abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_114237992
Even een gedachteexperiment...

Stel ik word gepakt voor diefstal. Ik geef nooit mijn naam. Dan word ik 6u plus een eventuele verlenging vastgehouden. En dan? Moeten ze me laten gaan? Wat kan justitie dan nog doen?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  zondag 15 juli 2012 @ 18:47:53 #2
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_114238348
Langer vasthouden..
zo goed..?
pi_114238356
Dan wachten ze vast gewoon tot iemand je paspoort/id-kaart komt brengen.
- - = |randommusicvideos | = - - | - - = | prettyendless | = - -
  zondag 15 juli 2012 @ 18:50:15 #4
310900 Doutzen
winnen is voor winnaars
pi_114238453
Vingerafdruk door database halen van de paspoorten etc?
pi_114238487
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
pi_114238493
GElijk je boete betalen of zitten :+
dag
pi_114238533
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 18:47 schreef Diepvriez het volgende:
Langer vasthouden..
Dat kan wettelijk maar 2x 6u.
'And I called your name,
pi_114238540
En als je gewoon je mond houd en niemand brengt je identificatie papieren/geeft je op als vermist. Word je vast gewoon opgesloten in een instituut net als Pianoman (http://en.wikipedia.org/wiki/Andreas_Grassl) tot ze weten wie je bent.
pi_114238562
Volgens mij mogen ze je vasthouden voor 3 dagen, daarna kon dacht ik OvJ verlengen tot 3 x 30 dagen en als ze dan nog je identiteit hebben vastgesteld moeten ze je vrijlaten dacht ik.

Er zijn ook gevallen bekend waar ze arrestanten naar Schiphol detentie hebben gebracht waar alle asielzoekers zitten :')
pi_114238631
Ze sluiten je op in een geheime CIA gevangenis en gebruiken Opsporing Verzocht om aan het volk te vragen wie jij bent.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_114238646
Zou beetje raar zijn als ze je dan zouden kunnen laten gaan natuurlijk... Zou je wel makkelijk onder een straf uit kunnen komen...
pi_114238696
Ze laten je gaan, en geheim agenten volgen je naar je huis.
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zondag 15 juli 2012 @ 18:58:36 #13
284143 Chef_M
Luie Kaaskop
pi_114238775
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 18:53 schreef admiraal_anaal het volgende:
Er zijn ook gevallen bekend waar ze arrestanten naar Schiphol detentie hebben gebracht waar alle asielzoekers zitten :')
De meeste zelfs, het klopt niet dat ze je laten gaan als ze je identiteit niet hebben, als je het maximum tijd hebt vastgezeten wat je moet zitten, word je daarna overgebracht naar detentiecentra voor vreemdelingen, en daar mogen ze je weer net zo lang vasthouden totdat ze besluiten wat met je te doen. En dat kan dan echt jaren oplopen.
pi_114238864
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 18:53 schreef admiraal_anaal het volgende:
Volgens mij mogen ze je vasthouden voor 3 dagen, daarna kon dacht ik OvJ verlengen tot 3 x 30 dagen en als ze dan nog je identiteit hebben vastgesteld moeten ze je vrijlaten dacht ik.

2x 6u voor vaststelling identiteit en verhoor, langer is alleen toegestaan als je verdacht wordt van een feit waar een maximale celstraf van meer dan 4 jaar op staat.
'And I called your name,
pi_114238930
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:00 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

2x 6u voor vaststelling identiteit en verhoor, langer is alleen toegestaan als je verdacht wordt van een feit waar een maximale celstraf van meer dan 4 jaar op staat.
quote:
De politie mag u zes uur voor verhoor vasthouden op het politiebureau. Bij die verhoren bent u niet tot antwoorden verplicht. Voor elk verhoor moet u dat worden meegedeeld. De tijd tussen 24.00 en 09.00 uur telt niet mee in de zes verhooruren. Als u dus 's avonds om 20.00 uur wordt aangehouden, mag u uiterlijk tot 11.00 uur de volgende ochtend worden vastgehouden. Van 20.00 tot 24.00 uur voor verhoor, dan de nacht van 24.00 tot 09.00 uur en dan de periode van 09.00 tot 11.00 uur.

