O nee heb nog geen budget in m'n hoofd, dacht dat een televisie 3000 euro zou kosten dus was verbaasd dat ik er 1 voor 150 zag!quote:Op zondag 15 juli 2012 19:33 schreef Saekerhett het volgende:
24 inch?
Koop dan gelijk ook een verrekijker.
Verder heb je bijzonder weinig keus. Plasma's heb je bij lange na niet in 24 inch, die beginnen pas bij 37" en voor de rest zijn al die kleine tv's dikke troep. HDMI zal er wel op zitten ja, maar je hoeft verder voor dat budget en die grootte niet veel te verwachten. Een 'dunne rand' kun je al helemaal vergeten.
24 inch is echt mega klein. Ik heb hier op mijn slaapkamer al 40 inch staan en 42 of 46 inch zou ook niet misstaan.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:34 schreef Probability het volgende:
[..]
O nee heb nog geen budget in m'n hoofd, dacht dat een televisie 3000 euro zou kosten dus was verbaasd dat ik er 1 voor 150 zag!
24 inch op een studentenkamer is best prima denk ik?
Mijn laptop is 13 inch dus 24 lijkt mij best behoorlijk? heb ook geen plek voor een tv van 46 inch.. Zit er niet verder dan 3 meter van af en anders ga ik wat dichter bij zitten..quote:Op zondag 15 juli 2012 19:36 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
24 inch is echt mega klein. Ik heb hier op mijn slaapkamer al 40 inch staan en 42 of 46 inch zou ook niet misstaan.
Wat voor een televisie heb je nu in de kamer staan?quote:Op zondag 15 juli 2012 19:38 schreef Probability het volgende:
[..]
Mijn laptop is 13 inch dus 24 lijkt mij best behoorlijk? heb ook geen plek voor een tv van 46 inch.. Zit er niet verder dan 3 meter van af en anders ga ik wat dichter bij zitten..
Wil niet dat die televisie zo overheerst..
Ik heb geen televisiequote:Op zondag 15 juli 2012 19:39 schreef Dimens het volgende:
[..]
Wat voor een televisie heb je nu in de kamer staan?
Vandaag de dag vanaf 42". 37" Plasma wordt niet meer gemaakt en zul je alleen nog maar op Marktplaats kunnen vinden.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:33 schreef Saekerhett het volgende:
24 inch?
Koop dan gelijk ook een verrekijker.
Verder heb je bijzonder weinig keus. Plasma's heb je bij lange na niet in 24 inch, die beginnen pas bij 37" en voor de rest zijn al die kleine tv's dikke troep. HDMI zal er wel op zitten ja, maar je hoeft verder voor dat budget en die grootte niet veel te verwachten. Een 'dunne rand' kun je al helemaal vergeten.
Eh.. je zit toch ook met je neus voor de laptop en niet voor de tv? Je mag blij zijn als je ondertitels nog kunt lezen als je 3 meter van 24 inch af zit... En Full HD heeft natuurlijk ook totaal geen nut.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:38 schreef Probability het volgende:
[..]
Mijn laptop is 13 inch dus 24 lijkt mij best behoorlijk? heb ook geen plek voor een tv van 46 inch.. Zit er niet verder dan 3 meter van af en anders ga ik wat dichter bij zitten..
Wil niet dat die televisie zo overheerst..
24" is echt ontzettend klein. Voor een laptop is dat normaal, daar zit je ± een halve meter vandaan.quote:
Volgens mij hebben mijn ouders een 45 inch tv en ik vind dat echt een enorm ding.. Wil echt de helft daarvan. Zal eens even vragen misschien heb ik de verkeerde maat in mijn hoofd.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:42 schreef Dimens het volgende:
[..]
24" is echt ontzettend klein. Voor een laptop is dat normaal, daar zit je ± een halve meter vandaan.
Een televisie met een afstand van 3 meter kun je makkelijk 50" nemen met een Full HD bron en het beeld nog scherp ontvangen.
Vergis je niet, grootte van een televisie went heel erg snel.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:43 schreef Probability het volgende:
[..]
Volgens mij hebben mijn ouders een 45 inch tv en ik vind dat echt een enorm ding.. Wil echt de helft daarvan. Zal eens even vragen misschien heb ik de verkeerde maat in mijn hoofd.
Vanaf 40" is het wel zo handig dat je televisie Full HD is. Alles wat kleiner is, is onzin. Zelfs bedrijven als Philips, Samung etc. zelf zeggen dat het onzin is maar het verkoopt goed.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:42 schreef Probability het volgende:
Oke ik heb begrepen van iemand die verstand heeft van tv's dat ik full hd nodig heb omdat hd ready niet zo veel zegt.
Niet meer luisteren naar die persoon, want die heeft dus GEEN verstand van tv's.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:42 schreef Probability het volgende:
Oke ik heb begrepen van iemand die verstand heeft van tv's dat ik full hd nodig heb omdat hd ready niet zo veel zegt.
Verschil tussen blu-ray of dvd maakt geen hol uit op een kleine tv. En kleine tv's zijn juist van slechtere kwaliteit dan grotere...quote:Wil er namelijk ook/alleen blu rays op af spelen... Beeldkwaliteit is voor mij dus erg belangrijk. Liever een kleine tv met heel mooi beeld dan een grotere waarbij het beeld veel minder mooi is..
Omdat jij 13" gewend bent lijkt 46" (45" is er niet) groot. Eenmaal dat het in je huis staat, zul je het ook te groot vinden maar na een paar dagen ben je ontzettend blij dat je zo groot hebt genomen.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:43 schreef Probability het volgende:
[..]
Volgens mij hebben mijn ouders een 45 inch tv en ik vind dat echt een enorm ding.. Wil echt de helft daarvan. Zal eens even vragen misschien heb ik de verkeerde maat in mijn hoofd.
Van mij hoeft het geen blikvanger te zijn.. Ik kijk ook niet elke dag tv's. Twijfelde eerst over een computer scherm maar ga nu toch voor een tv waar ik dan eventueel mijn laptop op aan wil sluiten als extra scherm.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:45 schreef Dimens het volgende:
[..]
Omdat jij 13" gewend bent lijkt 46" (45" is er niet) groot. Eenmaal dat het in je huis staat, zul je het ook te groot vinden maar na een paar dagen ben je ontzettend blij dat je zo groot hebt genomen.
Mijn ouders wilde ook niet groter dan 32" maar zijn nu jaloers op mijn 40" televisie.
Jij hebt een bril nodig als je dan geen ondertiteling kan lezen. Ik heb een 26 inch tv op +- 2,5 meter van mij vandaan, groot zat en alles is goed te zien en te lezen.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:41 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Eh.. je zit toch ook met je neus voor de laptop en niet voor de tv? Je mag blij zijn als je ondertitels nog kunt lezen als je 3 meter van 24 inch af zit... En Full HD heeft natuurlijk ook totaal geen nut.
Precies dit. Ik ben van 32 naar 40, en vanwege een groter huis nu naar 50 gegaan. Lijkt in het begin een enorm apparaat, na een week ben je eraan gewend en lijkt het heel "gewoon".quote:Op zondag 15 juli 2012 19:45 schreef Dimens het volgende:
Mijn ouders wilde ook niet groter dan 32" maar zijn nu jaloers op mijn 40" televisie.
Mijn ogen zijn prima, het was bij wijze van spreken.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:48 schreef kabouter1986 het volgende:
[..]
Jij hebt een bril nodig als je dan geen ondertiteling kan lezen. Ik heb een 26 inch tv op +- 2,5 meter van mij vandaan, groot zat en alles is goed te zien en te lezen.
Kabouter meters of niet?quote:Op zondag 15 juli 2012 19:48 schreef kabouter1986 het volgende:
[..]
Jij hebt een bril nodig als je dan geen ondertiteling kan lezen. Ik heb een 26 inch tv op +- 2,5 meter van mij vandaan, groot zat en alles is goed te zien en te lezen.
Dan kun je tv's met een kleine rand vergeten. En kwaliteit kun je ook vergeten.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:48 schreef Probability het volgende:
[..]
Van mij hoeft het geen blikvanger te zijn.. Ik kijk ook niet elke dag tv's. Twijfelde eerst over een computer scherm maar ga nu toch voor een tv waar ik dan eventueel mijn laptop op aan wil sluiten als extra scherm.
Dus ik denk meer in de grote van een groot computerscherm en totaal niet aan een enorme plasma tv. Echt niet. Hoe mooi een grote tv ook kan zijn, ik vind dat gewoon te groot in een kleine kamer!
Je eigen tv ophemelen die korter is dan mijn piemel ook niet.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:51 schreef kabouter1986 het volgende:
Bij wijze van spreken in een advies geven is niet handig.
Rond inch?quote:Op zondag 15 juli 2012 19:52 schreef Probability het volgende:
computerscherm bij mijn broertje thuis is 21 inch, die grootte vind ik al prima
zijn televisie is rond inch. Dat vind ik echt veeeeel te groot.
Zoals dus eerder gezegd, daar wen je aan.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:48 schreef Probability het volgende:
[..]
Van mij hoeft het geen blikvanger te zijn.. Ik kijk ook niet elke dag tv's. Twijfelde eerst over een computer scherm maar ga nu toch voor een tv waar ik dan eventueel mijn laptop op aan wil sluiten als extra scherm.
Dus ik denk meer in de grote van een groot computerscherm en totaal niet aan een enorme plasma tv. Echt niet. Hoe mooi een grote tv ook kan zijn, ik vind dat gewoon te groot in een kleine kamer!
en dit dan bijvoorbeeld? 24" en 185 euroquote:Op zondag 15 juli 2012 19:51 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dan kun je tv's met een kleine rand vergeten. En kwaliteit kun je ook vergeten.
Dat is een prutsding eerste klas. Precies wat Dimens zegt, bedoeld voor caravans, slaapkamers e.d.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:53 schreef Probability het volgende:
[..]
en dit dan bijvoorbeeld? 24" en 185 euro
http://www.bol.com/nl/p/s(...)st/9000000012099483/
[ afbeelding ]
Dat is een monitor voor de computer. Niet gemaakt voor het kijken van films.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:53 schreef Probability het volgende:
[..]
en dit dan bijvoorbeeld? 24" en 185 euro
http://www.bol.com/nl/p/s(...)st/9000000012099483/
[ afbeelding ]
En waar wilt hij hem juist in zijn slaapkamerquote:Op zondag 15 juli 2012 19:54 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dat is een prutsding eerste klas. Precies wat Dimens zegt, bedoeld voor caravans, slaapkamers e.d.
quote:Op zondag 15 juli 2012 19:55 schreef kabouter1986 het volgende:
[..]
En waar wilt hij zij hem juist in zijn slaapkamer
1. Het is een zij.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:55 schreef kabouter1986 het volgende:
[..]
En waar wilt hij hem juist in zijn slaapkamer
misschien wil ts ook met de mobiel kijken.. maar t weergeven op de TV.. Airplay ftw!quote:Op zondag 15 juli 2012 19:59 schreef AppleOcean het volgende:
Je kunt ook vanaf je mobiel kijken als je toch zo klein wilt.
Dan gaan er al 3 eisen voorbij. Geen dikke rand, kwaliteit van het beeld en Full HD.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:59 schreef DJSmiley het volgende:
Persoonlijk zeg ik idd ook 32", dat is toch niet te lomp, maar toch een redelijke beeldgrootte. Maar zoals gezegd, als TS krap in ruimte zit of gewoon geen grote ('overheersende') tv wil, wat is er dan mis met 22"?
geen idee, denk niet digitaal. anders kan ik een schotel ophangen + decoder dat werkt ook prima en goede beeldkwaliteitquote:Op zondag 15 juli 2012 19:55 schreef DJSmiley het volgende:
full hd is leuk meegenomen, maar op een <32" TV is het eigenlijk niet zichtbaar, dan moet je er echt dichtop zitten. Op normale kijkafstand is het al niet meer te zien.
Je noemt kabeltv kijken: Is dat digitaal en zo ja, welke provider?
dit begrijp ik nietquote:Een TV met DVB-C tuner en CI+ slot is dan misschien wel verstandig, dan heb je namelijk geen losse digitale tuner meer nodig. Beetje afhankelijk van welke provider heb je CI+ nodig.
denk een oude, iig met een witte afstandbedieningquote:En welke appleTV heb je? De ATV3 kan idd full HD, maar de oudere hebben 'slechts' 720p.
tweedehands is idd ook een optiequote:Een HD-ready TV kun je vaak voor weinig kopen, juist doordat mensen perse full HD willen zonder verder te kijken... Net zoals mensen liever een foekiejoekie 15mpixel camera willen, want dat is beter dan 6mpixels.. (En dat ie verder plastic is en kutkwaliteit geeft boeit niet)
vind een scherp beeld belangrijk en kan mij soms wel storen als het zwart niet helemaal zwart is.quote:LCD/Plasma... dat is persoonlijk. Plasma geeft wel iets betere zwartwaardes, maar t is maar net hoe kritisch je bent. Ik zelf vind de compactheid van een LED TV interessanter dan het verschil in zwartwaardes..
ja graag zo plat mogelijk! of aan de muur boven de eettafel (staat met de smalle kant tegen de muur) of voor m'n raam als ik tv wil kijken maar bevestigd aan de muur met een draaibeugel. Denk eigenlijk boven de eettafel/bureau.quote:Redcoon had met het EK een leuke aanbieding, die heb ik nu op de slaapkamer.. 32" LED HD Ready voor 140 eur.
Hoe ga je m neerzetten oid? Als ie aan de muur komt is LED misschien wel leuk (erg plat) of eventueel een goede muurbeugel als je m wilt kunnen draaien.
idd..quote:Kwa beeldmaat.. ja, 46" is leuk, en je raakt snel verwend. Maar ach, vroeger hadden we een 63cm CRT TV in de woonkamer, en daar redde je je ook prima mee.. (=<26 inch). 24-26" is prima te doen, t is maar net hoe gek je het wilt hebben.
Hang hem aan het plafond en ga op bed liggen kijken.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:59 schreef DJSmiley het volgende:
Tja, TS moet m kwijt, dus als die een kleinere wil, prima toch?
Persoonlijk zeg ik idd ook 32", dat is toch niet te lomp, maar toch een redelijke beeldgrootte. Maar zoals gezegd, als TS krap in ruimte zit of gewoon geen grote ('overheersende') tv wil, wat is er dan mis met 22"?
Ik wil best nadenken over een 32 inch, maar 46 is echt veeel te groot. Mijn huisgenootje heeft volgens mij een kleinere dan 46 inch en dat vind ik echt een monsterlijk dingquote:Op zondag 15 juli 2012 19:59 schreef DJSmiley het volgende:
Tja, TS moet m kwijt, dus als die een kleinere wil, prima toch?
Ik heb zelf nu deze:
http://www.redcoon.nl/B372734-Toshiba-32AV933_LCD-TVs?refId=tweak
Kost nu 199 eur, vind t, voor een slaap- of studentenkamer, een prima ding voor dat geld. En er kan CI+ in, dus TS kan ook digitaal kijken bij Caiway/Ziggo/UPC zonder een losse decoder te hoeven gebruiken
[..]
misschien wil ts ook met de mobiel kijken.. maar t weergeven op de TV.. Airplay ftw!
Ik ga even kijken! Dank je welquote:Op zondag 15 juli 2012 20:07 schreef Dimens het volgende:
Mijn laatste poging. Als je echt een goede televisie wilt hebben met een extreem dunne bezel (rand), goede kleuren, Full HD etc, dan adviseer ik je de LG 32LM660S.
[ afbeelding ]
Dat is een televisie met een kwaliteit beeld en een leuk uiterlijk. Tevens ook 3D met dezelfde bril als je bij de bioscoop krijgt dus een hele belevenis.
Of je gaat meteen voor een goede maat zodat je geen ¤200,- verspilt.quote:Op zondag 15 juli 2012 20:00 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Gewoon gaan voor de maat die jij het prettigst vind. Kleine tv's zijn niet duur, wil je over een paar jaar toch wat groters is dat niet erg en heb niet veel geld verspilt.
Als je een televisie van kwaliteit wilt hebben, dan krijg je automatisch functies zoals 3D en Smart TV erbij.quote:Op zondag 15 juli 2012 20:08 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik ga even kijken! Dank je wel
Het lijkt mij alleen dat je wel veel extra betaald voor de 3d functie?
Heb je daar dan geen last van als je normaal tv kijkt? En dat geloof ik eigenlijk niet?quote:Op zondag 15 juli 2012 20:10 schreef Dimens het volgende:
[..]
Als je een televisie van kwaliteit wilt hebben, dan krijg je automatisch functies zoals 3D en Smart TV erbij.
Geen last van. Is zo, of je moet een verouderd ding nemen.quote:Op zondag 15 juli 2012 20:10 schreef Probability het volgende:
[..]
Heb je daar dan geen last van als je normaal tv kijkt? En dat geloof ik eigenlijk niet?
Nee. 3D zie je alleen als je ook daadwerkelijk een 3D film in de televisie stopt. Bijna elke televisie vandaag de dag heeft 3D als functie erop zitten maar je hoeft er geen gebruik van te maken. Elke televisie die ik vandaag de dag zie zonder 3D functie, ziet er eigenlijk ook niet uit qua beeld.quote:Op zondag 15 juli 2012 20:10 schreef Probability het volgende:
[..]
Heb je daar dan geen last van als je normaal tv kijkt? En dat geloof ik eigenlijk niet?
deze is denk ik erg mooi maar net iets te luxe voor mij!quote:Op zondag 15 juli 2012 20:07 schreef Dimens het volgende:
Mijn laatste poging. Als je echt een goede televisie wilt hebben met een extreem dunne bezel (rand), goede kleuren, Full HD etc, dan adviseer ik je de LG 32LM660S.
[ afbeelding ]
Dat is een televisie met een kwaliteit beeld en een leuk uiterlijk. Tevens ook 3D met dezelfde bril als je bij de bioscoop krijgt dus een hele belevenis.
http://tweakers.net/price(...)73006md.html#tab:infquote:Op zondag 15 juli 2012 20:17 schreef Probability het volgende:
[..]
deze is denk ik erg mooi maar net iets te luxe voor mij!
zo'n dunne rand is niet nodig.
dus geen 3d, iets dikkere rand is prima en als het kan lagere prijs
Als je geen 3D wilt, dan krijg je een televisie waar de kwaliteit van het beeld ver te zoeken is.quote:Op zondag 15 juli 2012 20:17 schreef Probability het volgende:
[..]
deze is denk ik erg mooi maar net iets te luxe voor mij!
zo'n dunne rand is niet nodig.
dus geen 3d, iets dikkere rand is prima en als het kan lagere prijs
Ik weet niet of alle LG tv's gebruik maken van dezelfde 3d-techniek, maar ik heb laatst even gekeken bij de Media Markt, en damn, wat was dat slechte kwaliteit 3d. Weet niet meer welk model LG het was, maar ik werd echt gek van de overspraak. Bizar slecht was het gewoon.quote:Op zondag 15 juli 2012 20:07 schreef Dimens het volgende:
[ afbeelding ]
Zou wel eens aan de instellingen kunnen liggen.quote:Op zondag 15 juli 2012 21:26 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik weet niet of alle LG tv's gebruik maken van dezelfde 3d-techniek, maar ik heb laatst even gekeken bij de Media Markt, en damn, wat was dat slechte kwaliteit 3d. Weet niet meer welk model LG het was, maar ik werd echt gek van de overspraak. Bizar slecht was het gewoon.
De LG televisies worden in de meeste winkels ook ontzettend slecht gepresenteerd. Als je echt van 3D wilt genieten moet je zo'n 2 tot 5 meter afstand van de televisie nemen en op ooghoogte van de televisie kijken. In de meeste gevallen staat zo'n 3D televisie te hoog of te laag waardoor je sowieso al crosstalk krijgt en wanneer je te dichtbij staat treedt crosstalk ook op.quote:Op zondag 15 juli 2012 21:26 schreef Bart het volgende:
[..]
Ik weet niet of alle LG tv's gebruik maken van dezelfde 3d-techniek, maar ik heb laatst even gekeken bij de Media Markt, en damn, wat was dat slechte kwaliteit 3d. Weet niet meer welk model LG het was, maar ik werd echt gek van de overspraak. Bizar slecht was het gewoon.
Wat kan je instellen aan gepolariseerd licht?quote:Op zondag 15 juli 2012 21:29 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Zou wel eens aan de instellingen kunnen liggen.
Persoonlijk vind ik de 3d van lg prettiger en beter dan die van panasonic. Ik heb ze beide hier staan.
Hmm, matig hoor. Viel echt tegen.quote:Op zondag 15 juli 2012 21:29 schreef Dimens het volgende:
[..]
De LG televisies worden in de meeste winkels ook ontzettend slecht gepresenteerd. Als je echt van 3D wilt genieten moet je zo'n 2 tot 5 meter afstand van de televisie nemen en op ooghoogte van de televisie kijken. In de meeste gevallen staat zo'n 3D televisie te hoog of te laag waardoor je sowieso al crosstalk krijgt en wanneer je te dichtbij staat treedt crosstalk ook op.
Als je er goed voorzit, heb je daar weinig last van. Of ze hadden een demo waar het sowieso al slecht is.quote:Op zondag 15 juli 2012 21:34 schreef Bart het volgende:
[..]
Wat kan je instellen aan gepolariseerd licht?
[..]
Hmm, matig hoor. Viel echt tegen.
Bij de lg kan je een heleboel instellen. Bij de panasonic vrijwel niets.quote:Op zondag 15 juli 2012 21:34 schreef Bart het volgende:
[..]
Wat kan je instellen aan gepolariseerd licht?
[..]
Hmm, matig hoor. Viel echt tegen.
Ze vraagt om advies. Het advies wat de meeste hier geven is om minimaal 32" te nemen. Alles onder de 32" wordt gezien als slaapkamer/campingmodel en hoeft dus geen kwaliteit te hebben. Daarnaast is het ook nog eens ontzettend klein en worden programma's op televisie gemaakt voor de grote televisie. Vroeger kon je prima op een 56 centimeter televisie naar een programma kijken en was de ondertiteling goed te lezen. vandaag de dag hebben ze de ondertiteling kleiner gemaakt zodat het zo min mogelijk beeld in beslag neemt. Op een kleine televisie wordt het dus bijna onleesbaar op zo'n afstand en dat is niet prettig televisie kijken.quote:Op zondag 15 juli 2012 21:38 schreef Daarnaast het volgende:
Als zij 24 inch wil, laat haar dan.
24 inch is ongeveer 60 cm diagonaal. Ga maar met een meetlat na of jij het groot genoeg vindt.
Qua 3D instellingen is het niets meer dan diepte wat je kan instellen. Heeft verder niets met de polarisatie te maken.quote:Op zondag 15 juli 2012 21:49 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Bij de lg kan je een heleboel instellen. Bij de panasonic vrijwel niets.
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Echt op de lg is velemalen meer in te stellen, niet alleen diepte.quote:Op zondag 15 juli 2012 21:55 schreef Dimens het volgende:
[..]
Qua 3D instellingen is het niets meer dan diepte wat je kan instellen. Heeft verder niets met de polarisatie te maken.
Zoals?quote:Op zondag 15 juli 2012 22:02 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Daar zou ik niet zo zeker van zijn. Echt op de lg is velemalen meer in te stellen, niet alleen diepte.
3D opties op LG zijn uit mijn hoofd;quote:Op zondag 15 juli 2012 22:16 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Kan ik op dit momentniet zeggen. Tv is ingebruik voor online gaming.
Diepte is in iedergeval op de lg al een stuk beter dan op de panasonic.
Wat voor een 3D film ben je aan het kijken dat het zo slecht is dan?quote:Op zondag 15 juli 2012 22:42 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Panasonic 55st50. Panasonic is er echt gewoon slechter in. Beeld is dan wel weer een stuk mooier.
Het klinkt heel raar maar ik hoef toch echt geen 46" tv op mijn nachtkastjequote:Op maandag 16 juli 2012 10:37 schreef Saekerhett het volgende:
Wat is dat toch met vrouwen en 'grote' televisies? Alsof ze er allemaal panisch van worden...
Moet je niet meer doen. De televisies van Philips die ze dit jaar op de markt hebben gebracht zijn niet meer van Philips zelf en dat zie je. De kwaliteit is ontzettend achteruit gegaan, kleuren lijken nergens meer op en Ambilight slaat nergens meer op. Wanneer je een blauw vlak hebt met een gele pixel, kleurt ambilight groen. Ik moest er een beetje van huilen toen ik een half jaar geleden de nieuwe modellen te zien kreeg.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:01 schreef Probability het volgende:
En ambilight? Bestaat dat nog? Of is dat beetje vergane glorie?
Ik heb heel weinig licht in mijn kamer, aan 1 kant een betonnen muur en een enorme boom voor mijn raam. En nooit direct zonlicht.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:22 schreef Dimens het volgende:
Niet bij het raam zetten. Dan kijk je tegen het licht in wat echt totaal niet fijn is voor je ogen.
Toch zou ik dat echt niet doen.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:27 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik heb heel weinig licht in mijn kamer, aan 1 kant een betonnen muur en een enorme boom voor mijn raam. En nooit direct zonlicht.
En ik kijk meestal 's avonds tv..quote:
Doe het nou maar niet. Ik heb er slechte ervaringen mee met mensen die dat doen en vrijwel altijd met geknepen ogen televisie kijken.quote:Op maandag 16 juli 2012 13:30 schreef Probability het volgende:
[..]
En ik kijk meestal 's avonds tv..
Maar denk dat ik hem aan de muur hang dus dat er een wat grotere afstand tussen zit (die 3 meter)
En nu ineens wel een 42"?quote:Op donderdag 19 juli 2012 12:40 schreef Probability het volgende:
Dit is zeker wel iets (groot genoeg iig volgens de meesten hier)
http://www.ibood.com/nl/n(...)fi-ready_DLNA_en_CI/
Hee ik bedenk die ibood deals niet!quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:07 schreef Dimens het volgende:
[..]
En nu ineens wel een 42"?
Ik zou zelf alsnog voor de LG 32LM620S gaan aangezien je al aangaf niet zo groot te willen. Als je dan toch wel groter wilt, zou ik voor een Panasonic Plasma kiezen. Veel mooier beeld tegen een lage prijs.
Het is een leuke deal en zeker waard om over te denken. Maar aangezien je al aangaf niet groter te willen, zou ik persoonlijk kleiner nemen en in plaats van het geld uitgeven aan het formaat van de televisie het uitgeven aan beeldkwaliteit.quote:Op donderdag 19 juli 2012 14:09 schreef Probability het volgende:
[..]
Hee ik bedenk die ibood deals niet!
Qua beeldbuis was JVC heel goed maar in LCD echt niet. Ze lopen achter en zijn niet interessant om naar te kijken.quote:Op woensdag 25 juli 2012 12:28 schreef Kimilotus het volgende:
Vroeger altijd een JVC beeldbuis gehad, tot op heden nog goeie ervaring mee.
Is er iemand die weet wat JVC doet heden ten dage op de flatscreen markt t.o.v. van de gerenomeerde merken als Samsung, LG, Sony??
Elk merk heeft goedkope modellen met lelijke beelden, slechte behuizingen, etc die je niet moet hebben.quote:Op donderdag 26 juli 2012 07:07 schreef Kimilotus het volgende:
Thnx man! dat word dus een Samsung/LG/Sony
Zijn Toshiba en Sharp ook in die range, en maakt het uberhaupt nog wel uit, kan me sowieso wel voorstellen dat van die 5 merken je niet echt een miskoop kan doen (tenzij de eigenschappen niet aan je wensen voldoen)?
Zoals Dimens zegt, hebben ze allen wel goedkope en slechte modellen. Sharp in mindere mate. Maar dan nog. Je moet niet te veel naar het merk kijken. Wanneer je X-Euro voor een toestel neertelt, is het niet per definitie zo dat je per definitie altijd bij het ene merk beter uit bent dan het andere merk.quote:Op donderdag 26 juli 2012 07:07 schreef Kimilotus het volgende:
Thnx man! dat word dus een Samsung/LG/Sony
Zijn Toshiba en Sharp ook in die range, en maakt het uberhaupt nog wel uit, kan me sowieso wel voorstellen dat van die 5 merken je niet echt een miskoop kan doen (tenzij de eigenschappen niet aan je wensen voldoen)?
Kan idd nog wel even een nieuwe topic openen, maar denk lift even mee in dit topic, aangezien er altijd ook wel weer boterletters zijn die je melden dat je het in 1 topic moet houdenquote:Op donderdag 26 juli 2012 16:13 schreef Kenju het volgende:
[..]
Zoals Dimens zegt, hebben ze allen wel goedkope en slechte modellen. Sharp in mindere mate. Maar dan nog. Je moet niet te veel naar het merk kijken. Wanneer je X-Euro voor een toestel neertelt, is het niet per definitie zo dat je per definitie altijd bij het ene merk beter uit bent dan het andere merk.
Lees gewoon wat reviews op sites als HDTVtest.co.uk of FlatpanelsHD (voor mij eigenlijk de enige sites die veel televisies bespreken en goede reviews schrijven). Op die manier kun je redelijkerwijs wat inschattingen maken van hoe een serie aangepakt is (al komt het ook wel eens voor dat de kwaliteit in dezelfde serie varieert).
Je kan ook gewoon een topic openen waarin je je budget aangeeft, laat weten waar je je toestel wil plaatsen, de grootte, het type content dat je wil kijken, plus misschien wat overige voorkeuren, zodat anderen wat voor je kunnen bekijken en voorstellen.
Pogingen om de boel centraal te houden zijn in het verleden kansloos gebleken. Dus als we het toch uit elkaar willen houden, en wat overzichtelijker, is het openen van een iegen topic waar alle gegeven info over jouw situatie gaat, geen slecht idee. Maar je kan je natuurlijk ook gewoon inlezen mbv alle oudere topics en reviews. Niets mis mee.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 07:45 schreef Kimilotus het volgende:
[..]
Kan idd nog wel even een nieuwe topic openen, maar denk lift even mee in dit topic, aangezien er altijd ook wel weer boterletters zijn die je melden dat je het in 1 topic moet houden
Maar thnx voor zhe advice en die sites o/
Grote televisies tegen een lage prijs zijn vrijwel altijd slechte modellen. Dit soort aanbiedingen moet je altijd laten schieten aangezien je er spijt van krijgt door zo'n televisie te kopen. De kleuren zijn slecht, de bewegende beelden zijn slecht en vaak zitten er ook nog andere addertjes onder het gras waardoor ze goedkoop weg gaan.quote:Op vrijdag 27 juli 2012 16:05 schreef mrazura het volgende:
Deze zijn nu in de aanbieding bij mediamarkt:
http://www.mediamarkt.nl/(...)9,346196,290821.html
en
http://www.mediamarkt.nl/(...)9,346196,287315.html
Ik vond het wel een leuk prijsje.
Je weet dat je dan nog steeds een zwart vlak heb waar dan alleen een wit randje omheen zit? Dan kom je bij de DesignLine van Philips (Philips 32PDL7906H), Samsung UE32D6510, Panasonic Viera TX-L32ET5 of zo. Kun je dan niet beter voor een metalen behuizing gaan?quote:Op zaterdag 28 juli 2012 00:25 schreef Probability het volgende:
Heb er over nagedacht en wil graag een witte tv, weet dat ik mij dan erg beperk maar dan vind ik een groter formaat al minder storend als hij uit staat
Ik snap zeker waar je heen wilt maar voor 388 euro mag je dan ook niet teveel verwachten. Zolang je geen actieve spelletjes speelt of een actiefilm liefhebber bent is dit meer dan voldoende lijkt me.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 00:14 schreef Dimens het volgende:
[..]
Grote televisies tegen een lage prijs zijn vrijwel altijd slechte modellen. Dit soort aanbiedingen moet je altijd laten schieten aangezien je er spijt van krijgt door zo'n televisie te kopen. De kleuren zijn slecht, de bewegende beelden zijn slecht en vaak zitten er ook nog andere addertjes onder het gras waardoor ze goedkoop weg gaan.
Dit geldt ook voor deze twee televisies. Ze zijn het niet waard om te kopen.
Het gaat hier niet over het actief gamen of kijken van actiefilms maar over de kwaliteit van de beelden op zich. Zie het als een diamant en een stuk glas. De 40" televisie van ¤400,- is een hele grote steen maar is van glas. Als de zon erop schijnt, zijn de regenboogkleuren op de muur nooit zo mooi als een echte diamant, is de helderheid ook niet zo mooi als bij een echte diamant en bij elke aanraking slijt de steen waarna de kwaliteit langzaam verloren gaat en de steen vaal wordt.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 01:03 schreef mrazura het volgende:
[..]
Ik snap zeker waar je heen wilt maar voor 388 euro mag je dan ook niet teveel verwachten. Zolang je geen actieve spelletjes speelt of een actiefilm liefhebber bent is dit meer dan voldoende lijkt me.
Ja snap ik, maar dan vind ik een dikkere rand niet zo heel ergquote:Op zaterdag 28 juli 2012 00:45 schreef Dimens het volgende:
[..]
Je weet dat je dan nog steeds een zwart vlak heb waar dan alleen een wit randje omheen zit? Dan kom je bij de DesignLine van Philips (Philips 32PDL7906H), Samsung UE32D6510, Panasonic Viera TX-L32ET5 of zo. Kun je dan niet beter voor een metalen behuizing gaan?
Tussen die 3 modellen zou ik voor de Philips televisie kiezen. Het is een ouder model waardoor hij redelijk goedkoop is ondanks dat het uit de DesignLine van Philips komt. Dit is ook nog een model van kwaliteit door Philips gemaakt en de kleuren zijn ook goed. Ik stond er net nog even voor en ik vind hem prima.quote:Op zaterdag 28 juli 2012 10:55 schreef Probability het volgende:
[..]
Ja snap ik, maar dan vind ik een dikkere rand niet zo heel erg
Ik ga er naar kijken!!quote:Op zaterdag 28 juli 2012 13:31 schreef Dimens het volgende:
[..]
Tussen die 3 modellen zou ik voor de Philips televisie kiezen. Het is een ouder model waardoor hij redelijk goedkoop is ondanks dat het uit de DesignLine van Philips komt. Dit is ook nog een model van kwaliteit door Philips gemaakt en de kleuren zijn ook goed. Ik stond er net nog even voor en ik vind hem prima.
Hoe bestaat het heh?quote:Op woensdag 1 augustus 2012 12:16 schreef leeell het volgende:
mensen die niet direct naar de eerste post van Dimens luisteren in een TV-topic
Welke eisen?quote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:39 schreef Probability het volgende:
Nee ik heb nog geen gevonden die aan mijn eisen voldoet
vul hier je eisen in:quote:Op vrijdag 15 februari 2013 21:39 schreef Probability het volgende:
Nee ik heb nog geen gevonden die aan mijn eisen voldoet
Niet dus..quote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:11 schreef Volksrepubliek- het volgende:
[..]
vul hier je eisen in:
https://tweakers.net/cate(...)0oEIBucXlQDFEouTlWoB
En zoek een TV uit.
Ik ben nu zwaar beledigd.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:18 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Over zoiets simpels als een tv zo moeilijk doen.
Jij niet maar TS. Dat je wat er in verdiept dat snap ik, maar dat je na meer dan een half jaar er nog niet uit bent.quote:
Onzin, je krijgt dan gewoon een goede Philips, LG of Samsung.quote:Op vrijdag 15 februari 2013 22:42 schreef Dimens het volgende:
[..]
Uit de lijst die je dan krijgt haal je echt niets.
Sure.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 08:11 schreef Volksrepubliek- het volgende:
[..]
Onzin, je krijgt dan gewoon een goede Philips, LG of Samsung.
als ik 700 euro moet betalen en ik krijg dan een tv waar ik niet helemaal happy mee ben.. Dan ga ik liever 3-4 keer naar Spanje van dat geld. Geld kun je maar 1x uitgevenquote:Op vrijdag 15 februari 2013 23:18 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Over zoiets simpels als een tv zo moeilijk doen.
Hoe zit het nu met formaat? Als je in een keer iets goeds wil kopen, kun je voor dat geld een goede Panasonic Plasma kopen waar je jaren plezier van hebt.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 10:39 schreef Probability het volgende:
[..]
als ik 700 euro moet betalen en ik krijg dan een tv waar ik niet helemaal happy mee ben.. Dan ga ik liever 3-4 keer naar Spanje van dat geld. Geld kun je maar 1x uitgeven
Maar als ik een tv vind waar ik de komende jaren erg tevreden mee ben: dan wel
Wil op jouw aanraden wel een grote!quote:Op zaterdag 16 februari 2013 10:42 schreef Dimens het volgende:
[..]
Hoe zit het nu met formaat? Als je in een keer iets goeds wil kopen, kun je voor dat geld een goede Panasonic Plasma kopen waar je jaren plezier van hebt.
Eigenlijk had je een paar weken geleden een televisie moeten kopen. Met de Media Markt actie waren er echt heel interessante modellen. Nu zitten we net op een shift tussen de 2012 modellen en de nieuwe 2013 modellen die eraan gaan komen. Hierdoor raken populaire modellen op en helaas gaat de prijs nu ook bij sommige modellen omhoog.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 10:43 schreef Probability het volgende:
[..]
Wil op jouw aanraden wel een grote!
Ik had de afgelopen maanden geen geld, moest veel voor studie betalen. Dus dan wacht ik wel een paar maanden..quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:09 schreef Dimens het volgende:
[..]
Eigenlijk had je een paar weken geleden een televisie moeten kopen. Met de Media Markt actie waren er echt heel interessante modellen. Nu zitten we net op een shift tussen de 2012 modellen en de nieuwe 2013 modellen die eraan gaan komen. Hierdoor raken populaire modellen op en helaas gaat de prijs nu ook bij sommige modellen omhoog.
Ik zou nog steeds zeggen de Panasonic TX-P42ST50 aangezien dit echt een top televisie is. Ik heb nog nooit iemand negatief gehoord over deze televisie die hem heeft gekocht en er zijn heel wat FOK!kers/Tweakeraars die uiteindelijk deze televisie hebben gekocht.
Op het moment kost hij ¤700,- maar die prijs gaat langzaam omhoog. Er zijn ook niet veel meer te krijgen en hij raakt echt op. En als hij op is, duurt het nog tot April voordat er een vervanger op de markt is.
Het is zeg maar een beetje nu kopen, of nog 3 maanden wachten met je aankoop. En als je wacht, ben je meer geld kwijt.
En zoals hij zelf al zegt moet je kijken of de muur wel geschikt is. Die beugel heb je natuurlijk altijd nodig. Slechts een enkel model leverde een beugel/standaard mee.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 15:49 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
Ja hij kan aan de muur, dan moet je echter er wel een beugel bij kopen.
Elke (bekende) televisie kun je aan de muur hangen. Daarvoor heb je wel een muurbeugel nodig maar die zijn, wanneer je de televisie plat tegen de muur wil hebben, niet zo duur.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 11:42 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik had de afgelopen maanden geen geld, moest veel voor studie betalen. Dus dan wacht ik wel een paar maanden..
Hij is wel erg mooi.. Ook al is hij niet wit.. Kan zo'n tv aan ds muur (als de muur dat uiteraard ook aankan)
Nee ik wil dat. Jij zegt toch dat er een goede lijst met goede televisies uit komt? Ik wil wel eens zien of jij daar een goede lijst uit kan halen. Ik wil graag een lijst met alle televisies met een 100Hz IPS paneel. Ik heb namelijk nog niet zo'n lijst.quote:
ok dan stap ik daar wel van afquote:Op zaterdag 16 februari 2013 20:19 schreef Dimens het volgende:
[..]
Elke (bekende) televisie kun je aan de muur hangen. Daarvoor heb je wel een muurbeugel nodig maar die zijn, wanneer je de televisie plat tegen de muur wil hebben, niet zo duur.
Witte televisie zijn er nou eenmaal heel weinig en het worden er steeds minder. Zwart is gewoon een standaard geworden voor televisies en zo ook chrome.
Dan zou hij dus ook mijn eisen moeten weergeven, is het niet?quote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:23 schreef Volksrepubliek- het volgende:
Ik raadde de lijst voor TS aan en de lijst geeft prima resultaten.
Panasonic TX-P42ST50. Meer zeggen is niet nodig.quote:Op vrijdag 22 februari 2013 12:13 schreef Stansfield het volgende:
Ik lift ook even mee op dit topic. Mijn ouders willen een nieuwe tv. Er staat nu nog zo'n oud bakbeest.
Zelf heb ik ongeveer 2 jaar geleden een panasonic TX-P42G30 gekocht waar ik zeer tevreden over ben.
Nu is mijn vraag eigenlijk wat is nu het beste in de prijscatagorie tot 1000 euro. En een grote van max 42 inch. Misschien nog wel een slagje kleiner.
3D en smarttv is niet iets wat mijn ouders willen. Zelf ben ik wel voorstander van Panasonic omdat die van mij goed bevalt. Maar misschien heeft iemand hier de gouden tip?
Ik gok 2,5-3 meter..quote:Op vrijdag 22 februari 2013 15:06 schreef sjoemie1985 het volgende:
Heeft TS ook al de kijk afstand geplaatst?
Dus het aantal meters van af de plek waar de tv komt tot aan de plek waar TS gaat zitten kijken.
ok.quote:Op maandag 11 maart 2013 10:49 schreef sjoemie1985 het volgende:
dan heb je genoeg aan een 40 inch tv
50 is wel groot. Ik zou gaan voor een goede kwaliteit 40 inch voor een studentenkamer. Voor 800 euro heb je een toptv.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:42 schreef Dimens het volgende:
[..]
24" is echt ontzettend klein. Voor een laptop is dat normaal, daar zit je ± een halve meter vandaan.
Een televisie met een afstand van 3 meter kun je makkelijk 50" nemen met een Full HD bron en het beeld nog scherp ontvangen.
Voor die prijs kun je beter een Panasonic TX-P42ST50 nemen. Veel betere beeldkwaliteit dan een ES6800.quote:Op maandag 11 maart 2013 11:00 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
50 is wel groot. Ik zou gaan voor een goede kwaliteit 40 inch voor een studentenkamer. Voor 800 euro heb je een toptv.
Kijk hier maar eens. Prima tv. Sowieso is nu het beste moment, de ieuwe modellen komen straks, dus iedereen dumpt modellen van 2012.
Plasma is nog altijd superieur aan LCD.quote:Op maandag 11 maart 2013 16:47 schreef 16meter het volgende:
nee man dat is led tv is t beste van dit moment
Dit kan ik beamen.quote:Op maandag 11 maart 2013 17:53 schreef Dimens het volgende:
[..]
Plasma is nog altijd superieur aan LCD.
Dat is nog niet eens het grootste nadeel. Moet je eens op TV clicking sound zoeken.quote:Op maandag 11 maart 2013 20:33 schreef KingOfMystery het volgende:
[..]
Dit kan ik beamen.
Daarnaast zou ik tegenwoordig sowieso uit de buurt blijven van Samsung, want elk samsung product dat ik de laatste 2 jaar heb gekocht had een vaste pixel vanaf dag 1
Net gedaan. De tv-afdeling van Samsung is wel lekker waardeloos bezig zeg.quote:Op maandag 11 maart 2013 20:51 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dat is nog niet eens het grootste nadeel. Moet je eens op TV clicking sound zoeken.
Hetzelfde geldt trouwens voor monitoren.quote:Op maandag 11 maart 2013 20:54 schreef KingOfMystery het volgende:
[..]
Net gedaan. De tv-afdeling van Samsung is wel lekker waardeloos bezig zeg.
Prima formaat voor in de slaapkamer ja.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:18 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb deze laatst gekocht: http://www.plattetvdiscounter.nl/product/lg-60pa5500
Geen geld voor een mooie, grote tv. Ik zit er ongeveer 5 meter vanaf denk ik, maar om eerlijk te zijn mag het nog wel groterZou nooit meer 40" kopen, tenzij je echt met je neus erop zit...
Dus dan blijven de vaste pixels wel het grootste probleem. Aangezien je die niet zelf met zekerheid kan repareren.quote:Op maandag 11 maart 2013 23:26 schreef Dimens het volgende:
[..]
Hetzelfde geldt trouwens voor monitoren.
Gelukkig is het vrij simpel te repareren als je een beetje kunt solderen. Elco vervangen voor een met hetzelfde voltage en je televisie kan er weer een tijdje tegenaan. Scheelt je bijna ¤200,- aan reparatiekosten.
Alleen weet 99/100 mensen dit niet.
Dode pixels kun je niet repareren. Dat is echt een kwestie van het paneel totaal vervangen.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:20 schreef KingOfMystery het volgende:
[..]
Dus dan blijven de vaste pixels wel het grootste probleem. Aangezien je die niet zelf met zekerheid kan repareren.
Ik had het over vaste pixels (pixels die permanent de verkeerde kleur aangeven). Sommige mensen hebben die weten te repareren met zo'n stuck pixel fix programma, maar in de meeste gevallen (o.a. mijn geval) haalt dit niks uit.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 14:21 schreef Dimens het volgende:
[..]
Dode pixels kun je niet repareren. Dat is echt een kwestie van het paneel totaal vervangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |