O nee heb nog geen budget in m'n hoofd, dacht dat een televisie 3000 euro zou kosten dus was verbaasd dat ik er 1 voor 150 zag!quote:Op zondag 15 juli 2012 19:33 schreef Saekerhett het volgende:
24 inch?
Koop dan gelijk ook een verrekijker.
Verder heb je bijzonder weinig keus. Plasma's heb je bij lange na niet in 24 inch, die beginnen pas bij 37" en voor de rest zijn al die kleine tv's dikke troep. HDMI zal er wel op zitten ja, maar je hoeft verder voor dat budget en die grootte niet veel te verwachten. Een 'dunne rand' kun je al helemaal vergeten.
24 inch is echt mega klein. Ik heb hier op mijn slaapkamer al 40 inch staan en 42 of 46 inch zou ook niet misstaan.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:34 schreef Probability het volgende:
[..]
O nee heb nog geen budget in m'n hoofd, dacht dat een televisie 3000 euro zou kosten dus was verbaasd dat ik er 1 voor 150 zag!
24 inch op een studentenkamer is best prima denk ik?
Mijn laptop is 13 inch dus 24 lijkt mij best behoorlijk? heb ook geen plek voor een tv van 46 inch.. Zit er niet verder dan 3 meter van af en anders ga ik wat dichter bij zitten..quote:Op zondag 15 juli 2012 19:36 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
24 inch is echt mega klein. Ik heb hier op mijn slaapkamer al 40 inch staan en 42 of 46 inch zou ook niet misstaan.
Wat voor een televisie heb je nu in de kamer staan?quote:Op zondag 15 juli 2012 19:38 schreef Probability het volgende:
[..]
Mijn laptop is 13 inch dus 24 lijkt mij best behoorlijk? heb ook geen plek voor een tv van 46 inch.. Zit er niet verder dan 3 meter van af en anders ga ik wat dichter bij zitten..
Wil niet dat die televisie zo overheerst..
Ik heb geen televisiequote:Op zondag 15 juli 2012 19:39 schreef Dimens het volgende:
[..]
Wat voor een televisie heb je nu in de kamer staan?
Vandaag de dag vanaf 42". 37" Plasma wordt niet meer gemaakt en zul je alleen nog maar op Marktplaats kunnen vinden.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:33 schreef Saekerhett het volgende:
24 inch?
Koop dan gelijk ook een verrekijker.
Verder heb je bijzonder weinig keus. Plasma's heb je bij lange na niet in 24 inch, die beginnen pas bij 37" en voor de rest zijn al die kleine tv's dikke troep. HDMI zal er wel op zitten ja, maar je hoeft verder voor dat budget en die grootte niet veel te verwachten. Een 'dunne rand' kun je al helemaal vergeten.
Eh.. je zit toch ook met je neus voor de laptop en niet voor de tv? Je mag blij zijn als je ondertitels nog kunt lezen als je 3 meter van 24 inch af zit... En Full HD heeft natuurlijk ook totaal geen nut.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:38 schreef Probability het volgende:
[..]
Mijn laptop is 13 inch dus 24 lijkt mij best behoorlijk? heb ook geen plek voor een tv van 46 inch.. Zit er niet verder dan 3 meter van af en anders ga ik wat dichter bij zitten..
Wil niet dat die televisie zo overheerst..
24" is echt ontzettend klein. Voor een laptop is dat normaal, daar zit je ± een halve meter vandaan.quote:
Volgens mij hebben mijn ouders een 45 inch tv en ik vind dat echt een enorm ding.. Wil echt de helft daarvan. Zal eens even vragen misschien heb ik de verkeerde maat in mijn hoofd.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:42 schreef Dimens het volgende:
[..]
24" is echt ontzettend klein. Voor een laptop is dat normaal, daar zit je ± een halve meter vandaan.
Een televisie met een afstand van 3 meter kun je makkelijk 50" nemen met een Full HD bron en het beeld nog scherp ontvangen.
Vergis je niet, grootte van een televisie went heel erg snel.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:43 schreef Probability het volgende:
[..]
Volgens mij hebben mijn ouders een 45 inch tv en ik vind dat echt een enorm ding.. Wil echt de helft daarvan. Zal eens even vragen misschien heb ik de verkeerde maat in mijn hoofd.
Vanaf 40" is het wel zo handig dat je televisie Full HD is. Alles wat kleiner is, is onzin. Zelfs bedrijven als Philips, Samung etc. zelf zeggen dat het onzin is maar het verkoopt goed.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:42 schreef Probability het volgende:
Oke ik heb begrepen van iemand die verstand heeft van tv's dat ik full hd nodig heb omdat hd ready niet zo veel zegt.
Niet meer luisteren naar die persoon, want die heeft dus GEEN verstand van tv's.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:42 schreef Probability het volgende:
Oke ik heb begrepen van iemand die verstand heeft van tv's dat ik full hd nodig heb omdat hd ready niet zo veel zegt.
Verschil tussen blu-ray of dvd maakt geen hol uit op een kleine tv. En kleine tv's zijn juist van slechtere kwaliteit dan grotere...quote:Wil er namelijk ook/alleen blu rays op af spelen... Beeldkwaliteit is voor mij dus erg belangrijk. Liever een kleine tv met heel mooi beeld dan een grotere waarbij het beeld veel minder mooi is..
Omdat jij 13" gewend bent lijkt 46" (45" is er niet) groot. Eenmaal dat het in je huis staat, zul je het ook te groot vinden maar na een paar dagen ben je ontzettend blij dat je zo groot hebt genomen.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:43 schreef Probability het volgende:
[..]
Volgens mij hebben mijn ouders een 45 inch tv en ik vind dat echt een enorm ding.. Wil echt de helft daarvan. Zal eens even vragen misschien heb ik de verkeerde maat in mijn hoofd.
Van mij hoeft het geen blikvanger te zijn.. Ik kijk ook niet elke dag tv's. Twijfelde eerst over een computer scherm maar ga nu toch voor een tv waar ik dan eventueel mijn laptop op aan wil sluiten als extra scherm.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:45 schreef Dimens het volgende:
[..]
Omdat jij 13" gewend bent lijkt 46" (45" is er niet) groot. Eenmaal dat het in je huis staat, zul je het ook te groot vinden maar na een paar dagen ben je ontzettend blij dat je zo groot hebt genomen.
Mijn ouders wilde ook niet groter dan 32" maar zijn nu jaloers op mijn 40" televisie.
Jij hebt een bril nodig als je dan geen ondertiteling kan lezen. Ik heb een 26 inch tv op +- 2,5 meter van mij vandaan, groot zat en alles is goed te zien en te lezen.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:41 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Eh.. je zit toch ook met je neus voor de laptop en niet voor de tv? Je mag blij zijn als je ondertitels nog kunt lezen als je 3 meter van 24 inch af zit... En Full HD heeft natuurlijk ook totaal geen nut.
Precies dit. Ik ben van 32 naar 40, en vanwege een groter huis nu naar 50 gegaan. Lijkt in het begin een enorm apparaat, na een week ben je eraan gewend en lijkt het heel "gewoon".quote:Op zondag 15 juli 2012 19:45 schreef Dimens het volgende:
Mijn ouders wilde ook niet groter dan 32" maar zijn nu jaloers op mijn 40" televisie.
Mijn ogen zijn prima, het was bij wijze van spreken.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:48 schreef kabouter1986 het volgende:
[..]
Jij hebt een bril nodig als je dan geen ondertiteling kan lezen. Ik heb een 26 inch tv op +- 2,5 meter van mij vandaan, groot zat en alles is goed te zien en te lezen.
Kabouter meters of niet?quote:Op zondag 15 juli 2012 19:48 schreef kabouter1986 het volgende:
[..]
Jij hebt een bril nodig als je dan geen ondertiteling kan lezen. Ik heb een 26 inch tv op +- 2,5 meter van mij vandaan, groot zat en alles is goed te zien en te lezen.
Dan kun je tv's met een kleine rand vergeten. En kwaliteit kun je ook vergeten.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:48 schreef Probability het volgende:
[..]
Van mij hoeft het geen blikvanger te zijn.. Ik kijk ook niet elke dag tv's. Twijfelde eerst over een computer scherm maar ga nu toch voor een tv waar ik dan eventueel mijn laptop op aan wil sluiten als extra scherm.
Dus ik denk meer in de grote van een groot computerscherm en totaal niet aan een enorme plasma tv. Echt niet. Hoe mooi een grote tv ook kan zijn, ik vind dat gewoon te groot in een kleine kamer!
Je eigen tv ophemelen die korter is dan mijn piemel ook niet.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:51 schreef kabouter1986 het volgende:
Bij wijze van spreken in een advies geven is niet handig.
Rond inch?quote:Op zondag 15 juli 2012 19:52 schreef Probability het volgende:
computerscherm bij mijn broertje thuis is 21 inch, die grootte vind ik al prima
zijn televisie is rond inch. Dat vind ik echt veeeeel te groot.
Zoals dus eerder gezegd, daar wen je aan.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:48 schreef Probability het volgende:
[..]
Van mij hoeft het geen blikvanger te zijn.. Ik kijk ook niet elke dag tv's. Twijfelde eerst over een computer scherm maar ga nu toch voor een tv waar ik dan eventueel mijn laptop op aan wil sluiten als extra scherm.
Dus ik denk meer in de grote van een groot computerscherm en totaal niet aan een enorme plasma tv. Echt niet. Hoe mooi een grote tv ook kan zijn, ik vind dat gewoon te groot in een kleine kamer!
en dit dan bijvoorbeeld? 24" en 185 euroquote:Op zondag 15 juli 2012 19:51 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dan kun je tv's met een kleine rand vergeten. En kwaliteit kun je ook vergeten.
Dat is een prutsding eerste klas. Precies wat Dimens zegt, bedoeld voor caravans, slaapkamers e.d.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:53 schreef Probability het volgende:
[..]
en dit dan bijvoorbeeld? 24" en 185 euro
http://www.bol.com/nl/p/s(...)st/9000000012099483/
[ afbeelding ]
Dat is een monitor voor de computer. Niet gemaakt voor het kijken van films.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:53 schreef Probability het volgende:
[..]
en dit dan bijvoorbeeld? 24" en 185 euro
http://www.bol.com/nl/p/s(...)st/9000000012099483/
[ afbeelding ]
En waar wilt hij hem juist in zijn slaapkamerquote:Op zondag 15 juli 2012 19:54 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dat is een prutsding eerste klas. Precies wat Dimens zegt, bedoeld voor caravans, slaapkamers e.d.
quote:Op zondag 15 juli 2012 19:55 schreef kabouter1986 het volgende:
[..]
En waar wilt hij zij hem juist in zijn slaapkamer
1. Het is een zij.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:55 schreef kabouter1986 het volgende:
[..]
En waar wilt hij hem juist in zijn slaapkamer
misschien wil ts ook met de mobiel kijken.. maar t weergeven op de TV.. Airplay ftw!quote:Op zondag 15 juli 2012 19:59 schreef AppleOcean het volgende:
Je kunt ook vanaf je mobiel kijken als je toch zo klein wilt.
Dan gaan er al 3 eisen voorbij. Geen dikke rand, kwaliteit van het beeld en Full HD.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:59 schreef DJSmiley het volgende:
Persoonlijk zeg ik idd ook 32", dat is toch niet te lomp, maar toch een redelijke beeldgrootte. Maar zoals gezegd, als TS krap in ruimte zit of gewoon geen grote ('overheersende') tv wil, wat is er dan mis met 22"?
geen idee, denk niet digitaal. anders kan ik een schotel ophangen + decoder dat werkt ook prima en goede beeldkwaliteitquote:Op zondag 15 juli 2012 19:55 schreef DJSmiley het volgende:
full hd is leuk meegenomen, maar op een <32" TV is het eigenlijk niet zichtbaar, dan moet je er echt dichtop zitten. Op normale kijkafstand is het al niet meer te zien.