Politiecel. Foto Harro Meijnen, APB.

Inverzekeringstelling
Tegen het einde van die periode beslist een hulpofficier van justitie wat er verder moet gebeuren. Afhankelijk van het gepleegde feit bestaat de mogelijkheid dat u in verzekering wordt gesteld. Deze inverzekeringstelling is voor maximaal drie dagen, daarna moet een rechter beslissen wat er verder gaat gebeuren. Meestal zult u binnen deze termijn aan de rechter worden voorgeleid.

Advocaat
Vanaf het moment van de inverzekeringstelling heeft u ook recht op bijstand van een advocaat. Als u daar prijs op stelt, kunt u aangeven gebruik te willen maken van een eigen advocaat. De politie zal hem of haar dan benaderen. Doet u dat niet, dan krijgt u bijstand van de dienstdoende piketadvocaat.

Verlenging
Na drie dagen inverzekeringstelling wordt u geleid voor de Officier van Justitie, die de inverzekeringstelling met drie dagen kan verlengen. Als hij/zij dat doet, toetst een Rechter (-Commissaris) deze verlenging. In de praktijk komt het er op neer dat u na de geleiding voor de Officier van Justitie direct wordt voorgeleid aan een Rechter- Commissaris. Deze kan u voor maximaal tien dagen in bewaring stellen. Daarna wordt opnieuw bekeken wat er verder moet gebeuren. De mogelijkheid bestaat dan dat er een gevangenhouding wordt bevolen, u kunt maximaal drie keer dertig dagen worden vastgehouden. Daarna moet er een terechtzitting volgen. In totaal kunt u dus 106 dagen en 6 uur worden vastgehouden, voordat de terechtzitting plaats vindt.
pi_114238987
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:02 schreef RPG het volgende:

[..]

[..]

Vanaf inverzekeringstelling is er dus verdenking van een feit waar meer dan 4 jaar op staat nodig.

Dat vreemdelingencentrum klinkt dan wel weer aannemelijk.
'And I called your name,
pi_114239120
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:04 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Vanaf inverzekeringstelling is er dus verdenking van een feit waar meer dan 4 jaar op staat nodig.

quote:
Wanneer is inverzekeringstelling mogelijk?

Het is in het belang van het onderzoek nodig dat u langer op het bureau blijft voor verhoor;
De beslissing tot inverzekeringstelling is genomen door de hulpofficier van justitie
Hij heeft u voor hij die beslissing nam verhoord;
Voor het feit waarvan u verdacht wordt is volgens de wet voorlopige hechtenis toegestaan, bijvoorbeeld diefstal of een drugsdelict
pi_114239270
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:08 schreef RPG het volgende:

[..]

[..]

Nuja, daar heb je gelijk in! Maar voor het opleggen van een straf zonder identiteit blijft mijn vraag ongewijzigd.
'And I called your name,
pi_114239310
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:13 schreef Me_Wesley het volgende:
Nuja, daar heb je gelijk in! Maar voor het opleggen van een straf zonder identiteit blijft mijn vraag ongewijzigd.
In die 3+ maanden weten ze echt wel wie je bent hoor.
pi_114239331
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:14 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

In die 3+ maanden weten ze echt wel wie je bent hoor.
En dan krijg je een vrijwillige uitnodiging om weer eens langs te komen bij het politie bureau.. en dat is het wel zo'n beetje.

De kans dat ze achter je aangaan is in Nederland bijzonder klein.
pi_114239341
Kans is groot dat je dan dus 106 dagen + 6 uur vast zit.

Zeg je dan nog steeds niks en is de politie te stom om het zelf uit te vinden ga je of naar vreemdelingencentrum of naar gesloten inrichting. Daar zal vast geen tijd voor staan hoelang ze je daar mogen houden. Of ze zoveel moeite willen doen voor een diefstal van een pak kauwgom lijkt me alleen onwaarschijnlijk. Dus ze zullen vast kijken naar wat je gedaan hebt.
pi_114259530
overweeg je het te uit proberen?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_114423682
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2012 19:04 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Lees artikel 67 Sv en dan vooral lid 3 eens door ;).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')