt nog wel uit, kan me sowieso wel voorstellen dat van die 5 merken je niet echt een miskoop kan doen (tenzij de eigenschappen niet aan je wensen voldoen)?
Elk merk heeft goedkope modellen met lelijke beelden, slechte behuizingen, etc die je niet moet hebben.
  donderdag 26 juli 2012 @ 16:13:31 #99
300718 Kenju
Say It!!??
pi_114684368
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 07:07 schreef Kimilotus het volgende:
Zoals Dimens zegt, hebben ze allen wel goedkope en slechte modellen. Sharp in mindere mate. Maar dan nog. Je moet niet te veel naar het merk kijken. Wanneer je X-Euro voor een toestel neertelt, is het niet per definitie zo dat je per definitie altijd bij het ene merk beter uit bent dan het andere merk.

Lees gewoon wat reviews op sites als HDTVtest.co.uk of FlatpanelsHD (voor mij eigenlijk de enige sites die veel televisies bespreken en goede reviews schrijven). Op die manier kun je redelijkerwijs wat inschattingen maken van hoe een serie aangepakt is (al komt het ook wel eens voor dat de kwaliteit in dezelfde serie varieert).

Je kan ook gewoon een topic openen waarin je je budget aangeeft, laat weten waar je je toestel wil plaatsen, de grootte, het type content dat je wil kijken, plus misschien wat overige voorkeuren, zodat anderen wat voor je kunnen bekijken en voorstellen.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_114709246
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2012 16:13 schreef Kenju het volgende:

[..]

Zoals Dimens zegt, hebben ze allen wel goedkope en slechte modellen. Sharp in mindere mate. Maar dan nog. Je moet niet te veel naar het merk kijken. Wanneer je X-Euro voor een toestel neertelt, is het niet per definitie zo dat je per definitie altijd bij het ene merk beter uit bent dan het andere merk.

Lees gewoon wat reviews op sites als HDTVtest.co.uk of FlatpanelsHD (voor mij eigenlijk de enige sites die veel televisies bespreken en goede reviews schrijven). Op die manier kun je redelijkerwijs wat inschattingen maken van hoe een serie aangepakt is (al komt het ook wel eens voor dat de kwaliteit in dezelfde serie varieert).

Je kan ook gewoon een topic openen waarin je je budget aangeeft, laat weten waar je je toestel wil plaatsen, de grootte, het type content dat je wil kijken, plus misschien wat overige voorkeuren, zodat anderen wat voor je kunnen bekijken en voorstellen.
Kan idd nog wel even een nieuwe topic openen, maar denk lift even mee in dit topic, aangezien er altijd ook wel weer boterletters zijn die je melden dat je het in 1 topic moet houden ;)
Maar thnx voor zhe advice en die sites o/
Kimi for wdc 2012
  vrijdag 27 juli 2012 @ 12:10:44 #101
300718 Kenju
Say It!!??
pi_114715015
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 07:45 schreef Kimilotus het volgende:

[..]

Kan idd nog wel even een nieuwe topic openen, maar denk lift even mee in dit topic, aangezien er altijd ook wel weer boterletters zijn die je melden dat je het in 1 topic moet houden ;)
Maar thnx voor zhe advice en die sites o/
Pogingen om de boel centraal te houden zijn in het verleden kansloos gebleken. Dus als we het toch uit elkaar willen houden, en wat overzichtelijker, is het openen van een iegen topic waar alle gegeven info over jouw situatie gaat, geen slecht idee. Maar je kan je natuurlijk ook gewoon inlezen mbv alle oudere topics en reviews. Niets mis mee.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  vrijdag 27 juli 2012 @ 16:05:46 #102
362423 mrazura
Ik ben nieuw hier.
pi_114723412
Deze zijn nu in de aanbieding bij mediamarkt:

http://www.mediamarkt.nl/(...)9,346196,290821.html

en

http://www.mediamarkt.nl/(...)9,346196,287315.html

Ik vond het wel een leuk prijsje.
pi_114747284
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2012 16:05 schreef mrazura het volgende:
Deze zijn nu in de aanbieding bij mediamarkt:

http://www.mediamarkt.nl/(...)9,346196,290821.html

en

http://www.mediamarkt.nl/(...)9,346196,287315.html

Ik vond het wel een leuk prijsje.
Grote televisies tegen een lage prijs zijn vrijwel altijd slechte modellen. Dit soort aanbiedingen moet je altijd laten schieten aangezien je er spijt van krijgt door zo'n televisie te kopen. De kleuren zijn slecht, de bewegende beelden zijn slecht en vaak zitten er ook nog andere addertjes onder het gras waardoor ze goedkoop weg gaan.

Dit geldt ook voor deze twee televisies. Ze zijn het niet waard om te kopen.
pi_114748095
Heb er over nagedacht en wil graag een witte tv, weet dat ik mij dan erg beperk maar dan vind ik een groter formaat al minder storend als hij uit staat
pi_114749514
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 00:25 schreef Probability het volgende:
Heb er over nagedacht en wil graag een witte tv, weet dat ik mij dan erg beperk maar dan vind ik een groter formaat al minder storend als hij uit staat
Je weet dat je dan nog steeds een zwart vlak heb waar dan alleen een wit randje omheen zit? Dan kom je bij de DesignLine van Philips (Philips 32PDL7906H), Samsung UE32D6510, Panasonic Viera TX-L32ET5 of zo. Kun je dan niet beter voor een metalen behuizing gaan?
  zaterdag 28 juli 2012 @ 01:03:08 #106
362423 mrazura
Ik ben nieuw hier.
pi_114750661
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 00:14 schreef Dimens het volgende:

[..]

Grote televisies tegen een lage prijs zijn vrijwel altijd slechte modellen. Dit soort aanbiedingen moet je altijd laten schieten aangezien je er spijt van krijgt door zo'n televisie te kopen. De kleuren zijn slecht, de bewegende beelden zijn slecht en vaak zitten er ook nog andere addertjes onder het gras waardoor ze goedkoop weg gaan.

Dit geldt ook voor deze twee televisies. Ze zijn het niet waard om te kopen.
Ik snap zeker waar je heen wilt maar voor 388 euro mag je dan ook niet teveel verwachten. Zolang je geen actieve spelletjes speelt of een actiefilm liefhebber bent is dit meer dan voldoende lijkt me.
pi_114755893
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 01:03 schreef mrazura het volgende:

[..]

Ik snap zeker waar je heen wilt maar voor 388 euro mag je dan ook niet teveel verwachten. Zolang je geen actieve spelletjes speelt of een actiefilm liefhebber bent is dit meer dan voldoende lijkt me.
Het gaat hier niet over het actief gamen of kijken van actiefilms maar over de kwaliteit van de beelden op zich. Zie het als een diamant en een stuk glas. De 40" televisie van ¤400,- is een hele grote steen maar is van glas. Als de zon erop schijnt, zijn de regenboogkleuren op de muur nooit zo mooi als een echte diamant, is de helderheid ook niet zo mooi als bij een echte diamant en bij elke aanraking slijt de steen waarna de kwaliteit langzaam verloren gaat en de steen vaal wordt.

Voor iets meer geld kun je een echte diamant kopen maar deze is wel kleiner dan de steen van glas. De regenboogkleuren op de muren schitteren enorm, de helderheid is ontzettend goed en de steen blijft ongedeerd als je deze oppakt of zelfs laat vallen.

Wat ik dus probeer te zeggen is dat deze modellen het laagste van het laagste zijn en je ook echt krijgt waar je voor betaalt. Op alles is bezuinigd en zulke modellen hebben vaak ook nog eens een slechte levensduur. Ondanks dat de televisie Full HD is, zit er wel een lelijke waas op het beeld omdat de crystallen in het paneel van slechte kwaliteit zijn.

Begin er niet aan. Ga dan voor een kleinere televisie welke wel van kwaliteit is. Het is ontzettend zonde van je geld om het aan zo'n televisie uit te geven.
pi_114757554
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 00:45 schreef Dimens het volgende:

[..]

Je weet dat je dan nog steeds een zwart vlak heb waar dan alleen een wit randje omheen zit? Dan kom je bij de DesignLine van Philips (Philips 32PDL7906H), Samsung UE32D6510, Panasonic Viera TX-L32ET5 of zo. Kun je dan niet beter voor een metalen behuizing gaan?
Ja snap ik, maar dan vind ik een dikkere rand niet zo heel erg
pi_114761848
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 10:55 schreef Probability het volgende:

[..]

Ja snap ik, maar dan vind ik een dikkere rand niet zo heel erg
Tussen die 3 modellen zou ik voor de Philips televisie kiezen. Het is een ouder model waardoor hij redelijk goedkoop is ondanks dat het uit de DesignLine van Philips komt. Dit is ook nog een model van kwaliteit door Philips gemaakt en de kleuren zijn ook goed. Ik stond er net nog even voor en ik vind hem prima.
pi_114938066
quote:
14s.gif Op zaterdag 28 juli 2012 13:31 schreef Dimens het volgende:

[..]

Tussen die 3 modellen zou ik voor de Philips televisie kiezen. Het is een ouder model waardoor hij redelijk goedkoop is ondanks dat het uit de DesignLine van Philips komt. Dit is ook nog een model van kwaliteit door Philips gemaakt en de kleuren zijn ook goed. Ik stond er net nog even voor en ik vind hem prima.
Ik ga er naar kijken!!
  woensdag 1 augustus 2012 @ 12:16:16 #111
256666 leeell
I know you're lonely
pi_114941362
mensen die niet direct naar de eerste post van Dimens luisteren in een TV-topic :')
Op maandag 1 oktober 2012 18:45 schreef Chocolatebear het volgende:
Zei de man, terwijl hij een shaggie opstak en het gas open trok van zijn Tomos.
pi_114945671
quote:
2s.gif Op woensdag 1 augustus 2012 12:16 schreef leeell het volgende:
mensen die niet direct naar de eerste post van Dimens luisteren in een TV-topic :')
Hoe bestaat het heh?
pi_122921145
Al een televisie gekocht?
pi_122931685
Nee ik heb nog geen gevonden die aan mijn eisen voldoet
pi_122931929
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:39 schreef Probability het volgende:
Welke eisen?
pi_122933263
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 21:39 schreef Probability het volgende:
vul hier je eisen in:
https://tweakers.net/cate(...)0oEIBucXlQDFEouTlWoB
En zoek een TV uit.
pi_122933872
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 22:11 schreef Volksrepubliek- het volgende:

[..]

vul hier je eisen in:
https://tweakers.net/cate(...)0oEIBucXlQDFEouTlWoB
En zoek een TV uit.
Niet dus..
pi_122933926
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 22:24 schreef Dimens het volgende:

[..]

Niet dus..
Hoezo?
pi_122934736
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 22:25 schreef Volksrepubliek- het volgende:

[..]

Hoezo?
Uit de lijst die je dan krijgt haal je echt niets.
pi_122936621
Over zoiets simpels als een tv zo moeilijk doen. _O-
pi_122936738
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 23:18 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Ik ben nu zwaar beledigd.
pi_122937068
quote:
14s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 23:20 schreef Dimens het volgende:

[..]

Ik ben nu zwaar beledigd.
Jij niet maar TS. Dat je wat er in verdiept dat snap ik, maar dat je na meer dan een half jaar er nog niet uit bent.
pi_122942433
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 22:42 schreef Dimens het volgende:

[..]

Uit de lijst die je dan krijgt haal je echt niets.
Onzin, je krijgt dan gewoon een goede Philips, LG of Samsung.
pi_122943319
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 08:11 schreef Volksrepubliek- het volgende:

[..]

Onzin, je krijgt dan gewoon een goede Philips, LG of Samsung.
Sure.

Oké, ik wil een 100Hz LCD met IPS paneel. Zorg jij eens dat ik daar een lijst van krijg te zien?
pi_122943812
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 23:18 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
als ik 700 euro moet betalen en ik krijg dan een tv waar ik niet helemaal happy mee ben.. Dan ga ik liever 3-4 keer naar Spanje van dat geld. Geld kun je maar 1x uitgeven :P

Maar als ik een tv vind waar ik de komende jaren erg tevreden mee ben: dan wel
pi_122943854
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:39 schreef Probability het volgende:

[..]

als ik 700 euro moet betalen en ik krijg dan een tv waar ik niet helemaal happy mee ben.. Dan ga ik liever 3-4 keer naar Spanje van dat geld. Geld kun je maar 1x uitgeven :P

Maar als ik een tv vind waar ik de komende jaren erg tevreden mee ben: dan wel
Hoe zit het nu met formaat? Als je in een keer iets goeds wil kopen, kun je voor dat geld een goede Panasonic Plasma kopen waar je jaren plezier van hebt.
pi_122943879
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:42 schreef Dimens het volgende:

[..]

Hoe zit het nu met formaat? Als je in een keer iets goeds wil kopen, kun je voor dat geld een goede Panasonic Plasma kopen waar je jaren plezier van hebt.
Wil op jouw aanraden wel een grote!
pi_122944328
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:43 schreef Probability het volgende:

[..]

Wil op jouw aanraden wel een grote!
Eigenlijk had je een paar weken geleden een televisie moeten kopen. Met de Media Markt actie waren er echt heel interessante modellen. Nu zitten we net op een shift tussen de 2012 modellen en de nieuwe 2013 modellen die eraan gaan komen. Hierdoor raken populaire modellen op en helaas gaat de prijs nu ook bij sommige modellen omhoog.

Ik zou nog steeds zeggen de Panasonic TX-P42ST50 aangezien dit echt een top televisie is. Ik heb nog nooit iemand negatief gehoord over deze televisie die hem heeft gekocht en er zijn heel wat FOK!kers/Tweakeraars die uiteindelijk deze televisie hebben gekocht.

Op het moment kost hij ¤700,- maar die prijs gaat langzaam omhoog. Er zijn ook niet veel meer te krijgen en hij raakt echt op. En als hij op is, duurt het nog tot April voordat er een vervanger op de markt is.

Het is zeg maar een beetje nu kopen, of nog 3 maanden wachten met je aankoop. En als je wacht, ben je meer geld kwijt.
pi_122944948
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 11:09 schreef Dimens het volgende:

[..]

Eigenlijk had je een paar weken geleden een televisie moeten kopen. Met de Media Markt actie waren er echt heel interessante modellen. Nu zitten we net op een shift tussen de 2012 modellen en de nieuwe 2013 modellen die eraan gaan komen. Hierdoor raken populaire modellen op en helaas gaat de prijs nu ook bij sommige modellen omhoog.

Ik zou nog steeds zeggen de Panasonic TX-P42ST50 aangezien dit echt een top televisie is. Ik heb nog nooit iemand negatief gehoord over deze televisie die hem heeft gekocht en er zijn heel wat FOK!kers/Tweakeraars die uiteindelijk deze televisie hebben gekocht.

Op het moment kost hij ¤700,- maar die prijs gaat langzaam omhoog. Er zijn ook niet veel meer te krijgen en hij raakt echt op. En als hij op is, duurt het nog tot April voordat er een vervanger op de markt is.

Het is zeg maar een beetje nu kopen, of nog 3 maanden wachten met je aankoop. En als je wacht, ben je meer geld kwijt.
Ik had de afgelopen maanden geen geld, moest veel voor studie betalen. Dus dan wacht ik wel een paar maanden..

Hij is wel erg mooi.. Ook al is hij niet wit.. Kan zo'n tv aan ds muur (als de muur dat uiteraard ook aankan)
pi_122951816
Ja hij kan aan de muur, dan moet je echter er wel een beugel bij kopen.
pi_122952673
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 15:49 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Ja hij kan aan de muur, dan moet je echter er wel een beugel bij kopen.
En zoals hij zelf al zegt moet je kijken of de muur wel geschikt is. Die beugel heb je natuurlijk altijd nodig. Slechts een enkel model leverde een beugel/standaard mee.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_122953522
ik ken geen muur waar geen plasma tegenaan kan hangen hoor. Dat kan al tegen de lichtste gipsplaatwandjes. Kwestie van goede pluggen en goede steun.
pi_122961504
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 11:42 schreef Probability het volgende:

[..]

Ik had de afgelopen maanden geen geld, moest veel voor studie betalen. Dus dan wacht ik wel een paar maanden..

Hij is wel erg mooi.. Ook al is hij niet wit.. Kan zo'n tv aan ds muur (als de muur dat uiteraard ook aankan)
Elke (bekende) televisie kun je aan de muur hangen. Daarvoor heb je wel een muurbeugel nodig maar die zijn, wanneer je de televisie plat tegen de muur wil hebben, niet zo duur.

Witte televisie zijn er nou eenmaal heel weinig en het worden er steeds minder. Zwart is gewoon een standaard geworden voor televisies en zo ook chrome.
pi_122961667
[quote]1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:04 schreef Dimens het volgende:

[..]

Sure.

Oké, ik wil een 100Hz LCD met IPS paneel. Zorg jij eens dat ik daar een lijst van krijg te zien?
[/quote
Net of TS dat zou willen.
pi_122965037
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:22 schreef Volksrepubliek- het volgende:
Net of TS dat zou willen.
Nee ik wil dat. Jij zegt toch dat er een goede lijst met goede televisies uit komt? Ik wil wel eens zien of jij daar een goede lijst uit kan halen. Ik wil graag een lijst met alle televisies met een 100Hz IPS paneel. Ik heb namelijk nog niet zo'n lijst.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 16-02-2013 21:13:45 ]
pi_122965495
[quote]14s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 21:13 schreef Dimens het volgende:

[..]

Nee ik wil dat. Jij zegt toch dat er een goede lijst met goede televisies uit komt? Ik wil wel eens zien of jij daar een goede lijst uit kan halen. Ik wil graag een lijst met alle televisies met een 100Hz IPS paneel. Ik heb namelijk nog niet zo'n lijst.
[/quote
Ik raadde de lijst voor TS aan en de lijst geeft prima resultaten.
pi_122965496
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:19 schreef Dimens het volgende:

[..]

Elke (bekende) televisie kun je aan de muur hangen. Daarvoor heb je wel een muurbeugel nodig maar die zijn, wanneer je de televisie plat tegen de muur wil hebben, niet zo duur.

Witte televisie zijn er nou eenmaal heel weinig en het worden er steeds minder. Zwart is gewoon een standaard geworden voor televisies en zo ook chrome.
ok dan stap ik daar wel van af :)
pi_122966870
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 21:23 schreef Volksrepubliek- het volgende:
Ik raadde de lijst voor TS aan en de lijst geeft prima resultaten.
Dan zou hij dus ook mijn eisen moeten weergeven, is het niet?
pi_123200258
Ik lift ook even mee op dit topic. Mijn ouders willen een nieuwe tv. Er staat nu nog zo'n oud bakbeest.
Zelf heb ik ongeveer 2 jaar geleden een panasonic TX-P42G30 gekocht waar ik zeer tevreden over ben.
Nu is mijn vraag eigenlijk wat is nu het beste in de prijscatagorie tot 1000 euro. En een grote van max 42 inch. Misschien nog wel een slagje kleiner.

3D en smarttv is niet iets wat mijn ouders willen. Zelf ben ik wel voorstander van Panasonic omdat die van mij goed bevalt. Maar misschien heeft iemand hier de gouden tip?
pi_123205243
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 12:13 schreef Stansfield het volgende:
Ik lift ook even mee op dit topic. Mijn ouders willen een nieuwe tv. Er staat nu nog zo'n oud bakbeest.
Zelf heb ik ongeveer 2 jaar geleden een panasonic TX-P42G30 gekocht waar ik zeer tevreden over ben.
Nu is mijn vraag eigenlijk wat is nu het beste in de prijscatagorie tot 1000 euro. En een grote van max 42 inch. Misschien nog wel een slagje kleiner.

3D en smarttv is niet iets wat mijn ouders willen. Zelf ben ik wel voorstander van Panasonic omdat die van mij goed bevalt. Maar misschien heeft iemand hier de gouden tip?
Panasonic TX-P42ST50. Meer zeggen is niet nodig.
pi_123206575
Heeft TS ook al de kijk afstand geplaatst?

Dus het aantal meters van af de plek waar de tv komt tot aan de plek waar TS gaat zitten kijken.
I am a child of God
God is not dead.
pi_123892064
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 15:06 schreef sjoemie1985 het volgende:
Heeft TS ook al de kijk afstand geplaatst?

Dus het aantal meters van af de plek waar de tv komt tot aan de plek waar TS gaat zitten kijken.
Ik gok 2,5-3 meter..
pi_123902439
dan heb je genoeg aan een 40 inch tv
I am a child of God
God is not dead.
pi_123902629
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 10:49 schreef sjoemie1985 het volgende:
dan heb je genoeg aan een 40 inch tv
ok.
pi_123902675
42 zou ook nog kunnen maar op zich moet je aan 40 genoeg hebben.
ik heb in mijn huis precies de zelfde situatie.
zit ook ongeveer 3 meter van de tv en heb een 40 inch tv.
I am a child of God
God is not dead.
pi_123902750
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:42 schreef Dimens het volgende:

[..]

50 is wel groot. Ik zou gaan voor een goede kwaliteit 40 inch voor een studentenkamer. Voor 800 euro heb je een toptv.

Kijk hier maar eens. Prima tv. Sowieso is nu het beste moment, de ieuwe modellen komen straks, dus iedereen dumpt modellen van 2012.
Whatever...
pi_123902884
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 11:00 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

50 is wel groot. Ik zou gaan voor een goede kwaliteit 40 inch voor een studentenkamer. Voor 800 euro heb je een toptv.

Kijk hier maar eens. Prima tv. Sowieso is nu het beste moment, de ieuwe modellen komen straks, dus iedereen dumpt modellen van 2012.
Voor die prijs kun je beter een Panasonic TX-P42ST50 nemen. Veel betere beeldkwaliteit dan een ES6800.
pi_123916953
nee man dat is led tv is t beste van dit moment
pi_123919958
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 16:47 schreef 16meter het volgende:
nee man dat is led tv is t beste van dit moment
Plasma is nog altijd superieur aan LCD.
pi_123928305
quote:
14s.gif Op maandag 11 maart 2013 17:53 schreef Dimens het volgende:

[..]

Plasma is nog altijd superieur aan LCD.
Dit kan ik beamen.

Daarnaast zou ik tegenwoordig sowieso uit de buurt blijven van Samsung, want elk samsung product dat ik de laatste 2 jaar heb gekocht had een vaste pixel vanaf dag 1 :')
pi_123929824
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:33 schreef KingOfMystery het volgende:

[..]

Dit kan ik beamen.

Daarnaast zou ik tegenwoordig sowieso uit de buurt blijven van Samsung, want elk samsung product dat ik de laatste 2 jaar heb gekocht had een vaste pixel vanaf dag 1 :')
Dat is nog niet eens het grootste nadeel. Moet je eens op TV clicking sound zoeken.
pi_123930005
quote:
14s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:51 schreef Dimens het volgende:

[..]

Dat is nog niet eens het grootste nadeel. Moet je eens op TV clicking sound zoeken.
Net gedaan. De tv-afdeling van Samsung is wel lekker waardeloos bezig zeg.
pi_123940417
quote:
0s.gif Op maandag 11 maart 2013 20:54 schreef KingOfMystery het volgende:

[..]

Net gedaan. De tv-afdeling van Samsung is wel lekker waardeloos bezig zeg.
Hetzelfde geldt trouwens voor monitoren.

Gelukkig is het vrij simpel te repareren als je een beetje kunt solderen. Elco vervangen voor een met hetzelfde voltage en je televisie kan er weer een tijdje tegenaan. Scheelt je bijna ¤200,- aan reparatiekosten.

Alleen weet 99/100 mensen dit niet.
pi_123948491
Ik heb deze laatst gekocht: http://www.plattetvdiscounter.nl/product/lg-60pa5500

Geen geld voor een mooie, grote tv. Ik zit er ongeveer 5 meter vanaf denk ik, maar om eerlijk te zijn mag het nog wel groter :P Zou nooit meer 40" kopen, tenzij je echt met je neus erop zit...
Facts don't care about your feelings
pi_123948810
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb deze laatst gekocht: http://www.plattetvdiscounter.nl/product/lg-60pa5500

Geen geld voor een mooie, grote tv. Ik zit er ongeveer 5 meter vanaf denk ik, maar om eerlijk te zijn mag het nog wel groter :P Zou nooit meer 40" kopen, tenzij je echt met je neus erop zit...
Prima formaat voor in de slaapkamer ja.
pi_123948920
Ja ik wil geen mini-tv zegt ie en dan komt ie met 24" :') de tering zeg. Weet niet wat voor slaapkamer je dan hebt. M'n monitor is groter dan 24" en daar zit je denk ik max. 1 meter vanaf. 2.5 meter afstand is dus gewoon 60" :)
Facts don't care about your feelings
pi_123957533
quote:
14s.gif Op maandag 11 maart 2013 23:26 schreef Dimens het volgende:

[..]

Hetzelfde geldt trouwens voor monitoren.

Gelukkig is het vrij simpel te repareren als je een beetje kunt solderen. Elco vervangen voor een met hetzelfde voltage en je televisie kan er weer een tijdje tegenaan. Scheelt je bijna ¤200,- aan reparatiekosten.

Alleen weet 99/100 mensen dit niet.
Dus dan blijven de vaste pixels wel het grootste probleem. Aangezien je die niet zelf met zekerheid kan repareren.
pi_123957609
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:20 schreef KingOfMystery het volgende:

[..]

Dus dan blijven de vaste pixels wel het grootste probleem. Aangezien je die niet zelf met zekerheid kan repareren.
Dode pixels kun je niet repareren. Dat is echt een kwestie van het paneel totaal vervangen.
pi_123958101
quote:
14s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 14:21 schreef Dimens het volgende:

[..]

Dode pixels kun je niet repareren. Dat is echt een kwestie van het paneel totaal vervangen.
Ik had het over vaste pixels (pixels die permanent de verkeerde kleur aangeven). Sommige mensen hebben die weten te repareren met zo'n stuck pixel fix programma, maar in de meeste gevallen (o.a. mijn geval) haalt dit niks uit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')