Je noemt kabeltv kijken: Is dat digitaal en zo ja, welke provider?
dit begrijp ik nietquote:Een TV met DVB-C tuner en CI+ slot is dan misschien wel verstandig, dan heb je namelijk geen losse digitale tuner meer nodig. Beetje afhankelijk van welke provider heb je CI+ nodig.
denk een oude, iig met een witte afstandbedieningquote:En welke appleTV heb je? De ATV3 kan idd full HD, maar de oudere hebben 'slechts' 720p.
tweedehands is idd ook een optiequote:Een HD-ready TV kun je vaak voor weinig kopen, juist doordat mensen perse full HD willen zonder verder te kijken... Net zoals mensen liever een foekiejoekie 15mpixel camera willen, want dat is beter dan 6mpixels.. (En dat ie verder plastic is en kutkwaliteit geeft boeit niet)
vind een scherp beeld belangrijk en kan mij soms wel storen als het zwart niet helemaal zwart is.quote:LCD/Plasma... dat is persoonlijk. Plasma geeft wel iets betere zwartwaardes, maar t is maar net hoe kritisch je bent. Ik zelf vind de compactheid van een LED TV interessanter dan het verschil in zwartwaardes..
ja graag zo plat mogelijk! of aan de muur boven de eettafel (staat met de smalle kant tegen de muur) of voor m'n raam als ik tv wil kijken maar bevestigd aan de muur met een draaibeugel. Denk eigenlijk boven de eettafel/bureau.quote:Redcoon had met het EK een leuke aanbieding, die heb ik nu op de slaapkamer.. 32" LED HD Ready voor 140 eur.
Hoe ga je m neerzetten oid? Als ie aan de muur komt is LED misschien wel leuk (erg plat) of eventueel een goede muurbeugel als je m wilt kunnen draaien.
idd..quote:Kwa beeldmaat.. ja, 46" is leuk, en je raakt snel verwend. Maar ach, vroeger hadden we een 63cm CRT TV in de woonkamer, en daar redde je je ook prima mee.. (=<26 inch). 24-26" is prima te doen, t is maar net hoe gek je het wilt hebben.
Hang hem aan het plafond en ga op bed liggen kijken.quote:Op zondag 15 juli 2012 19:59 schreef DJSmiley het volgende:
Tja, TS moet m kwijt, dus als die een kleinere wil, prima toch?
Persoonlijk zeg ik idd ook 32", dat is toch niet te lomp, maar toch een redelijke beeldgrootte. Maar zoals gezegd, als TS krap in ruimte zit of gewoon geen grote ('overheersende') tv wil, wat is er dan mis met 22"?
Ik wil best nadenken over een 32 inch, maar 46 is echt veeel te groot. Mijn huisgenootje heeft volgens mij een kleinere dan 46 inch en dat vind ik echt een monsterlijk dingquote:Op zondag 15 juli 2012 19:59 schreef DJSmiley het volgende:
Tja, TS moet m kwijt, dus als die een kleinere wil, prima toch?
Ik heb zelf nu deze:
http://www.redcoon.nl/B372734-Toshiba-32AV933_LCD-TVs?refId=tweak
Kost nu 199 eur, vind t, voor een slaap- of studentenkamer, een prima ding voor dat geld. En er kan CI+ in, dus TS kan ook digitaal kijken bij Caiway/Ziggo/UPC zonder een losse decoder te hoeven gebruiken
[..]
misschien wil ts ook met de mobiel kijken.. maar t weergeven op de TV.. Airplay ftw!
Ik ga even kijken! Dank je welquote:Op zondag 15 juli 2012 20:07 schreef Dimens het volgende:
Mijn laatste poging. Als je echt een goede televisie wilt hebben met een extreem dunne bezel (rand), goede kleuren, Full HD etc, dan adviseer ik je de LG 32LM660S.
[ afbeelding ]
Dat is een televisie met een kwaliteit beeld en een leuk uiterlijk. Tevens ook 3D met dezelfde bril als je bij de bioscoop krijgt dus een hele belevenis.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |